"Μετά το «εμπόριο» Καρτελών Ενημέρωσης Πελάτη και την προσπάθεια εκμετάλλευσης των επιχειρηματιών τουριστικών καταλυμάτων που διαπιστώθηκε", όπως τονίζει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Τουριστικών Καταλυμάτων, το Υπουργείο Τουρισμού εξέδωσε στις 15/6/18 διευκρινιστική εγκύκλιο.
Με την εγκύκλιο, που υπογράφει o Γενικός Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής & Ανάπτυξης κ. Γεώργιος Τζιάλλας διευκρινίζεται ότι η εν λόγω υποχρέωση αφορά σε μία (1) καρτέλα ενημέρωσης πελάτη ανά επιχείρηση-κατάλυμα και όχι μια καρτέλα ανά δωμάτιο.
Κατά τους ελέγχους που διενεργούν οι Περιφερειακές Υπηρεσίες Τουρισμού (Π.Υ.Τ.) στις επιχειρήσεις τουριστικών καταλυμάτων, εφόσον διαπιστωθεί έλλειψη καρτέλας ενημέρωσης του πελάτη, δεν επιβάλλονται διοικητικές κυρώσεις ούτε γίνονται συστάσεις-παρατηρήσεις καθώς η εν λόγω υποχρέωση αφορά τις εσωτερικές σχέσεις μεταξύ των μελών του Πανελλήνιου Συλλογικού Επαγγελματικού φορέα του κλάδου στον οποίο ανήκουν.
Λογικά και σύμφωνα με τη διευκρίνιση του Υπουργείου, τονίζει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Τουριστικών Καταλυμάτων, ο νόμος και η υποχρέωση, δεν αφορά επιχειρηματίες τουριστικών καταλυμάτων που δεν είναι μέλη της ΣΕΤΚΕ. Οπότε όποιος επιχειρηματίας δεν είναι εγγεγραμμένο μέλος σε σωματείο – μέλος που ανήκει στη ΣΕΤΚΕ, δεν χρειάζεται να αναρτά ούτε τη μια Καρτέλα Ενημέρωσης Πελάτη της ΣΕΤΚΕ. Εφόσον, σύμφωνα με το ΦΕΚ Β΄ 2983/30-08-2017, Άρθρο 67, αναρτήσει σταθερά τον Τιμοκατάλογο του, σε εμφανές και άμεσα ορατό από τους πελάτες σημείο της επιχείρησης του, δεν κινδυνεύει από σχετικές ποινές ή πρόστιμα.
Η Ομοσπονδία επισημαίνει ότι το συντομότερο, πρέπει να καταργηθεί και η διάταξη της παρ. 4 του άρθρου 50 του ν. 4403/2016 (Α’ 125) που δημιουργεί παρερμηνείες, παρεξηγήσεις, υποδαυλίζει κερδοσκοπικές διαθέσεις ορισμένων και ουσιαστικά δεν έχει κανένα λόγο ύπαρξης, καθώς δεν προσφέρει ούτε στο κοινωνικό σύνολο, ούτε στους πελάτες, ούτε στις επιχειρήσεις.