TripAdvisor: Oι κορυφαίες 10 τάσεις στα ταξίδια εμπειρίας το 2018

Α Decrease font Enlarge font
TripAdvisor: Oι κορυφαίες 10 τάσεις στα ταξίδια εμπειρίας το 2018

Τις απόλυτες τάσεις που καταγράφονται στο παγκόσμιο ταξιδιωτικό κοινό, όσον αφορά τις εμπειρίες διακοπών, αποκαλύπτει η μεγαλύτερη ταξιδιωτική πλατφόρμα στον κόσμο, TripAdvisor, αναλύοντας στοιχεία ερευνών στο κομμάτι των ταξιδιωτών εμπειριών. 

Ιδιαίτερη ελκυστικότητα παρουσιάζουν εμπειρίες όπως οι ξεναγήσεις σε αξιοθέατα και ανερχόμενη τάση αποτελούν οι αυθεντικές εμπειρίες και τα food tour. Παράλληλα, φαίνεται ότι ο σύγχρονος ταξιδιώτης, ο οποίος ανήκει κατά βάση στην ηλικιακή ομάδα των Millennials, προτιμά τον αυθορμητισμό στα ταξίδια εμπειρίας, με σημαντικό ποσοστό πλέον να χρησιμοποιεί το κινητό για κρατήσεις τελευταίας στιγμής.

1. Οι ξεναγήσεις και δραστηριότητες είναι πιο δημοφιλείς από ποτέ

Ο κλάδος ξεναγήσεων και δραστηριοτήτων αποτιμάται σε 135 δις. δολάρια, αποτελεί σήμερα τον τρίτο μεγαλύτερο στα ταξίδια και αναμένεται να φθάσει τα 174 δις. δολάρια μέχρι το 2020. 

Οι επιχειρήσεις του κλάδου έχουν συγκεντρώσει κεφάλαια ύψους 765 εκατ. δολαρίων και από 2005 έχουν ξεκινήσει να λειτουργούν πάνω από 200 startup, από διαδικτυακές πωλήσεις μέχρι b2b λογισμικά κρατήσεων.

Την ίδια ώρα, περισσότεροι Baby Boomers θα χρησιμοποιήσουν όλες ή τις περισσότερες ημέρες διακοπών το 2018 (68% έναντι 59% το 2017), το ίδιο και οι Millennials (79%).

Επιπλέον, οι τουρίστες δαπανούν περισσότερα σε εμπειρίες και αναφέρουν τις ξεναγήσεις, τις δραστηριότητες και τις ατραξιόν ως τους κορυφαίους λόγους να ταξιδέψουν σε έναν προορισμό. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού προτιμούν να ξοδέψουν επιπλέον χρήματα για περιήγηση σε αξιοθέατα παρά για οτιδήποτε άλλο.

2. Περισσότεροι ταξιδιώτες κάνουν διαδικτυακή κράτηση

Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για πτήσεις, ξενοδοχεία, κρουαζιέρες και ενοικίαση αυτοκινήτων. Το 75% των ταξιδιωτών χρησιμοποιούν πηγές στο διαδίκτυο προκειμένου να αποφασίσουν για τον προορισμό και τα 2 τρίτα για κράτηση.

Περισσότερες εμπειρίες μεταφέρονται στο διαδίκτυο προς κράτηση και οι κρατήσεις για ξεναγήσεις και δραστηριότητες αναπτύσσονται ταχύτερα σε σχέση με το σύνολο της ταξιδιωτικής αγοράς. Το 2020 η Phocuswright εκτιμά ότι θα τριπλασιασθούν και θα φθάσουν τα 27 δισ. δολάρια.

3. Η υψηλή σεζόν παραμένει η περίοδος από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο

Η εποχικότητα ποικίλει ανά προορισμό όμως σε παγκόσμια βάση, όσον αφορά τις ξεναγήσεις, τις δραστηριότητες και τις εμπειρίες, η υψηλή σεζόν παραμένει η περίοδος Ιούλιος-Σεπτέμβριος, τους καλοκαιρινούς μήνες στο βόρειο ημισφαίριο.

