Νέος τουριστικός οδηγός: Πώς να πετύχετε δωρεάν διαμονή σε ξενοδοχεία!

Α Decrease font Enlarge font
Νέος τουριστικός οδηγός: Πώς να πετύχετε δωρεάν διαμονή σε ξενοδοχεία!Πηγή φωτό: Pixabay

Θα περίμενε κανείς ότι ένας νέος τουριστικός οδηγός θα περιελάμβανε εντυπωσιακές προτροπές και ιδέες για επιτυχημένες διακοπές και ταξίδια. Κι όμως, οι πιο πρόσφατοι οδηγοί, μεταξύ σοβαρού και αστείου επικεντρώνονται σε τρόπους και όχι τόπους, συμβουλεύοντας και παροτρύνοντας τους τουρίστες να «κερδίσουν» δωρεάν διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχεία, και μάλιστα νόμιμα.

Η πρώτη συμβουλή των οδηγών, είναι η κατάκτηση της τέχνης των παραπόνων. Μία μελέτη διαπίστωσε ότι το 96% των δυσαρεστημένων πελατών δεν παραπονέθηκε ποτέ στην επιχείρηση που τους προκάλεσε δυσαρέσκεια.

Αλλά αν δεν παραπονεθεί κανείς, χάνει την ευκαιρία για καλύτερη εξυπηρέτηση, εξοικονόμηση χρημάτων, ακόμη και για βελτίωση της ψυχικής υγείας, σύμφωνα με την έρευνα της Pepperdine Law Review, η οποία αναφέρει επίσης ότι  οι ενεργητικοί καταγγέλλοντες είναι πιο πιθανό να λάβουν τη βοήθεια και τα οφέλη που επιδιώκουν.

Όμως ποιο είναι το «κλειδί» που ανοίγει την πόρτα της δωρεάν διαμονής, ή τουλάχιστον ενός δωρεάν δείπνου; Η γνώση. Έχει μεγάλη σημασία να γνωρίζει κανείς το  πότε και κυρίως το πώς να δράσει, ώστε να μπορεί να λάβει τα χρήματά του πίσω και ταυτόχρονα να μην αισθάνεται ένοχος για την υποβολή καταγγελίας.

Για την κατάκτηση του στόχου, θα πρέπει κατ’ αρχήν να ακολουθηθούν τα εξής βήματα:

• Είναι η καταγγελία είναι νόμιμη; Η "έγκυρη και έγκαιρη καταγγελία",  εξοικονομεί χρόνο και προσπάθεια. Για παράδειγμα, η Consumer Action η οποία και εξέδωσε έναν οδηγό για τον σωστό τρόπο υποβολής παραπόνων, τονίζει ότι οι καταγγελίες για ένα μικρό περιστατικό αγένειας που συνέβη πριν από δύο χρόνια, θα ήταν εντελώς αναποτελεσματικές.

• Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο επιδιωκόμενο αποτέλεσμα; Έρευνες δείχνουν ότι οι άνθρωποι που παραπονιούνται για συγκεκριμένους στόχους είναι πιο ευτυχισμένοι από τους γενικά παραπονούμενους.Όσο απογοητευμένος και αν αισθάνεται κανείς,  δεν θα πρέπει απλά να εκφράσει τη δυσαρέσκειά του χωρίς να έχει στο μυαλό του έτοιμο το ανταποδοτικό αίτημα, ακόμη κι αν αυτό είναι απλώς μια δωροεπιταγή ή ένα δωρεάν γεύμα.

Όλα γύρω από τη σωστή καταγγελία

Είδος: Δεν έχει νόημα να διαμαρτυρηθεί κανείς στη ρεσεψιόν για γεγονότα που είναι εκτός ελέγχου του ξενοδοχείου, όπως μια καθυστέρηση στην πτήση  ή οι κακές καιρικές συνθήκες. Νόμιμη και αποτελεσματική, θεωρείται η καταγγελία για καταστάσεις που το ξενοδοχείο μπορεί πραγματικά να διορθώσει, όπως ίσως  ο υπερβολικός θόρυβος ή τα φθαρμένα έπιπλα του δωματίου.

Χρόνος:  Η δήλωση της καταγγελίας θα πρέπει να γίνει άμεσα,  ει δυνατόν. Δεν θα πρέπει να λάβει χώρα ο θυμός και η αίσθηση του ανικανοποίητου .Η δημοσιοποίηση οποιουδήποτε αρνητικού γεγονότος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μπορεί να προσφέρει στιγμιαία ανακούφιση, αλλά δεν θα διορθώσει το ζήτημα. Μοιράζοντας τις ανησυχίες του με το προσωπικό, ο τουρίστας δίνει την ευκαιρία στο ξενοδοχείο να διορθώσει την κατάσταση.

