TripAdvisor: Oι κορυφαίες 10 τάσεις στα ταξίδια εμπειρίας το 2018

Α Decrease font Enlarge font
TripAdvisor: Oι κορυφαίες 10 τάσεις στα ταξίδια εμπειρίας το 2018

Τις απόλυτες τάσεις που καταγράφονται στο παγκόσμιο ταξιδιωτικό κοινό, όσον αφορά τις εμπειρίες διακοπών, αποκαλύπτει η μεγαλύτερη ταξιδιωτική πλατφόρμα στον κόσμο, TripAdvisor, αναλύοντας στοιχεία ερευνών στο κομμάτι των ταξιδιωτών εμπειριών. 

Ιδιαίτερη ελκυστικότητα παρουσιάζουν εμπειρίες όπως οι ξεναγήσεις σε αξιοθέατα και ανερχόμενη τάση αποτελούν οι αυθεντικές εμπειρίες και τα food tour. Παράλληλα, φαίνεται ότι ο σύγχρονος ταξιδιώτης, ο οποίος ανήκει κατά βάση στην ηλικιακή ομάδα των Millennials, προτιμά τον αυθορμητισμό στα ταξίδια εμπειρίας, με σημαντικό ποσοστό πλέον να χρησιμοποιεί το κινητό για κρατήσεις τελευταίας στιγμής.

1. Οι ξεναγήσεις και δραστηριότητες είναι πιο δημοφιλείς από ποτέ

Ο κλάδος ξεναγήσεων και δραστηριοτήτων αποτιμάται σε 135 δις. δολάρια, αποτελεί σήμερα τον τρίτο μεγαλύτερο στα ταξίδια και αναμένεται να φθάσει τα 174 δις. δολάρια μέχρι το 2020. 

Οι επιχειρήσεις του κλάδου έχουν συγκεντρώσει κεφάλαια ύψους 765 εκατ. δολαρίων και από 2005 έχουν ξεκινήσει να λειτουργούν πάνω από 200 startup, από διαδικτυακές πωλήσεις μέχρι b2b λογισμικά κρατήσεων.

Την ίδια ώρα, περισσότεροι Baby Boomers θα χρησιμοποιήσουν όλες ή τις περισσότερες ημέρες διακοπών το 2018 (68% έναντι 59% το 2017), το ίδιο και οι Millennials (79%).

Επιπλέον, οι τουρίστες δαπανούν περισσότερα σε εμπειρίες και αναφέρουν τις ξεναγήσεις, τις δραστηριότητες και τις ατραξιόν ως τους κορυφαίους λόγους να ταξιδέψουν σε έναν προορισμό. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού προτιμούν να ξοδέψουν επιπλέον χρήματα για περιήγηση σε αξιοθέατα παρά για οτιδήποτε άλλο.

2. Περισσότεροι ταξιδιώτες κάνουν διαδικτυακή κράτηση

Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για πτήσεις, ξενοδοχεία, κρουαζιέρες και ενοικίαση αυτοκινήτων. Το 75% των ταξιδιωτών χρησιμοποιούν πηγές στο διαδίκτυο προκειμένου να αποφασίσουν για τον προορισμό και τα 2 τρίτα για κράτηση.

Περισσότερες εμπειρίες μεταφέρονται στο διαδίκτυο προς κράτηση και οι κρατήσεις για ξεναγήσεις και δραστηριότητες αναπτύσσονται ταχύτερα σε σχέση με το σύνολο της ταξιδιωτικής αγοράς. Το 2020 η Phocuswright εκτιμά ότι θα τριπλασιασθούν και θα φθάσουν τα 27 δισ. δολάρια.

3. Η υψηλή σεζόν παραμένει η περίοδος από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο

Η εποχικότητα ποικίλει ανά προορισμό όμως σε παγκόσμια βάση, όσον αφορά τις ξεναγήσεις, τις δραστηριότητες και τις εμπειρίες, η υψηλή σεζόν παραμένει η περίοδος Ιούλιος-Σεπτέμβριος, τους καλοκαιρινούς μήνες στο βόρειο ημισφαίριο.

