Ξενοδοχεία: Πώς τα brand χάνουν πελάτες

Α Decrease font Enlarge font
Ξενοδοχεία: Πώς τα brand χάνουν πελάτεςΠηγή φωτό: Pixabay

Απόκλιση στις αντιλήψεις των ταξιδιωτών από όλο τον κόσμο για το επίπεδο ικανοποίησης που προσφέρουν οι ξενοδοχειακές υπηρεσίες σε σχέση με το τι θεωρούν τα ξενοδοχεία οτι ικανοποιεί τις ανάγκες των ταξιδιωτών, σε τομείς όπως τα προγράμματα πιστότητας και η προσωποποιημένη εξυπηρέτηση, εντοπίζει η παγκόσμια έρευνα της Oracle με τίτλο «The Loyalty Divide, Operator and Consumer Perspectives».

Τα στοιχεία δείχνουν ότι ενώ τα ξενοδοχεία πιστεύουν ότι προσφέρουν προσωποποιημένες και σχετικές ανταμοιβές στους επισκέπτες τους, οι ίδιοι διαφωνούν και εμπνέονται από τις ταξιδιωτικές προτάσεις που μεταδίδουν οι επηρεαστές γνώμης των social media.

Τα ξενοδοχεία πιστεύουν ότι οι επισκέπτες θα εγγράφονταν σε οποιοδήποτε πρόγραμμα πιστότητας (61%) όμως η πραγματικότητα δείχνει ότι οι καταναλωτές είναι πολύ πιο επιλεκτικοί και αναζητούν προγράμματα συναφή με τις προσωπικές τους ανάγκες. Το 30% σπάνια εγγράφεται, το 46% εγγράφεται σε επιλεγμένα και το 24% σε οποιοδήποτε πρόγραμμα πιστότητας.

Το χάσμα μεταξύ της προσφοράς των ξενοδοχειακών brand και της αντίληψης των καταναλωτών γίνεται εμφανέστερο κατά την αξιολόγηση των συναφών με τις ανάγκες τους υπηρεσιών. Το 54% των ξενοδοχείων πιστεύουν ότι η προσφορά του είναι απόλυτα σχετική με τους επισκέπτες, όμως με την ίδια άποψη συμφωνεί μόλις το 22% των επισκεπτών με το 39% να πιστεύει ότι οι υπηρεσίες των ξενοδοχείων σπάνια ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους.

Μάλιστα, το 62% των ξενοδοχειακών brand δεν χρησιμοποιεί επηρεαστές γνώμης στα social media, και το 71% δεν χρησιμοποιεί πρεσβευτές του παρά την ξεκάθαρη τάση των καταναλωτών να θεωρούν τις προτάσεις τους πιο αξιόπιστες από τη διαφήμιση.

Η έρευνα διεξήχθη τον Φεβρουάριο του 2018 σε δείγμα 13.000 καταναλωτών και 500 επιχειρήσεων (ξενοδοχείων και εστιατορίων) σε 9 χώρες της Β. Αμερικής, της Ευρώπης, τη Λ. Αμερικής και της Ασίας-Ειρηνικού: Αυστραλία, Βραζιλία, Κίνα, Γαλλία, Γερμανία, Ινδία, Μεξικό, Ην. Βασίλειο και ΗΠΑ.

Το μέλλον των προγραμμάτων πιστότητας βρίσκεται στους millennials

Παρότι καταγράφεται ξεκάθαρη αποσύνδεση μεταξύ των ξενοδοχειακών brand και των επισκεπτών σε σχέση με την αποδοτικότητα των προγραμμάτων πιστότητα, οι προοπτικές στις νεαρότερες ηλικίες παραμένουν μεγάλες.

-Το 38% των millennials (25-34) και το 32% της γενιάς προ millennials (18-24) είναι πιο πιστοί από ποτέ στα ξενοδοχειακά brand 

-Το 29% των millennials προγραμματίζει να εγγραφεί σε πολλά προγράμματα πιστότητας ενώ οι baby boomers (55+) εμφανίζονται πιο προσεκτικοί με το 40% να εγγράφεται σε επιλεγμένα μόνο προγράμματα πιστότητας.