Το 35% των ταξιδίων πραγματοποιείται την περίοδο αυτή, και ακολουθεί η περίοδος Απρίλιος-Ιούνιος με μερίδιο 28%. Το 59% των ταξιδιωτών ξεκινούν αναζήτηση και προγραμματισμό του επόμενου ταξιδίου από έναν έως 3 μήνες πριν την αναχώρηση.

4. Οι κρατήσεις τελευταίας στιγμής αλλά ακόμα και εκείνες που πραγματοποιούνται στον προορισμό αυξάνονται, ιδιαίτερα μέσω του κινητού

Ο αυθορμητισμός, λόγω της χρήσης των κινητών, έχει γίνει σημαντικό μέρος της τουριστικής εμπειρίας. Τα προηγούμενα χρόνια, οι περισσότερες κρατήσεις γίνονταν από έναν έως 3 μήνες πριν την αναχώρηση όμως τώρα η περίοδος αυτή μικραίνει. Σήμερα, η πλειονότητα των κρατήσεων πραγματοποιείται μέσα σε 2 εβδομάδες πριν την ξενάγηση/δραστηριότητα.

Οι κρατήσεις μέσω κινητού στην TripAdvisor αυξήθηκαν πέρυσι 70%. Πάνω από τις μισές έγιναν μέσα στο 3ήμερο πριν τη δραστηριότητα και μερικοί ταξιδιώτες έκαναν κράτηση αφού είχαν φτάσει στον προορισμό.

5. Τα ταξίδια εμπειρίας συνεχίζουν να κερδίζουν όλο και περισσότερους τουρίστες

Σύμφωνα με το Skift, τα ταξίδια εμπειρίας, που προσφέρουν βαθύτερες, αυθεντικές εμπειρίες από τον προορισμό και δημιουργούν πιο προσωπικές αναμνήσεις, με τον πολιτισμό στο επίκεντρο και καλύτερη σύνδεση με το περιβάλλον, παρουσιάζουν άνθιση.

6. Οι ταξιδιώτες Millennial είναι η πολυπληθέστερη ηλικιακή ομάδα στα ταξίδια

Οι ταξιδιώτες που γεννήθηκαν μεταξύ 1980 και 2000, διαμορφώνουν τις ταξιδιωτικές τάσεις σήμερα. Το 79% επιθυμεί να χρησιμοποιήσει όλο ή τον περισσότερο χρόνο διακοπών το 2018 έναντι 68% των Baby Boomers, ενώ τείνουν να έχουν μεγαλύτερες δαπάνες και να ταξιδεύουν σε μακρινότερους προορισμούς.

Εμπιστεύονται λιγότερο τις διαφημίσεις και επηρεάζονται περισσότερο από τις online κριτικές, τη φήμη και το περιεχόμενο που δημοσιοποιούν φίλοι, συγγενείς και άλλοι ταξιδιώτες στο διαδίκτυο.

Αγαπούν τις εικόνες υψηλής ποιότητας και τα βίντεο και τείνουν να αναζητούν μοναδικές, βαθιές και περιπετειώδεις εμπειρίες. Οι περισσότεροι κάνουν κράτηση μέσω κινητού ή τάμπλετ.

7. Ποπ κουλτούρα και social media αποτελούν σημαντικές πηγές έμπνευσης για τους ταξιδιώτες

Η νέα τάση του τηλεοπτικού τουρισμού προκαλεί έναν στους 5 ταξιδιώτες να επισκέπτεται κάποιον προορισμό που έχει δει στην τηλεόραση. Παράδειγμα αποτελεί η δημοφιλής τηλεοπτική σειρά Game of Thrones η οποία εκτίναξε τις κρατήσεις χρηστών της TripAdvisor στους προορισμούς γυρισμάτων όπως η Ισπανία, η Κροατία και η Ισλανδία.

Eπίσης οι φωτογραφίες φίλων στα social media προκαλούν την αίσθηση στους χρήστες ότι δεν πρέπει να χάσουν ένα ταξίδι στον προορισμό που απεικονίζεται. Αυτός είναι ο λόγος που στο marketing στα social media, χρησιμοποιούνται ζωντανές εικόνες που δημιουργούν την επιθυμία για ταξίδι.

