Ανασκόπηση: Το ιδανικό κοινό

Α Decrease font Enlarge font
Ανασκόπηση: Το ιδανικό κοινό

Το «ιδανικό κοινό» είναι μια σχετικά δύσκολη έννοια την οποία πρέπει να έχουμε υπ’ όψη μας και να είναι κατανοητή η σημασία της για την τουριστική μας επιχείρηση όπως και να γνωρίζουμε τους βασικούς τρόπους προσέγγισης του κοινού αυτού. Στο ανακεφαλαιωτικό άρθρο το οποίο ακολουθεί εξηγούνται και η σημασία και οι τρόποι προσέγγισης:

Η σημασία του ιδανικού κοινού για την Τουριστική μας επιχείρηση

Αναφερθήκαμε σε προηγούμενο άρθρο για το ιδανικό μας κοινό. Μιλάμε για μία από τις σημαντικότερες έννοιες στο ψηφιακό marketing ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Ας δούμε λοιπόν ποια είναι η σημασία του ιδανικού μας κοινού:

Πολύ συχνά όταν αναφέρεται ένας ξενοδόχος στις επιδόσεις της περιόδου, ο όρος «fully booked» χρησιμοποιείται συνώνυμο της επιτυχίας. Η πληρότητα είναι πράγματι ένας σημαντικός δείκτης, η κερδοφορία όμως, η οποία αποτελεί τον σημαντικότερο δείκτης για την υγεία της τουριστικής μας επιχείρησης, όπως και η ικανοποίηση των επισκεπτών μας, η οποία σχετίζεται με το μέλλον της τουριστικής μας επιχείρησης, δεν είναι ανάλογα της πληρότητας. 

Μπορεί να είμαστε γεμάτοι αλλά ένα μέρος των ενοίκων μας, το οποίο να μας συμπληρώνει μεν την πληρότητα του ξενοδοχείου, να επηρεάζει αρνητικά την κερδοφορία μας, αλλά και την διαμονή επισκεπτών μεγαλύτερης αξίας. 

Η σημαντικότητα να προσελκύουμε το ιδανικό κοινό μας έχει να κάνει με τα ακόλουθα: 

Την Κερδοφορία του Ξενοδοχείου μας.

Το ιδανικό κοινό μας, μας αφήνει τουλάχιστον δέκα φορές την αξία του μέσου κοινού μας στον κύκλο ζωής τους. Αυτό επιτυγχάνεται με  άμεσους  και έμμεσους τρόπους: 

1.  Η κατανάλωση είναι μεγαλύτερη γιατί το ιδανικό κοινό μας θέλει να χρησιμοποιεί όλες τις υπηρεσίες τις οποίες προσφέρουμε, θέλει να γευματίζει στα εστιατόριά μας, να χρησιμοποιεί το spa μας και να δέχεται τις προτάσεις μας για τη διαμονή τους. 

2. Υπάρχει επαναληψιμότητα, το κοινό αυτό μας προτιμά ξανά και ξανά. Είμαστε η ιδανική του εμπειρία διαμονής.
 

3. Το ιδανικό κοινό μας, μας προτείνει στον κύκλο του με ενθουσιασμό και φέρνει μαζί οικογένεια και φίλους, οι οποίοι λογικά μοιράζονται χαρακτηριστικά με τον ιδανικό μας πελάτη
 
4. Το κόστος:
  Το ιδανικό μας κοινό κάνει και direct και early booking και μας δημιουργεί περισσότερες απευθείας κρατήσεις προτείνοντάς μας. Δεν επιβαρυνόμαστε με κόστη μεσαζόντων. 

Την Εικόνα του Ξενοδοχείου μας

1.      Καλύτερα Reviews 

Γενικά είναι πιθανότερο να γράψει κάποιος ένα αρνητικό σχόλιο στο Tripadvisor απ’ ότι να γράψει ένα θετικό. Το αντίβαρο είναι το ιδανικό μας κοινό, οι οποίοι το θεωρούν χρέος τους να μας ευχαριστήσουν και να μας υποστηρίξουν με ένα λεπτομερές review πέντε αστέρων. Ένα τέτοιο review έχει τεράστια αξία γιατί μπορεί να υπάρξει η αφορμή για μελλοντικές κρατήσεις. 

