Πώς τα ξενοδοχεία θα αυξήσουν το μερίδιό τους χωρίς να μπουν σε πόλεμο με την Airbnb

27-11-15 | AIRBNB

To νέο πεδίο που διαμορφώνεται στην παγκόσμια ξενοδοχειακή βιομηχανία μετά και την άνθιση της οικονομίας διαμοιρασμού, έχει ωθήσει τις μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες να ισχυροποιούν τη διανομή και την παγκόσμια παρουσία τους και τα μικρά ξενοδοχεία να κάνουν άνοιγμα σε νέες αγορές κερδίζοντας οφέλη από υβριδικά, πρωτοποριακά και lifestyle κόνσεπτ, με το μέλλον όσων επαναπαύονται στην μετριότητα και στα πρότυπα των τελευταίων 40 χρόνων να βρίσκονται σε χειρότερη μοίρα. 

Αυτό υποστηρίζει o Georges Panayotis, πρόεδρος της MKG Consulting, σε άρθρο του στο hospitality-on.

Όπως εξηγεί ο κ. Panayotis, το οικονομικό μοντέλο που καθιέρωσαν οι μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες πριν 40 χρόνια, άσκησε πίεση στα ανεξάρτητα ξενοδοχεία. Οι αλυσίδες αυτές προσέφεραν στους επισκέπτες ένα καλό value καθώς και έναν χώρο κατάλληλο για επικοινωνία και δημόσιες σχέσεις μέσω καινοτόμων και τυποποιημένων προϊόντων.

Στη συνέχεια οι κυβερνήσεις διευκόλυναν την ανάπτυξη των αλυσίδων για να τονώσουν τον τουρισμό κάθε περιοχής, προσφέροντας επιδοτούμενα δάνεια.

Η αντίδραση των ανεξάρτητων ξενοδοχείων ήταν ισχυρή, καθώς η πολιτεία δεν ήταν διατεθειμένη πια να κλείνει το μάτι σε μια γκρίζα οικονομία, που τροφοδοτούνταν από ροές ρευστού και διακανονισμούς τελών, όταν οι αλυσίδες διέθεταν διαφανείς μεθόδους μηχανογράφησης στη διαχείριση αναταράσσοντας το προηγούμενο μοντέλο και προσελκύοντας νέα πελατεία.

Σήμερα, 40 χρόνια μετά, η νέα επανάσταση αφορά ένα μοντέλο που έλαβε υπερβολικές διαστάσεις, καθώς το κυνήγι για μεγαλύτερα έσοδα, η αύξηση των φορολογικών και κοινωνικών επιβαρύνσεων και άλλοι ανεξάρτητοι μεταξύ τους παράγοντες της αγοράς οδήγησαν την ξενοδοχειακή βιομηχανία σε μια πληθωριστική φούσκα την οποία απορροφά η προσφορά της οικονομίας διαμοιρασμού. Οι νέοι αυτοί παίκτες εκμεταλλεύονται την απόρριψη συγκεκριμένων ξενοδοχειακών αλυσίδων με αυξημένες τιμές υπηρεσιών λόγω μείωσης της προσφοράς στην αγορά και που έχουν δεχθεί πλήγμα στην ποιότητα των υπηρεσιών τους εξαιτίας της απουσίας τακτικών κεφαλαιουχικών δαπανών.

«Έχει έρθει η ώρα για πόλεμο;», αναρωτιέται ο κ. Panayotis, προτείνοντας τις εξής διεξόδους...

-η συνεργασία μεταξύ όλων των μελών της οικογένειας της φιλοξενίας είναι πιο αποτελεσματική και επωφελής από την εφαρμογή του νομοθετικού πλαισίου, καθώς ο νομοθέτης καθυστερεί σε σχέση με τις εξελίξεις στην κοινωνία.

-η βασική αρχή του μάρκετινγκ, κατά την οποία η προσφορά δημιουργεί ζήτηση, μπορεί να εφαρμοστεί και στη νέα οικονομία που διαμορφώνεται στη φιλοξενία. Ενώ η πίτα έχει μεγαλώσει τα τελευταία χρόνια, η ξενοδοχειακή βιομηχανία δεν έχει καταφέρει να αυξήσει το μερίδιό της και πρέπει να διερευνήσει το γιατί.