Τρόπος: Πρώτα απ 'όλα, ο καταγγέλλων θα πρέπει να είναι ήρεμος, ενώ εκφράζει το παράπονό του. Το προσωπικό του ξενοδοχείου είναι περισσότερο διατεθειμένο να βοηθήσει αν ο πελάτης δείξει το δέοντα σεβασμό. Το προσωπικό της ρεσεψιόν είναι το καταλληλότερο για την αντιμετώπιση μιας καταγγελίας .Ακόμα κι αν δεν μπορεί να επιλύσει το πρόβλημά , πιθανόν να παραπέμψει τον τουρίστα στον αρμόδιο με την εξουσία ή την ικανότητα να το κάνει. Εάν ο καταγγέλλων αισθανθεί ότι τα παράπονά του δεν λαμβάνονται σοβαρά υπόψη, τότε θα πρέπει να απαιτήσει μία συνάντηση με το διευθυντή και αν εξακολουθεί να μην έχει αποτελέσματα, ίσως είναι καλύτερο να αποστείλει μια επιστολή στην έδρα της επιχείρησης, εξηγώντας την κατάσταση. Είτε προφορικά είτε γραπτά, θα πρέπει να παρέχονται όσο το δυνατόν περισσότερες λεπτομέρειες για το συμβάν, όπως ονόματα και ημερομηνίες. Μπορεί ακόμη να βοηθήσει η παροχή φωτογραφικών ή τηλεοπτικών αποδείξεων.

Αποζημίωση: Ναι ή Όχι;

Συνήθως, η απαίτηση αποζημίωσης θα πρέπει να αποφεύγεται. Εάν η παράβαση είναι μικρή, μπορεί να γίνει δεκτή μια απλή συγγνώμη. Εάν όμως ο τουρίστας πιστεύει πραγματικά ότι δεν μπορεί να απολαύσει μια ξεκούραστη διαμονή στις τρέχουσες συνθήκες, τότε είναι δικαίωμά του να ζητήσει ένα άλλο νέο δωμάτιο. Σε κάθε περίπτωση, θα ήταν καλύτερο το θέμα της αποζημίωσης να προκύψει από την πλευρά του προσωπικού και όχι του τουρίστα. Σε ορισμένες περιπτώσεις, το προσωπικό ενδέχεται να ρωτήσει πώς μπορεί να αποζημιώσει μια κατάσταση. Τότε, το αίτημα του παραπονούμενου θα πρέπει να είναι ανάλογο του προβλήματος, για παράδειγμα, εάν η υπηρεσία δωματίου άργησε να έρθει και το φαγητό έφτασε κρύο, δεν είναι σοφό να ζητήσει κανείς δωρεάν διαμονή για ένα σαββατοκύριακο. Αντ 'αυτού, καλύτερη σκέψη θα ήταν ένα δωρεάν ζεστό γεύμα.

Το μετά

Αν το ξενοδοχείο έχει αντιμετωπίσει με επιτυχία το παράπονο του επισκέπτη, τότε εκείνος θα πρέπει κατά την αναχώρησή του να το αναφέρει και να ευχαριστήσει το προσωπικό για τις προσπάθειές του. Οι επιχειρήσεις συνήθως δίνουν σημασία μόνο στα αρνητικά λεγόμενα των πελατών, συνεπώς η ενημέρωσή τους σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο επιλύθηκε επιτυχώς ένα ζήτημα, ενδέχεται να τους βοηθήσει να βελτιώσουν περαιτέρω την εξυπηρέτηση πελατών στο μέλλον.

Εξάλλου, ορισμένες βιομηχανίες κρίνονται καλύτερες από άλλες ως προς την ανταπόκριση στις καταγγελίες πελατών, σύμφωνα με το Money Crashers. Συνεπώς, εκτός από τα ξενοδοχεία, μπορεί κανείς να δοκιμάσει την τύχη του στη βιομηχανία πιστωτικών καρτών, στις αεροπορικές εταιρείες, στα παντοπωλεία, στους παρόχους υπηρεσιών διαδικτύου, στους παρόχους κινητής τηλεφωνίας, καθώς και σε εταιρείες συνδρομητικής τηλεόρασης.

