Airbnb: 2,3 εκατ. καταλύματα στις 13 μεγαλύτερες διεθνείς αγορές

17-10-16 | AIRBNB

Περί τα 2,3 εκατ. σπίτια διατίθενται προς ενοικίαση μέσω της πλατφόρμας της Airbnb στις 13 μεγαλύτερες αγορές σε όλο τον κόσμο, όπου δραστηριοποιείται η Airbnb, καθιστώντας την υπερδιπλάσια σε μέγεθος ως προς την προσφορά δωματίων έναντι των τεράστιων ξενοδοχειακών ομίλων Marriott International και Starwood Worldwide.

Αυτό καταδεινύουν τα προκαταρκτικά αποτελέσματα ανάλυσης που βασίστηκε σε δεδομένα από τη Νο. 1 πλατφόρμα ενοικίασης σπιτιών στον κόσμο σε 7 αγορές των ΗΠΑ και 6 διεθνείς αγορές και δημοσιεύονται στο hotelnewsnow.com.

Ωστόσο, εντοπίζεται ότι οι εγγραφές καταλυμάτων στην Airbnb μπορεί να περιλαμβάνουν πολλές μονάδες που δεν είναι πάντα διαθέσιμες για κράτηση ή δε μπορούν να παραλληλιστούν με ξενοδοχεία. Αυτές οι περιπτώσεις περιλαμβάνουν τη δημιουργία εγγραφής χωρίς όμως να είναι πραγματικά διαθέσιμο το κατάλυμα, τα κοινόχρηστα δωμάτια γιατί δεν ομοιάζουν με την προσφορά των ξενοδοχείων, ενώ ανοικτό παραμένει το αν το ιδιωτικό δωμάτιο σε αντιδιαστολή με ολόκληρο το σπίτι αντιστοιχεί με την προσφορά στα ξενοδοχεία. Σε αυτή την ανάλυση, προσμετρούνται τα ιδιωτικά δωμάτια.

Όταν οι εγγραφές αυτές δεν λαμβάνονται υπόψη, η δεξαμενή σπιτιών της Airbnb μικραίνει κατά πολύ, και η πλατφόρμα βρίσκεται στη δεύτερη θέση σε μέγεθος προσφοράς δωματίων πραγματικά ανταγωνιστικών ως προς τα δωμάτια των Marriott και Starwood (981.000 πραγματικά διαθέσιμα καταλύματα έναντι 1,1 εκατ. δωμάτια στους 2 ξενοδοχειακούς όμιλους, στην περίπτωση των 7 αγορών στις ΗΠΑ).

Από αυτά τα 981.000 καταλύματα στην Airbnb, ένα μάλλον μικρό ποσοστό δε μπορεί να θεωρηθεί ανταγωνιστικό ως προς ένα δωμάτιο ξενοδοχείου καθώς είναι ειδικού τύπου (δεντρόσπιτο, καλύβα, κάστρο κτλ.).

Επιπλέον, άλλοι παράγοντες καθιστούν αδύνατη τη σύγκριση με τα δωμάτια ξενοδοχείων (σπίτια διαθέσιμα για μερικές ημέρες μόνο μέσα στο χρόνο, επαφή με τον σπιτονοικοκύρη, φιλοξενία ολόκληρης οικογένειας κτλ).

Εποχιακή τάση στην Airbnb

Τα δεδομένα πληροτήτων δείχνουν ότι Airbnb και ξενοδοχεία παρουσιάζουν παρόμοια εποχιακή διακύμανση. Βέβαια, η Airbnb παρουσιάζει πιο σταθερές πληρότητες το καλοκαίρι γιατί εστιάζει στις διακοπές ενώ τα ξενοδοχεία έχουν πολύ υψηλότερες πληρότητες καθόλη τη διάρκεια του έτους λόγω της σταθερής και διαφοροποιημενης βάσης πελατών και συμβολαίων. 

Όμως, οι αγορές με τα υψηλότερα επίπεδα πληροτήτων στην Airbnb είχαν και τα υψηλότερα επίπεδα πληροτήτων στα ξενοδοχεία, κάτι που εκτιμάται ότι οφείλεται στο ότι η Airbnb λαμβάνει μερίδιο από τα ξενοδοχεία σε περιόδους εξαιρετικά υψηλής ζήτησης.

Τα ξενοδοχεία είχαν υψηλότερες τιμές από τα σπίτια της Airbnb και στις 7 αγορές των ΗΠΑ με εξαίρετη τη Νέα Ορλεάνη. Κατά μέσο όρο, τα ξενοδοχεία χρεώνουν 43 δολάρια περισσότερα από το μέσο κατάλυμα της Airbnb. 

Η αύξηση στις τιμές των ξενοδοχείων ήταν υψηλότερη σε όλες τις αγορές από τη Ν. Ορλεάνη. Πέντε από τις 7 αγορές είχαν αρνητική μέση τιμή ανά διανυκτέρευση (ADR) στην Airbnb, που αποδίδεται στην αύξηση της προσφοράς σπιτιών της Airbnb.

Οι διανυκτερεύσεις σε υψηλες περιόδους ζήτησης, με πληρότητες τουλάχιστον στο 95%, κατά τις οποίες οι ξενοδόχοι μεγιστοποιούν τα έσοδά τους, δεν επηρεάζονται σημαντικά από την υπερπροσφορά σπιτιών της Airbnb στις 7 αγορές των ΗΠΑ.

διαβάστε ακόμα

Η AEGEAN και η Olympic Air μετέφεραν το Άγιο Φως στην ελληνική επικράτεια
Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου σε γαστρονομική εκδήλωση στο Βουκουρέστι
Δράσεις για την τουριστική προβολή της Ελλάδας σε Σουηδία και Ελβετία
Ξενοδοχεία | Ποιο είναι το τίμημα του Πόρτο Καρράς;
Οι αεροπορικές εταιρείες βαρέθηκαν να επωμίζονται το κόστος άλλων
Υπερ- τουρισμός | Ο τουριστικός τομέας δεν πρέπει να αγνοήσει τις διαμαρτυρίες των ντόπιων
Τουρισμός 2024 | Sunvil: Το μεγαλύτερο ελληνικό πρόγραμμα στο Ηνωμένο Βασίλειο με 61 νησιά
Έκθεση φωτογραφιών για τη δράση του John D.S. Pendlebury στη Μάχη της Κρήτης
Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά: Η Περίπτωση των Μάηδων της Μακρινίτσας
«Σκιώδης στόλος» του Πούτιν στον Λακωνικό Κόλπο