Coco-Mat: ένα ελληνικό επιχειρηματικό success story στo FT.com

12-07-14 | ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Τρίχες αλόγου από την Μογγολία, πούπουλα χήνας από την Κίνα και αποξηραμένα φύκια από την Ελλάδα: η γέμιση των φυσικών στρωμάτων της Coco-Mat είναι ένα μίγμα μεγάλης ποικιλίας, ξεκινά το ρεπορτάζ του FT.com για την Coco-Mat, στο οποίο ο εκ των ιδρυτών της εταιρίας αναλύει την ανάπτυξη της εταιρείας. Ιδού η συνέχεια του ρεπορτάζ:

Στο κατάστημα – ναυαρχίδα της εταιρείας στα προάστια των Αθηνών, οι πελάτες παρακινούνται να δοκιμάσουν στρώματα διαφορετικού πάχους και απαλότητας, ξαπλώνοντας και παίρνοντας έναν υπνάκο.

«Το στρώμα είναι κάτι στο οποίο περνάς πολύ χρόνο και συνήθως το κρατάς τουλάχιστον για μια δεκαετία. Είναι σημαντικό να κάνεις τη σωστή επιλογή» λέει ο Μ. Ευμορφίδης, που σπούδασε δικηγόρος στο Παρίσι και ίδρυσε την εταιρεία πριν από 22 χρόνια μαζί με τον αδερφό του Παύλο, δάσκαλο γυμναστικής

Τα προϊόντα της Coco-Mat αποτελούν χαρακτηριστικό γνώρισμα των ξενοδοχείων πολυτελείας ανά την Ελλάδα, αλλά περισσότερο από τα τρία τέταρτα της παραγωγής εξάγεται. Η εταιρεία διαθέτει 70 καταστήματα λιανικής στο εξωτερικό, από τη Νέα Υόρκη και τη Μαδρίτη μέχρι την Τζέντα, τη Σεούλη και 15 πόλεις της Κίνας.

Ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε 10% κατά τη διάρκεια των τελευταίων πέντε ετών και έφτασε τα 50 εκατ. ευρώ, μολονότι οι πωλήσεις στην Ελλάδα παρουσίασαν συνεχή υποχώρηση.

«Εχοντας εξαγωγικό προσανατολισμό και χωρίς τραπεζικό δανεισμό καταφέραμε να παραμείνουμε κερδοφόροι στη διάρκεια της κρίσης» λέει ο κ. Ευμορφίδης, παρά το γεγονός πως αρνήθηκε να δώσει συγκεκριμένα στοιχεία.

Οι αδελφοί Ευμορφίδη ξεκίνησαν την επιχειρηματική τους διαδρομή με την παραγωγή καουτσούκ από ίνες κοκοφοίνικα για κατασκευαστές στρωμάτων στη Σουηδία και στη Γερμανία στο εργοστάσιό τους στη Βόρεια Ελλάδα, ενώ στη συνέχεια δημιούργησαν τα δικά τους προϊόντα με χρήση μόνο φυσικών συστατικών.

Το σύστημα ύπνου της Coco-Mat αποτελείται από ένα στρώμα βάσης με ένα ξύλινο πλαίσιο που συμπληρώνεται από τρία ξεχωριστά στρώματα διαφορετικού πάχους. Στρώσεις από τρίχες αλόγους και φύκια περιορίζουν την υγρασία ενώ ένα λεπτό στρώμα από πούπουλα χήνας μπορεί να μεγαλώσει και να μετατραπεί σε πάπλωμα

Το σύστημα υποκαθιστά τα μεταλλικά ελατήρια των παραδοσιακών στρωμάτων με μια βάση από ξύλινες σανίδες οι οποίες ενώνονται από ίνες φυσικού καουτσούκ. «Παρέχει υποστήριξη χωρίς να σας εκθέτει σε μαγνητικά πεδία που μπορεί να διαταράξουν τον ύπνο σας» λέει ο κ. Ευμορφίδης.

Η Coco-Mat αρχικά εξυπηρετούσε μια εξειδικευμένη αγορά από καταναλωτές που θέλουν να προστατεύσουν το περιβάλλον και boutique hotels, αλλά σταδιακά προσέθεσε στη γκάμα προϊόντων της μαξιλάρια, σεντόνια, πετσέτες και ξύλινα έπιπλα.

