Airbnb: Οι 5 κυρίαρχες τάσεις στα ταξίδια το 2020

12-02-20 | AIRBNB

Πέντε τάσεις που θα κυριαρχήσουν στα ταξίδια το 2020 αποκαλύπτει η πλατφόρμα βραχυχρόνιων μισθώσεων Airbnb.

Οι σύγχρονοι ταξιδιώτες έχουν σταματήσει να επιδίδονται στο σαφάρι της καλύτερης τιμής και, αντίθετα, κυνηγούν τις καλύτερες εμπειρίες που είναι ικανές να τους δημιουργήσουν αναμνήσεις ζωής.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Airbnb, το 57% των Αμερικανών προτιμά να δαπανά τα χρήματα των διακοπών σε εμπειρίες παρά σε υλικά αγαθά, και το 37% σκοπεύει να αυξήσει τις δαπάνες σε εμπειρίες το 2020, ιδιαίτερα οι γυναίκες (39%) και οι νεαρής ηλικίας ενήλικες [Gen Z (46%), millennials (48%)]. 

Επιπλέον, οι γενιές που τώρα ενηλικιώνονται έχουν διευρυμένη αγοραστική δύναμη. Οι Αμερικανοί της γενιάς Gen Z τείνουν να δαπανούν τα περισσότερα σε δραστηριότητες διακοπών ενώ οι μεγαλύτερης ηλικίας ταξιδιώτες προτιμούν πιο περιορισμένες οικονομικά επιλογές. Ωστόσο, ανεξάρτητα από τα διαθέσιμα χρηματικά ποσά των ταξιδιωτών αλλά και του εύρους ηλικιών, παρατηρούνται οι ακόλουθες τάσεις ταξιδίων...

-Η φύση καλεί

Η επιθυμία να βγουν έξω από τα όρια της άνεσης και να προτιμήσουν την άγρια φύση, καθοδηγεί τις επιλογές των ταξιδιωτών το 2020. Το 2020, το ένα τέταρτο των Αμερικανών και το 32% των Millennials σκοπεύουν να κάνουν ταξίδια περιπέτειας.

Οι καλύτεροι προορισμοί για αυτούς είναι το Κατμαντού, το Νεπάλ και το Μαρακές, καθώς είναι στις πιο προτιμώμενες εμπειρίες της Airbnb.

Οι εμπειρίες στη φύση παρουσιάζουν μεγάλη αύξηση ζήτησης στην Airbnb, ιδιαίτερα στη Gen Z (190% σε ετήσια βάση) και τους millennials (102%). 

Οι πιο προτιμώμενες εμπειρίες είναι η πεζοπορία και το τρέκινγκ, ενώ φέτος υπάρχει τάση για σύνδεση των ταξιδιωτών με τη γη, μέσω διαμονής στη φύση όπως σε ιγκλού (+83%), με τους baby boomers να προτιμούν το κάμπινγκ (+171%).

-Επιστροφή στο παρελθόν

Το 32% των Αμερικανών επιθυμούν να μάθουν για την ιστορία και τον πολιτισμό των προορισμών το 2020 μπαίνοντας έτσι στη θέση των ντόπιων.

Η προσφορά για ιστορικές εμπειρίες παρουσίασαν αύξηση 271% το 2019 και το 2020 αύξηση 116% στις κρατήσεις σε όλο τον κόσμο, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον από τη γενιά Gen Z (+176%) και τους millennials (+118%) έναντι του 2019. 

Μάλιστα τα σπίτια της Airbnb που στην περιγραφή τους περιλαμβάνουν λέξεις που παραπέμπουν στην ιστορία (ιστορικό, εποχή, Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος κτλ) έχουν ενοικιαστεί 50.000 φορές για διαμονή το 2020.

-Αποσύνδεση για επανασύνδεση

Η σύνδεση με τον εαυτό αποτελεί βασική προτεραιότητα των ταξιδιωτών το 2020. Το 40% των Αμερικανών δήλωσαν ότι επιθυμούν περισσότερο να περάσουν το χρόνο διακοπών χαλαρώνοντας και χωρίς ασχολίες, το ένα τετάρτο εξ αυτών επιθυμεί να επιδοθεί σε δραστηριότητες που ανεβάζουν τα επίπεδα προσωπικής ευεξίας και τους βοηθούν να αποτοξινωθούν από την τεχνολογία, και το 12% της γενιάς Gen Z σκοπεύει να κάνει πνευματικό ή θρησκευτικό ταξίδι, περισσότερο από κάθε άλλη γενιά ταξιδιωτών. 

