Ανάπτυξη 20% στο Tax Free Shopping το 2018 στην Ελλάδα

28-03-19 | ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τόνωση της αγοράς Tax Free στην Ελλάδα παρατηρήθηκε το 2018, σημειώνοντας σημαντική αύξηση της τάξεως του 20% τόσο στην αξία των αγορών όσο και στο σύνολο των συναλλαγών, σύμφωνα με τα στοιχεία της Global Blue Hellas. Η μέση δαπάνη συνεχίζει να διατηρεί τα χαμηλά επίπεδα της προηγούμενης χρονιάς σε πάνω από τα €400 ανά συναλλαγή προβληματίζοντας την αγορά σε σχέση με την ποιότητα του τουρισμού στην Ελλάδα.

Οι περισσότεροι τουρίστες που κάνουν χρήση των προνομίων του Tax Free shopping είναι Κινέζοι, καταλαμβάνοντας μερίδιο 29% στην παγκόσμια αγορά. Ειδικότερα στην Ελλάδα, ελέγχουν πάνω από το 1/3 της αγοράς. Σύμφωνα με τα  στοιχεία της Global Blue, το μερίδιό τους έχει αυξηθεί σε 36% το 2018, με τους Αμερικανούς να διατηρούν τη δεύτερη θέση στην κατάταξη με  μερίδιο 12%. Οι Ρώσοι, που κατέχουν την τρίτη θέση, συνεχίζουν να περιορίζουν το μερίδιό τους ελέγχοντας το 5,5%, οι Ισραηλινοί με 5% και οι προερχόμενοι από την F.Y.R.O.M. με 4,5% καταλαμβάνουν τις πρώτες πέντε θέσεις.

Οι Αυστραλοί έχουν μερίδιο 4% στη συνολική αξία συναλλαγών tax free, οι Σέρβοι ελέγχουν το 3%, οι Αιγύπτιοι το 2,7%, οι Αλβανοί το 2% και ακολουθούν εθνικότητες με μικρότερα μερίδια. Οι Αλβανοί, αν και με μικρό μερίδιο στην συνολική αγορά, εμφάνισαν τη μεγαλύτερη αύξηση σε ότι αφορά την αξία των αγορών ανά εθνικότητα, της τάξης του 45%. Ανάλογη είναι η δυναμική των προερχόμενων από τη F.Y.R.O.M., με αύξηση 40% ενώ ακολουθούν Αιγύπτιοι και Ισραηλινοί με αύξηση 35% αντίστοιχα. Οι δυναμικότερες εθνικότητες, ήτοι Κινέζοι και Αμερικανοί, αύξησαν την αξία των αγορών που έκαναν στην Ελλάδα σε ποσοστό πάνω από 25% το 2018. Άλλες εθνικότητες εμφάνισαν περιορισμένη αύξηση, όπως οι Σέρβοι με 9% ενώ αξιοσημείωτη είναι η πτώση της αξίας των συναλλαγών από την πλευρά των Ρώσων που ξεπέρασε το 10%.

Οι Ρώσοι είναι και οι μόνοι που εμφανίζουν πτώση σε επίπεδο αριθμού αποδείξεων (-5%). Αυτοί που επισκέφθηκαν πάντως περισσότερες φορές τα καταστήματα κι εμφανίζονται να έχουν κάνει τις περισσότερες συναλλαγές είναι οι Αλβανοί, οι προερχόμενοι από τη F.Y.R.O.M. και οι Αιγύπτιοι (με αύξηση 62%, 54% και 50% αντίστοιχα). Αύξηση 29% σημειώνουν οι συναλλαγές των Ισραηλινών ενώ Αμερικανοί και Κινέζοι ακολουθούν με αύξηση συναλλαγών 25% και 14% αντίστοιχα. 

