Συμμαχία για τον αγροτουρισμό: ΑΓΡΟΞΕΝΙΑ και Ελληνο-Ιταλικό Επιμελητήριο | Ξεκίνημα από την Ξάνθη

24-07-25 | ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Με στόχο την ενίσχυση του τουρισμού υπαίθρου και του αγροτουρισμού στην Ελλάδα, η ΑΓΡΟΞΕΝΙΑ και το Ελληνο-Ιταλικό Επιμελητήριο εγκαινίασαν από την Ξάνθη την πανελλαδική καμπάνια ενημέρωσης και ενεργοποίησης αγροτουριστικών επιχειρήσεων στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος DigAccessAgrotourism.

Η πρώτη ενημερωτική ημερίδα πραγματοποιήθηκε στις 22 Ιουλίου, δίνοντας το έναυσμα για μια σειρά δράσεων σε όλη τη χώρα με σκοπό την υποστήριξη των μικρών επιχειρήσεων του αγροτουρισμού – όπως ξενώνες, αγροκτήματα, τοπικοί παραγωγοί και πολιτιστικοί φορείς – ώστε να αξιοποιήσουν τις ψηφιακές τεχνολογίες και να ενισχύσουν την παρουσία τους στην εγχώρια και διεθνή αγορά.

Το DigAccessAgrotourism αποτελεί ένα πολυεθνικό πρόγραμμα που υλοποιείται σε έξι ευρωπαϊκές χώρες (Ελλάδα, Ιταλία, Κύπρος, Βέλγιο, Πορτογαλία και Πολωνία), με την Ελλάδα να συμμετέχει μέσω του Ελληνο-Ιταλικού Επιμελητηρίου και της ΑΓΡΟΞΕΝΙΑ ως εταίρου. Σκοπός του είναι η παροχή εξειδικευμένων ψηφιακών εργαλείων, η ενίσχυση των δεξιοτήτων των επιχειρηματιών του αγροτουρισμού και η δικτύωση σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

«Ο τουρισμός υπαίθρου έχει μέλλον – χρειάζεται σχέδιο και συνεργασίες»

Ο πρόεδρος της ΑΓΡΟΞΕΝΙΑ, κ. Νίκος Γάλλιος, αναφέρθηκε στη σημασία της συνεργασίας με το Ελληνο-Ιταλικό Επιμελητήριο, υπογραμμίζοντας ότι «η εκδήλωση στην Ξάνθη στέλνει ένα καθαρό μήνυμα: Ο τουρισμός υπαίθρου στην Ελλάδα έχει μέλλον, αρκεί να επενδύσουμε συντονισμένα, με σχέδιο και σεβασμό στις τοπικές κοινωνίες». Όπως επεσήμανε, υπάρχουν μικρές επιχειρήσεις και παραγωγοί σε κάθε γωνιά της χώρας που προσφέρουν αυθεντικές εμπειρίες, αλλά έχουν ανάγκη από εκπαίδευση, ενίσχυση και κυρίως σύνδεση με τις σύγχρονες τεχνολογίες και τα διεθνή δίκτυα.

Το πρόγραμμα DigAccessAgrotourism, πρόσθεσε, προσφέρει όχι μόνο τις απαραίτητες γνώσεις αλλά και πρακτικά εργαλεία για την ψηφιακή μετάβαση των αγροτουριστικών μονάδων.

Προσβασιμότητα, εξατομικευμένη υποστήριξη και διεθνή δίκτυα

Στο πλαίσιο της ημερίδας παρουσιάστηκαν οι βασικοί άξονες του ευρωπαϊκού προγράμματος, οι οποίοι περιλαμβάνουν:

Οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν με τους εκπροσώπους του προγράμματος και να εκφράσουν τις ανάγκες τους, ενώ η συμμετοχή τοπικών επιχειρηματιών κατέδειξε το έντονο ενδιαφέρον της περιοχής για την ενίσχυση του αγροτουριστικού προϊόντος.

Οι δηλώσεις των διοργανωτών

Ο γενικός γραμματέας του Ελληνο-Ιταλικού Επιμελητηρίου, κ. Marco Della Puppa, χαρακτήρισε τη συνεργασία με την ΑΓΡΟΞΕΝΙΑ «στρατηγικής σημασίας», καθώς επιτρέπει στο Επιμελητήριο να έρθει σε άμεση επαφή με τις πραγματικές ανάγκες των αγροτουριστικών επιχειρήσεων. «Το DigAccessAgrotourism είναι το εργαλείο για να περάσουμε από τη θεωρία στην πράξη», σημείωσε.

Από την πλευρά του, το μέλος του Δ.Σ. του Επιμελητηρίου, κ. Γιώργος Παλησίδης, τόνισε πως μέσα από την προσωπική επαφή με επαγγελματίες του αγροτουρισμού στην Ξάνθη διαπιστώθηκε η ανάγκη για πρακτικές λύσεις που ανταποκρίνονται στην ελληνική πραγματικότητα, με επίκεντρο τον ψηφιακό μετασχηματισμό.

Η υπεύθυνη ανάπτυξης ευρωπαϊκών προγραμμάτων του Ελληνο-Ιταλικού Επιμελητηρίου, κα Περσεφόνη Αβραμίδου, αναφέρθηκε με συγκίνηση στην επιλογή της Ξάνθης ως πρώτου σταθμού, σημειώνοντας πως η τοπική κοινωνία αγκάλιασε τη δράση και ότι η συμμετοχή της ΑΓΡΟΞΕΝΙΑ διασφαλίζει πως οι ενέργειες του προγράμματος εστιάζουν στις πραγματικές ανάγκες της ελληνικής υπαίθρου.

διαβάστε ακόμα

A.Φιορεντίνος | Ελλάδα πιο φιλική στους τουρίστες με επενδύσεις 380 εκατ. ευρώ σε υποδομές
Προβολή της Πάρου, της Σύρου και της Κιμώλου στην Ολλανδία
Εκδήλωση | «Το μέλλον και το παρόν της κρουαζιέρας στον Άγιο Νικόλαο»
2ο Ημερήσιο Γυμνάσιο Ελληνικού “Έλλη Αλεξίου” | Γέφυρα αλληλεγγύης με τη Σίκινο την 28η Οκτωβρίου
SEAJETS | Aπό το Μαντούδι στις Σποράδες και τον Βόλο και τον Οκτώβριο
Τα ανεξάρτητα ξενοδοχεία της Ευρώπης είχαν το καλοκαίρι αύξηση κρατήσεων και πρόσθετων εσόδων
WTTC: Έλλειψη 43 εκατ. εργαζομένων στον Τουρισμό έως το 2035
Ο «Φάρος» ρίχνει... φως στον πρώτο εθνικό super-computer
British Airways | 850.000 θέσεις προς Ελλάδα το 2025, ενισχύοντας τη χειμερινή περίοδο
Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στην έκθεση IFTM Top Resa στο Παρίσι