Πως αναδεικνύουμε την εμπειρία ενός προορισμού;

Α Decrease font Enlarge font
Πως αναδεικνύουμε την εμπειρία ενός προορισμού;

Για να ξεχωρίσει η επιχείρηση μας και να προσελκύσει περισσότερους πελάτες, θα πρέπει να ακολουθήσουε ένα από τα πιο δυνατά trends στο Digital Marketing. Να δημιουργήσουμε άλλα και να μεταφέρουμε την εμπειρία της διαμονής, μέσα από τους Social Media λογαριασμούς της επιχείρησης μας. Η δυναμική και συνεπής παρουσία της επιχείρησης στα Social Media σε συνδυασμό με τη σύνθεση και μεταφορά της αυθεντικής εμπειρίας του, θα βελτιώσει τις πωλήσεις μας αλλά και τα direct bookings.

1. Η σημασία της “εμπειρίας” (experience)

Όπως συμβαίνει με τα περισσότερα καταναλωτικά αγαθά, οι υποψήφιοι αγοραστές θέλουν να γνωρίζουν όσο το δυνατόν περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το προϊόν, καθώς και να προσομοιάσουν την εμπειρία χρήσης του. Αυτό ακριβώς συμβαίνει και με το τουριστικό προϊόν, στο οποίο οι υποψήφιοι πελάτες μας προσπαθούν να φανταστούν την εμπειρία της διαμονής στο ξενοδοχείο μας. Ως εμπειρία διαμονής δεν ορίζουμε μόνο την παραμονή στο χώρο του δωματίου, άλλα ολόκληρη την βιωματική εμπειρία του πελάτη στο ξενοδοχείο. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει και την ευρύτερη περιοχή από τον τόπο διαμονής.

Η σημασία της δημιουργίας μιας ολοκληρωμένης εμπειρίας είναι μεγάλη, διότι θα τον παρακινήσει να ενεργοποιήσει τη φαντασία προκειμένου να τοποθετήσει τον εαυτό του (και τα αγαπημένα του πρόσωπα), στο τόπο που προβάλλουμε. Ο χρήστης πιστεύει πως θα νιώσει και θα ζήσει ξεχωριστές στιγμές και συγχρόνως καταλαβαίνει ότι το ξενοδοχείο του δίνει αξία. Με αυτό τον τρόπο, ο χρήστης συγκινείται και οδηγείται να ακολουθήσει το ξενοδοχείο και να κλείσει ένα δωμάτιο. Ένα σημαντικό χαρακτηριστικό σε αυτή την προσπάθεια είναι η ειλικρίνεια απέναντι στον υποψήφιο πελάτη και στην προβολή εικόνων που θα δει όταν πραγματικά επισκεφθεί το ξενοδοχείο σας.

2. Πώς καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η μεταφορά της εμπειρίας πρέπει να ανήκει στην στρατηγική προώθησης μιας τουριστικής επιχείρησης;

Η μακρόχρονη ενασχόληση μας με την δημιουργία εμπειριών για τους χρήστες και η ανάλυση των αντιδράσεων των μας οδήγησαν στα εξής συμπεράσματα:

α. Η μεταφορά πληροφοριών ή εμπειριών από ένα τρίτο άτομο θεωρείται πιο αξιόπιστη

Οι χρήστες θα προτιμήσουν την κριτική ενός άλλου χρήστη, ή νεός αξιόπιστου travel blogger από το να γνωρίζουν ότι κάποιος Celebrity έμεινε εκεί, ή από την κριτική ενός δημοφιλούς ατόμου. Η εμπειρία της διαμονής θεωρείται πιο ειλικρινής από έναν καθημερινό άνθρωπο, επειδή με αυτόν ο χρήστης ταυτίζεται πιο εύκολα. Επίσης, έχουν γίνει πολλές έρευνες που έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα, ότι οι χρήστες ανταποκρίνονται καλύτερα στις φωτογραφίες άλλων χρηστών που χρησιμοποιούνται από τα Social Media των ξενοδοχείων, από ότι σε φωτογραφίες στυλιζαρισμένες και επαγγελματικές. Επίσης, τα Social Media αλλά και η Google, δίνουν μεγάλη βάση στα reviews των πελατών. 

