Σουηδία: Φυτικές εναλλακτικές λύσεις που αντικαθιστούν το κρέας

28-10-23 | ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ

Η σημαντική υποστήριξη για τα δικαιώματα των ζώων καθώς και οι περιβαλλοντικές ανησυχίες που συνδέονται με την κτηνοτροφία και την παραγωγή κρέατος στη σουηδική κοινωνία οδηγούν τους Σουηδούς καταναλωτές στην όλο και αυξανόμενη ανεύρεση εναλλακτικών λύσεων στην κατανάλωση κρέατος για τη λήψη των απαραίτητων πρωτεϊνών και κατά συνέπεια στην τάση αύξησης στην κατανάλωση προϊόντων που δεν περιέχουν κρέας.

Όλο και περισσότεροι Σουηδοί καταναλωτές υιοθετούν τρόπους διατροφής συμβατούς με την παραπάνω τάση, είτε επιλέγοντας τη flexitarian διατροφή (η οποία είναι κυρίως χορτοφαγική αλλά περιλαμβάνει κατανάλωση ψαριών ή κρέατος), την καθαρά χορτοφαγική διατροφή (χωρίς καθόλου κατανάλωση κρέατος) ή και την vegan διατροφή (χωρίς καθόλου κατανάλωση κρέατος και γαλακτοκομικών προϊόντων, αυγών και μελιού).

Σημειώνεται ότι στοιχεία δείχνουν ότι αυτές οι τάσεις είναι εντονότερες στις νεότερες γενιές, με το 32% των ατόμων ηλικίας 15-20 ετών να επιδιώκει να καταναλώνει λιγότερο κρέας, όπως και το 23% των ατόμων ηλικίας 21-34 ετών.

Όσο οι κοινωνικές συνθήκες αλλάζουν στη Σουηδία με αποτέλεσμα μια πιο καθιστική ζωή και αύξηση της παχυσαρκίας, τόσο ενισχύονται οι αντίθετες τάσεις που τονίζουν την προσοχή στην υγεία και ενισχύουν την αγορά λειτουργικών τροφίμων, ήτοι, μεταξύ άλλων, τροφίμων χωρίς λακτόζη / γλουτένη, τρόφιμα ολικής άλεσης ή πλούσια σε φυτικές πρωτεΐνες, τρόφιμα με χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη / χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες κ.α.

Οι Σουηδοί καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να καταβάλλουν υψηλότερες τιμές για την αγορά λειτουργικών τροφίμων. Επίσης, οι κατηγορίες προϊόντων "free-from", δηλαδή προϊόντων που δεν περιέχουν ορισμένες χημικές και άλλες ουσίες έχουν πλέον διαδοθεί και σε άλλα προϊόντα όπως τα καλλυντικά και άλλα ταχέως κινούμενα καταναλωτικά αγαθά.           

 

 

διαβάστε ακόμα

To «Amaronda Resort & Spa» πέρασε στη διαχείριση της AMARE HOSPITALITY
Mastercard: Μ. Ανατολή & Β. Αφρική ωθούν στα ύψη τον τουρισμό πολυτελείας μέχρι το 2030 – Η νέα τάση για «οικολογική πολυτέλεια»
Emirates | Open Day πρόσληψης νέων μελών για το πλήρωμα καμπίνας στην Ελλάδα
ΔΥΠΑ | Ανοίγει η πλατφόρμα Jobmatch - θα συνδέει άνεργους και εργοδότες στον τουρισμό και την εστίαση
Airbnb | Το καλύτερο πρώτο τρίμηνο της ιστορίας της το εφετινό
Κλειστό και φέτος το "Ναυάγιο" της Ζακύνθου
AEGEAN - Saudia | Συνεργασία για πτήσεις κοινού κωδικού
Tουρισμός | Άκρως επιδραστικό το περιεχόμενο του TikTok στα ταξίδια – Το παράδειγμα της Αλβανίας
DRV: Η Γερμανία χρηματοδοτεί πρότζεκτ για πιο "πράσινα" οργανωμένα ταξίδια – Ποιοί τουρ οπερέιτορ συμμετέχουν
Νίκος Χαρδαλιάς | “Τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, στρατηγικός σύμμαχος στον τουρισμό και την ανάπτυξη”