HOTREC: 1 στις 4 κρατήσεις στα ξενοδοχεία μέσω των on line πρακτορείων- Κυρίαρχος η Booking.com

29-07-16 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Aυξάνεται η εξάρτηση των ξενοδοχείων από τα online πρακτορεία (OTA), καθώς σχεδόν μια στις 4 διανυκτερεύσεις το 2015 δημιουργήθηκε από τα κανάλια αυτά παρά απευθείας στα ξενοδοχεία, σύμφωνα με έρευνα της HOTREC, που είναι η ευρωπαϊκή οργάνωση των εθνικών ενώσεων ξενοδοχίας, εστίασης και αναψυχής, αντιπροσωπεύοντας 1,8 εκατ. επιχειρήσεις-κυρίως μικρομεσαίες.

Η έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 2.000 ξενοδόχων, έδειξε ότι 3 μεγάλοι ΟΤΑ συγκεντρώνουν το 92% των κρατήσεων στην αγορά. Κυρίαρχος παίκτης είναι η Priceline Group (Booking.com) με μερίδιο που ξεπερνά το 60%.

Τους τελευταίους μήνες, οι ξενοδόχοι δεν παρατηρούν κλιμάκωση του ανταγωνισμού μεταξύ των ΟΤΑ, κάτι που οφείλεται στην εφαρμογή νέων ρητρών υπέρ της ισοτιμίας τους, με την πλειονότητα των ξενοδόχων να μην καταγράφει μείωση στην προμήθεια των ΟΤΑ.

Παράλληλα με την αύξηση του μεριδίου των ΟΤΑ στις ξενοδοχειακές κρατήσεις, το μερίδιο των άμεσων κρατήσεων έχει συρρικνωθεί στο 55%. 

Οι τάσεις στις κρατήσεις δείχνουν ότι οι διαδικτυακές πλατφόρμες κερδίζουν όλο και μεγαλύτερο έλεγχο στην αγορά διανομής των ξενοδοχείων. Επιπλέον, 2 παίκτες, οι Booking.com και Expedia Group κατάφεραν να αυξήσουν περαιτέρω το μερίδιό τους στην Ευρώπη (μαζί αντιπροσωπεύουν το 80% των ξενοδοχειακών κρατήσεων μέσω ΟΤΑ), ενώ ο τρίτος μεγαλύτερος παίκτης, ο HRS group, έχασε έδαφος την τελευταία 2ετία.

Με μία αγορά ΟΤΑ από 200.000 ξενοδοχεία, το 75% εκ των οποίων είναι μικροεπιχειρήσεις με λιγότερου από 10 εργαζομένους, και με 2 κυρίαρχους παίκτες, δεν υπάρχει ανάγκη για περαιτέρω εξηγήσεις σχετικά με το ποιος βρίσκεται στην ισχυρότερη θέση.

Η κατάσταση χαρακτηρίζεται σοβαρή καθώς η αγορά των ΟΤΑ τείνει να γίνεται διπολική στην Ευρώπη, με τον έναν παίκτη (Booking.com) να ελέγχει σχεδον τα 2 τρίτα της αγοράς, επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος της HOTREC, Christian de Barrin.

Μετά την εισαγωγή των ρητρών το καλοκαίρι του 2015 από την Booking.com και την Expedia, οι αρχές ανταγωνισμού περίμεναν αύξηση του ανταγωνισμού μεταξύ των ΟΤΑ, όμως δεν έχει υπάρξει εξέλιξη ως προς την προμήθειά τους στις κρατήσεις των ξενοδοχείων. 

Mόνο το 8,5% των ξενοδόχων κατέγραψε μείωση των προμηθειών τον περασμένο χρόνο, ενώ τα υπόλοιπα συνεχίζουν να καταβάλλουν τουλάχιστον τις ίδιες σε σχέση με το παρελθόν. Σε πλεονεκτική θέση βρίσκονται μάλιστα οι μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες σε σχέση με τα μικρότερα ξενοδοχεία.

Ο πρόεδρος της Task Force της HOTREC για ζητήματα Διανομής, Markus Luthe, επισήμανε τη σημασία για κάθε ξενοδόχο να καθορίζει ελεύθερα τους δικούς του όρους για τις υπηρεσίες που προσφέρει και να μπορεί να διαπραγματεύεται για τους όρους και τις προϋποθέσεις με τους συνεργάτες διανομής.

διαβάστε ακόμα

Ο συναυλιακός τουρισμός απογειώνει δαπάνες και ζήτηση για διεθνή ταξίδια – «Κλειδί» οι νεότερες γενιές ταξιδιωτών
Τέλος οι Ινσταγκραμικές φωτογραφίες – Οι ταξιδιώτες επιζητούν αληθινές εικόνες ξεκούραστων διακοπών
Πάνω από τις μισές ταξιδιωτικές εταιρίες σχεδιάζουν να επενδύσουν στην A.I.
Τουρισμός | Αυξάνονται οι πρώιμες κρατήσεις για το 2025- Πρώτοι οι Βρετανοί στις κρατήσεις για το α' τρίμηνο
Διευθυντές Ξενοδοχείων Κρήτης | Σεμινάριο για την προστασία των ξενοδοχείων από τρομοκρατική επίθεση ή φυσική καταστροφή
Συνεργασία κοινού κωδικού των Aegean Airlines και Saudia
ASTERIA: Αναβιώνει ο θρυλικός προορισμός της Αθηναϊκής Ριβιέρας
«Απόβαση» 100.000 επισκεπτών το Πάσχα στην Κρήτη
Νέος νόμος για μουσική στα ξενοδοχεία: Εταιρεία παροχής μουσικής παρέχει ελληνική & ξένη μουσική σύμφωνα με την ποσόστωση που απαιτείται
Air France | Η Καλαμάτα νέος προορισμός το καλοκαίρι