β. Δημιουργία posts που θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον του χρήστη

Η δημοσίευση αποκλειστικά προωθητικών posts προκαλεί την δυσαρέσκεια αρκετών χρηστών  και για αυτό το λόγο ένα πολύ μεγάλο ποσοστό αυτών καταλήγει να κάνει unlike ή unfollow σε διάφορα brands, που επιμένουν μόνο να διαφημίζουν το προϊον ή την υπηρεσία. Τα Social Media θέλουν να προσφέρουν στο δικό τους πελάτη, το χρήστη δηλαδή, την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Για αυτόν ακριβώς το λόγο δεν προτιμούν τις αποκλειστικά οργανικά, προωθητικές ενέργειες. Reach και impressions πέφτουν όταν συμβαίνει αυτό και κατά συνέπεια μειώνεται το engagement. Οι πλατφόρμες των Social Media κατά αυτόν τον τρόπο προστατεύουν τον πελάτη τους.

3. Πώς να πετύχουμε τη δημιουργία εμπειρίας

α. Αναγνωρίζουμε την πραγματική μας ταυτότητα

Πριν ξεκινήσουμε το δημιουργία της στρατηγικής σας πρέπει να απαντήσουμε ξεκάθαρα στα παρακάτω ερωτήματα. Ποιοι είμαστε; Τι θέλουμε να προσφέρουμε; Ποιες είναι οι υπηρεσίες μας; Σε ποιον τομέα θεωρούμε ότι είμαστε εξαιρετικοί; Τι θέλουμε να μας χαρακτηρίζει και τι όχι; Αφού απαντήσουμε σε αυτά τα ερωτήματα, θα πρέπει πρέπει να αποφύγουμε την παγίδα του να προσπαθούμε να παρουσιάζουμε μια εικόνα στην οποία δεν ανταποκρίνετε η πραγματικότητα. Μην προσπαθήσετε να γίνετε κάτι που δεν είστε, μόνο και μόνο επειδή είναι στη μόδα. Η αυθεντικότητα είναι η πιο σημαντική μας αξία. Μόνο έτσι θα γνωρίσουμε και θα καταλάβουμε σε ποιό κοινό στοχεύουμε. Η ποιότητα των ανθρώπων που προσεγγίζουμε είναι πιο σημαντική από την ποσότητα.

β. Κριτικές και user generated content

Είναι σημαντικό να επιδιώκουμε τις κριτικές, σε όλα τα μέσα, από το TripAdvisor, το Facebook μέχρι και τη Google. Οι καλές κριτικές μας φέρνουν νέους πελάτες και οι κακές μας βοηθούν να βελτιωθούμε. Το user generated content ανεβάζει το engagement. Οι χρήστες ταυτίζονται με άλλους χρήστες. Συνεπώς είναι καλύτερο να χρησιμοποιούμε μια φωτογραφία ενός χρήστη ακόμα και δεν είναι τέλεια, από το να δημοσιεύουμε μια φωτογραφία σε στυλ περιοδικού, που ενδεχομένως στα μάτια των δυνητικών μας πελατών να αντικατοπτρίζει μια λουστραρισμένη εικόνα του ξενοδοχείου, που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα

γ. Περιεχόμενο

“Content is King”. Το περιεχόμενο είναι πολύ σημαντικό αλλά όχι και το πιο σημαντικό. Δεν στέκεται μόνο του ένα καλό περιεχόμενο. Γενικά, εξαρτάται από τον τρόπο που το διαχειριζόμαστε. Εν προκειμένω, ένα καλό περιεχόμενο που αφορά το ξενοδοχείο, τον τόπο, τις παραδόσεις του, τα πολιτιστικά δρώμενα ή ακόμα και tips που μπορείτε να δώσουμε για τον καιρό δημιουργεί μια εμπειρία. Δείχνει ότι γνωρίζουμε τον τόπο μας και έτσι θέλει να τον γνωρίσει και ο πελάτης μας. Το περιεχόμενο μας πρέπει να βασίζεται πάνω σε μια στρατηγική, σε ένα content calendar. Πρέπει να ταξιδεύει το χρήστη από το ένα θέμα στο άλλο ομαλά, σαν να δημιουργεί μια ιστορία τη συνέχεια της οποίας ο χρήστης δε θέλει να χάσει. Το περιεχόμενο μας είναι επιθυμητό να είναι συνεπές και να ανανεώνεται περιοδικά, στη συχνότητα που έχετε ανακαλύψει ότι μας εξυπηρετεί. Η περιοδικότητα και η συνέχεια, είναι 2 πολύ σημαντικά στοιχεία στην επιτυχία του περιεχομένου.

