Πως αναδεικνύουμε την εμπειρία ενός προορισμού;

Α Decrease font Enlarge font
Πως αναδεικνύουμε την εμπειρία ενός προορισμού;

Για να ξεχωρίσει η επιχείρηση μας και να προσελκύσει περισσότερους πελάτες, θα πρέπει να ακολουθήσουε ένα από τα πιο δυνατά trends στο Digital Marketing. Να δημιουργήσουμε άλλα και να μεταφέρουμε την εμπειρία της διαμονής, μέσα από τους Social Media λογαριασμούς της επιχείρησης μας. Η δυναμική και συνεπής παρουσία της επιχείρησης στα Social Media σε συνδυασμό με τη σύνθεση και μεταφορά της αυθεντικής εμπειρίας του, θα βελτιώσει τις πωλήσεις μας αλλά και τα direct bookings.

1. Η σημασία της “εμπειρίας” (experience)

Όπως συμβαίνει με τα περισσότερα καταναλωτικά αγαθά, οι υποψήφιοι αγοραστές θέλουν να γνωρίζουν όσο το δυνατόν περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το προϊόν, καθώς και να προσομοιάσουν την εμπειρία χρήσης του. Αυτό ακριβώς συμβαίνει και με το τουριστικό προϊόν, στο οποίο οι υποψήφιοι πελάτες μας προσπαθούν να φανταστούν την εμπειρία της διαμονής στο ξενοδοχείο μας. Ως εμπειρία διαμονής δεν ορίζουμε μόνο την παραμονή στο χώρο του δωματίου, άλλα ολόκληρη την βιωματική εμπειρία του πελάτη στο ξενοδοχείο. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει και την ευρύτερη περιοχή από τον τόπο διαμονής.

Η σημασία της δημιουργίας μιας ολοκληρωμένης εμπειρίας είναι μεγάλη, διότι θα τον παρακινήσει να ενεργοποιήσει τη φαντασία προκειμένου να τοποθετήσει τον εαυτό του (και τα αγαπημένα του πρόσωπα), στο τόπο που προβάλλουμε. Ο χρήστης πιστεύει πως θα νιώσει και θα ζήσει ξεχωριστές στιγμές και συγχρόνως καταλαβαίνει ότι το ξενοδοχείο του δίνει αξία. Με αυτό τον τρόπο, ο χρήστης συγκινείται και οδηγείται να ακολουθήσει το ξενοδοχείο και να κλείσει ένα δωμάτιο. Ένα σημαντικό χαρακτηριστικό σε αυτή την προσπάθεια είναι η ειλικρίνεια απέναντι στον υποψήφιο πελάτη και στην προβολή εικόνων που θα δει όταν πραγματικά επισκεφθεί το ξενοδοχείο σας.

2. Πώς καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η μεταφορά της εμπειρίας πρέπει να ανήκει στην στρατηγική προώθησης μιας τουριστικής επιχείρησης;

Η μακρόχρονη ενασχόληση μας με την δημιουργία εμπειριών για τους χρήστες και η ανάλυση των αντιδράσεων των μας οδήγησαν στα εξής συμπεράσματα:

α. Η μεταφορά πληροφοριών ή εμπειριών από ένα τρίτο άτομο θεωρείται πιο αξιόπιστη

Οι χρήστες θα προτιμήσουν την κριτική ενός άλλου χρήστη, ή νεός αξιόπιστου travel blogger από το να γνωρίζουν ότι κάποιος Celebrity έμεινε εκεί, ή από την κριτική ενός δημοφιλούς ατόμου. Η εμπειρία της διαμονής θεωρείται πιο ειλικρινής από έναν καθημερινό άνθρωπο, επειδή με αυτόν ο χρήστης ταυτίζεται πιο εύκολα. Επίσης, έχουν γίνει πολλές έρευνες που έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα, ότι οι χρήστες ανταποκρίνονται καλύτερα στις φωτογραφίες άλλων χρηστών που χρησιμοποιούνται από τα Social Media των ξενοδοχείων, από ότι σε φωτογραφίες στυλιζαρισμένες και επαγγελματικές. Επίσης, τα Social Media αλλά και η Google, δίνουν μεγάλη βάση στα reviews των πελατών. 