Το 35% των ταξιδίων πραγματοποιείται την περίοδο αυτή, και ακολουθεί η περίοδος Απρίλιος-Ιούνιος με μερίδιο 28%. Το 59% των ταξιδιωτών ξεκινούν αναζήτηση και προγραμματισμό του επόμενου ταξιδίου από έναν έως 3 μήνες πριν την αναχώρηση.

4. Οι κρατήσεις τελευταίας στιγμής αλλά ακόμα και εκείνες που πραγματοποιούνται στον προορισμό αυξάνονται, ιδιαίτερα μέσω του κινητού

Ο αυθορμητισμός, λόγω της χρήσης των κινητών, έχει γίνει σημαντικό μέρος της τουριστικής εμπειρίας. Τα προηγούμενα χρόνια, οι περισσότερες κρατήσεις γίνονταν από έναν έως 3 μήνες πριν την αναχώρηση όμως τώρα η περίοδος αυτή μικραίνει. Σήμερα, η πλειονότητα των κρατήσεων πραγματοποιείται μέσα σε 2 εβδομάδες πριν την ξενάγηση/δραστηριότητα.

Οι κρατήσεις μέσω κινητού στην TripAdvisor αυξήθηκαν πέρυσι 70%. Πάνω από τις μισές έγιναν μέσα στο 3ήμερο πριν τη δραστηριότητα και μερικοί ταξιδιώτες έκαναν κράτηση αφού είχαν φτάσει στον προορισμό.

5. Τα ταξίδια εμπειρίας συνεχίζουν να κερδίζουν όλο και περισσότερους τουρίστες

Σύμφωνα με το Skift, τα ταξίδια εμπειρίας, που προσφέρουν βαθύτερες, αυθεντικές εμπειρίες από τον προορισμό και δημιουργούν πιο προσωπικές αναμνήσεις, με τον πολιτισμό στο επίκεντρο και καλύτερη σύνδεση με το περιβάλλον, παρουσιάζουν άνθιση.

6. Οι ταξιδιώτες Millennial είναι η πολυπληθέστερη ηλικιακή ομάδα στα ταξίδια

Οι ταξιδιώτες που γεννήθηκαν μεταξύ 1980 και 2000, διαμορφώνουν τις ταξιδιωτικές τάσεις σήμερα. Το 79% επιθυμεί να χρησιμοποιήσει όλο ή τον περισσότερο χρόνο διακοπών το 2018 έναντι 68% των Baby Boomers, ενώ τείνουν να έχουν μεγαλύτερες δαπάνες και να ταξιδεύουν σε μακρινότερους προορισμούς.

Εμπιστεύονται λιγότερο τις διαφημίσεις και επηρεάζονται περισσότερο από τις online κριτικές, τη φήμη και το περιεχόμενο που δημοσιοποιούν φίλοι, συγγενείς και άλλοι ταξιδιώτες στο διαδίκτυο.

Αγαπούν τις εικόνες υψηλής ποιότητας και τα βίντεο και τείνουν να αναζητούν μοναδικές, βαθιές και περιπετειώδεις εμπειρίες. Οι περισσότεροι κάνουν κράτηση μέσω κινητού ή τάμπλετ.

7. Ποπ κουλτούρα και social media αποτελούν σημαντικές πηγές έμπνευσης για τους ταξιδιώτες

Η νέα τάση του τηλεοπτικού τουρισμού προκαλεί έναν στους 5 ταξιδιώτες να επισκέπτεται κάποιον προορισμό που έχει δει στην τηλεόραση. Παράδειγμα αποτελεί η δημοφιλής τηλεοπτική σειρά Game of Thrones η οποία εκτίναξε τις κρατήσεις χρηστών της TripAdvisor στους προορισμούς γυρισμάτων όπως η Ισπανία, η Κροατία και η Ισλανδία.

Eπίσης οι φωτογραφίες φίλων στα social media προκαλούν την αίσθηση στους χρήστες ότι δεν πρέπει να χάσουν ένα ταξίδι στον προορισμό που απεικονίζεται. Αυτός είναι ο λόγος που στο marketing στα social media, χρησιμοποιούνται ζωντανές εικόνες που δημιουργούν την επιθυμία για ταξίδι.

