Airbnb εναντίον υπερ-τουρισμού και... ξενοδοχείων

30-05-18 | AIRBNB

Η Airbnb μεταβάλει την τουριστική οικονομία των προορισμών σε όλο τον κόσμο, διαχέοντας σημαντικά οφέλη στην τοπική κοινότητα, σε αντίθεση με τις μεγάλες αλυσίδες ξενοδοχείων και την κρουαζιέρα, ενώ συμβάλλει και στην ανακούφιση του υπερ-τουρισμού σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς σε όλο τον κόσμο.

Αυτό προκύπτει από νέα έρευνα που διενήργησε η μεγαλύτερη πλατφόρμα βραχυχρόνιας μίσθωσης σπιτιών στον κόσμο, σύμφωνα με την οποία, οι ιδιοκτήτες της Airbnb διατηρούν και διαχέουν ακολούθως στην τοπική κοινότητα το 97% από κάθε ευρώ που εισπράττουν από την ενοικίαση των σπιτιών τους, σε αντιδιαστολή με τις αλυσίδες των ξενοδοχείων στις οποίες μέχρι και το 36% από κάθε ευρώ εσόδων από τους τουρίστες δεν φθάνει ποτέ στον προορισμό.

Επιπλέον, τα έσοδα που αποκομίζουν οι προορισμοί από την κρουαζιέρα, επισημαίνει η έρευνα, περιορίζονται στα καύσιμα και τις τοπικές μεταφορές που χρησιμοποιούν οι επιβάτες προκειμένου να μεταφερθούν σε περιορισμένο αριθμός αξιοθέατων. 

Στην ίδια έρευνα, η οποία διεξήχθη σε δείγμα 2,8 εκατ. ιδιοκτητών σπιτιών, η πλατφόρμα επισημαίνει ότι συμβάλλει επίσης στην ανακούφιση του υπερ-τουρισμού στους δημοφιλείς προορισμούς. 

Σε 8 προορισμούς που αντιμετωπίζουν το πρόβλημα του υπερ-τουρισμού, τουλάχιστον τα 2 τρίτα του συνόλου των τουριστικών αφίξεων στην Airbnb αφορούν μη τουριστικές περιοχές, και το 72% - 93% των σπιτιών στην πλατφόρμα βρίσκονται εκτός των τουριστικών περιοχών, καθώς τα σπίτια μπορούν να βρίσκονται σε διαφορετικές τοποθεσίες, σε αντίθεση με τα ξενοδοχεία. Το γεγονός αυτό διευκολύνει τη γεωγραφική κατανομή των τουριστών σε περισσότερα μέρη.

Από την έρευνα προκύπτει επίσης ότι τα μέρη που προτείνουν οι οικοδεσπότες της Airbnb στους επισκέπτες τους (από πάρκα και καφετέριες, μέχρι μυστικά μέρη μιας περιοχής), απέχουν κατά μέσο όρο 20 λεπτά με τα πόδια από το σπίτι, συνήθως εκτός των τουριστικών περιοχών, και τα 2 τρίτα των προτεινόμενων μερών για να γευματίσει κανείς βρίσκονται σε αντίστοιχη ακτίνα.

Άλλωστε το 61% των ιδιοκτητών σε όλο τον κόσμο προτείνει ένα συγκεκριμένο αξιοθέατο ή μέρος, κάτι που σημαίνει ότι μόνο οι επισκέπτες του συγκεκριμένου είναι πιθανό να κατευθυνθούν στο ίδιο σημείο μέσω της Airbnb.

Σε παγκόσμια βάση, αυτό σημαίνει ότι κάποιος μπορεί να εντοπίσει πάνω από 1 εκατ. προτάσεις από ιδιοκτήτες σπιτιών που κανείς άλλος δεν θα τους συστήσει.

Διερευνώντας 8 κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς στον κόσμο που αντιμετωπίζουν τις συνέπειες του υπερ-τουρισμού (όπως η Βαρκελώνη, η Βενετία, το Άμστερνταμ και η Ιαπωνία), η Airbnb αντιπροσωπεύει μόλις το 7% του συνόλου των διεθνών αφίξεων στον προορισμό, δηλαδή 0,37 επισκέπτες για κάθε κάτοικο της περιοχής έναντι 5,1 των υπόλοιπων επισκεπτών για κάθε κάτοικο.

διαβάστε ακόμα

Ο συναυλιακός τουρισμός απογειώνει δαπάνες και ζήτηση για διεθνή ταξίδια – «Κλειδί» οι νεότερες γενιές ταξιδιωτών
Τέλος οι Ινσταγκραμικές φωτογραφίες – Οι ταξιδιώτες επιζητούν αληθινές εικόνες ξεκούραστων διακοπών
Πάνω από τις μισές ταξιδιωτικές εταιρίες σχεδιάζουν να επενδύσουν στην A.I.
Τουρισμός | Αυξάνονται οι πρώιμες κρατήσεις για το 2025- Πρώτοι οι Βρετανοί στις κρατήσεις για το α' τρίμηνο
Διευθυντές Ξενοδοχείων Κρήτης | Σεμινάριο για την προστασία των ξενοδοχείων από τρομοκρατική επίθεση ή φυσική καταστροφή
Συνεργασία κοινού κωδικού των Aegean Airlines και Saudia
ASTERIA: Αναβιώνει ο θρυλικός προορισμός της Αθηναϊκής Ριβιέρας
«Απόβαση» 100.000 επισκεπτών το Πάσχα στην Κρήτη
Νέος νόμος για μουσική στα ξενοδοχεία: Εταιρεία παροχής μουσικής παρέχει ελληνική & ξένη μουσική σύμφωνα με την ποσόστωση που απαιτείται
Air France | Η Καλαμάτα νέος προορισμός το καλοκαίρι