β. Δημιουργία posts που θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον του χρήστη

Η δημοσίευση αποκλειστικά προωθητικών posts προκαλεί την δυσαρέσκεια αρκετών χρηστών  και για αυτό το λόγο ένα πολύ μεγάλο ποσοστό αυτών καταλήγει να κάνει unlike ή unfollow σε διάφορα brands, που επιμένουν μόνο να διαφημίζουν το προϊον ή την υπηρεσία. Τα Social Media θέλουν να προσφέρουν στο δικό τους πελάτη, το χρήστη δηλαδή, την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Για αυτόν ακριβώς το λόγο δεν προτιμούν τις αποκλειστικά οργανικά, προωθητικές ενέργειες. Reach και impressions πέφτουν όταν συμβαίνει αυτό και κατά συνέπεια μειώνεται το engagement. Οι πλατφόρμες των Social Media κατά αυτόν τον τρόπο προστατεύουν τον πελάτη τους.

3. Πώς να πετύχουμε τη δημιουργία εμπειρίας

α. Αναγνωρίζουμε την πραγματική μας ταυτότητα

Πριν ξεκινήσουμε το δημιουργία της στρατηγικής σας πρέπει να απαντήσουμε ξεκάθαρα στα παρακάτω ερωτήματα. Ποιοι είμαστε; Τι θέλουμε να προσφέρουμε; Ποιες είναι οι υπηρεσίες μας; Σε ποιον τομέα θεωρούμε ότι είμαστε εξαιρετικοί; Τι θέλουμε να μας χαρακτηρίζει και τι όχι; Αφού απαντήσουμε σε αυτά τα ερωτήματα, θα πρέπει πρέπει να αποφύγουμε την παγίδα του να προσπαθούμε να παρουσιάζουμε μια εικόνα στην οποία δεν ανταποκρίνετε η πραγματικότητα. Μην προσπαθήσετε να γίνετε κάτι που δεν είστε, μόνο και μόνο επειδή είναι στη μόδα. Η αυθεντικότητα είναι η πιο σημαντική μας αξία. Μόνο έτσι θα γνωρίσουμε και θα καταλάβουμε σε ποιό κοινό στοχεύουμε. Η ποιότητα των ανθρώπων που προσεγγίζουμε είναι πιο σημαντική από την ποσότητα.

β. Κριτικές και user generated content

Είναι σημαντικό να επιδιώκουμε τις κριτικές, σε όλα τα μέσα, από το TripAdvisor, το Facebook μέχρι και τη Google. Οι καλές κριτικές μας φέρνουν νέους πελάτες και οι κακές μας βοηθούν να βελτιωθούμε. Το user generated content ανεβάζει το engagement. Οι χρήστες ταυτίζονται με άλλους χρήστες. Συνεπώς είναι καλύτερο να χρησιμοποιούμε μια φωτογραφία ενός χρήστη ακόμα και δεν είναι τέλεια, από το να δημοσιεύουμε μια φωτογραφία σε στυλ περιοδικού, που ενδεχομένως στα μάτια των δυνητικών μας πελατών να αντικατοπτρίζει μια λουστραρισμένη εικόνα του ξενοδοχείου, που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα

γ. Περιεχόμενο

“Content is King”. Το περιεχόμενο είναι πολύ σημαντικό αλλά όχι και το πιο σημαντικό. Δεν στέκεται μόνο του ένα καλό περιεχόμενο. Γενικά, εξαρτάται από τον τρόπο που το διαχειριζόμαστε. Εν προκειμένω, ένα καλό περιεχόμενο που αφορά το ξενοδοχείο, τον τόπο, τις παραδόσεις του, τα πολιτιστικά δρώμενα ή ακόμα και tips που μπορείτε να δώσουμε για τον καιρό δημιουργεί μια εμπειρία. Δείχνει ότι γνωρίζουμε τον τόπο μας και έτσι θέλει να τον γνωρίσει και ο πελάτης μας. Το περιεχόμενο μας πρέπει να βασίζεται πάνω σε μια στρατηγική, σε ένα content calendar. Πρέπει να ταξιδεύει το χρήστη από το ένα θέμα στο άλλο ομαλά, σαν να δημιουργεί μια ιστορία τη συνέχεια της οποίας ο χρήστης δε θέλει να χάσει. Το περιεχόμενο μας είναι επιθυμητό να είναι συνεπές και να ανανεώνεται περιοδικά, στη συχνότητα που έχετε ανακαλύψει ότι μας εξυπηρετεί. Η περιοδικότητα και η συνέχεια, είναι 2 πολύ σημαντικά στοιχεία στην επιτυχία του περιεχομένου.