Τα social media και οι ιστοσελίδες κριτικών επηρεάζουν όλο και περισσότερο τις επιλογές των ταξιδιωτών οι οποίοι αναζητούν μοναδικές και αξιομνημόνευτες εμπειρίες.

-Το 57% τείνει να προβαίνει σε αναζήτηση των brand στα social media πριν την κράτηση

-Το 56% ανεβάζει στα social media φωτογραφίες από την εμπειρία στο ξενοδοχείο

-Το 48% δημοσιεύει το ξενοδοχείο στα social media σε αντάλλαγμα ανταμοιβής.

-Το 46% τείνει να συνδέει τη δραστηριότητα στα social media με κάποιο πρόγραμμα ανταμοιβής με αυτόματη ανταμοιβή για δημοσιεύσεις. 

-Το 43% των επισκεπτών πιστεύουν ότι οι κριτικές στο YouTube είναι πιο αξιόπιστες από τις διαφημίσεις και τις προωθητικές ενέργειες των brand.

-Το 37% των καταναλωτών πιστεύει ότι τα ξενοδοχεία που αναδεικνύονται από επηρεαστές γνώμης των social media είναι πιο αξιόπιστα από εκείνα που διαφημίζουν διασημότητες.

Οι προσωποποιημένες εμπειρίες και οι τρόποι ικανοποίησης των επισκεπτών

Για τους επισκέπτες των ξενοδοχείων, οι προσωποποιημένες υπηρεσίες σημαίνουν αναγνώρισή τους από το προσωπικό του ξενοδοχείου και προσφορά σχετικών υπηρεσιών και εμπειριών σε αυτούς. Οι πελάτες διαχωρίζονται στις κατηγορίες συνδεδεμένων και άμεσων.

Συνδεδεμένοι

-Το 69% των επισκεπτών θεωρούν ελκυστικές τις προσωποποιημένες προσφορές που βασίζονται στις προτιμήσεις τους

-Το 65% θεωρεί ελκυστικές τις πιο προσωποποιημένες υπηρεσίες από το προσωπικό.

-Το 65% θεωρεί ελκυστικές τις προσωποποιημένες προσφορές βάσει του ιστορικού αγορών του.

Άμεσοι

-Το 78% επιθυμεί άμεσα παρά σωρευτικά οφέλη

-Το 75% επιθυμεί ένα και μοναδικό πρόγραμμα πιστότητας το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ευρύ φάσμα από brands.

-To 73% θεωρεί ελκυστικό ένα πρόγραμμα πιστότητας με συχνές ανταμοιβές που δεν εξαρτώνται από τους πόντους.

Η τεχνολογία μπορεί να εξυπηρετήσει σκοπούς σύνδεσης και εξυπηρέτησης των επισκεπτών, με λύσεις για εξαιρετικές υπηρεσίες μέσα από εργαλεία με τα οποία οι ταξιδιώτες έχουν εξοικείωση.

-Το 90% των επισκεπτών θεωρεί ελκυστική τη δυνατότητα να έχει πρόσβαση ή να απορρίπτει προσφορές έτσι ώστε το πρόγραμμα πιστότητας να απομνημονεύει τα προϊόντα και τις προσφορές της προτίμησής τους.

-Το 90% επιθυμεί προσωποποιημένη εμπειρία από το προσωπικό του ξενοδοχείου το οποίο πρέπει να κατανοεί τις μοναδικές προτιμήσεις του και να προτείνει σύμφωνα με αυτές κατάλληλες δραστηριότητες όπως εκδρομές και άλλες προφορές.

-Το 885 επιθυμεί εφαρμογή για κινητά που υποστηρίζει τσεκ ιν, τσεκ άουτ και προσφέρει σχετικές και προσωποποιημένες πληροφορίες για το ξενοδοχείο.

-Το 87% επιθυμεί να έχει τη δυνατότητα να εξερευνήσει τα δωμάτια του ξενοδοχείου με εικονική πραγματικότητα πριν αποφασίσει για το ξενοδοχείο ή για το δωμάτιο κατά τη διαδικασία κράτησης.