Μάλιστα, το 16% των Αμερικανών δήλωσαν ότι επιθυμούν να δαπανήσουν το χρόνο των διακοπών στην εξερεύνηση του προορισμού μόνοι τους. Οι κρατήσεις για έναν ταξιδιώτη παρουσιάζουν αύξηση 79% το 2020 στην Airbnb.

Επιπλέον, οι εμπειρίες διαλογισμού παρουσιάζουν αύξηση κρατήσεων 106% σε σύγκριση με το 2019.

-Οι σύντομες αποδράσεις αυξάνονται

Περισσότεροι ταξιδιώτες έχουν μινιμαλιστική προσέγγιση στον προγραμματισμό των διακοπών φέτος. Πάνω από τους μισούς Αμερικανούς, θα ήθελαν να δαπανήσουν τα χρήματά τους σε απόδραση Σαββατοκύριακου και περισσότεροι φέτος εξερευνούν τους προορισμούς με αυτοκίνητο, με τις αναζητήσεις για καταχωρήσεις με δωρεάν πάρκινγκ να εμφανίζουν αύξηση 46%.

Οι απλοϊκοί και αποδοτικοί χώροι επίσης, όπως οι καλύβες βοσκών, για παράδειγμα, συγκεντρώνουν 112% περισσότερη ζήτηση φέτος σε σύγκριση με το 2019.

-Καθαρά και υπεύθυνα γεύματα

Οι γαστρονομικές εμπειρίες βασίζονται όλο και περισσότερο στα φυτά και οι εμπειρίες με επιλογές vegan παρουσίασαν (το 2019 έναντι του 2018) αύξηση 579% ενώ οι αντίστοιχες με επιλογές vegetarian 570%.

Καλύτεροι προορισμοί για αυτούς τους ταξιδιώτες είναι το Μεξικό και η Αβάνα.

Ενώ οι ιδιοκτήτες στην Airbnb προσφέρουν πιο αειφόρες επιλογές φαγητού, οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να μαθαίνουν τις τοπικές επιλογές τροφών, με τις εμπειρίες που περιλαμβάνουν το ψήσιμο φαγητού (+155%) και τα ζυμαρικά (+88%) να ανεβαίνουν σε κρατήσεις το 2020 έναντι του 2019.

Το φαγητό παραμένει βασικό κίνητρο διακοπών και διασύνδεσης με τους ντόπιους. Οι εμπειρίες φαγητού και ποτού αποτελούν εκείνες με τις περισσότερες κρατήσεις από διεθνείς ταξιδιώτες, και το 35% των Αμερικανών δήλωσε ότι προτιμά να δαπανά το χρόνο των διακοπών στη δοκιμή τοπικών εμπειριών γαστρονομίας, με τους Gen Z και Millennials να είναι οι περισσότεροι.

διαβάστε ακόμα

Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου σε γαστρονομική εκδήλωση στο Βουκουρέστι
Δράσεις για την τουριστική προβολή της Ελλάδας σε Σουηδία και Ελβετία
Ξενοδοχεία | Ποιο είναι το τίμημα του Πόρτο Καρράς;
Οι αεροπορικές εταιρείες βαρέθηκαν να επωμίζονται το κόστος άλλων
Υπερ- τουρισμός | Ο τουριστικός τομέας δεν πρέπει να αγνοήσει τις διαμαρτυρίες των ντόπιων
Τουρισμός 2024 | Sunvil: Το μεγαλύτερο ελληνικό πρόγραμμα στο Ηνωμένο Βασίλειο με 61 νησιά
Έκθεση φωτογραφιών για τη δράση του John D.S. Pendlebury στη Μάχη της Κρήτης
Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά: Η Περίπτωση των Μάηδων της Μακρινίτσας
«Σκιώδης στόλος» του Πούτιν στον Λακωνικό Κόλπο
Δωρεά του IKOS Olivia για τους Αγώνες Ποδηλασίας στον Πολύγυρο