8. Τα πακέτα food tour και περιηγήσεων σε αξιοθέατα αναπτύσσονται ραγδαία

Ενώ οι πιο δημοφιλείς εμπειρίες στην TripAdvisor το 2017 ήταν τα ημερήσια ταξίδια όπως και οι ξεναγήσεις με προτεραιότητα και τα εισιτήρια για είσοδο σε ατραξιόν, ισχυρή αύξηση της ζήτησης παρατηρήθηκε και στα εξής…

Food tour: Οι ταξιδιώτες αναζητούν αυθεντικές γαστρονομικές εμπειρίες στον προορισμό. Δημοφιλείς επιλογές είναι οι ξεναγήσεις στις τοπικές αγορές προϊόντων, οι εκδρομές με επίκεντρο το φαγητό και τα cooking classes. Οι δραστηριότητες αυτές προτιμούνται ιδιαίτερα από τους Millennials και τους Gen X.

Πακέτα περιήγησης σε αξιοθέατα: Οι ταξιδιώτες επιθυμούν να δουν από κοντά ατραξιόν, μνημεία, μουσεία και αξιοθέατα του προορισμού. Συνδυάζουν δε τις ατραξιόν για έκπτωση εισόδου.

9. Οι περισσότεροι ταξιδιώτες ταξιδεύουν πάνω από 1.000 μίλια μακριά

Τα περισσότερα ταξίδια είναι μεγάλων αποστάσεων, άνω των 1.000 μιλίων. Γι αυτό οι επιχειρήσεις πρέπει να προσφέρουν αξέχαστες εμπειρίες για καθέναν τους ώστε να αφήσουν αξιομνημόνευτες εικόνες.

10. Οι ταξιδιώτες νοιάζονται περισσότερο για το κόστος, τις κριτικές και την εξυπηρέτηση

Αυτά είναι τα τρία σημαντικότερα κριτήρια κράτησης. Σχεδόν  οι μισοί ταξιδιώτες επιλέγουν προορισμό βάσει του κόστους και του value που προσφέρουν, ιδιαίτερα οι Millennials. Οι ταξιδιώτες συγκρίνουν, κατά μέσο όρο, 5 προϊόντα πριν προβούν σε κράτηση, κάτι που σημαίνει ότι επιδιώκουν ποιοτικές εμπειρίες στην καλύτερη δυνατή τιμή.

Το 80% διαβάζει τουλάχιστον 6-12 κριτικές πριν την κράτηση και λιγότεροι από τους μισούς εμπιστεύονται κριτικές στις ιστοσελίδες των εταιριών. Αντίθετα, το 95% εμπιστεύεται τις κριτικές σε ιστοσελίδες τρίτων όπως η TripAdvisor.

Το 77% των ταξιδιωτών αναφέρει ότι οι εξαιρετικές κριτικές που αφορούν την εξυπηρέτηση πελατών τους επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό κατά τη διαδικασία κράτησης.

  1. 18/11 12:18

    Πρώτο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ στην Κίμωλο

  2. 18/11 12:07

    Μονοπάτια Πολιτισμού στη Μύκη Ξάνθης

  3. 18/11 12:05

    Η Αθήνα γίνεται «έξυπνη πόλη»

  4. 17/11 15:29

    O Ναός του Ηφαίστου - Εντυπωσιακή τρισδιάστατη αναπαράσταση

  5. 17/11 13:51

    ART Θεσσαλονίκης: Η τέχνη απογειώνει και τον τουρισμό

  6. 17/11 13:49

    Δράσεις τουριστικής προβολής από το Δήμο Σερρών

  7. 17/11 13:42

    Πολιτιστικό Κέντρο το παλαιό στρατιωτικό εργοστάσιο Νέας Χαλκηδόνας

  8. 16/11 15:16

    Στον αέρα από σήμερα η Xenia NEWS...