4 αρχέτυπα επισκεπτών στα ξενοδοχεία

Η έρευνα εντοπίζει 4 αρχέτυπα επισκεπτών βάσει της συμπεριφοράς τους, τον Broadcaster (αλλάζει brand αλλά μιλάει για τις καλές ή κακές εμπειρίες του), τον Ενθουσιώδη (πιστός ακόλουθος ενός ξενοδοχειακού brand που όμως δεν μιλά για την εμπειρία του), τον Αδρανή Ακόλουθο (δεν παρακολουθεί τις εξελίξεις όμως τείνει να επιστρέφει στο ίδιο ξενοδοχειακό brand λόγω ευκολίας) και τον Αναζητητή (του αρέσει η έρευνα για τον εντοπισμό προσφορών και δεν ακολουθεί πιστά τα brand).

Broadcaster

-To 33% των επισκεπτών θα προτείνουν σε άλλους τα ξενοδοχεία τα οποία προτιμούν οι ίδιοι

-Ένας στους 3 (το 38%) θα μιλήσει για μια εξαιρετική εμπειρία διαμονής σε ξενοδοχείο στα social media ή στο διαδίκτυο.

-Το 14% των επισκεπτών υποκινείται για ταξίδια με στόχο να κτίσει ένα υψηλό στάτους στα social media και στις σελίδες κριτικών στο διαδίκτυο.

-Το 38% συντάσσει «ανεβάζει» προϊόντων στο YouTube σε αντάλλαγμα προσφοράς ή ανταμοιβής.

Ενθουσιώδης

-Το 38% είναι πιστοί στα brand που αξιολογούν ως τα καλύτερα

-Το 19% ακολουθεί τα αγαπημένα του brand στα social media

-Το 65% αναφέρει ότι οι εξαιρετικές εγκαταστάσεις και το 51% ότι οι εξαιρετικές υπηρεσίες είναι το σημαντικότερο στοιχείο διαμονής.

-Το 41% θεωρεί σημαντικό να συμμετέχει σε νέες υπηρεσίες στα ξενοδοχεία στα οποία παραμένουν επαναλαμβανόμενοι πελάτες

Αδρανής Ακόλουθος

-Το 63% θεωρεί τον προορισμό προτίμησής του τον πιο σημαντικό παράγοντα

-Ένας στους 3 επιλέγει τα ίδια brand της αρεσκείας τους και δεν ψάχνει προσφορές

-Ένας στους 6 τείνει να διαβάζει κριτικές πριν τη διαμονή του στο ξενοδοχείο

-Το 86% θα επιθυμούσε το προσωπικό του ξενοδοχείου να είχε πρόσβαση σε φορητές συσκευές ή τάμπλετ προκειμένου να προσφέρει υπηρεσίες από οπουδήποτε.

Αναζητητής

-Το 66% επιλέγει ξενοδοχείο λόγω ανταγωνιστικής τιμής/ προσφοράς

-Το 55% θα έδινε προσωπικά στοιχεία σε αντάλλαγμα για προσωποποιημένες προσφορές

-Το 59% πάντα προβαίνει σε αναζήτηση διαφορετικών ξενοδοχείων 

-Σχεδόν ένας στους 3 θα εγγραφόταν σε πρόγραμμα πιστότητας ξενοδοχείου

  1. 23/05 11:51

    Προσωπικά δεδομένα: Κίνδυνος μέχρι και για χρεωκοπία όσων δεν συμμορφωθούν έγκαιρα

  2. 23/05 11:30

    Αυξάνονται τα περιστατικά σεξουαλικής παρενόχλησης στις τουριστικές επιχειρήσεις

  3. 23/05 10:31

    Αφίσα της Αφροδίτης της Μήλου στα Hondos Center στην Ομόνοια- Καμπάνια για την επιστροφή της

  4. 23/05 10:03

    Πιστοποίηση περιπατητικών μονοπατιών στη Χαλκιδική

  5. 23/05 09:57

    Άδειες για 2 ξενοδοχεία σε Ρόδο και Κρήτη

  6. 23/05 09:51

    Ποιες επενδύσεις προκρίνονται για την ανάπλαση του π. στρατοπέδου Παύλος Μελάς

  7. 23/05 09:47

    Δύο ημέρες Ανοιχτές Πόρτες στα επισκέψιμα οινοποιεία (Λίστα)