8. Τα πακέτα food tour και περιηγήσεων σε αξιοθέατα αναπτύσσονται ραγδαία

Ενώ οι πιο δημοφιλείς εμπειρίες στην TripAdvisor το 2017 ήταν τα ημερήσια ταξίδια όπως και οι ξεναγήσεις με προτεραιότητα και τα εισιτήρια για είσοδο σε ατραξιόν, ισχυρή αύξηση της ζήτησης παρατηρήθηκε και στα εξής…

Food tour: Οι ταξιδιώτες αναζητούν αυθεντικές γαστρονομικές εμπειρίες στον προορισμό. Δημοφιλείς επιλογές είναι οι ξεναγήσεις στις τοπικές αγορές προϊόντων, οι εκδρομές με επίκεντρο το φαγητό και τα cooking classes. Οι δραστηριότητες αυτές προτιμούνται ιδιαίτερα από τους Millennials και τους Gen X.

Πακέτα περιήγησης σε αξιοθέατα: Οι ταξιδιώτες επιθυμούν να δουν από κοντά ατραξιόν, μνημεία, μουσεία και αξιοθέατα του προορισμού. Συνδυάζουν δε τις ατραξιόν για έκπτωση εισόδου.

9. Οι περισσότεροι ταξιδιώτες ταξιδεύουν πάνω από 1.000 μίλια μακριά

Τα περισσότερα ταξίδια είναι μεγάλων αποστάσεων, άνω των 1.000 μιλίων. Γι αυτό οι επιχειρήσεις πρέπει να προσφέρουν αξέχαστες εμπειρίες για καθέναν τους ώστε να αφήσουν αξιομνημόνευτες εικόνες.

10. Οι ταξιδιώτες νοιάζονται περισσότερο για το κόστος, τις κριτικές και την εξυπηρέτηση

Αυτά είναι τα τρία σημαντικότερα κριτήρια κράτησης. Σχεδόν  οι μισοί ταξιδιώτες επιλέγουν προορισμό βάσει του κόστους και του value που προσφέρουν, ιδιαίτερα οι Millennials. Οι ταξιδιώτες συγκρίνουν, κατά μέσο όρο, 5 προϊόντα πριν προβούν σε κράτηση, κάτι που σημαίνει ότι επιδιώκουν ποιοτικές εμπειρίες στην καλύτερη δυνατή τιμή.

Το 80% διαβάζει τουλάχιστον 6-12 κριτικές πριν την κράτηση και λιγότεροι από τους μισούς εμπιστεύονται κριτικές στις ιστοσελίδες των εταιριών. Αντίθετα, το 95% εμπιστεύεται τις κριτικές σε ιστοσελίδες τρίτων όπως η TripAdvisor.

Το 77% των ταξιδιωτών αναφέρει ότι οι εξαιρετικές κριτικές που αφορούν την εξυπηρέτηση πελατών τους επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό κατά τη διαδικασία κράτησης.

  1. 25/09 15:09

    Zeus International: Ενίσχυση του τμήματος πωλήσεων

  2. 25/09 15:03

    Ryanair: Νέο δρομολόγιο Ρόδος-Ρώμη το 2019

  3. 25/09 14:56

    Στη Ρόδο το πρώτο φεστιβάλ που τιμά την κουλτούρα των Νότων του κόσμου

  4. 25/09 14:54

    National Geographic: Η Αλόννησος στους 50 top καταδυτικούς προορισμούς στον κόσμο

  5. 25/09 14:50

    Διαφήμιση παράνομης ναύλωσης σκάφους αναψυχής στο Λεωνίδιο

  6. 25/09 14:47

    Ryanair: Σύμβαση εργασίας με το προσωπικό στην Ιταλία

  7. 25/09 14:39

    To "Ελ. Βενιζέλος" στα 10 top ευρωπαϊκά αεροδρόμια με την υψηλότερη κίνηση

  8. 25/09 13:38

    Εντυπωσίασαν οι 2 ελληνικές ξενοδοχειακές προτάσεις στην The Hotel Show Dubai

  9. 25/09 13:36

    Βρετανικός τουρισμός: Μετ’ εμποδίων οι πτήσεις προς ΕΕ εάν δεν υπάρξει συμφωνία για Brexit

