Τουρισμός | Η κρίση στρέφει τους επενδυτές σε ξενοδοχεία, που χρειάζονται ανακαίνιση και όχι σε νέες κατασκευές

17-11-22 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Η αύξηση των επιτοκίων των δανείων και της τιμής των κατασκευαστικών υλικών και υπηρεσιών ωθεί τους επενδυτές στην αναζήτηση ευκαιριών για την αγορά ξενοδοχείων, που χρειάζονται ανακαίνιση και όχι σε επενδύσεις σε νέες κατασκευές.

Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας JLL, που ειδικεύεται στη διαχείριση ακινήτων και επενδύσεων, περίπου το 80% των επενδυτών ξενοδοχείων δήλωσε ότι στοχεύει σε επενδυτικές ευκαιρίες προστιθέμενης αξίας στον τομέα. Πολλοί επενδυτές προτιμούν τώρα να αγοράσουν υπάρχοντα περιουσιακά στοιχεία που χρειάζονται ανακαίνιση, επανατοποθέτηση στην αγορά ή αλλαγή επωνυμίας, λέει ο Xander Nijnens, Managing Director, Advisory & Asset Management της JLL Hotels & Hospitality Group.

Οι στρατηγικές βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στις πληθωριστικές πιέσεις, με το κόστος κατασκευής να αυξάνεται και με λίγα διαθέσιμα αναπτυξιακά δάνεια. Το κόστος ανάπτυξης έχει αυξηθεί από 10% έως 30% , σύμφωνα με επενδυτές που συμμετείχαν σε έρευνα της JLL, ενώ ο δανεισμός για νέες κατασκευές έχει γίνει πιο δύσκολος με πολύ αυστηρές διαδικασίες έγκρισης.

Η JLL αναφέρει μια χαρακτηριστική επενδυτική κίνηση: Τον Φεβρουάριο, ο διαχειριστής του hospitality fund της Αυστραλίας Pro-Invest εξαγόρασε το Primus Hotel Sydney και το άνοιξε ξανά ως πολυτελές boutique ξενοδοχείο Kimpton Sydney μετά από ανακαίνιση, προσφέροντας καινοτόμες γαστρονομικές εμπειρίες και έναν προγραμματισμό για ένα νέο τρόπο ζωής. Η επένδυση ολοκληρώθηκε σε σύντομους χρόνους και με λιγότερα έξοδα σε σύγκριση με μια νέα επένδυση, που απαιτεί από 24 έως 36 μήνες.

Οι βελτιώσεις προστιθέμενης αξίας στην ανακαίνιση ενός ξενοδοχείου περιλαμβάνουν την αλλαγή επωνυμίας, την επέκταση του αριθμού δωματίων ή την αλλαγή θέσης, η οποία μπορεί να περιλαμβάνει την εισαγωγή μιας ιδέας προσανατολισμένης στον τρόπο ζωής με υψηλότερους κύκλους εργασιών εκτός των δωματίων και τη μετατροπή των υποχρησιμοποιούμενων χώρων σε δωμάτια ή για εστιατόριο και μπαρ.

Αυτές οι βελτιώσεις περιουσιακών στοιχείων, όπως υπογραμμίζεται, πρέπει να λάβουν υπόψη τις εξελισσόμενες τάσεις των επισκεπτών, όπως η μέση διάρκεια διαμονής, ο τύπος της πελατείας ή η ασάφεια των γραμμών μεταξύ επαγγελματικών και ταξιδιών αναψυχής, και πώς θα επηρεάσει τη συνολική σχεδίαση του ξενοδοχείου.

Η ώθηση για επενδύσεις προστιθέμενης αξίας στον χώρο των ξενοδοχείων έρχεται εν μέσω ανάκαμψης του παγκόσμιου τουρισμού.

Οι Μαλδίβες πρωτοστατούν με ανάκαμψη 128% των εσόδων που παράγονται ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) φέτος σε σχέση με τα επίπεδα του 2019, με τη Νοτιοανατολική Ασία και την Αυστραλία να ακολουθούν παρόμοια τάση, σύμφωνα με στοιχεία της JLL. Στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, σε αγορές όπως το Μαϊάμι και το Παρίσι, ο δείκτης RevPAR αυξήθηκε κατά 125% και 113% αντίστοιχα την ίδια περίοδο.



διαβάστε ακόμα

Ο συναυλιακός τουρισμός απογειώνει δαπάνες και ζήτηση για διεθνή ταξίδια – «Κλειδί» οι νεότερες γενιές ταξιδιωτών
Τέλος οι Ινσταγκραμικές φωτογραφίες – Οι ταξιδιώτες επιζητούν αληθινές εικόνες ξεκούραστων διακοπών
Πάνω από τις μισές ταξιδιωτικές εταιρίες σχεδιάζουν να επενδύσουν στην A.I.
Τουρισμός | Αυξάνονται οι πρώιμες κρατήσεις για το 2025- Πρώτοι οι Βρετανοί στις κρατήσεις για το α' τρίμηνο
Διευθυντές Ξενοδοχείων Κρήτης | Σεμινάριο για την προστασία των ξενοδοχείων από τρομοκρατική επίθεση ή φυσική καταστροφή
Συνεργασία κοινού κωδικού των Aegean Airlines και Saudia
ASTERIA: Αναβιώνει ο θρυλικός προορισμός της Αθηναϊκής Ριβιέρας
«Απόβαση» 100.000 επισκεπτών το Πάσχα στην Κρήτη
Νέος νόμος για μουσική στα ξενοδοχεία: Εταιρεία παροχής μουσικής παρέχει ελληνική & ξένη μουσική σύμφωνα με την ποσόστωση που απαιτείται
Air France | Η Καλαμάτα νέος προορισμός το καλοκαίρι