FedHATTA: Ανθρωποκεντρικές και ψηφιακές οι ανάγκες της σύγχρονης τουριστικής εκπαίδευσης

30-09-20 | Αφιέρωμα: Σπουδές στα τουριστικά

Η εκπαίδευση στην ψηφιακή τεχνολογία, η συνεχής ενημέρωση σχετικά με τις νέες τάσεις της αγοράς και η συνειδητοποιημένη σχέση με τους ταξιδιώτες όσον αφορά την ασφάλεια στα ταξίδια, είναι οι νέες ανάγκες στην κατάρτιση των εργαζομένων στα τουριστικά γραφεία, όπως δήλωσε ο πρόεδρος της FedHATTA, κ. Λύσανδρος Τσιλίδης, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Tornos News.

Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη…

- Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε την 1η Ιουλίου ένα εξαιρετικά φιλόδοξο σχέδιο για την επόμενη 5ετία, με ποικίλες δράσεις ώστε όλοι, νέοι και μεγαλύτεροι, να αποκτήσουν δεξιότητες, που θα τους δώσουν τη δυνατότητα να σταδιοδρομήσουν με επιτυχία σε μια ολοένα και πιο πράσινη και ψηφιακή οικονομία. Ποιες νέες ανάγκες στην κατάρτιση των εργαζομένων στα τουριστικά γραφεία δημιουργησε η πανδημία;

Ο κόσμος του τουρισμού θα αργήσει να επιστρέψει σε αυτό που γνωρίζαμε πριν από τον COVID19. Εκτιμώ ότι είναι πιο χρήσιμο να σκεφτούμε ευέλικτα, διαμορφώνοντας θετικά την νέα κατάσταση, παρά να ελπίζουμε ότι το σκηνικό θα επανέλθει ως δια μαγείας στην πρότερη εικόνα του. Λαμβάνοντας λοιπόν τα νέα μηνύματα, είδαμε ότι εξ ανάγκης η ψηφιακή τεχνολογία αποτελεί έναν πολύ πιο σημαντικό παράγοντα στις επικοινωνίες, απ’ ό,τι εχθές. Η πρώτη ανάγκη επομένως είναι η επαρκής κατάρτιση σε αυτό τον τομέα. Το δεύτερο δεδομένο είναι η επικεντρωμένη σκέψη και στρατηγική στις προτάσεις των τουριστικών πακέτων που προωθούνται στην αγορά. Ο τουριστικός πράκτορας πάντα έπρεπε να γνωρίζει τις τάσεις της αγοράς, τώρα όμως είναι επιτακτική ανάγκη να έχει τόση γνώση της αγοράς, ώστε να προσαρμόσει τα πακέτα του και να κινηθεί με ευελιξία πριν προτείνει, καθώς οι ταξιδιώτες αποφασίζουν να ταξιδέψουν με περισσότερη σκέψη - και όταν το κάνουν αυτό δεν υπάρχουν περιθώρια λάθους. Ο τουριστικός πράκτορας θα πρέπει να γνωρίζει στον υπέρτατο βαθμό τα επί μέρους στοιχεία του πακέτου αλλά και του προορισμού. Επίσης, οι εργαζόμενοι στον τουρισμό θα πρέπει να γίνουν περισσότερο συνειδητοποιημένοι στην σχέση τους με τον ταξιδιώτη, καθώς θα πρέπει να ρυθμίσουν τον παράγοντα «υγιεινή και ασφάλεια» από την πρώτη έως την τελευταία στιγμή.  Όπως αντιλαμβάνεστε, πέρα από την καθημερινή παρακολούθηση νομικών ρυθμίσεων που αφορούν την πορεία της πανδημίας, οι νέες ανάγκες στην κατάρτιση των εργαζομένων τείνουν να είναι πιο πολύ ανθρωποκεντρικές.

-Δεδομένων των αλλαγών στην αγορά των τουριστικών γραφείων, ποιές ειδικότητες και ποιά προσόντα εκτιμάτε οτι θα χρειαστούν περισσότερο στο μέλλον;

Τα ανέφερα προηγουμένως, πάνω-κάτω αυτά είναι τα προσόντα που θα εκτιμηθούν στο μέλλον. Αλλά, θα ήθελα να προσέξετε κάτι εδώ: αυτά τα προσόντα δεν διαφέρουν σε τίποτα από αυτά που ήδη κατείχε ο ταξιδιωτικός πράκτορας. Αυτός ανέκαθεν μελετούσε εξ αρχής έναν προορισμό, δημιουργούσε ένα δίκτυο συνεργατών, διαμόρφωνε ένα τουριστικό πακέτο από το Α ως το Ω, και το προωθούσε στην αγορά. Στο τέλος, σε επαφή με τον ταξιδιώτη, το υλοποιούσε. Επίσης, τα τουριστικά γραφεία ήταν ο πρώτος κλάδος που πριν από 30 περίπου χρόνια χρησιμοποίησε για πρώτη φορά την ψηφιακή τεχνολογία στην συναλλαγή με τον καταναλωτή, π.χ. για τις αερομεταφορές κ.λπ. Δεν υπάρχει καμμία διαφορά σε αυτή την τεχνογνωσία, εκτός ίσως αν συνυπολογίσουμε την τεχνολογική κατάρτιση που τώρα πια επιβάλλεται. Αυτό που αλλάζει, είναι ότι -αφ’ ενός όλη αυτή η τεχνογνωσία θα πρέπει να επικαιροποιηθεί, και να υιοθετήσει τις σύγχρονες προδιαγραφές, όπως αυτές που προωθεί η Ομοσπονδία μας, -αφ’ ετέρου ο κόσμος θα συνειδητοποιήσει την αναγκαιότητα της ύπαρξης του ταξιδιωτικού πράκτορα.

