Ξενοδοχεία: Οι αλυσίδες αυξάνουν την παρουσία της στην Ευρώπη και την Ελλάδα

07-03-19 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Tο 2018 οι αλυσίδες ξενοδοχείων αύξησαν το μερίδιό τους κατά 4% στην ευρωπαϊκή ξενοδοχειακή αγορά, ενώ οι  ξενοδοχειακές μονάδες που ανήκουν σε brand, hotel group ή family group διαθέτουν το 38% της συνολικής δυναμικότητας δωματίων, σύμφωνα με την έρευνα της Horwath HTL, “European Hotel & Chains Report 2019”, που παρουσάστηκε στο International Hotel Investment Forum 2019 που πραγματοποιήθηκε το διάστημα  4 -6 Μαρτίου 2019, στο Βερολίνο.

Στην Ελλάδα, η οποία συμπεριλήφθηκε στην έρευνα για πρώτη φορά, τα Hotel Groups, Family Groups και Brands κατέχουν το 8% της συνολικής αγοράς και το 12% της δυναμικότητας δωματίων. Αξίζει να σημειωθεί, πως το 2018 οι διεθνείς αλυσίδες ή brands αύξησαν την παρουσία τους στην ελληνική αγορά κατά 15% σε επίπεδο δυναμικότητας δωματίων και κατά 12.1% σε επίπεδο δυναμικότητας κρεβατιών αποτυπώνοντάς με αυτόν τον τρόπο τις ανοδικές τάσεις της ζήτησης του ελληνικού τουρισμού των τελευταίων ετών, καθώς και την ελκυστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Επιπλέον, κατά το 2018 ξεκίνησαν τη λειτουργία τους 150 luxury ξενοδοχεία φτάνοντας έτσι τα 550 ξενοδοχεία 5 αστέρων και τα 1.581 ξενοδοχεία 4 αστέρων, μέγεθος που αντιστοιχεί στο 21.6% του συνολικού αριθμού ξενοδοχείων της χώρας.

Έχοντας ως βασικό στόχο να  διερευνηθεί σε βάθος η διείσδυση των Hotel Groups, Family Groups και Brands έναντι των ανεξάρτητων ξενοδοχείων στην ευρωπαϊκή αγορά, η Horwath HTL προχώρησε στην ανάλυση 22 ευρωπαϊκών αγορών με συνολική δυναμικότητα 150.000 ξενοδοχείων και πάνω από 6 εκατ. δωματίων. Σύμφωνα με την ανάλυση των δεδομένων η αγορά των διεθνών ξενοδοχειακών αλυσίδων κατέχει πλέον το 13% της συνολικής αγοράς, και το 38% της δυναμικότητας δωματίων, ενώ κάθε ξενοδοχείο που ανήκει σε αλυσίδα ή όμιλο διαθέτει κατά μέσο όρο 131 δωμάτια σε σύγκριση με τα ανεξάρτητα ξενοδοχεία που διαθέτουν κατά μέσο όρο 61 δωμάτια.

Παράλληλα, η έρευνα χαρτογραφεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο τις επενδύσεις που πραγματοποιήθηκαν το 2018, το ύψος τους καθώς και την προέλευση των κεφαλαίων δημιουργώντας μια ολοκληρωμένη εικόνα της ξενοδοχειακής αγοράς στην Ευρώπη.

Ο κ. Ξενοφών Πετρόπουλος, Country Director του ελληνικού γραφείου της Horwath HTL δήλωσε για την έρευνα: «Το εύρος και η ανάλυση που διαθέτει η φετινή έρευνα την καθιστά ένα πολύτιμο εργαλείο τόσο για τους ιδιοκτήτες ξενοδοχείων όσο και για τους επενδυτές. Αποτυπώνει με ακρίβεια την θέση των ξενοδοχειακών ομίλων στην ευρωπαϊκή αγορά και χαρτογραφεί πλήρως την ανάπτυξη των εγχώριων επιχειρήσεων. Μας χαροποιεί ιδιαίτερα το γεγονός πως φέτος στην έρευνα, συμπεριλήφθηκε για πρώτη φορά και η Ελλάδα, χάρη στη συνεργασία με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος και τα στοιχεία που μας διέθεσε.»

 

διαβάστε ακόμα

Η Χαβάη ψήφισε νόμο για τον περιορισμό των βραχυπρόθεσμων μισθώσεων
Ο τουρισμός εισέφερε 215 δισ. ευρώ στην οικονομία της Ιταλίας το 2023
Τουρκικός τουρισμός | Ρεκόρ αφίξεων το α' 4μηνο στην Αττάλεια
Πεζοπορικές ξεναγήσεις στο Βόλο από το Μάιο έως το Σεπτέμβριο
Προβολή της Αθήνας και της Σκύρου σε γερμανόφωνο περιοδικό
Η AEGEAN και η Olympic Air μετέφεραν το Άγιο Φως στην ελληνική επικράτεια
Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου σε γαστρονομική εκδήλωση στο Βουκουρέστι
Δράσεις για την τουριστική προβολή της Ελλάδας σε Σουηδία και Ελβετία
Ξενοδοχεία | Ποιο είναι το τίμημα του Πόρτο Καρράς;
Οι αεροπορικές εταιρείες βαρέθηκαν να επωμίζονται το κόστος άλλων