δ. Χρησιμοποιούμε τα εργαλεία που μας δίνουν τα Social Media

Τα Social Media έχουν αναγνωρίσει την αξία που έχει η προώθηση της πραγματικής εμπειρίας και ανάδειξης συναισθημάτων από την εικόνα. Αυτό φαίνεται άλλωστε και από τη φήμη που έχει λάβει το Snapchat. Το δρόμο που χάραξε αυτό το μέσο ακολουθήσε και το Instagram με το Instagram Stories. Και το Facebook όμως πρωτοπόρησε κάνοντας το Facebook Live. Σήμερα πλέον υπάρχει το Instagram Live αλλά και το Τwitter Live να προσφέρει τη δυνατότητα λήψης ζωντανού βίντεο μέσα από τα ίδια τα applications . Όπως διαπιστώνουμε, τα Social Media δίνουν τα εργαλεία που μας βοηθούμ στην πραγματοποίηση του στόχου σας. Τα Χρησιμοποιουμε τα για να δείξουμε κάποια “backstage” και όχι μόνο. Για παράδειγμα,μπορύμεε να τραβήξετε την κουζίνα σας όταν είναι σε λειτουργία, ή να βιντεοσκοπήσουμε live κάποια εκδήλωση πολιτιστικού χαρακτήρα. Με αυτόν τον τρόπο προβάλλουμε το πρωτογενές υλικό μας και ο χρήστης νιώθει ότι του  ότι βρίσκεται εκεί. Τα εργαλεία αυτά αυξάνουν και την αξιοπιστία μας. Ο δυνητικός μας πελάτης καταλαβαίνει εκείνη τη στιγμή ότι βλέπει μια αυθεντική εικόνα, την οποία μεταδίδουμε αποκλειστικά για εκείνον.

Η μεταφορά της εμπεριίας είναι ένα κλειδί που θα ξεκλειδώσει και τον απαιτητικό χρήστη και θα τον αφήσει να αποφασίσει εάν θέλει ή όχι τελικά να επιλέξει την τουριστική μας επιχείρηση. Μπορεί κάποιες χρήστες τελικά να μην μας επιλέξουν, αυτό δεν μας στεναχωρεί καθώς αυτοί που τελικά θα αποφασίσουν να γίνουν πελάτες μας θα τους έχουμε πραγματικά κερδίσει.

** Ο Κύρος Ασφής είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις. 

 

 

  1. 18/09 16:14

    To Σχολείο Τουρισμού OnTour ταξιδεύει στη Χαλκιδική

  2. 18/09 15:15

    Άδεια λειτουργίας στη μαρίνα Αλίμου

  3. 18/09 15:10

    Wanderlust Greece: Νέο βίντεο της καμπάνιας για την Κρήτη

  4. 18/09 14:44

    Wanderlust Greece: Προβολή της Εύβοιας και της Σκύρου

  5. 18/09 14:43

    ΠΟΤ: Ο υπερ-τουρισμός στα αστικά κέντρα

  6. 18/09 14:00

    Η διαδραστική παρουσίαση του Παλιρροϊκού Φαινομένου στη Χαλκίδα

  7. 18/09 13:42

    Αναβαθμίζεται σε πεντάστερο το ξενοδοχείο Regina Mare

  8. 18/09 13:39

    Γραφείο Τουριστικής Πληροφόρησης στο αεροδρόμιο Αράξου

  9. 18/09 13:23

    Αφαίρεση της "Γαλάζιας Σημαίας" από 8 ελληνικές ακτές

  10. 18/09 13:14

    Nέα τουριστική ιστοσελίδα από την Περιφέρεια Αττικής

  11. 18/09 13:10

    Η Πάφος στην πλατφόρμα αειφόρων ταξιδίων «Διαδρομές Παγκόσμιας Κληρονομιάς»