  8. 23/05 09:44

    Γιορτή Καλαμποκιού στα Φάρσαλα

  9. 23/05 09:41

    Δήμος Χαλανδρίου: Διαγωνισμός για διαμονή μελών του ΚΑΠΗ σε ξενοδοχείο

  10. 23/05 09:35

    O ΕΟΤ φέρνει 587 δημοσιογράφους, bloggers και τουριστικούς πράκτορες

  11. 23/05 09:25

    Η Zeus International μίσθωσε το Lazart Hotel για 25 χρόνια

  12. 22/05 16:57

    Πως απαντάμε στα reviews της τουριστικής μας επιχείρησης

  13. 22/05 16:53

    Αρχαιοφύλακες: "Δεν θα συμμετάσχουμε σε εκδηλώσεις εκτός ωραρίου"

  14. 22/05 16:21

    H E. Κουντουρά κεντρική ομιλήτρια σε ημερίδα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

  15. 22/05 16:12

    Στον Ευτύχιο Βασιλάκη το 60% της Autohellas

  16. 22/05 15:33

    Παγκόσμια διάκριση στην Ledra Hotels and Villas από την Marriott

  17. 22/05 15:07

    Τα 10 πιο παράξενα πράγματα που κλέβουν οι πελάτες από τα ξενοδοχεία

  18. 22/05 14:44

    Ανακαινισμένο άνοιξε το ξενοδοχείο Terra Maltese Natural Retreat

  19. 22/05 13:14

    «Κάνοντας την Ελλάδα και πάλι μεγάλη»

  20. 22/05 13:05

    Το έκτο ισχυρότερο διαβατήριο στον κόσμο έχει και φέτος η Ελλάδα

  21. 22/05 12:20

    TripAdvisor: Αυτά είναι τα 10 δημοφιλέστερα μνημεία της Ελλάδας για το 2018

  22. 22/05 12:02

    TripAdvisor: Οι ταξιδιώτες αποθεώνουν την Ακρόπολη- Στα 16 top μνημεία του 2018

  23. 22/05 12:00

    Βρετανικός τουρισμός: 1 στους 10 κάνει κράτηση τελευταίας στιγμής

  24. 22/05 11:43

    TUI: Άνοιξαν οι κρατήσεις για πακέτα διακοπών στην Ελλάδα το 2019

  25. 22/05 11:42

    Η τεχνολογία δημιουργεί εμπειρίες στον τουρισμό

  26. 22/05 11:30

    Ποια ελληνικά ξενοδοχεία κερδίζουν το ενδιαφέρον των Γερμανών τουριστών το Μάιο

  27. 22/05 11:27

    Ρωσικός τουρισμός: Η Ελλάδα πέμπτος προορισμός παραλίας με το καλύτερο value

  28. 22/05 11:20

    MarBella Nido Suite Hotel & Villas: Στα 20 νέα καλύτερα ξενοδοχεία της Ευρώπης

  29. 22/05 10:48

    +12,8% οι αφίξεις, +28,2% οι ταξιδιωτικές εισπράξεις τον Μάρτιο

  30. 22/05 10:33

    Ως Grand Hyatt θα ανοίξει το πρώην ξενοδοχείο Ledra Hotel

  31. 22/05 10:04

    Οι χρήστες άνω των 55 ετών γίνονται όλο και πιο “ψηφιακοί”

  32. 22/05 09:19

    Άδειες για εργασίες σε 2 ξενοδοχεία στην Αλεξανδρούπολη και Κρήτη

  33. 22/05 09:18

    Δήμος Κω: Διαγωνισμός για παραγωγή βίντεο εικονικής πραγματικότητας

  34. 22/05 09:16

    Εκδήλωση στον Πηνειό για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος

  35. 22/05 09:10

    Aγώνας Δρόμου στον Ψηλορείτη

  36. 22/05 09:00

    Άδεια για μπαρ στο πρώην Kahlua επί της οδού Αμερικής

  37. 21/05 19:42

    Ενθουσιασμένοι από την Κρήτη οι Ιταλοί δημοσιογράφοι

  38. 21/05 19:30

    Τουρισμός πολυτελείας: Πώς οι επιχειρήσεις θα προσεγγίσουν την αγορά

  39. 21/05 19:26

    Μεγάλη συμμετοχή στο Σχολείο Τουρισμού OnTour στη Σκιάθο

  40. 21/05 18:28

    Στην Εθνική Παγναία το Lazart Hotel στη Θεσσαλονίκη έναντι 7 εκατ. ευρώ

  41. 21/05 13:27

    IMEX 2018: Εδραιώνεται ο συνεδριακός τουρισμός στην Ελλάδα

  42. 21/05 13:23

    Δήμος Θήρας: Προσλήψεις 8 ναυαγοσωστών

  43. 21/05 13:20

    Πως φέρνουμε επισκέπτες στο Site μας;