  10. 25/09 13:21

    Ο «Τουρισμός στο Δρόμο του Μεταξιού» στη Θεσσαλονίκη

  11. 25/09 13:07

    ΕΣΠΑ: Νέο πρόγραμμα εντός του Οκτωβρίου και για μικρές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις

  12. 25/09 12:55

    Τουρισμός γονιμότητας, η νέα μεγάλη αγορά για την προσέλκυση Κινέζων

  13. 25/09 12:02

    Τα top 10 ελληνικά ξενοδοχεία στις αναζητήσεις των Γερμανών τον Σεπτέμβριο

  14. 25/09 11:44

    Γ.Τζιάλλας: Προοπτικές ανάπτυξης για την ελληνική κρουαζιέρα την επόμενη 3ετία

  15. 25/09 11:38

    Γερμανικός τουρισμός: Ρεκόρ αύξησης στην αεροπορική κίνηση προς Ελλάδα

  16. 25/09 11:14

    Η φέτα όχημα για την τουριστική ανάδειξη του Ολύμπου και της Ελασσόνας

  17. 25/09 10:14

    Ξένοι δημοσιογράφοι στην Αλόννησο

  18. 25/09 10:09

    Δήμος Κύθνου: Ανάδειξη σπηλαίου Καταφύκι

  19. 25/09 10:05

    Ευκαιρίες επιχειρηματικής συνεργασίας με την Λευκορωσία στον τουρισμό

  20. 25/09 10:04

    Εστία τουρισμού και πολιτισμού οι παλαιές αποθήκες Σάμου

  21. 25/09 09:48

    Ολοκληρώνεται το θεματικό πάρκο «Άλσος του Αριστοτέλη»

  22. 25/09 09:45

    Άδειες για δύο νέα πολυτελή ξενοδοχεία σε Μύκονο και Σαντορίνη

  23. 24/09 18:05

    Αδελφοποίηση Ν.Αιγαίου και νησιωτικής Βραζιλίας

  24. 24/09 16:30

    Σαντορίνη: Ανησυχίες για ρύπανση από τα κρουαζιερόπλοια

  25. 24/09 15:07

    Busabout: Νέο πρόγραμμα περιπέτειας στα ελληνικά νησιά το 2019

  26. 24/09 14:52

    Ο καλός καιρός έριξε τα κέρδη του Thomas Cook

  27. 24/09 14:17

    Συνέδριο ΣΕΤΕ: Τουρισμός και τεχνολογία στο επίκεντρο

  28. 24/09 13:49

    Το πιο ...γλυκό κατάλυμα στον κόσμο: Σοκολατένια αγροικία στη Γαλλία

  29. 24/09 13:05

    Google ή Facebook; Που είναι καλύτερα να διαφημίσουμε την τουριστική μας επιχείρηση;

  30. 24/09 12:32

    Νέος διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της TÜV AUSTRIA HELLAS

  31. 24/09 12:29

    Η Λευκωσία γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού

  32. 24/09 12:25

    Η Αστυπάλαια ως προορισμός ευζωίας

  33. 24/09 12:19

    Διαψεύδει η TripAdvisor έρευνα ότι 1 στις 3 κριτικές είναι πληρωμένες

  34. 24/09 12:05

    12 ξενοδοχεία στην καμπάνια "Gay September in Greece"

  35. 24/09 11:40

    Άνοιξαν οι διαγωνισμοί για 5άστερα ξενοδοχεία στο π.Esperia και σε νεοκλασικό στην Αθήνα

  36. 24/09 11:35

    H Αττική στην έκθεση IFTM Top Resa στο Παρίσι

  37. 24/09 11:32

    Περισσότερους τουρίστες από την Άπω Ανατολή θέλει η Τουρκία

  38. 24/09 11:26

    STR: Οι επιδόσεις των ευρωπαϊκών ξενοδοχείων τον Αύγουστο- Ρεκόρ σε Βερολίνο & Παρίσι