2.      Καλοπροαίρετη Κριτική

Το ιδανικό μας κοινό, αν έχει κάποιο παράπονο ή κάποια κριτική, τα μοιράζεται μ’ εμάς και δεν τα δημοσιεύει. Συμμετέχει σε έρευνές μας για την βελτίωση των υπηρεσιών μας. Μας βοηθάει να γίνουμε καλύτεροι.

3.      Μεγαλύτερο Engagement 

Το ιδανικό κοινό μας συμμετέχει στα κανάλια μας με ενθουσιασμό και ο ενθουσιασμός στα social media είναι μεταδοτικός σε κοινά που μοιάζουν με το ιδανικό μας κοινό. Συμμετέχει με μεγαλύτερη συχνότητα, συμμετέχει με καλύτερης ποιότητας αναρτήσεις και μοιράζεται το περιεχόμενό μας με τον κύκλο του. Συμμετέχουν επίσης ενεργά σε οποιαδήποτε ψηφοφορία του ζητήσουμε τη συμμετοχή του και παροτρύνει και άλλους. 

Το να μετατρέψουμε σε πελάτες μας το ιδανικό κοινό μας έχει τεράστιο αντίκτυπο και στην κερδοφορία και στην εικόνα του ξενοδοχείου μας. Σε επόμενα άρθρα θα μάθουμε πως να εντοπίσουμε το ιδανικό κοινό μας και πως να το προσελκύσουμε. 

Πως προσελκύουμε το ιδανικό κοινό μας

Η έννοια του «ιδανικού κοινού» μας έχει να κάνει με τους πελάτες τους οποίους θέλουμε να έχουμε. Τους θέλουμε γιατί μας επιστρέφουν τη μέγιστη αξία για την τουριστική μας επιχείρηση. Είδαμε σε προηγούμενo άρθρo ότι αυτή η αξία μπορεί να είναι και δεκαπλάσια από εκείνη την οποία φέρνει το μέσο κοινό μας. Η πληρότητα ενός ξενοδοχείου είναι ένας ποσοτικός δείκτης. Το ιδανικό κοινό έχει να κάνει με την ποιότητα των επισκεπτών μας. Όταν φτάσουμε να λέμε ότι είμαστε fully booked με το ιδανικό μας κοινό, έχουμε πετύχει το απόλυτο.  

Μιλήσαμε λοιπόν για τη σημασία του ιδανικού κοινού, μιλήσαμε επίσης για το πως ανακαλύπτουμε ποιοι είναι, δημιουργώντας «περσόνες», περιγράφοντας δηλαδή έναν ιδανικό πελάτη με λεπτομέρεια έτσι ώστε να γνωρίζουμε που στοχεύουμε συγκεκριμένα με τις προωθητικές μας ενέργειες. Οι προωθητικές ενέργειες έχουν κόστος και η σωστή στόχευση τις κάνει πιο αποτελεσματικές, επιστρέφοντάς μας μεγαλύτερη αξία. 

Ας δούμε λοιπόν, σε γενικές γραμμές, πως μπορούμε να προσελκύσουμε το ιδανικό μας κοινό, αφού γνωρίζουμε πλέον τη σημασία του για την τουριστική μας επιχείρηση και αφού έχουμε μια καλή ιδέα σχετικά με το ποιοι είναι: 

1.      Κατ’ αρχάς πρέπει να γνωρίζουμε τι θέλουμε να πετύχουμε σε κάθε δεδομένη στιγμή. Είτε αυτό είναι early ή direct bookings, ή να έχουμε πληρότητα στο τέλος της περιόδου, αν δεν είναι ξεκάθαρο αυτό που θέλουμε να πετύχουμε, δεν είναι εύκολο να το επικοινωνήσουμε και να το ζητήσουμε από το κοινό μας.  

