Αυξημένες πληρότητες κατά 3,3% εμφάνισαν τα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης το 2017, φτάνοντας το 70,8%, όπως ανέφερε ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης (ΕΞΘ) Ανδρέας Μανδρίνος, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της ετήσιας έρευνας ικανοποίησης τουριστών και απόδοσης ξενοδοχείων για το έτος 2017, που πραγματοποιήθηκε με τη συμβολή της εταιρείας GBR Consulting.
Μάλιστα όσοι επισκέπτονται την πόλη, επιθυμούν όχι μόνο να το επαναλάβουν άλλα και να τη συστήσουν σε άλλους, συγγενείς και φίλους.
Ωστόσο φαίνεται ότι οι αρχές δεν έχουν λάβει υπόψη τους τα παράπονα των τουριστών που αφορούν την πόλη, με αποτέλεσμα ο δείκτης ικανοποίησης, όπως αυτός καταγράφεται από την έρευνα, να σημειώνει μικρή πτώση σε σχέση με το 2016 (από 8,2 σε 8,0). Τα ζητήματα που επισημαίνουν αφορούν στην καθαριότητα, την ασφάλεια, τη ρύπανση και την πληροφόρηση.
Το συνολικό προϊόν της πόλης παρά ταύτα συνεχίζει να αξιολογείται υψηλά, σύμφωνα με τον managing consultant Stefan Merkenhof, καθώς οι τουρίστες βαθμολογούν υψηλά (πολύ πάνω από 8,0) τις εγκαταστάσεις εστιατορίων, μπαρ/καφετεριών, ξενοδοχείων και εμπορικών καταστημάτων.
Για αυτούς τους λόγους, σχεδόν το σύνολο των τουριστών που επισκέφτηκε τη Θεσσαλονίκη (ποσοστό 96%) πρότεινε τον προορισμό και σε άλλους ενώ ένας μεγάλος αριθμός επισκεπτών (ποσοστό 65%) είχε καλύτερη ή πολύ καλύτερη εμπειρία από ό,τι προσδοκούσε πριν επισκεφθεί τον προορισμό. Οι τουρίστες το 2017 επιβράβευσαν τη Θεσσαλονίκη για τη διασκέδαση, τη συμπεριφορά των κατοίκων και την κουλτούρα με πολύ υψηλή βαθμολογία, (μέσος όρος 8,0).
Στην εισαγωγή του ο κ. Ανδρέας Μανδρίνος αναφέρθηκε στις προσπάθειες της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης που συνεχίστηκαν με αμείωτη ένταση προς κάθε κατεύθυνση, με σκοπό την ανάδειξη του προορισμού στις υπάρχουσες τουριστικές αγορές αλλά και σε νέες που γνώρισαν και εμπιστεύθηκαν τη Θεσσαλονίκη. «Το θετικό μήνυμα που λάβαμε και το ενδιαφέρον για τον προορισμό αποτυπώθηκε σε πραγματικά νούμερα καθώς επιτεύχθηκε ο στόχος έλευσης τουριστών από νέες χώρες» τόνισε ο κ Μανδρίνος.
Ο πρόεδρος της ΕΞΘ εξέφρασε την αγωνία του για το μέλλον του τουρισμού στη Θεσσαλονίκη ενώ αναφέρθηκε στο ρόλο του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής και στην ανάγκη αλλαγής νοοτροπίας για την εξέλιξη του. «Είναι ανάγκη να σταματήσει να είναι προτεραιότητα η πολιτική προβολή μέσα από τον Οργανισμό και να επικεντρωθούμε στην προβολή του τόπου μας. Άλλωστε είμαστε ρεαλιστές και ξέρουμε ότι όσο εμπλέκονται πολιτικοί στη διαχείριση του οργανισμού, θα υπάρχει η πολιτική προβολή αλλά δεν θα πρέπει να είναι ο κύριος στόχος», υπογράμμισε ο κ Μανδρίνος.
Ο πρόεδρος της ΕΞΘ υπογράμμισε τη μεγάλη απήχηση και τα θετικά αποτελέσματα που είχε το project “Thessbrunch” το «παιδί» της Ένωσης Ξενοδόχων που πήρε σάρκα και οστά μέσα στο 2017 για να προβάλει τη γαστρονομία των έμπειρων chef των ξενοδοχείων της Θεσσαλονίκης. Η εμπειρία από το project έχει αξιολογηθεί πολύ υψηλά καθώς οι επισκέπτες που το δοκίμασαν το βαθμολόγησαν με 8,1, ενώ οι νεαρές ηλικίες (18-30) το βαθμολόγησαν με 8,2.