-Πώς μπορεί να επαναπροσδιοριστεί ο κλάδος των τουριστικών γραφείων, που χαρακτηρίζεται κατεξοχήν από την ανθρώπινη επαφή, στον καιρό του κορωνοϊού; Ποιές τάσεις διαβλέπετε οτι θα επικρατήσουν;

Καθώς τα πράγματα οδηγούν προς την ευρύτερη χρήση του διαδικτύου, είναι κατανοητό ότι αλλάζει η εικόνα του τουριστικού γραφείου όπως το γνωρίζαμε. Εδώ η πρόκληση είναι να δημιουργηθούν οι ψηφιακές συνθήκες, ώστε και πάλι ο ταξιδιώτης να αισθάνεται φιλικά, οικεία και καθόλου απρόσωπα στην σχέση του με τον ταξιδιωτικό του σύμβουλο. Δεν νοείται ταξίδι χωρίς την ανθρώπινη επαφή. Η οργάνωση ενός ταξιδιού είναι πολύ σοβαρή και υπεύθυνη υπόθεση, και δυστυχώς το συνειδητοποιήσαμε μέσα από μια δύσκολη συγκυρία αυτό τώρα με την πανδημία: ένα απρόσωπα οργανωμένο ταξίδι, χωρίς την ασφάλεια του τουριστικού γραφείου, μπορεί να καταλήξει σε περιπέτεια (εδώ να θυμίσουμε το ΠΔ 7/2018 σχετικά με τα οργανωμένα ταξίδια και τους συνδεδεμένους ταξιδιωτικούς διακανονισμούς). Αυτά σε ό,τι αφορά τα τουριστικά γραφεία. Αν τώρα με ρωτάτε για τις τάσεις των ταξιδιωτικών επιλογών, εκτιμώ ότι θα διευρυνθεί η γκάμα επιλογών και σε λιγότερο επιλέξιμους προορισμούς, ως αντιστάθμισμα στον αναγκαστικό περιορισμό. Οι άνθρωποι θα θελήσουν να γνωρίσουν νέα μέρη, να ανακαλύψουν νέες εμπειρίες. Και θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι για να ικανοποιήσουμε αυτή την ανάγκη τους. Φυσικά, η ταξιδιωτική ροή προς περιοχές που έδειξαν καλύτερα ποσοστά σε σχέση με τον COVID19 επίσης θα αποτελέσει ένα δεδομένο. Επειδή όμως οι άνθρωποι θα πρέπει να αισθάνονται ασφαλείς, μια ανάγκη (και όχι «τάση») θα πρέπει να είναι η αυστηρή τήρηση κανόνων υγιεινής και ασφάλειας σε όλους τους χώρους στους οποίους οι ταξιδιώτες θα έχουν πρόσβαση, και αυτό είναι ένας σημαντικός παράγοντας για τον αυριανό τουρισμό.

-Ποιός ο ρόλος των εργαζομένων στην επαναφορά του κλάδου από τις επιπτώσεις της υγειονομικής κρίσης;

Αν και ζούμε μια πολύ δυσάρεστη οικονομική συγκυρία λόγω της πανδημίας, που σαφώς έχει επηρεάσει και τους εργαζόμενους στον τουρισμό, δεν μπορούμε παρά να παραδεχτούμε ότι είναι απαραίτητοι για την επαναφορά του κλάδου. Μεγάλα αποτελέσματα έχουμε μόνον όταν συναντιέται το όραμα με την πράξη. Χωρίς την εργασία, το όραμα για τον τουρισμό γίνεται μια ονειροπόληση, και αυτό δεν έχουμε την πολυτέλεια να το υποστούμε.

διαβάστε ακόμα

Τουρκικός τουρισμός | Ρεκόρ αφίξεων το α' 4μηνο
Πεζοπορικές ξεναγήσεις στο Βόλο από το Μάιο έως το Σεπτέμβριο
Προβολή της Αθήνας και της Σκύρου σε γερμανόφωνο περιοδικό
Η AEGEAN και η Olympic Air μετέφεραν το Άγιο Φως στην ελληνική επικράτεια
Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου σε γαστρονομική εκδήλωση στο Βουκουρέστι
Δράσεις για την τουριστική προβολή της Ελλάδας σε Σουηδία και Ελβετία
Ξενοδοχεία | Ποιο είναι το τίμημα του Πόρτο Καρράς;
Οι αεροπορικές εταιρείες βαρέθηκαν να επωμίζονται το κόστος άλλων
Υπερ- τουρισμός | Ο τουριστικός τομέας δεν πρέπει να αγνοήσει τις διαμαρτυρίες των ντόπιων
Τουρισμός 2024 | Sunvil: Το μεγαλύτερο ελληνικό πρόγραμμα στο Ηνωμένο Βασίλειο με 61 νησιά