2.      Εφόσον έχουμε μια «περσόνα», μπορούμε να μπούμε στη λογική της και να δούμε πως μπορεί να φτάσει να κάνει κράτηση στο ξενοδοχείο μας. Είναι σημαντικό να μάθουμε καλά αυτή τη πορεία και θα τη δούμε σε επόμενα άρθρα.

3.      Προσαρμόζουμε το περιεχόμενό μας για να βελτιώσουμε τη θέση μας στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης του συγκεκριμένου κοινού. Εφόσον τους γνωρίζουμε, εφόσον έχουμε αναλύσει τη πορεία τους, την οποία αναφέραμε πιο πάνω, μπορούμε και να γνωρίζουμε περίπου τι ψάχνουν και πότε.

4.      Η ψηφιακή παρουσία μας θα πρέπει να γίνει όσο το δυνατόν πιο ελκυστική.  Έχουμε το πλεονέκτημα να γνωρίζουμε τους πελάτες που στοχεύουμε. Αν, για παράδειγμα, θέλουμε να προσελκύσουμε οικογένειες με παιδιά σχολικής ηλικίας, τονίζουμε τα οικογενειακά χαρακτηριστικά στο site μας, στα social media και στο περιεχόμενο το οποίο παράγουμε.

5.      «Εξειδικευόμαστε» στο ιδανικό κοινό μας: Μπορούμε να τους γνωρίσουμε καλύτερα χρησιμοποιώντας ψηφιακά εργαλεία, όπως online ερωτηματολόγια, τα google analytics, Facebook insights,  προσπαθούμε να μάθουμε περισσότερα για τα ενδιαφέροντά τους μέσα από σχετικές online κοινότητες, βελτιώνοντας διαρκώς τις «περσόνες» τις οποίες έχουμε δημιουργήσει.

6.      Εφόσον γνωρίζουμε τις λεπτομέρειες των δημογραφικών στοιχείων του ιδανικού μας κοινού, μπορούμε να τους στοχεύσουμε πολύ αποτελεσματικά με επί πληρωμή προωθητικές ενέργειες σε social media, και σε μηχανές αναζήτησης . Για πολλούς επαγγελματίες του ψηφιακού marketing το σημείο αυτό θα ήταν στη θέση 1 αυτής της λίστας, όμως τα προηγούμενα πέντε σημεία είναι πολύ σημαντικά για να γίνει η πληρωμένη ενέργεια ακόμα πιο αποτελεσματική.

7.      Μια σχετικά δύσκολη αλλά πολύ αποτελεσματική ενέργεια είναι να συμμετέχουμε στα ενδιαφέροντά τους τα οποία μας αφορούν άμεσα: εφόσον τα γνωρίζουμε, συμμετέχουμε ενεργά σε σχετικές online κοινότητες και συζητήσεις, γιατί όχι και να δημιουργήσουμε ένα σχετικό τοπικό Facebook Group. Αν, για παράδειγμα, η περιοχή μας προσφέρεται για δραστηριότητες  όπως θαλάσσια σπορ και έχουμε εντοπίσει αυτά τα ενδιαφέροντα στο ιδανικό κοινό μας, συμμετέχοντας στις συγκεκριμένες κοινότητες με τον σωστό τρόπο και με συνέπεια, μας δίνει μεγάλο πλεονέκτημα στην προσέλκυση αυτού του κοινού. 

Το ιδανικό κοινό μας ψάχνει κι αυτό για την ιδανική του εμπειρία σε ένα πολύ ανταγωνιστικό περιβάλλον για την προσοχή του. Οι επαγγελματίες οι οποίοι θα εργαστούν με συνέπεια να γνωρίσουν και να επικοινωνήσουν με το ιδανικό κοινό τους, χτίζουν ένα πολύ σοβαρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα το οποίο λειτουργεί αθροιστικά υπέρ τους.  