δ. Χρησιμοποιούμε τα εργαλεία που μας δίνουν τα Social Media

Τα Social Media έχουν αναγνωρίσει την αξία που έχει η προώθηση της πραγματικής εμπειρίας και ανάδειξης συναισθημάτων από την εικόνα. Αυτό φαίνεται άλλωστε και από τη φήμη που έχει λάβει το Snapchat. Το δρόμο που χάραξε αυτό το μέσο ακολουθήσε και το Instagram με το Instagram Stories. Και το Facebook όμως πρωτοπόρησε κάνοντας το Facebook Live. Σήμερα πλέον υπάρχει το Instagram Live αλλά και το Τwitter Live να προσφέρει τη δυνατότητα λήψης ζωντανού βίντεο μέσα από τα ίδια τα applications . Όπως διαπιστώνουμε, τα Social Media δίνουν τα εργαλεία που μας βοηθούμ στην πραγματοποίηση του στόχου σας. Τα Χρησιμοποιουμε τα για να δείξουμε κάποια “backstage” και όχι μόνο. Για παράδειγμα,μπορύμεε να τραβήξετε την κουζίνα σας όταν είναι σε λειτουργία, ή να βιντεοσκοπήσουμε live κάποια εκδήλωση πολιτιστικού χαρακτήρα. Με αυτόν τον τρόπο προβάλλουμε το πρωτογενές υλικό μας και ο χρήστης νιώθει ότι του  ότι βρίσκεται εκεί. Τα εργαλεία αυτά αυξάνουν και την αξιοπιστία μας. Ο δυνητικός μας πελάτης καταλαβαίνει εκείνη τη στιγμή ότι βλέπει μια αυθεντική εικόνα, την οποία μεταδίδουμε αποκλειστικά για εκείνον.

Η μεταφορά της εμπεριίας είναι ένα κλειδί που θα ξεκλειδώσει και τον απαιτητικό χρήστη και θα τον αφήσει να αποφασίσει εάν θέλει ή όχι τελικά να επιλέξει την τουριστική μας επιχείρηση. Μπορεί κάποιες χρήστες τελικά να μην μας επιλέξουν, αυτό δεν μας στεναχωρεί καθώς αυτοί που τελικά θα αποφασίσουν να γίνουν πελάτες μας θα τους έχουμε πραγματικά κερδίσει.

** Ο Κύρος Ασφής είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις. 

 

 

  1. 19/07 16:58

    Συνεργασία Τράπεζας Πειραιώς - Enterprise Greece για εξαγωγές και επενδύσεις

  2. 19/07 16:58

    Οινικές εμπειρίες στην Costa Navarino

  3. 19/07 16:48

    Μεγάλες εκπτώσεις (και για την Ελλάδα) προσφέρουν οι τουρ οπερέιτορ στη Βρετανία

  4. 19/07 16:24

    Τι είναι το ROI στο digital marketing

  5. 19/07 15:49

    Discover North Athens: Πολιτιστικές παραστάσεις όλο το Σεπτέμβριο στο Μαρούσι

  6. 19/07 15:08

    Ξεκινά το e-ticket σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία

  7. 19/07 14:53

    To αναπτυξιακό όραμα του K. Μητσοτάκη για τον τουρισμό

  8. 19/07 14:50

    Δ.Κοντογιώργος: Ο όμιλος Tripsta δεν προστάτευσε την airtickets

  9. 19/07 14:47

    Νέα βίντεο για τις εμπειρίες διαμονής στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρεταννία

  10. 19/07 14:43

    Συνάντηση Γαλιατσάτου με Ε.Ξ. Κέρκυρας

  11. 19/07 14:27

    Η Ν. Υόρκη ζητεί από την Airbnb τα ονόματα των ιδιοκτητών

  12. 19/07 13:58

    Ξενοδοχεία: Νέα εποχή στις ψηφιακές αναζητήσεις

  13. 19/07 13:51

    ΙΝΣΕΤΕ: Προοπτικές για σταθερή πορεία ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας

  14. 19/07 13:05

    Τουριστική προβολή της Κρήτης στην Κίνα μέσω ταινίας

  15. 19/07 11:32

    Ryanair: 600 πτήσεις ακυρώνονται λόγω απεργίας των εργαζομένων

  16. 19/07 11:09

    Ο πολιτισμός μέσο για προσέλκυση ποιοτικού τουρισμού στην Αστυπάλαια

  17. 19/07 10:53

    TUI: Νέο ξενοδοχείο Family Life στην Ελούντα το 2019

  18. 19/07 10:36

    Sky Express: Νέα δρομολόγια από την Αθήνα προς Λήμνο, Ιωάννινα και Χανιά

  19. 19/07 10:26

    Παράνομη ναύλωση σκάφους αναψυχής στην Πρέβεζα

  20. 19/07 09:09

    Η Emirates εισάγει την τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας

  21. 19/07 08:56

    Γ.Καμίνης: Λύσεις τώρα στο πρόβλημα των ναρκωτικών

  22. 19/07 08:54

    Διαγωνισμός αξιοποίησης έκτασης για τουριστικούς σκοπούς στην Πιερία

  23. 19/07 08:52

    Κυπριακός τουρισμός: Ρεκόρ όλων των εποχών στις αφίξεις το α' 6μηνο

  24. 19/07 08:49

    EOT: Διαδικτυακό σεμινάριο για την Ελλάδα

  25. 19/07 08:45

    Διαγωνισμός για εκμίσθωση ξενώνα στον Κολινδρό

  26. 19/07 08:43

    Πρέβεζα: Εκδηλώσεις για τα 90 χρόνια από το θάνατο του Κώστα Καρυωτάκη

  27. 19/07 08:17

    «Φρένο» στα πλαστικά καλαμάκια και από τη Marriott

  28. 18/07 17:17

    easyJet: Νέες χειμερινές συνδέσεις Βερολίνο-Αθήνα

  29. 18/07 15:24

    ΣΕΤΚΕ: Στον αέρα η πλατφόρμα κρατήσεων Go2Greece

  30. 18/07 15:08

    Lufthansa: Νέο δρομολόγιο προς Θεσσαλονίκη το χειμώνα

  31. 18/07 14:38

    Πόσο social είμαστε;

  32. 18/07 14:30

    ΕΚΠΟΙΖΩ: Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ταξιδιώτες για τις χρεώσεις στις παραλίες

  33. 18/07 14:21

    Η Δυτική Ελλάδα Τιμώμενη Περιφέρεια στην 34η Philoxenia

  34. 18/07 14:20

    Ο βρετανικός τουρισμός απογειώνεται στις 27 Ιουλίου

  35. 18/07 14:20

    Και επίσημα η συμφωνία Βασιλάκη-Σμπώκου

  36. 18/07 13:03

    Hotel Megatrends στην Xenia 2018- Όλες οι μεγάλες τάσεις στην ελληνική φιλοξενία

  37. 18/07 12:56

    ΝΔ και Δήμος Ιεράπετρας στη μάχη κατά της λειψυδρίας

  38. 18/07 12:52

    Discover North Athens: Συνεχείς αφίξεις Κινέζων τουριστών στην Αθήνα

  39. 18/07 12:50

    ΟΛΠ: Ημερίδα για την ασφάλεια στη Μεσόγειο

  40. 18/07 10:49

    Έρευνα Expedia: Πώς ταξιδεύουν οι Γάλλοι, οι Γερμανοί και οι Βρετανοί

  41. 18/07 10:38

    Μεγάλο ξενοδοχειακό deal: Ολοκληρώθηκε η συμφωνία των οικογενειών Βασιλάκη- Σμπώκου