Προχώρησε στην παροχή στρωμάτων για γνωστά ονόματα της αγοράς ξενοδοχείων μεταξύ των οποίων το Hilton, το Sofitel και το Intercontinental. Πριν από τρία χρόνια η Coco-Mat υπέγραψε την πρώτη συμφωνία με την Aman Resorts, την αλυσίδα πολυτελών ξενοδοχείων. Τέσσερις αντίστοιχες συμφωνίες ακολούθησαν, συμπεριλαμβανομένης και μιας για το νέο ξενοδοχείο Aman που ανοίγει αυτό το καλοκαίριο στο Ντουμπρόβνικ.

Η Coco-Mat σχεδίασε επίσης κρεβάτια και στρώματα για τους επιβάτες της πρώτης θέσης της Etihad Airways, της αεροπορικής εταιρείας του Αμπου Ντάμπι.

Εξι μπουτίκ ξενοδοχεία

Οι αδελφοί Ευμορφίδη επεκτάθηκαν και οι ίδιοι στην αγορά ξενοδοχείων, επενδύοντας σε έξι boutique hotels ανά την Ελλάδα που φέρουν την επωνυμία της Coco-Mat. Εχουν επίσης υπογράψει συμφωνία χρήσης της επωνυμίας Coco-Mat με άλλα 20 ξενοδοχεία που οι πελάτες τους κοιμούνται σε στρώματα της εταιρείας, κυρίως στην Ελλάδα, αλλά και στο Βέλγιο, τη Γαλλία και τη Γερμανία.

Φέτος τα δύο αδέλφια αποφάσισαν να προχωρήσουν τη διεθνή επέκταση με πιο δομημένο τρόπο. «Ξεκινήσαμε την Coco-Mat γιατί και οι δύο έπρεπε να βγάλουμε ψωμί για τις οικογένειές μας... και μετετράπη σε επιτυχημένη εταιρεία» λέει ο κ. Ευμορφίδης. «Κρατήσαμε μακριά επενδυτικές τράπεζες, προτάσεις για εισαγωγή στο χρηματιστήριο και εταιρείες private equity. Αλλά τώρα βρήκαμε τον κατάλληλο συνεργάτη».

Ο ιδιωτικός όμιλος Libra Group, που ελέγχεται από τον Γιώργο Λογοθέτη, Ελληνα εφοπλιστή με έδρα τη Νέα Υόρκη, εξαγόρασε το 50% της Coco-Mat έναντι ποσού που δεν ανακοινώθηκε. Η Libra έχει παρουσία στη ναυτιλία, την ενέργεια, τις μισθώσεις αεροσκαφών και ελικοπτέρων, ενώ επίσης ελέγχει την Grace, μια ξενοδοχειακή αλυσίδα πολυτελείας με μονάδες σε Ελλάδα, Παναμά, Αργεντινή, ΗΠΑ και Κίνα.

«Το σχέδιο προβλέπει την αύξηση του κύκλου εργασιών στα 250 εκατ. ευρώ εντός της προσεχούς πενταετίας, αλλά με διατήρηση του συνόλου της παραγωγής στην Ελλάδα» λέει ο κ. Ευμορφίδης. «Πρόκειται για μια συνεργασία μεταξύ δύο οικογενειακών επιχειρήσεων».

ΠΗΓΗ: FT.com/Euro2day

διαβάστε ακόμα

Η Κέρκυρα προβάλλεται στην Γερμανία ως geocaching προορισμός
Η κοινοπραξία με επικεφαλής την Certares αναλαμβάνει τις χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις της FTI GROUP
Global Traveler: Η Ελλάδα καλύτερος προορισμός Ιστορικών Ατραξιόν στον κόσμο – Βραβεία για Μύκονο και Σαντορίνη
ΠΟΞ προς Booking: Παραβιάζεται το νόμιμο δικαίωμα των Ελληνικών ξενοδοχείων στις προκαταβολές
Με πτήσεις της AEGEAN και της Olympic Air θα ταξιδέψει το Άγιο Φως σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας
ΔΥΠΑ | Ενεργοποιήθηκαν 8.575 επιταγές κοινωνικού τουρισμού τον Απρίλιο
Συλλυπητήρια ανακοίνωση από την ΣΕΤΚΕ
MyCoast: | Η νέα ψηφιακή εφαρμογή για την τήρηση της νομιμότητας σε αιγιαλό και παραλίες
Τουρισμός | "Διασκεδάστε με σεβασμό" στις Βαλεαρίδες Νήσους - η νέα καμπάνια για υπευθυνότητα των τουριστών
Έρευνα: Μεγαλώνει το «παράθυρο» κρατήσεων στα ταξίδια – Η Ευρώπη πρωταθλήτρια