Το ελληνικό λιανεμπόριο στηρίζεται κυρίως από τους Κινέζους, μαζί με τους Ισραηλινούς είναι οι δύο εθνικότητες που αύξησαν τη μέση δαπάνη τους ανά συναλλαγή. Στην περίπτωση των Κινέζων η αύξηση ανήλθε σε 10% και σε αυτή των Ισραηλινών σε 4% αντισταθμίζοντας την πτώση άλλων εθνικοτήτων που περιόρισαν τις αγορές τους κατά την παραμονή τους στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Global Blue, οι Αμερικάνοι εμφανίζουν σταθερό προϋπολογισμό και πτώση για όλους τους υπόλοιπους μεταξύ των οποίων οι Ρώσοι με περικοπές 5,5%. Αυτοί που εμφανίζουν τη μικρότερη δαπάνη ανά συναλλαγή είναι οι Αλβανοί που μείωσαν την δαπάνη τους κατά περίπου 11%.

Η Αθήνα ηγείται της αγοράς με μερίδιο 65% και ανάπτυξη 17%, με τη Μύκονο να έχει κατακτήσει τη δεύτερη θέση της κατάταξης εκτοπίζοντας τη Θεσσαλονίκη και την περιοχή της Βόρειας Ελλάδας. Το μερίδιό της Μυκόνου στην συνολική αξία των συναλλαγών Tax Free το 2018 ξεπέρασε το 13% και αναπτύσσεται με ρυθμό πάνω από 32%, με τη Μακεδονία να κατέχει το 12,8% και ανάπτυξη 25%. Η Σαντορίνη, ελέγχει το 4% στην αξία των αγορών με ρυθμό ανάπτυξης 22%. Η Κρήτη δείχνει να χάνει έδαφος όπως και τα Δωδεκάνησα με μερίδια 2% και 1,8% αντίστοιχα ενώ χωρίς σημαντική διαφοροποίηση τα νησιά του Ιονίου κρατούν μόλις το 0,5% της αγοράς. Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι η αξία των αγορών Tax Free στην Κρήτη εμφανίζει αρνητικό πρόσημο (-11% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος), όπως και τα Δωδεκάνησα (-2%).  

Αν αναζητήσει κανείς ποιες κατηγορίες προϊόντων προτιμούν κατά βάση οι τουρίστες, διαπιστώνει ότι αυτά είναι ως επί τω πλείστον είδη που έχουν σχέση με τη μόδα (52%), με αξιοσημείωτη αξία να κατευθύνεται και στα ρολόγια και τα κοσμήματα (20%) ή άλλα είδη (28%). Η μέση δαπάνη πάντως είναι ελαφρώς μειωμένη σε είδη μόδας (-4%) και σημαντικά αυξημένη σε κοσμήματα (+22%), αν και παρατηρείται αύξηση της αξίας των αγορών σε όλες τις κατηγορίες.

Στρατηγική της Global Blue Hellas 

Στόχος της Global Blue Hellas είναι η ομαλή και άμεση εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών στην επιστροφή ΦΠΑ μέσα από μία προσωποποιημένη και άριστη εμπειρία, με στρατηγική την ανάδειξη της χώρας μας διεθνώς ως έναν από τους κορυφαίους και ποιοτικούς τουριστικούς προόρισμους.

διαβάστε ακόμα

«Σκιώδης στόλος» του Πούτιν στον Λακωνικό Κόλπο
Δωρεά του IKOS Olivia για τους Αγώνες Ποδηλασίας στον Πολύγυρο
Προβολή του Δήμου Αριστοτέλη και της Χαλκιδικής στη Γαλλία
Η Κέρκυρα προβάλλεται στην Γερμανία ως geocaching προορισμός
Η κοινοπραξία με επικεφαλής την Certares αναλαμβάνει τις χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις της FTI GROUP
Global Traveler: Η Ελλάδα καλύτερος προορισμός Ιστορικών Ατραξιόν στον κόσμο – Βραβεία για Μύκονο και Σαντορίνη
ΠΟΞ προς Booking: Παραβιάζεται το νόμιμο δικαίωμα των Ελληνικών ξενοδοχείων στις προκαταβολές
Με πτήσεις της AEGEAN και της Olympic Air θα ταξιδέψει το Άγιο Φως σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας
ΔΥΠΑ | Ενεργοποιήθηκαν 8.575 επιταγές κοινωνικού τουρισμού τον Απρίλιο
Συλλυπητήρια ανακοίνωση από την ΣΕΤΚΕ