  12. 18/09 13:04

    Το νέο «τέρας» που απειλεί τον ελληνικό τουρισμό

  13. 18/09 12:46

    Τι λέει η ΠΟΞ για την επέκταση της κλαδικής συλλογικής σύμβασης

  14. 18/09 12:41

    Ξενοδοχεία: Οι καλύτερες παροχές για να προσελκύσετε όλους τους ταξιδιώτες

  15. 18/09 12:26

    Παράσταση "Έρωτες και Θρήνοι Γυναικών" στο Ηρώδειο

  16. 18/09 12:10

    Kως: Ημιτελικός για τον υποψήφιο European Young Chef 2018

  17. 18/09 11:49

    ΑΑΔΕ: Νέες διευκρινίσεις για την υποβολή δηλώσεων βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων

  18. 18/09 11:46

    Τουρκία: Στροφή στον ποιοτικό τουρισμό το 2019

  19. 18/09 11:18

    Αναρριχητικός τουρισμός: O ΕΟΤ προβάλλει τα Μετέωρα στη Γερμανία

  20. 18/09 11:14

    Συνάντηση Κουντουρά για τουριστική συνεργασία με τη Ν. Κορέα

  21. 18/09 11:11

    H Περιφέρεια Κρήτης στο φόρουμ για τα «Έξυπνα Νησιά»

  22. 18/09 10:58

    Προβολή ελληνικών προορισμών για γιόγκα στην Ινδία

  23. 18/09 10:50

    Έρχεται η νέα TripAdvisor: Θα θυμίζει social media με εξατομικευμένες ταξιδιωτικές προτάσεις

  24. 18/09 10:14

    Μνήμη και αστικό φαινόμενο- Πολεοδομικές πολιτικές για την ανάδειξη ιστορικών μνημείων και τόπων

  25. 18/09 10:10

    Ρώσος κοσμοναύτης επιλέγει τη Χαλκιδική για την αποκατάστασή του

  26. 18/09 10:07

    «Democracy & Books Weekend» στην Costa Navarino

  27. 18/09 10:00

    Όλες οι μεγάλες ρωσικές επενδύσεις στην Ελλάδα

  28. 18/09 09:56

    Επιχορηγήσεις για ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Λακωνία και Κρήτη

  29. 18/09 09:54

    Νέο τουριστικό περίπτερο και Γραφείο Τουρισμού στην Κάρπαθο

  30. 18/09 09:48

    Επέκταση οικοτουριστικής διαδρομής Ήλιδας – Ολυμπίας, τουριστικές σημάνσεις στη Σπάρτη

  31. 18/09 09:46

    Η Χίος ως προορισμός κρουαζιέρας

  32. 17/09 16:10

    Η TUI εξαγόρασε την ιταλική Musement, που προσφέρει εμπειρίες

  33. 17/09 14:56

    Handelsblatt: «Μοιραίες οι λάθος εκτιμήσεις για την πολιτική λιτότητας»

  34. 17/09 14:34

    283.853 επισκέπτες στην 83η ΔΕΘ

  35. 17/09 14:10

    Βράβευση του περιπτέρου του ΤΑΠ για το ηλεκτρονικό εισιτήριο στη ΔΕΘ

  36. 17/09 13:57

    Βρετανία: Συνεχίζονται οι προσφορές για ελληνικούς προορισμούς

  37. 17/09 13:30

    Η διεθνής πρακτική δείχνει το δρόμο για τις τουριστικές μισθώσεις σπιτιών

  38. 17/09 13:21

    To Radisson Blu Athens Park στα κορυφαία ξενοδοχεία της Ευρώπης για συνέδρια

  39. 17/09 13:01

    Κυπριακός τουρισμός: Αύγουστος 2018, ο δεύτερος καλύτερος μήνας στην ιστορία

  40. 17/09 12:50

    Πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει τα έσοδα των ξενοδοχείων