  9. 16/11 14:29

    Η Τήνος ως η «Μούσα του Αιγαίου» στην WTM 2018

  10. 16/11 14:26

    Δράσεις τουριστικής προβολής από την Περιφέρεια Αττικής

  11. 16/11 14:09

    Θεματικός τουρισμός | Προοπτικές για την αξιοποίηση των Ι.Π. Καλλιθέας Ρόδου

  12. 16/11 13:48

    Τουρισμός | 1,65 δισ. δολάρια ο τζίρος των επαγγεματικών ταξιδίων το 2023

  13. 16/11 13:13

    24ωρη απεργία στα λιμάνια της χώρας στις 28 Νοεμβρίου

  14. 16/11 12:30

    Αυθεντικός Φειδιππίδειος Δρόμος Αθήνα - Σπάρτη - Αθήνα

  15. 16/11 12:25

    "Εβδομάδα της Ελλάδας" στη ρωσική Νίζνι Νόβγκοροντ τον Φεβρουάριο

  16. 16/11 12:09

    Ο Ελληνικός τουρισμός την περίοδο 2012-2017 - Η εκρηκτική άνοδος και η ακτινογραφία των αγορών

  17. 16/11 11:50

    Η Ελλάδα πρωταγωνιστεί στη Στοκχόλμη

  18. 16/11 11:41

    Ανακοινώθηκαν τα μόρια εισαγωγής στη Σχολή Ξεναγών Αθήνας

  19. 16/11 11:38

    Κοινή διακήρυξη Αθήνας και 40 πόλεων για την αντιμετώπιση της Airbnb

  20. 16/11 11:34

    Υποστηρικτής του Art Walk ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης

  21. 16/11 11:24

    Τουρισμός | Πώς επιλέγουν διακοπές οι ταξιδιώτες Gen Z

  22. 16/11 09:40

    Προβολή της Ελλάδας στη Ρουμανία

  23. 16/11 09:38

    Πώς θα προβληθεί ο τουρισμός της Σκιάθου το 2019

  24. 16/11 09:33

    Επιχορηγήσεις για νέα ξενοδοχεία σε Μύκονο και Ρέθυμνο

  25. 16/11 09:31

    Έρχονται στην Ελλάδα τα πολυτελή κάμπινγκ

  26. 16/11 09:28

    Διαγωνισμός για ταξιδιωτικές υπηρεσίες στο Στρασβούργο

  27. 16/11 09:21

    Τουριστικά Γραφεία Δ.Κρήτης: Θετικά κλείνει η χρονιά για τα Χανιά- ζητούμενο η βιωσιμότητα του προορισμού

  28. 16/11 08:58

    FVW workshop: Η Κρήτη είναι τουρισμός + πολιτισμός + προϊόντα - Τι συζητήθηκε στο workshop

  29. 15/11 16:57

    Κορυφαία διάκριση της TUI στον Κωστάκη Λοΐζου του Ομίλου Λούης

  30. 15/11 16:57

    Πανευρωπαϊκή συνάντηση Ξεναγών στην Κρήτη

  31. 15/11 16:48

    Σχέδιο για έξυπνα νησιά στο Αιγαίο

  32. 15/11 16:45

    Περιβαλλοντικό πρόγραμμα από το Santo Maris Oia και την Άγονη Γραμμή Γόνιμη

  33. 15/11 16:00

    Η συμφωνία για το Brexit - Τι προβλέπει για τους ελέγχους στα ταξίδια

  34. 15/11 15:17

    Η Ισπανία υποδέχεται το πρώτο ξενοδοχείο της Ikos Resorts- Επένδυση 150 εκατ. ευρώ

  35. 15/11 15:04

    Έρχεται το ηλεκτρονικό μητρώο τουριστικών πλοίων και μικρών σκαφών

  36. 15/11 14:39

    Υπουργείο Τουρισμού | 4 προσλήψεις στο ΙΕΚ Ρόδου

  37. 15/11 14:28

    FedHATTA: Συνάντηση εργασίας με τον ΣΥΡΙΖΑ για τον τουρισμό

  38. 15/11 14:07

    TUI: Προσλήψεις στην Ελλάδα - Ανοικτές ημέρες καριέρας σε Αθήνα, Κρήτη, Ρόδο και Κω

  39. 15/11 13:51

    Η Εκκλησία και η μεταβυζαντινή τέχνη της Θεσσαλίας στο Διαχρονικό Μουσείο Λάρισας

