Πολλά συνδικάτα ξενοδοχοϋπαλλήλων στις ΗΠΑ εξοπλίζουν τους εργαζόμενους με συσκευές «συναγερμού» (όπως panic buttons) προκειμένου να τους βοηθήσουν να προστατευθούν από τους πελάτες τους.
Όπως αναφέρει το Bloomberg, πολλές αμερικανικές πόλεις έχουν εγκαταστήσει συσκευές ειδοποίησης της ασφάλειας σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Για παράδειγμα, στο Σηάτλ, οι υπάλληλοι ξενοδοχείου έχουν μαζί τους ηλεκτρονικές σφυρίχτρες, κουμπιά εξοπλισμένα με GPS και iPads με χαρακτηριστικά συναγερμού έκτακτης ανάγκης. Αλλά και το Δημοτικό Συμβούλιο του Σικάγο ψήφισε ομόφωνα υπέρ της απόκτησης παρόμοιων συσκευών ενώ οι καμαριέρες εκατοντάδων ξενοδοχείων στη Νέα Υόρκη χρησιμοποιούν ήδη από το 2013 panic buttons.
Το Bloomberg περιγράφει μια σειρά από ανησυχητικά περιστατικά που περιλαμβάνουν κακές συμπεριφορές των πελατών.
«Ο εργοδότης είναι υπεύθυνος για τη διατήρηση ενός εργασιακού περιβάλλοντος απαλλαγμένου από παρενοχλήσεις, ακόμα και αν η παρενόχληση αυτή προέρχεται από πελάτη», επισημαίνει ο Chai Feldblum από την Επιτροπή Ίσων Ευκαιριών στην Απασχόληση.
Ο Αμερικανικός Σύνδεσμος Ξενοδοχείων και Καταλυμάτων συντάσσεται με το ψήφισμα του Σικάγο. «Η ασφάλεια, είτε αφορά τους εργαζόμενους είτε τους επισκέπτες, είναι πρώτη προτεραιότητα», δήλωσε η αντιπρόεδρος επικοινωνίας του Συνδέσμου Rosanna Maietta.
Ωστόσο, ο Σύνδεσμος αντιτίθεται στο νόμο του Σηάτλ που υποχρεώνει τα ξενοδοχεία να καταγράφουν τα παράπονα που γίνονται για τους πελάτες. «Μπορεί να έχεις μόλις βγει από το μπάνιο και η καμαριέρα να μπει στο δωμάτιο – υπάρχουν αμέτρητα σενάρια για το τι μπορεί να έχει συμβεί», τονίζει ο αντιπρόεδρος κυβερνητικών θεμάτων του Συνδέσμου Brian Crawford στο Bloomberg. «Δεν θέλουμε να εμπλακούμε σε μια διαδικασία τήρησης λίστας των πελατών που κατηγορούνται για παρενόχληση».
Η πρόκληση για την ξενοδοχειακή βιομηχανία είναι να διασφαλίσει ένα ασφαλές περιβάλλον χωρίς να παραβιάζονται τα δικαιώματα των πελατών. Απομένει να αποδειχτεί που θα χαραχθεί η γραμμή.