  42. 18/07 09:46

    Νέες πτήσεις της Germania για Κάρπαθο

  43. 18/07 09:41

    Aύξηση 50% των Γερμανών τουριστών στη Βουλγαρία την τελευταία 3ετία

  44. 18/07 09:35

    Δήμος Αμυνταίου: Διαγωνισμός για εκμίσθωση ξενοδοχείου - εστιατορίου

  45. 18/07 09:30

    ΕΟΤ: Συνδιαφήμιση με t.o's στη Γερμανία

  46. 18/07 09:28

    Πανεπιστήμιο Πειραιώς: Διαγωνισμός για ταξιδιωτικές υπηρεσίες

  47. 18/07 09:26

    Ξένοι δημοσιογράφοι του τουρισμού και της γαστρονομίας στη Χίο

  48. 17/07 17:01

    Discover Greece: Aναρρίχηση στην Κάλυμνο με φόντο το Αιγαίο

  49. 17/07 16:34

    Aγαπημένο ξενοδοχείο των Άγγλων το Creta Maris

  50. 17/07 16:33

    Τι είναι το Facebook engagement και πως μπορούμε να το βελτιώσουμε;

  51. 17/07 16:17

    Skytrax: Η Aegean καλύτερος περιφερειακός αερομεταφορέας στην Ευρώπη και το 2018

  52. 17/07 15:49

    E. Κουντουρά: O τουρισμός στηρίζει τους επαγγελματίες όλων των κλάδων

  53. 17/07 14:41

    Spec Προβολής από τον Κυπριακό Οργανισμό Τουρισμού για διάφορες αγορές

  54. 17/07 14:16

    TUI & T. Cook "ρίχνουν το μπαλάκι" του υπερτουρισμού στις πλατφόρμες και την Airbnb

  55. 17/07 13:04

    Ελληνικός τουρισμός: Η Αττική ο μεγάλος πρωταγωνιστής στο α' τρίμηνο

  56. 17/07 12:34

    Βρετανικός τουρισμός: Ανάκαμψη των κρατήσεων μετά το Μουντιάλ

  57. 17/07 12:06

    Ο «Οιδίπους Τύραννος» στην αρχαιότερη πόλη της Σιβηρίας

  58. 17/07 11:58

    ΕΛΑΣ: Όλα όσα πρέπει να προσέχουν οι ταξιδιώτες στις online κρατήσεις

  59. 17/07 11:48

    World Luxury Spa Awards 2018: Διεθνείς διακρίσεις για 8 ελληνικά ξενοδοχεία

  60. 17/07 11:24

    Χρονιά ρεκόρ σε πτήσεις που καθυστέρησαν

  61. 17/07 11:20

    Η Ιθάκη στο γαλλικό περιοδικό "Challenges"

  62. 17/07 11:20

    Οι ακτές της Μεσογείου λυγίζουν υπό το βάρος του τουρισμού και του real estate

  63. 17/07 11:03

    Σταματήστε τώρα τη χυδαιότητα στα Μάλια- Σκληρή επιστολή στους τουρ οπερέιτορ

  64. 17/07 10:47

    Σχεδιασμένη στρατηγική για τον τουρισμό της Περιφέρειας Αττικής

  65. 17/07 09:42

    Χίος: Ο Όμηρος αναδεικνύει τουριστικά τη γενέτειρα του στον κόσμο

  66. 17/07 09:39

    ΕΟΤ: Συνδιαφήμιση με t.o's των Κάτω Χωρών

  67. 17/07 09:37

    Δήμος Μυκόνου: Όχι στην υδροδότηση σε πισίνες από το δίκτυο ή με υδροφόρο βυτίο

  68. 17/07 09:36

    ΤΕΙ Κρήτης: Διαγωνισμός για μίσθωση ξενοδοχειακών κλινών

  69. 17/07 09:26

    Υπ. Πολιτισμού: Τακτοποίηση αυθαιρέτων και ανακαίνιση του ξενοδοχείου Minoa Palace