  41. 17/09 12:29

    Ε.Κουντουρά: Καλές πρακτικές για τη βιώσιμη ανάπτυξη προορισμών

  42. 17/09 12:24

    Επέκταση συνεργασίας Amadeus- Carlson Wagonlit Travel

  43. 17/09 12:16

    9,2 εκατ. αφίξεις στην Αττάλεια στο 8μηνο

  44. 17/09 12:11

    Τι συμβαίνει όταν η Tripadvisor ανακαλύπτει ότι έχουμε χρησιμοποιήσει fake reviews

  45. 17/09 12:05

    Η Booking.com βραβεύει τις γυναίκες, που εισάγουν τεχνολογικές καινοτομίες

  46. 17/09 11:19

    Κρουαζιέρα: Αύξηση 26% των επιβατών στην Ευρώπη την επταετία

  47. 17/09 10:51

    Αστυπάλαια: Έντυπο επισκεπτών για τη γιορτή γαστρονομίας

  48. 17/09 10:32

    Επιστημονική έρευνα στo Ναυάγιο Ζακύνθου για τις κατολισθήσεις

  49. 17/09 10:29

    Emirates: Προσφορές στις πτήσεις από Ελλάδα

  50. 17/09 10:20

    Στην Κρήτη το εφετινό fwv workshop με Γερμανούς πράκτορες

  51. 17/09 10:05

    Επεκτάσεις ξενοδοχείων σε Ηγουμενίτσα και Κατερίνη

  52. 17/09 10:03

    Επέκταση του καταφυγίου τουριστικών σκαφών στη Βόνιτσα

  53. 17/09 10:01

    Δράσεις τουριστικής προβολής σε Ιόνιο και Ηράκλειο

  54. 17/09 10:00

    Νέες πλωτές εξέδρες σε Κεφαλονιά και Ιθάκη

  55. 17/09 09:53

    Σχολή Ξεναγών: Διαγωνισμός για παροχή ταξιδιωτικών υπηρεσιών

  56. 16/09 12:41

    Υπερτριπλασιασμός του προϋπολογισμού για ίδρυση μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων

  57. 16/09 11:20

    Δήμος Σιντικής: Παραχώρηση της χρήσης του Μουσείου Παλαιοντολογίας Θερμοπηγής

  58. 16/09 11:18

    Ανάβαση Πορταριάς και Αγώνες Kick-Boxing στη Λάρισα

  59. 16/09 11:12

    Ποδηλατικός αγώνας 200 χιλιομέτρων στο Πάρκο των Φιλίππων

  60. 16/09 11:03

    Αστρονομικό πάρκο στο Κρυονέρι Κορινθίας

  61. 16/09 10:53

    "500 χρόνια Ελληνισμός στην Αμερική"- αφιέρωμα του ΥΠΕΞ στη ΔΕΘ

  62. 15/09 12:04

    Το πρόγραμμα Βιωσιμότητας του Creta Maris

  63. 15/09 11:58

    Δήμος Μαλεβιζίου: Αναμόρφωση του οικισμού των Κάτω Κορφών

  64. 15/09 11:53

    Run Greece στη Ρόδο

  65. 15/09 11:51

    Ποδηλατικός και ορειβατικός αγώνας στη Λάρισα

  66. 15/09 11:47

    Παράταση 3 ημερών για τις αιτήσεις στα ΙΕΚ Τουρισμού

  67. 15/09 10:30

    Austrian: Περισσότερες συνδέσεις με Αθήνα και Θεσσαλονίκη το χειμώνα

  68. 15/09 10:20

    Ιστορικό ρεκόρ πτήσεων στην Ευρώπη την Παρασκευή (video)

  69. 14/09 16:54

    ΔΑΑ: Προσφορά 1,1 δισ. ευρώ για 20ετή επέκταση της σύμβασης του αεροδρομίου

  70. 14/09 16:40

    Πότε θα σταματήσουν οι «κατοχικές» ουρές των τουριστών στο μετρό;