  44. 21/05 13:08

    Εντυπωσιακό σεληνιακό τοπίο στη Χίο

  45. 21/05 13:04

    Το τηλεοπτικό δίκτυο France2 στην Ύδρα

  46. 21/05 12:58

    Αναλυτικά οι υποχρεώσεις των επιχειρήσεων στην προστασία δεδομένων

  47. 21/05 12:26

    9 καινοτομίες στα ταξίδια που σας πηγαίνουν στον παράδεισο (ή στην κόλαση)

  48. 21/05 11:09

    Η ΕΞ Θεσσαλονίκης καταδικάζει την επίθεση κατά του Γ. Μπουτάρη

  49. 21/05 10:12

    Προβολή της Λέσβου μέσω της Germania

  50. 21/05 09:46

    Έρχονται νέες επιβαρύνσεις στα ξενοδοχεία

  51. 21/05 09:42

    Ο γαμήλιος τουρισμός στη Σαντορίνη: Προβολή μέσα από ξένη τηλεοπτική σειρά

  52. 21/05 09:35

    Περιφέρεια Κρήτης: Aποφάσεις για ΜΠΕ 4 ξενοδοχείων

  53. 21/05 09:34

    Περιφέρεια Δ. Ελλάδας: Πρόσκληση ενδιαφέροντος για τη διοργάνωση συνεδρίου

  54. 21/05 09:27

    Δήμος Καρπενησίου: Διαγωνισμοί για εκμίσθωση 2 ακινήτων με χρήση καταλύματος

  55. 21/05 00:42

    Τελευταία σεζόν χωρίς τα υδροπλάνα...

  56. 20/05 12:31

    Στην τελική ευθεία μπήκε η μαρίνα Χίου

  57. 20/05 12:08

    Ryanair: Πτήσεις Αθήνα- Ηράκλειο από τις 15 Ιουνίου

  58. 20/05 11:58

    Νέα τουριστική διαδρομή στην Αρχαία Ολυμπία

  59. 20/05 11:55

    Προσβάσιμοι Θαλάσσιοι Προορισμοί στους Δήμους Ερέτριας, Σικυωνιών και Κέας

  60. 20/05 11:48

    To Καζάνι στη Φωτάδα και η Γιορτή Μελιού στη Λάρισα

  61. 19/05 11:43

    Βανδαλιστική επίθεση στο Κέντρο Τουριστικής Πληροφόρησης Βόλου

  62. 19/05 11:27

    Ομοσπονδία Στερεάς Ελλάδας Rooms & Apartments: Επιτήδειοι προμηθεύουν παράνομους τιμοκατάλογους πόρτας

  63. 19/05 11:23

    H Περιφέρεια Ν. Αιγαίου διεθνής επιχειρηματικός, τουριστικός και πολιτιστικός προορισμός

  64. 19/05 11:21

    Παλαιά ελαιοτριβεία στο Μεγανήσι μετατρέπονται σε χώρους πολιτισμού

  65. 19/05 11:14

    Ε.Κουντουρά: Προτεραιότητα το άνοιγμα της κινεζικής αγοράς

  66. 18/05 17:16

    Laudamotion: Ακυρώνονται τα δρομολόγια από Ζυρίχη προς Κέρκυρα, Ηράκλειο και Ρόδο

  67. 18/05 16:47

    Το Instagram αναλαμβάνει ενεργό ρόλο στις απευθείας κρατήσεις και πωλήσεις τουριστικών επιχειρήσεων