  40. 15/11 13:41

    Airbnb: Τα 9 πιο εμπνευσμένα σπίτια για τους λάτρεις των τεχνών

  41. 15/11 13:14

    Αμερικανικό επενδυτικό ενδιαφέρον για τη Βόρεια Ελλάδα

  42. 15/11 13:01

    Cyprus Airways: Αυξάνονται οι πτήσεις από Αθήνα προς Λάρνακα το χειμώνα

  43. 15/11 11:48

    Ιστορικό ρεκόρ επιβατικής κίνησης στα αεροδρόμια της χώρας το 10μηνο

  44. 15/11 11:36

    "Ανεβαίνει" ο τουρισμός των μουσουλμάνων – Ποιές είναι οι προτιμήσεις τους στα ταξίδια

  45. 15/11 11:08

    Γερμανικός τουρισμός | Διψήφια αύξηση των πωλήσεων το καλοκαίρι

  46. 15/11 11:00

    Ο Γ.Πελεκανάκης πρόεδρος στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Διευθυντών Ξενοδοχείων

  47. 15/11 10:58

    PublicCafé: Αέρας Κυκλάδων στην καρδιά της Αθήνας

  48. 15/11 10:17

    H Ελλάδα «καλύτερος τουριστικός προορισμός πολιτιστικής κληρονομιάς» στην Ινδία

  49. 15/11 10:12

    INΣΕΤΕ - ReGeneration Academy: Η πρώτη “ακαδημία” εξειδικευμένης εκπαίδευσης στον τουρισμό

  50. 15/11 09:38

    Ανοίγει το ξενοδοχείο Elia Ermou Athens Hotel στο Σύνταγμα

  51. 15/11 09:32

    "Ο Βόλος μας μαγεύει!" τα Χριστούγεννα

  52. 15/11 09:03

    Άδειες για εργασίες σε ξενοδοχεία σε Μύκονο, Κω και Ρόδο

  53. 15/11 09:01

    Δράσεις τουριστικής προβολής Αλοννήσου, Κεφαλλονιάς και Σερρών

  54. 15/11 08:59

    Πρόγραμμα τουριστικής προβολής στην Ολλανδία από τον ΕΟΤ

  55. 15/11 08:56

    Διαμαρτυρίες για το κλείσιμο καταστήματος της Εθνικής στη Μεθώνη

  56. 15/11 08:54

    Μη δασικές εκτάσεις σε ξενοδοχεία στα Χανιά και Κέρκυρα

  57. 15/11 08:37

    Βραβείο αειφορίας της TUI στο ξενοδοχείο Castelli στη Ζάκυνθο

  58. 14/11 19:23

    Υπουργείο Τουρισμού: Προδιαγραφές για τη μετατροπή βαγονιών τρένου σε τουριστικά καταλύματα

  59. 14/11 17:04

    KINAΛ: Πρόταση νόμου για μείωση φόρων στην εστίαση και απόδοση φόρου διαμονής στους Δήμους

  60. 14/11 16:13

    Τα πιο παράξενα αιτήματα των πελατών σε βρετανικά ξενοδοχεία

  61. 14/11 15:10

    Ποιες δεξιότητες ανοίγουν την πόρτα για πρόσληψη σε μια εταιρεία

  62. 14/11 14:55

    Ο εξερχόμενος τουρισμός από την Ινδία θα διπλασιασθεί μέχρι το 2022

  63. 14/11 13:26

    Radisson Blu Park: Ειδικό μενού στο εστιατόριο St' Astra για το Thanksgiving

  64. 14/11 13:22

    Παγκόσμια πρωτιά για το σποτ του ΕΟΤ

  65. 14/11 13:20

    Ποιοί ελληνικοί προορισμοί είχαν τις περισσότερες κρατήσεις rent a car από Γερμανούς

  66. 14/11 12:46

    O αντιπρόεδρος της FedHATTA σε θέση ευθύνης στην ECTAA

  67. 14/11 12:25

    trivago Awards: Διακρίσεις για 60 ελληνικά ξενοδοχεία ως τα καλύτερα για το 2019

  68. 14/11 12:22

    Το Ίδρυμα Γ. & Α. Μαμιδάκη ξεναγεί τους μαθητές στον κόσμο της σύγχρονης τέχνης

  69. 14/11 12:15

    Ο αμερικανικός κολοσσός Hines εξαγοράζει ξενοδοχεία στην Κρήτη

  70. 14/11 12:05

    Με ή χωρίς βίζα τα ταξίδια των Βρετανών στην ΕΕ μετά το Brexit;