-χρειάζονται αλλαγές στρατηγικής, με τη δημιουργία μεγάλων αλυσίδων με ισχυρή διανομή, παγκόσμια παρουσία και πολλαπλάσιες συμβάσεις διαχείρισης και δικαιόχρησης. Όσοι παίκτες στερούνται μεγέθους, μπορούν να ανοιχτούν σε νέες αγορές, ανακτώντας στοιχεία που θα τους ενδυναμώσουν όπως καινοτόμα κόνσεπτ, ενώ όσοι παραμείνουν στη μετριότητα θα έχουν πρόβλημα.

-επίσης, δεν πρέπει να αποκλείοντας νέες συμμαχίες, ακόμα και συνεργασίες μεταξύ παλαιών εχθρών εφόσον εξασφαλίζουν ότι θα ικανοποιούνται οι ανάγκες του πελάτη. Άλλωστε, όπως επισημαίνει ο κ. Panayotis, αυτό που δεν έχει αλλάξει τα τελευταία 40 χρόνια είναι η αλήθεια ότι η αγορά πάντα θα έχει τον τελευταίο λόγο.

 

Ποιός είναι ο Georges Panayotis και η MKG

*Ο Georges Panayotis είναι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της MKG GROUP και προέρχεται από οικογένεια ξενοδόχων τριών γενεών. Στην ηλικία των 18 ετών άφησε την Ελλάδα για να σπουδάσει Πολιτικές Επιστήμες και να αποκτήσει το Μάστερ στο Μάνατζμεντ στο Γαλλικό Πανεπιστήμιο Paris Dauphine. Αφού ανέπτυξε συγκεκριμένα εργαλεία μάρκετινγκ στην ξενοδοχειακή βιομηχανία, το 1986 αποφάσισε να ιδρύσει τη δική του εταιρία, την MKG Conseil, τη σημερινή MKG Group.

Μέσα σε 20 χρόνια, η εταιρία έχει γίνει ηγέτης στην Ευρώπη στις μελέτες και τις συμβουλευτικές υπηρεσίες στην τουριστική βιομηχανία. Η εταιρία απασχολεί 100 εργαζομένους σε 4 τμήματα: μελέτες μάρκετινγκ, βάση δεδομένων, ποιοτικός έλεγχος και Τύπος. 

Ο Όμιλος MKG, με έδρα στη Γαλλία, κατέχει ηγετική θέση στην Ευρώπη στις μελέτες και τις συμβουλευτικές υπηρεσίες στην τουριστική βιομηχανία. Η εταιρεία απασχολεί 100 εργαζομένους σε 4 τμήματα: μελέτες μάρκετινγκ, βάση δεδομένων, ποιοτικός έλεγχος και Τύπος, και έχει έντυπη και ηλεκτρονική παρουσία στα γαλλικά και στα αγγλικά:

Hospitality ON Web

Hospitality ON Magazine

Η εταιρεία συντέλεσε στην ανάπτυξη περισσότερων από 2.000 ξενοδοχείων στη Γαλλία και την Ευρώπη, διαθέτοντας γραφεία στο Παρίσι, την Κύπρο, το Λονδίνο και την Αθήνα.

Eίναι ιδρυτής των Βραβείων Worldwide Hospitality Awards και του Hotel Makers Forum, ενώ έχει συγγράψει άρθρα σε σχέση με ζητήματα Μάρκετινγκ και Operations των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Είναι επίσης, σύμβουλος σε τηλεοπτικά κανάλια, όπως το Bloomberg, και σε ραδιοφωνικά δικτυα.

διαβάστε ακόμα

Ξενοδοχεία | Ποιο είναι το τίμημα του Πόρτο Καρράς;
Οι αεροπορικές εταιρείες βαρέθηκαν να επωμίζονται το κόστος άλλων
Υπερ- τουρισμός | Ο τουριστικός τομέας δεν πρέπει να αγνοήσει τις διαμαρτυρίες των ντόπιων
Τουρισμός 2024 | Sunvil: Το μεγαλύτερο ελληνικό πρόγραμμα στο Ηνωμένο Βασίλειο με 61 νησιά
Έκθεση φωτογραφιών για τη δράση του John D.S. Pendlebury στη Μάχη της Κρήτης
Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά: Η Περίπτωση των Μάηδων της Μακρινίτσας
«Σκιώδης στόλος» του Πούτιν στον Λακωνικό Κόλπο
Δωρεά του IKOS Olivia για τους Αγώνες Ποδηλασίας στον Πολύγυρο
Προβολή του Δήμου Αριστοτέλη και της Χαλκιδικής στη Γαλλία
Η Κέρκυρα προβάλλεται στην Γερμανία ως geocaching προορισμός