C & W | +23% η αξία των ξενοδοχειακών επενδύσεων στην Ελλάδα το 2023

27-03-24 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

H Ελλάδα ήταν ανάμεσα στις τρεις Ευρωπαϊκές χώρες που σημείωσαν τη μεγαλύτερη αύξηση όγκου ξενοδοχειακών επενδύσεων το 2023 έναντι του 2022, ενδεικτικό του ισχυρού επενδυτικού ενδιαφέροντος για τον ελληνικό τουρισμό.

Σύμφωνα με την έκθεση της Cushman & Wakefield για το δεύτερο εξάμηνο του 2023, η Ελλάδα σημείωσε την τρίτη μεγαλύτερη αύξηση σε επίπεδο αξίας ξενοδοχειακών επενδύσεων κατά την περασμένη χρονιά, η οποία από 200 εκατ. το 2022 ανέβηκε στα 300 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας ετήσια άνοδο 23%.

Πρώτες στην αύξηση των ξενοδοχειακών επενδύσεων σε Ευρωπαϊκό επίπεδο ήταν η Ισπανία και η Γαλλία οι οποίες κατέγραψαν ανάπτυξη 44% και 26% αντίστοιχα με τις επενδύσεις το 2023 να ανέρχονται σε 4,2 δισ. ευρώ και 3,1 δισ. ευρώ αντίστοιχα.

Συνολικά, για την Ευρώπη, η έκθεση αποκαλύπτει ότι το 2023 πωλήθηκαν 787 ξενοδοχεία με 106.000 δωμάτια, με την αξία των επενδύσεων να φτάνει στα 16,9 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση κατά 4% έναντι του 2022 (17,6 δισ. ευρώ) και πολύ μεγαλύτερη έναντι του 2019 (30,1 δισ. ευρώ). Το τελευταίο όμως τρίμηνο του 2023, ο όγκος των επενδύσεων έφτασε τα 5,4 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 13% έναντι του αντίστοιχου τριμήνου του 2022 (4,8 δισ. ευρώ).

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, οι συναλλαγές χαρτοφυλακίου το 2023 αποτέλεσαν το ένα τρίτο του συνολικού όγκου επενδύσεων έναντι αντίστοιχου μεριδίου 28% το 2022 και 45% το 2019. Οι περισσότερες από αυτές τις συναλλαγές χαρτοφυλακίου ολοκληρώθηκαν μέσα στο τελευταίο τρίμηνο του 2023, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το μισό όγκο συναλλαγών (56% το τελευταίο τρίμηνο του 2023, έναντι 31% του 2022 και 35% του 2019).

Η Ισπανία, η Γαλλία και το Ην. Βασίλειο ήταν οι πιο «ενεργητικές» αγορές, αντιπροσωπεύοντας το 59% της συνολικής αξίας των ξενοδοχειακών επενδύσεων (10 δισ. ευρώ), αυξημένη κατά 7% έναντι του 2022.

Όσον αφορά τις Ευρωπαϊκές πόλεις, το Λονδίνο, το Παρίσι και η Μαδρίτη συνεχίζουν να βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των επενδυτών, και ακολουθούν η Βαρκελώνη και η Ρώμη, με τον όγκο των ξενοδοχειακών επενδύσεων να ανέρχεται σε 1,6 δις. ευρώ για το Λονδίνο, 1,4 δις. ευρώ για το Παρίσι, 552 εκατ. ευρώ για τη Μαδρίτη, 489 εκατ. ευρώ για τη Βαρκελώνη και 463 εκατ. ευρώ για τη Ρώμη.

Σε επίπεδο κατάταξης ξενοδοχείων, οι περισσότερες Ευρωπαϊκές επενδύσεις αφορούσαν ξενοδοχεία ανώτερης κατηγορίας (Upscale) τα οποία συγκέντρωσαν το μεγαλύτερο μερίδιο στη συνολική αξία επενδύσεων (28,4%) αλλά και το μεγαλύτερο μερίδιο στον αριθμό δωματίων που πωλήθηκαν (32%). Παράλληλα, ο μισός όγκος επενδύσεων κατευθύνθηκε σε ξενοδοχεία στις κατηγορίες Upscale και Upper-Midscale.

Η μέση τιμή δωματίου στην Ευρώπη ανήλθε σε 196.000 ευρώ έναντι 192.000 ευρώ το 2022, ωστόσο η αύξηση αυτή δεν αποδίδεται σε αύξηση της αξίας των ξενοδοχείων αλλά στην αύξηση των συναλλαγών στις μεγάλες Ευρωπαϊκές πρωτεύουσες όπως το Λονδίνο, το Παρίσι και η Ρώμη οι οποίες είναι «ακριβές».

διαβάστε ακόμα

Booking.com | Όλες οι νέες τάσεις στα οικογενειακά ταξίδια το 2024: Α.Ι., νταντάδες στις διακοπές και οι νέοι jet setters
Τα 4 ξενοδοχειακά deals στο α΄ 4μηνο του 2024
ΣΥΡΙΖΑ | Κίνδυνος απώλειας γαλάζιων σημαιών από τις ελληνικές παραλίες
KAYAK: Το Ηράκλειο Κρήτης στους 10 πιο περιζήτητους προορισμούς των Γερμανών για το καλοκαίρι του 2024
Δεύτερο Elia Lesvos Confest "Ελαιόλαδο και Υγεία" - φιλοξενείται σε ελαιοτριβείο της οικογένειας Ελύτη
Transavia France: Νέα χειμερινή σύνδεση Τουλούζη – Ντουμπάι - Αθήνα
Βενετία | Το τέλος εισόδου απέφερε στο Δήμο έσοδα 7 μηνών μέσα σε 8 ημέρες!
Τζουμέρκα | Πώς ο «Μύλος Κλίφκης» θα μετατραπεί σε χώρο εστίασης, αναψυχής και εναλλακτικού τουρισμού
Δήμος Χανίων: Διαγωνισμός για παροχή ξενοδοχειακών υπηρεσιών
Μάιος, μήνας εκδηλώσεων για την Κατερίνη