  39. 24/09 10:59

    Turkish Airlines: Ρεκόρ δείκτη πληρότητας τον Αύγουστο

  40. 24/09 10:44

    Το Γαϊδουρονήσι με εικονική πραγματικότητα

  41. 24/09 10:42

    Αποφάσεις για ξενοδοχεία

  42. 24/09 10:40

    NAXiOS: Ο ψηφιακός ξεναγός της Νάξου

  43. 24/09 10:36

    Νέες πλωτές εξέδρες στη Χαλκιδική

  44. 24/09 10:34

    Πρόταση για αεροπορική σύνδεση Αθήνας – Τασκένδης

  45. 23/09 12:07

    Κινέζοι τουρίστες στον Όλυμπο

  46. 23/09 12:04

    Tα μέλη της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής στην Πάτμο

  47. 23/09 12:00

    Έργα για την τουριστική ανάπτυξη στη Λίμνη Λάδωνα

  48. 23/09 11:59

    Αθλητικές εκδηλώσεις στη Θεσσαλία

  49. 22/09 11:48

    Ψηφιακή προβολή και διαχείριση πολιτιστικών χώρων στα Χανιά

  50. 22/09 11:46

    Ανάπτυξη και ανάδειξη της Λίμνης Δοϊράνης

  51. 22/09 11:44

    Οι Καρποί της Μελίβοιας Γης στη Λάρισα

  52. 21/09 14:51

    H μαγευτική παραλία των Γλάρων στη Χίο από ψηλά

  53. 21/09 14:20

    Ελληνικός Τουρισμός: Γερμανοί και Αμερικανοί οι πρωταγωνιστές στο 7μηνο

  54. 21/09 14:16

    Αεροδρόμιο Καστελίου: Ελληνο-ινδική κοινοπραξία ο οριστικός ανάδοχος- Πότε ξεκινούν τα έργα

  55. 21/09 13:29

    T+L: Η Κρήτη στους 12 top προορισμούς για μοναχικούς ταξιδιώτες

  56. 21/09 13:04

    Μεγαλύτερη διαφάνεια στις χρεώσεις της Airbnb ζητεί η ΕΕ

  57. 21/09 12:42

    Ο κίνδυνος της τουριστικής ασφυξίας

  58. 21/09 12:21

    Μαγιόρκα και Ίμπιζα βάζουν "στοπ" στο δωρεάν αλκοόλ στα ξενοδοχεία από το 2020

  59. 21/09 12:13

    ΙΝΣΕΤΕ: Οδηγός ανακύκλωσης στερεών αποβλήτων στις τουριστικές επιχειρήσεις

  60. 21/09 12:04

    Ζάκυνθος: Ζώνη επικινδυνότητας στο Ναυάγιο

  61. 21/09 11:58

    Στοιχεία στην ΕΛΣΤΑΤ από τα καταλύματα σύντομης διαμονής

  62. 21/09 11:47

    Τα ανεξάρτητα ξενοδοχεία έχουν καλύτερες επιδόσεις

  63. 21/09 11:41

    Περίθαλψη σε τραυματισμένη θαλάσσια χελώνα στη Σύρο

  64. 21/09 11:40

    Βενετία: Πρόστιμα στους τουρίστες που κάθονται στους δρόμους

  65. 21/09 10:56

    ΝΔ: Καθυστερημένα η αύξηση των πόρων του ΕΣΠΑ τουριστικών ΜμΕ

  66. 21/09 10:46

    Προβολή της Μήλου στην Αυστραλία

  67. 21/09 10:46

    Αγκίστρι: Διπλασιάζεται η δυναμικότητα του λιμένα

  68. 21/09 10:41

    Ε.Κουντουρά: Προτεραιότητα η απευθείας αεροπορική σύνδεση Σεούλ-Αθήνας

  69. 21/09 10:34

    Άδειες για δύο νέα ξενοδοχεία 5 αστέρων στη Σαντορίνη

  70. 21/09 10:29

    Δήμος Αργους-Ορεστικού: Aποκατάσταση των μονοπατιών του Αγίου Νικολάου

  71. 21/09 10:28

    Νέες πλωτές εξέδρες σε Χαλκιδική και Σκιάθο

  72. 21/09 10:24

    Μελέτη: Πρωταγωνιστής ο τουρισμός για την ισπανική οικονομία

  73. 21/09 10:22

    Το μαρτύριο της σταγόνας….