  1. 23/06 11:58

    Σύσκεψη με τις ακτοπλοϊκές για το Μεταφορικό Ισοδύναμο

  2. 23/06 11:06

    Ε.Κουντουρά: Η κρουαζιέρα μοχλός για την τουριστική ανάπτυξη της Ηλείας

  3. 23/06 10:41

    Πολιτιστικός τουρισμός: Επετειακές εκδηλώσεις στην Τήνο για τον Χαλεπά

  4. 23/06 10:37

    7ο Faethon Olympus Marathon στην Ελασσόνα

  5. 23/06 10:35

    Δράσεις για τον τουρισμό από τους Δήμους Δράμας και Καβάλας

  6. 22/06 19:09

    Το καλύτερο περιεχόμενο είναι οι ιστορίες των επισκεπτών μας

  7. 22/06 16:53

    ΝΔ: Καθηλωμένα τα έσοδα από το τουρισμό

  8. 22/06 16:10

    Συνάντηση Κουντουρά με το δήμαρχο Σίφνου για θέματα τουριστικής προβολής

  9. 22/06 16:05

    Aegean: 42 νέα αεροσκάφη Airbus- Δηλώσεις Περιφερειαρχών Κρήτης και Ν.Αιγαίου

  10. 22/06 15:58

    Φόρος διαμονής: Διαθέσιμη στο TAXISnet η εφαρμογή για τις δηλώσεις απόδοσης

  11. 22/06 15:23

    Στις 5 Ιουλίου το Φεστιβάλ Λεσβιακής Γαστρονομίας

  12. 22/06 14:58

    Ενθουσιασμένες με τη Ρόδο οι σύζυγοι υπουργών Εξωτερικών

  13. 22/06 13:39

    Στη Βουλή το σ/ν για το μεταφορικό ισοδύναμο

  14. 22/06 13:36

    Διαγωνισμός Μις Παγκόσμιος Τουρισμός στην Αθήνα

  15. 22/06 13:01

    Booking.com: Chatbot διαχειρίζεται τα μισά ερωτήματα των ταξιδιωτών

  16. 22/06 12:07

    Ο τουρισμός περιπέτειας είναι η νέα μόδα στα ταξίδια

  17. 22/06 11:39

    O τουρισμός της Σκιάθου σε συνάντηση Κουντουρά με το δήμαρχο

  18. 22/06 11:35

    ΣΕΤΚΕ: Τι ισχύει για την Καρτέλα Ενημέρωσης Πελάτη

  19. 22/06 11:24

    Γερμανικός τουρισμός: Μεγάλη διάθεση για ταξίδια από την τρίτη ηλικία

  20. 22/06 11:21

    Η 2η Grecia Panorama στο World Trade Center στο Βουκουρέστι

  21. 22/06 10:19

    Marketing Greece: Αναζήτηση προτάσεων για νέα τουριστική καμπάνια

  22. 22/06 09:39

    Δείτε πώς ήταν ο Παρθενώνας και άλλα 6 παγκόσμια μνημεία, με τα μάτια της Expedia

  23. 22/06 09:29

    Άδεια κατεδάφισης ημιτελούς ξενοδοχείου της Εθνικής Τράπεζας

  24. 22/06 09:27

    Δράσεις τουριστικής προώθησης για Λήμνο, Σάμο και Κορινθιακό Κόλπο

  25. 22/06 09:24

    Άδειες για πλωτές εξέδρες στην Πάρο και Χαλκιδική

  26. 22/06 09:22

    «Προβάλλω τη Ναυπακτία»: δύο διεθνή φεστιβάλ χορού στη Ναύπακτο

  27. 21/06 20:53

    Τέχνη, μόδα και φωτογραφία κυριαρχούν στο ξενοδοχείο St.George Lycabettus (φωτό)

  28. 21/06 20:47

    Η Emirates αναζητά προσωπικό- Ημέρες καριέρας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

  29. 21/06 20:43

    Έρευνα ικανοποίησης των τουριστών στη Χαλκιδική

  30. 21/06 16:50

    ΚΑΥΑΚ: Οι 7 φυλές ταξιδιωτών και τι τους αγχώνει στις διακοπές

  31. 21/06 16:18

    IGTV όταν το video κυριαρχεί στο instagram

  32. 21/06 15:28

    H Kάρπαθος προβάλλεται διεθνώς και εντυπωσιάζει

  33. 21/06 15:15

    ΤτΕ: Μείωση 3,1% στη μέση ταξιδιωτική δαπάνη στο 4μηνο

  34. 21/06 14:12

    FedHATTA: Τι αλλάζει από 1ης Ιουλίου στα οργανωμένα ταξίδια

  35. 21/06 13:50

    Η ελιά της Χαλκιδικής στο «μενού» 3,5 εκατομμυρίων Ρώσων αναγνωστών

  36. 21/06 13:46

    Ellinair: Διολίσθηση αεροσκάφους στο αεροδρόμιο Ηρακλείου

  37. 21/06 13:08

    Μύκονος: Γυρίσματα για την επιτυχημένη γερμανική σειρά "Πλοίο της Αγάπης"