  71. 14/09 14:58

    Συμμετοχή του ΕΟΤ στη ρωσική Έκθεση OTDYKH LEISURE 2018

  72. 14/09 13:56

    18,2% επάνω οι επισκέπτες στα μουσεία το Μάιο

  73. 14/09 13:30

    Η Airbnb απαντά στο Παρίσι: Ψηφοθηρική η πρόταση απαγόρευσης των μισθώσεων

  74. 14/09 12:42

    Γιατί οι καινοτομίες στον τουρισμό αποτυγχάνουν- Οι 5 συνηθέστεροι λόγοι

  75. 14/09 12:20

    Αναπτυξιακός Νόμος: Νέο σύστημα υποβολής ερωτημάτων από επενδυτές

  76. 14/09 12:15

    Πως χρησιμοποιούν το κινητό τηλέφωνο τους οι επισκέπτες του ξενοδοχείου σας και πως μπορείτε να το εκμεταλλευτείτε

  77. 14/09 12:14

    Ruefa: +19% η ζήτηση των Αυστριακών για διακοπές στην Ελλάδα

  78. 14/09 12:09

    Δημιουργία δικτύου πεζοπορικών διαδρομών στη Σάμο

  79. 14/09 11:58

    Τέλος στα πλαστικά καλαμάκια στο Sani Resort

  80. 14/09 11:56

    TUI: Η νέα "τρέλα" του foiling στο ξενοδοχείο Daidalos στην Κω

  81. 14/09 11:35

    Tα ξενοδοχεία του Ρονάλντο «παίζουν μπάλα» τώρα και στο Παρίσι

  82. 14/09 11:22

    Η νέα «συναισθηματική» καμπάνια της EasyJet

  83. 14/09 10:56

    83η ΔΕΘ: Η πρώτη έκθεση στην Ευρώπη με πιστοποίηση “Smoke Free Culture”

  84. 14/09 10:50

    ΤΑΙΠΕΔ: Προοπτικές ανάπτυξης στο λιμάνι Λαυρίου

  85. 14/09 10:42

    Ταξιδιωτικοί συγγραφείς στην Αλόννησο

  86. 14/09 10:35

    Επιχειρηματικές συναντήσεις στην GRECKA PANORAMA

  87. 14/09 10:24

    Η ακτινογραφία της γερμανικής τουριστικής οικονομίας και η θέση της Ελλάδας

  88. 14/09 10:22

    Δράσεις τουριστικής προβολής σε Όλυμπο, Καρδίτσα και Αστυπάλαια

  89. 14/09 10:17

    Νέα κάμπινγκ 5 και 3 αστέρων σε Κεφαλονιά και Λέσβο

  90. 14/09 10:13

    200 φοίνικες στο νέο SuneoClub της Τui στη Χαλκιδική

  91. 13/09 22:30

    Τα Aria Hotels επεκτείνονται στην Ισπανία

  92. 13/09 19:48

    Τελευταία παράταση για υπαγωγή στο "Νέες Ανεξάρτητες ΜΜΕ" του αναπτυξιακού

  93. 13/09 15:41

    Τουριστικά καταλύματα: Τι ισχύει για το Bιβλίο Eντυπώσεων και την ακύρωση κράτησης

  94. 13/09 15:34

    Ολλανδοί δημοσιογράφοι στην Κέρκυρα

  95. 13/09 14:50

    TripAdvisor: Δείτε ποια ελληνική εταιρεία βρίσκεται στις top 10 εμπειρίες πολιτισμού στον κόσμο

  96. 13/09 14:16

    Ζάκυνθος: Κατολίσθηση στην παραλία Ναυάγιο- Έρευνες για τραυματίες και εγκλωβισμένους

  97. 13/09 14:07

    Διψήφιο ποσοστό αύξησης των επισκεπτών της 83ης ΔΕΘ

  98. 13/09 14:01

    Guardian: "Πληγή" για τον ελληνικό τουρισμό οι ελλείψεις στα Κέντρα Υγείας των νησιών

  99. 13/09 13:39

    Eurowings: Νέα χειμερινά δρομολόγια προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη

  100. 13/09 13:35

    El Al / Sun d'Or: Νέα σύνδεση Τελ Αβίβ - Θεσσαλονίκη το 2019