  71. 14/11 11:52

    Βρετανικός τουρισμός | Σύγχυση για τις επιπτώσεις του Brexit στα ταξίδια

  72. 14/11 11:33

    Αθήνα | Με ραντεβού η αποκομιδή των απορριμάτων και στην Ομόνοια

  73. 14/11 11:25

    DW: Από ρεκόρ σε ρεκόρ ο ελληνικός τουρισμός

  74. 14/11 11:12

    Ο κυπριακός τουρισμός αναδεικνύει το "Κυπριακό Πρόγευμα"

  75. 14/11 11:07

    Τουριστική προβολή της Αλοννήσου με τη σύγχρονη τεχνολογία

  76. 14/11 10:55

    Πρωτάθλημα Motocross Νοτίου Ελλάδας στη Μεγαλόπολη

  77. 14/11 10:54

    Τουριστική προβολή της Χίου στην Πολωνία

  78. 14/11 10:51

    Διαγωνισμός για τις δημοτικές Θερμοπηγές στην Κάλυμνο

  79. 14/11 10:49

    Ο ΕΟΤ στηρίζει την συναυλία της Α. Πρωτοψάλτη στο Λονδίνο

  80. 14/11 10:46

    Νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις στην Κρήτη

  81. 13/11 16:32

    Ζ.Χνάρης: Το 2019 δεν θα είναι εύκολη χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό

  82. 13/11 15:20

    Αλ. Βασιλικός: Η επόμενη 5ετία δεν θα μοιάζει με την προηγούμενη στον τουρισμό

  83. 13/11 15:20

    FedHATTA: Το Ουμπεκιστάν και η Κούβα συστήνονται στους Έλληνες ταξιδιώτες

  84. 13/11 14:24

    Εικονική πραγματικότητα και Hotel Design Awards Area στην 100% Hotel Show 2018

  85. 13/11 14:05

    Πόσο διαδεδομένος είναι ο ιαματικός τουρισμός στην Ελλάδα;

  86. 13/11 13:43

    Σπουδαίοι ομιλητές στο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας του ΞΕΕ στην XENIA 2018

  87. 13/11 13:35

    Ξενοδοχεία | Παράταση προσφορών για το πρώην Ambassadeur στο κέντρο της Αθήνας

  88. 13/11 13:16

    Στο φως η "άγνωστη" αρχαία Τενέα στο Χιλιομόδι Κορινθίας

  89. 13/11 12:24

    Το «Λεωφορείο της Μακεδονικής Κουζίνας» ξεκίνησε το ταξίδι του στην Ευρώπη

  90. 13/11 12:21

    H ΚΕΔΕ συνεδριάζει για τον τουρισμό

  91. 13/11 11:59

    Facebook Pixel, ένας πολύτιμο εργαλείο για την προβολή της τουριστικής επιχείρησης

  92. 13/11 11:53

    Hertz: Διψήφια αύξηση των μισθώσεων το 9μηνο

  93. 13/11 11:42

    Ρόδος: Ο τουρισμός τριπλασιάζει τα απόβλητα στις παραλίες

  94. 13/11 11:38

    ΣΤΑΣΥ: Χωρίς μετεπιβίβαση οι μετακινήσεις με Μετρό προς το αεροδρόμιο Αθηνών

  95. 13/11 11:33

    Διψήφια αύξηση αεροπορικών αφίξεων στα Ιόνια νησιά

  96. 13/11 11:29

    Η Μήλος στην WTM 2018

  97. 13/11 11:20

    Ίος: Στροφή στον ποιοτικό τουρισμό

  98. 13/11 11:13

    H Θεσσαλονίκη στο όραμα για ενιαία βαλκανική τουριστική εμπειρία

  99. 13/11 11:08

    Ο εναλλακτικός τουρισμός εργαλείο για την επέκταση της σεζόν στην Πάρο

  100. 13/11 11:02

    Πώς η Turkish Airlines θα φέρει τουρισμό όλο το χρόνο στην Τουρκία