  38. 21/06 12:51

    Τουρισμός Υγείας: Διεθνές συνέδριο στην Κω

  39. 21/06 12:41

    Εξοργιστικά πράγματα που κάνουν οι τουρίστες σε όλο τον κόσμο (videos)

  40. 21/06 12:38

    Έκκληση των Βρετανών πρακτόρων να καθαρίσει η Κέρκυρα!

  41. 21/06 12:04

    Ellinair: Ανοικτό το ενδεχόμενο για περισσότερες πτήσεις προς Ελλάδα από Ρωσία

  42. 21/06 12:04

    ΕΟΤ: Μεγάλη αύξηση Κινέζων τουριστών στην Ελλάδα φέτος

  43. 21/06 11:47

    Διάκριση της Fraport Greece στα EMEA Finance’s Project- Finance Awards 2017

  44. 21/06 11:38

    Costa Navarino: Νέο υπόσκαφο Clubhouse στο γήπεδο γκολφ

  45. 21/06 11:33

    Egyptair: Προσφορά στις πτήσεις Αθήνα- Κάιρο

  46. 21/06 11:32

    10 προτάσεις της Ν.Δ. για την κρουαζιέρα

  47. 21/06 11:28

    4 νέα Aldiana Club το 2019

  48. 21/06 11:12

    Νέο ξενοδοχείο Bomo Club στην Κρήτη

  49. 21/06 10:19

    Στο Ελληνικό Δίκτυο Μικρών Νησιών η Τήλος

  50. 21/06 10:18

    Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου: διαπραγματεύσεις με το CNN International

  51. 21/06 10:16

    Άδειες για ανακαίνιση και επέκταση ξενοδοχείων σε Σκόπελο και Θάσο

  52. 21/06 10:13

    Στα ύψη και φέτος ο κυπριακός τουρισμός -Αύξηση αφίξεων 14,5% στο 5μηνο

  53. 21/06 10:10

    Ανοιχτό Πανεπιστήμιο: Ξανά μεταπτυχιακό πρόγραμμα διοίκησης τουριστικών επιχειρήσεων

  54. 20/06 17:14

    Instagram: ο παράδεισος του engagement για τους χρήστες μας

  55. 20/06 16:21

    Κυριαρχία της Ryanair στην Ευρώπη

  56. 20/06 15:21

    Eκδήλωση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για την ελληνική γαστρονομία

  57. 20/06 13:54

    Eγκύκλιος: Μια καρτέλα ενημέρωσης πελάτη ανά κατάλυμα

  58. 20/06 13:49

    TUI: Η Ελλάδα δεύτερος πιο περιζήτητος προορισμός το 2018- Ποιοι τουρίστες την επιλέγουν

  59. 20/06 13:46

    ΞΕΕ: Ενιαία αμοιβή για πνευματικά δικαιώματα από τα ξενοδοχεία

  60. 20/06 13:22

    Ακλόνητη από τους περιορισμούς η Airbnb στην Ευρώπη

  61. 20/06 13:08

    Παράνομη ναύλωση ιστιοφόρου στο Λεωνίδιο

  62. 20/06 13:03

    Κοιμητηριακός τουρισμός (!): Ημερίδα στην Κηφισιά

  63. 20/06 13:02

    TτΕ: Oριακή η αύξηση των τουριστικών εσόδων τον Απρίλιο

  64. 20/06 12:53

    Τουρισμός halal: 156 εκατ. τουρίστες μέχρι το 2020- Με ποια κριτήρια επιλέγουν διακοπές

  65. 20/06 12:47

    Εβδομάδα γαστρονομίας στο Ηράκλειο

  66. 20/06 11:55

    Ryanair: Οι πιλότοι "απειλούν" με απεργιακό χάος στις πτήσεις το καλοκαίρι

  67. 20/06 11:42

    Sailing Marathon: Η μεγάλη γιορτή της ιστιοπλοΐας

  68. 20/06 11:35

    Διεθνείς αθλητικές διοργανώσεις υπό την αιγίδα του ΕΟΤ

  69. 20/06 11:26

    On The Beach: 4 ελληνικοί προορισμοί στους 10 top για "ήλιο-θάλασσα" με καλό value