  74. 20/09 16:08

    Ευριδίκη Κουρνέτα: Νέο θεσμικό πλαίσιο για τον θεματικό τουρισμό

  75. 20/09 15:50

    Εταιρικές εκδηλώσεις στο Hard Rock Cafe Athens

  76. 20/09 15:36

    Α.Βασιλικός: Η Airbnb ξεπέρασε τον αριθμό κλινών στα ξενοδοχεία στην Αθήνα

  77. 20/09 14:44

    Οι τιμές των ξενοδοχείων το Φθινόπωρο: Ανταγωνιστική η Αθήνα, ακριβά τα νησιά

  78. 20/09 14:22

    Έρευνα: Η Αθήνα καθιερώνεται ως προορισμός διακοπών- το προφίλ των τουριστών της

  79. 20/09 14:14

    Νέο ξενοδοχείο Allsun στην Κρήτη

  80. 20/09 13:49

    Πως μπορούμε να ενισχύσουμε τις πωλήσεις/κρατήσεις σε περιόδους χαμηλής ζήτησης;

  81. 20/09 13:24

    ΤτΕ: +17% οι ταξιδιωτικές εισπράξεις το 7μηνο

  82. 20/09 13:14

    Ryanair: Σχέδια για νέες βάσεις στη Γαλλία

  83. 20/09 12:51

    Προβολή της Ελλάδας στον κορεατικό κινηματογράφο

  84. 20/09 12:48

    Minoan Group: Πώληση τμήματος ταξιδίων- Στόχος να προχωρήσει το πρότζεκτ της Κρήτης

  85. 20/09 12:09

    Η Κρήτη ως επίκεντρο της κυκλικής οικονομίας στα νησιά της Μεσογείου

  86. 20/09 12:07

    Έρχεται ενοποίηση στην ηλεκτρονική αγορά ταξιδιών στην Ευρώπη

  87. 20/09 11:52

    Η Λευκωσία στη σύνοδο κορυφής του World Tourism Cities Federation

  88. 20/09 11:15

    Norwegian: Προγράμματα κρουαζιέρας στα ελληνικά νησιά το 2020

  89. 20/09 11:05

    3 στους 4 Αμερικανούς προτιμά κράτηση διακοπών μέσω τουριστικού γραφείου

  90. 20/09 10:48

    Οι δήμοι Λειψών και Τρικκαίων δημιουργούν τεχνογνωσία

  91. 20/09 10:35

    TornosNews: Οι τυχεροί που κέρδισαν προσκλήσεις για το Athens Flying Week- Όλα τα ονόματα

  92. 20/09 09:51

    Διαδραστική τουριστική προβολή του Ηρακλείου

  93. 20/09 09:49

    Επέκταση ξενοδοχείων στην Ερέτρια και την Κρήτη

  94. 20/09 09:41

    Όλες οι μεγάλες ελληνικές επενδύσεις στη Ρωσία – Το οικονομικό προφίλ των 18 ρωσικών περιφερειών

  95. 20/09 09:36

    Aποκατάσταση του Ιστορικού Φάρου Κόγχης Σαλαμίνας

  96. 20/09 09:34

    Βόρεια Κυνουρία: Τουριστικό brandname «Παράλιο Άστρος»

  97. 19/09 16:57

    Γερμανοί tour operators ξεναγήθηκαν στην Ήπειρο

  98. 19/09 16:53

    Thomas Cook: 10 νέα ξενοδοχεία Cook's Club το καλοκαίρι του 2019- Σχέδια και για Ελλάδα

  99. 19/09 15:42

    MR&H: Ένα μεγάλο επενδυτικό φόρουμ στην Αθήνα

  100. 19/09 15:34

    Διάκριση του Grace Santorini στα Top Mediterranean Resort Awards