  68. 18/05 16:04

    Ε. Κουντουρά: Συναντήσεις στη Σαγκάη για προώθηση του ελληνικού τουρισμού

  69. 18/05 15:55

    Mνημόνιο συνεργασίας για έργα αναβάθμισης στο αεροδρόμιο Χίου

  70. 18/05 15:15

    Διεθνής διαγωνισμός για νέες υπηρεσίες διαστημικής τεχνολογίας στην Αθήνα

  71. 18/05 14:43

    Συλλυπητήρια μηνύματα για την απώλεια του Θ. Βασιλάκη από ΔΑΑ, ΣΤΕΕΑΕ, Ellinair και ΣΕΤΚΕ

  72. 18/05 14:19

    Η Κύθνος δημιουργεί νέα τουριστικά προϊόντα (video)

  73. 18/05 14:17

    Η Ρόδος μέσα από το φακό της τηλεόρασης του Ισραήλ

  74. 18/05 13:34

    Windrose: Νέα σύνδεση Κίεβο-Πάτρα

  75. 18/05 13:28

    Η Μαγιόρκα κήρυξε πόλεμο κατά των μεθυσμένων Βρετανών τουριστών

  76. 18/05 12:28

    TUI Fly: 100 πτήσεις προς Κρήτη το 2019

  77. 18/05 12:27

    Συλλυπητήριο μήνυμα του ΣΕΤΕ για τον θάνατο του Θεόδωρου Βασιλάκη

  78. 18/05 12:25

    Μέτρα για την υδροδότηση της Τήνου

  79. 18/05 12:10

    Διεθνής Ημέρα Μουσείων 2018: Όλο το πρόγραμμα εκδηλώσεων

  80. 18/05 11:29

    TUI: Πιο στοχευμένα τα κόνσεπτ των ξενοδοχείων Robinson Club από το 2019

  81. 18/05 10:49

    World Travel Awards 2018: Στο Ζάππειο το ευρωπαϊκό γκαλά- Ψηφίστε Αθήνα!

  82. 18/05 10:44

    Thomas Cook: Το ξενοδοχείο είναι πιο σημαντικό από τον προορισμό

  83. 18/05 10:16

    Ξένοι δημοσιογράφοι στη Χαλκιδική

  84. 18/05 10:02

    Ιταλοί δημοσιογράφοι στο χωριό του Κρητικού Πάπα της Ρώμης

  85. 18/05 09:56

    Εγκαίνια του Dolce Attica Riviera με ένα φαντασμαγορικό opening party

  86. 18/05 09:45

    Άδεια για 5άστερο ξενοδοχείο με καταφύγιο τουριστικών σκαφών στην Κρήτη

  87. 18/05 09:43

    Νέο Υδατοδρόμιο στην Αρτα

  88. 18/05 09:40

    Διαγωνισμός 1,2 εκατ.ευρώ για σίτιση στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

  89. 18/05 09:38

    Η Χίος στο Eyefor Travel Europe 2018

  90. 18/05 09:36

    Δήμος Αρταίων: Διαγωνισμός για την ετήσια τουριστική προβολή

  91. 18/05 09:27

    Θεματικές μορφές τουρισμού vs εποχικότητα- Γράφει ο κ.Νότης Μαρτάκης (*)

  92. 17/05 21:02

    Πέθανε ο Θεόδωρος Βασιλάκης, ιδρυτής της Aegean Airlines και της AutoHellas (Hertz)

  93. 17/05 18:38

    ΕΣΠΑ: Νέες τουριστικές επενδύσεις 2,3 δισ. ευρώ

  94. 17/05 16:23

    Navarino Challenge με πάνω από 20 δραστηριότητες και 12 Ολυμπιακά αθλήματα

  95. 17/05 15:25

    Δεύτερο Ελληνικό Φεστιβάλ στο Ντίσελντορφ

  96. 17/05 15:21

    Πρόταση για αξιοποίηση του Ξενία της Χίου

  97. 17/05 15:07

    TripAdvisor: Οι 10 δημοφιλέστερες γαστρονομικές εμπειρίες στον κόσμο

  98. 17/05 14:47

    Κυπριακός τουρισμός: Ρεκόρ αφίξεων τον Απρίλιο

  99. 17/05 14:14

    Hellas House: Ελληνικό πολιτιστικό κέντρο στη Σαγκάη- εγκαίνια από την Ε.Κουντουρά

  100. 17/05 14:13

    Γερμανοί δημοσιογράφοι στην Κεφαλονιά