  70. 20/06 11:07

    FedHATTA - North Events: Τριετές πρόγραμμα στρατηγικής προβολής στις ΗΠΑ

  71. 20/06 10:37

    Πράσινο φως για 2 νέα 5άστερα ξενοδοχεία στη Γεωργιούπολη

  72. 20/06 10:11

    Εντυπωσιακό ρεκόρ της Τουρκίας στον τουρισμό

  73. 20/06 10:09

    Επέκταση ξενοδοχείου 5 αστέρων στον Μυστρά

  74. 20/06 10:07

    Βιντεοσκοπήσεις για την τουριστική προβολή του Ολύμπου και της γραμμής Κατάκολο - Πύργος - Αρ. Ολυμπία

  75. 20/06 10:05

    Δράσεις για τον τουρισμό από τις Περιφέρειες Β. Αιγαίου και Δ. Ελλάδας

  76. 20/06 10:03

    Ανάπτυξη των αεροδρομίων σε Κάρπαθο, Κω και Ρόδο

  77. 20/06 10:00

    Ε.Κουντουρά: Συναντήσεις με φορείς στην Κρήτη

  78. 19/06 19:28

    Διαστημική αποστολή θα προβάλλει την κρητική φιλοξενία και την τεχνολογία

  79. 19/06 19:00

    Thomas Cook: 10-15 νέα ξενοδοχεία στην Ελλάδα μέχρι το επόμενο καλοκαίρι

  80. 19/06 16:13

    Ο τουρισμός της Χερσονήσου σε συνάντηση Κουντουρά με το δήμαρχο

  81. 19/06 16:07

    Instagram Live ένα χρήσιμο Digital Marketing εργαλείο

  82. 19/06 16:03

    Στο Λούβρο, με φόντο την Αφροδίτη της Μήλου, το νέο videoclip της Beyonce

  83. 19/06 14:50

    50% αύξηση αφίξεων την τελευταία 3ετία είχε ο κυπριακός τουρισμός

  84. 19/06 14:23

    Hotels.com/ Έρευνα: Πιο σημαντική η γαστρονομία από τα αξιοθέατα

  85. 19/06 14:01

    Ξενοδοχεία: 10 πανεύκολοι τρόποι για να βελτιώσετε την εμπειρία πελατών

  86. 19/06 13:50

    Νέα ξενοδοχεία στην Ελλάδα αναζητεί ο Thomas Cook

  87. 19/06 13:30

    Ελληνικός τουρισμός: Εκρηκτική άνοδος αεροπορικών αφίξεων στο α΄5μηνο

  88. 19/06 13:06

    ACI: «Απογείωση» των απευθείας συνδέσεων σε 3 ελληνικά αεροδρόμια την 5ετία

  89. 19/06 13:06

    Νέο ξενοδοχείο της Νάξου στην Aqua Vista Hotels

  90. 19/06 12:27

    Αστέρας Βουλιαγμένης: Σε πλήρη λειτουργία τον Μάρτιο του 2019

  91. 19/06 12:26

    Άνοιξε το νέο πολυτελές ξενοδοχείο Elivi Skiathos (φωτο)

  92. 19/06 12:10

    Anemos Luxury Grand Resort: Τιμητική διάκριση στα Sunny Heart Awards 2017

  93. 19/06 11:48

    Θεσσαλονίκη: Εκδήλωση για την πολιτιστική διαδρομή "Στα βήματα του Αποστόλου Παύλου"

  94. 19/06 11:41

    U.S. News: Αθήνα και Σαντορίνη στους 11 top προορισμούς στην Ευρώπη το 2018

  95. 19/06 11:28

    TUI Σουηδίας: 3 ελληνικές παραλίες στις 10 δημοφιλέστερες στο Instagram

  96. 19/06 11:11

    Apollo: Νέα οπτική ταυτότητα και λογότυπο

  97. 19/06 10:16

    Ερώτηση Γ.Αμυρά για τα σκουπίδια στην Κέρκυρα

  98. 19/06 10:10

    Ο τουρισμός των Χανίων στο επίκεντρο συνάντησης της Ε.Κουντουρά με τους φορείς

  99. 19/06 09:51

    Επέκταση του ξενοδοχείου Regina Mare στην Πέρδικα Ηγουμενίτσας

  100. 19/06 09:46

    ΕΟΤ: Συνδιαφήμιση με tour operators των ΗΠΑ