Ξενοδόχοι κατά Booking & Expedia | «Καθορίζουν τιμές και τάσεις στην αγορά»

19-09-22 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Τα μεγάλα online τουριστικά γραφεία (ΟΤΑ) Booking και Expedia προέβησαν σε υπεράσπιση της θέσης τους στην ταξιδιωτική βιομηχανία, έπειτα από έκθεση που δημοσίευσε η ΕΕ στα τέλη Αυγούστου σχετικά με τη διανομή των ξενοδοχειακών κρατήσεων, η οποία περιλάμβανε πολλές διαμαρτυρίες ξενοδόχων για εκμετάλλευση της κυρίαρχης θέσης των δύο πλατφορμών στην αγορά, από την οποία θέτουν τιμές και χρεώνουν καταχρηστικές προμήθειες.

Η κατάσταση αυτή, σύμφωνα με τους ξενοδόχους, πλήττει ιδιαίτερα τα μικρότερα ξενοδοχεία, εφόσον το 44% των κρατήσεων στα ανεξάρτητα ξενοδοχεία στην ΕΕ πραγματοποιούνται μέσα από online τουριστικά γραφεία, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τις μεγάλες αλυσίδες δεν ξεπερνά το 24%.

Τα στοιχεία της ΕΕ δείχνουν ότι οι δύο πλατφόρμες ελέγχουν πάνω από το 80% ολόκληρης της αγοράς (το 67,7% η Booking.com και το 12,8% η  Expedia), και είναι σε θέση να διαμορφώνουν τάσεις στις τιμές για ολόκληρη την τουριστική προσφορά, περιορίζοντας έτσι τη φυσική εξέλιξη προσφοράς και ζήτησης.

Επιπλέον, οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις ζητούν μείωση του ποσοστού προμηθειών που χρεώνουν οι Booking και Expedia, το οποίο κυμαίνεται από 10% έως 20% επί των πωλήσεων.

Από την πλευρά τους, οι Booking και Expedia, υπερασπίζονται τη λειτουργία τους, αναφέροντας σε δηλώσεις στην εφημερίδα Expansión, ότι όλα τα ξενοδοχεία θα ήθελα να πωλούν τις υπηρεσίες τους απευθείας στον καταναλωτή ώστε να μην χάνουν χρήματα στο marketing και τη διανομή, όμως εάν ένας ταξιδιώτης φτάσει στο ξενοδοχείο μέσω ημών, αυτό συμβαίνει επειδή προσφέρουμε προστιθέμενη αξία.

Προσφέρουμε, συνεχίζουν οι δύο πλατφόρμες, τη μεγαλύτερη συλλογή ξενοδοχείων στον κόσμο, οι ιστοσελίδες και οι εφαρμογές μας είναι εύχρηστες και διαθέτουμε 24ωρη εξυπηρέτηση καθημερινά σε 40 γλώσσες.

Ο πρόεδρος και CEO της Booking Holding, Glenn Fogel, σχολιάζοντας το ζήτημα του «μονοπωλίου», δήλωσε ότι η Booking είναι μία από τις πολλές επιλογές που εμφανίζονται κατά την αναζήτηση διακοπών στη Google. Το 2019, είπε, πουλήσαμε 100 εκατ. τουριστικά προϊόντα σε μια αγορά που δημιουργεί 7 δισ. προϊόντα ετησίως, «επομένως είμαστε μονοπώλιο ή ένα μικρό ποσοστό της αγοράς;».

 

διαβάστε ακόμα

Η AEGEAN και η Olympic Air μετέφεραν το Άγιο Φως στην ελληνική επικράτεια
Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου σε γαστρονομική εκδήλωση στο Βουκουρέστι
Δράσεις για την τουριστική προβολή της Ελλάδας σε Σουηδία και Ελβετία
Ξενοδοχεία | Ποιο είναι το τίμημα του Πόρτο Καρράς;
Οι αεροπορικές εταιρείες βαρέθηκαν να επωμίζονται το κόστος άλλων
Υπερ- τουρισμός | Ο τουριστικός τομέας δεν πρέπει να αγνοήσει τις διαμαρτυρίες των ντόπιων
Τουρισμός 2024 | Sunvil: Το μεγαλύτερο ελληνικό πρόγραμμα στο Ηνωμένο Βασίλειο με 61 νησιά
Έκθεση φωτογραφιών για τη δράση του John D.S. Pendlebury στη Μάχη της Κρήτης
Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά: Η Περίπτωση των Μάηδων της Μακρινίτσας
«Σκιώδης στόλος» του Πούτιν στον Λακωνικό Κόλπο