Περιττές γραφειοκρατικές διαδικασίες και επιβαρύνσεις για τα τουριστικά καταλύματα στο ζήτημα των προσωπικών δεδομένων διαπιστώνει η «Πανελλήνια Ομοσπονδία Τουριστικών Καταλυμάτων», η οποία υπέβαλε σχετικό ερώτημα στην Αρχή Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
Ιδού η σχετική αναφορά:
Σύμφωνα με την Αριθ.1500/3/1-γ' ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗ, τα τουριστικά καταλύματα (ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια, τουριστικές κατοικίες και επαύλεις):
· Υποχρεούνται να συντάσσουν, για κάθε πελάτη υπήκοο κράτους - μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δελτίο άφιξης και αναχώρησης. Η σύνταξη του ως άνω δελτίου γίνεται με την άφιξη του πελάτη και φέρει τις υπογραφές του πελάτη, του διευθυντή του τουριστικού καταλύματος ή του υπευθύνου υπαλλήλου του και περιέχει όλα τα ανωτέρω μνημονευόμενα στοιχεία. Το δελτίο αυτό παραμένει στην επιχείρηση για τρεις (3) μήνες και ελέγχεται από τις αστυνομικές αρχές
· Υποχρεούνται να τηρούν βιβλίο, θεωρούμενο από την αρμόδια κατά τόπο αστυνομική ή φορολογική αρχή, στο οποίο καταχωρούνται αμέσως μετά τη συμπλήρωση των δελτίων ή καταστάσεων άφιξης των πελατών τους, όλα τα διαλαμβανόμενα στα δελτία ή καταστάσεις στοιχεία, κατά συνεχή σειρά. Στο ίδιο βιβλίο συμπληρώνεται και η ημερομηνία αναχώρησης των πελατών.
·Τα βιβλία και οι ειδικοί φάκελοι φυλάσσονται με μέριμνα των διευθυντών ή ιδιοκτητών των οικείων επιχειρήσεων για δέκα (10) χρόνια μετά τη συμπλήρωσή τους και υπόκεινται σε έλεγχο από τις αστυνομικές αρχές.
Κυρώσεις. Οι παραβάτες «διώκονται και τιμωρούνται»!!!
"Τελικά δηλαδή είτε κρατάμε, είτε δεν κρατάμε προσωπικά στοιχεία των πελατών μας … υπάρχει πάντα κάποιος νόμος για να βρούμε το μπελά μας!", αναφέρει η Ομοσπονδία.