  70. 16/07 16:40

    Μαγιόρκα: Κανόνες κατά της αντικοινωνικής συμπεριφοράς τουριστών

  71. 16/07 16:09

    Παγκόσμιο πρότυπο αειφόρας ανάπτυξης του τουρισμού η Πελοπόννησος

  72. 16/07 16:03

    Γαλάζια σημαία για τα ξενοδοχεία του ομίλου Sbokos Hotel Group

  73. 16/07 15:27

    Turkish Airlines: Διχασμένοι για τη χρήση κινητού στις πτήσεις οι επιβάτες

  74. 16/07 15:21

    Cactus Hotels: Βραβείο για δράσεις προς το περιβάλλον

  75. 16/07 14:45

    ΕΕ: Συμμόρφωση της Airbnb με τις κοινοτικές οδηγίες

  76. 16/07 14:35

    Question sticker η νέα λειτουργικότητα του Instagram

  77. 16/07 14:23

    Ακτοπλοϊκά εισιτήρια στα ελληνικά νησιά μέσω Skyscanner

  78. 16/07 14:09

    Εντυπωσιακή θαλαμηγός 210 εκατ. ευρώ στα νερά της Μυκόνου

  79. 16/07 14:05

    O Giorgio Armani στα σοκάκια της Μυκόνου

  80. 16/07 12:34

    Lesvos Food Fest: Μια "βόλτα" 11 ημερών στη γαστρονομία της Λέσβου

  81. 16/07 12:16

    ΝΔ: Μείωση της κρουαζιέρας στην Ελλάδα το 2018

  82. 16/07 12:15

    Ευρωπαϊκός τουρισμός: 100 κλικ πριν την τελική κράτηση μέσω κινητού

  83. 16/07 11:46

    Βρετανικός τουρισμός: Φαγητό και καφές από το σούπερ μάρκετ στις διακοπές

  84. 16/07 11:21

    Δράση "Ποιοτικός Εκσυγχρονισμός" για μεσαίες επιχειρήσεις (και στον τουρισμό)

  85. 16/07 11:14

    Παράνομη ναύλωση επαγγελματικού σκάφους αναψυχής στην Πάτμο

  86. 16/07 11:00

    Αναγκαστική προσγείωση πτήσης της Ryanair λόγω αποσυμπίεσης

  87. 16/07 10:47

    Υπουργείο Οικονομικών: Συνεργασία με 3 πλατφόρμες για την τουριστική μίσθωση σπιτιών

  88. 16/07 10:33

    Qatar Airways: Για πρώτη φορά στην Αθήνα το πρωτοποριακό Airbus Α350-1000

  89. 16/07 09:38

    Γιατί καθυστερούν οι πτήσεις από Γερμανία;

  90. 16/07 09:27

    Πρωτοβουλία του Ιδρύματος Αθανάσιου Κ. Λασκαρίδη για το θαλάσσιο περιβάλλον στις Κυκλάδες

  91. 16/07 09:22

    Συμμετοχή του ΕΟΤ στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αιγαίου

  92. 16/07 09:19

    Άλλο ένα βήμα για το γήπεδο της ΑΕΚ

  93. 16/07 09:16

    Δράσεις του ΕΟΤ σε Ρωσία και Γερμανία

  94. 16/07 09:11

    Μπουτίκ πολυτελείας το νέο ξενοδοχείο της Λάμψα στο Σύνταγμα

  95. 15/07 10:49

    Διεθνής Ιστιοπλοϊκή Εβδομάδα στη Σκόπελο

  96. 15/07 10:47

    Δράσεις για τον τουρισμό από τους Δήμους Σικυωνίων, Αλοννήσου και Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας

  97. 15/07 10:45

    Δήμος Νεμέας: Πρόγραμμα τουριστικής προβολής

  98. 14/07 11:41

    Θεματικό μουσείο για την προσέλκυση τουριστών στο Αγαθονήσι

  99. 14/07 11:34

    Ο Ποταμοσφυριχτής «απειλεί» τη διεξαγωγή ενός σημαντικού μουσικού φεστιβάλ

  100. 14/07 11:30

    Γιορτή Καλαμποκιού στο Ομόλιο της Λάρισας