Τάσος Φλάμπουρας είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Tourism Agency

 

  1. 20/09 16:08

    Ευριδίκη Κουρνέτα: Νέο θεσμικό πλαίσιο για τον θεματικό τουρισμό

  2. 20/09 15:50

    Εταιρικές εκδηλώσεις στο Hard Rock Cafe Athens

  3. 20/09 15:36

    Α.Βασιλικός: Η Airbnb ξεπέρασε τον αριθμό κλινών στα ξενοδοχεία στην Αθήνα

  4. 20/09 14:44

    Οι τιμές των ξενοδοχείων το Φθινόπωρο: Ανταγωνιστική η Αθήνα, ακριβά τα νησιά

  5. 20/09 14:22

    Έρευνα: Η Αθήνα καθιερώνεται ως προορισμός διακοπών- το προφίλ των τουριστών της

  6. 20/09 14:14

    Νέο ξενοδοχείο Allsun στην Κρήτη

  7. 20/09 13:49

    Πως μπορούμε να ενισχύσουμε τις πωλήσεις/κρατήσεις σε περιόδους χαμηλής ζήτησης;

  8. 20/09 13:24

    ΤτΕ: +17% οι ταξιδιωτικές εισπράξεις το 7μηνο

  9. 20/09 13:14

    Ryanair: Σχέδια για νέες βάσεις στη Γαλλία

  10. 20/09 12:51

    Προβολή της Ελλάδας στον κορεατικό κινηματογράφο

  11. 20/09 12:48

    Minoan Group: Πώληση τμήματος ταξιδίων- Στόχος να προχωρήσει το πρότζεκτ της Κρήτης

  12. 20/09 12:09

    Η Κρήτη ως επίκεντρο της κυκλικής οικονομίας στα νησιά της Μεσογείου

  13. 20/09 12:07

    Έρευνα: Πώς οι online κρατήσεις μεταβάλλουν την ευρωπαϊκή τουριστική αγορά

  14. 20/09 11:52

    Η Λευκωσία στη σύνοδο κορυφής του World Tourism Cities Federation

  15. 20/09 11:15

    Norwegian: Προγράμματα κρουαζιέρας στα ελληνικά νησιά το 2020

  16. 20/09 11:05

    3 στους 4 Αμερικανούς προτιμά κράτηση διακοπών μέσω τουριστικού γραφείου

  17. 20/09 10:48

    Οι δήμοι Λειψών και Τρικκαίων δημιουργούν τεχνογνωσία

  18. 20/09 10:35

    TornosNews: Οι τυχεροί που κέρδισαν προσκλήσεις για το Athens Flying Week- Όλα τα ονόματα

  19. 20/09 09:51

    Διαδραστική τουριστική προβολή του Ηρακλείου

  20. 20/09 09:49

    Επέκταση ξενοδοχείων στην Ερέτρια και την Κρήτη

  21. 20/09 09:41

    Όλες οι μεγάλες ελληνικές επενδύσεις στη Ρωσία – Το οικονομικό προφίλ των 18 ρωσικών περιφερειών

  22. 20/09 09:36

    Aποκατάσταση του Ιστορικού Φάρου Κόγχης Σαλαμίνας

  23. 20/09 09:34

    Βόρεια Κυνουρία: Τουριστικό brandname «Παράλιο Άστρος»

  24. 19/09 16:57

    Γερμανοί tour operators ξεναγήθηκαν στην Ήπειρο

  25. 19/09 16:53

    Thomas Cook: 10 νέα ξενοδοχεία Cook's Club το καλοκαίρι του 2019- Σχέδια και για Ελλάδα

  26. 19/09 15:42

    MR&H: Ένα μεγάλο επενδυτικό φόρουμ στην Αθήνα

  27. 19/09 15:34

    Διάκριση του Grace Santorini στα Top Mediterranean Resort Awards

  28. 19/09 14:37

    Συνάντηση Κουντουρά με την υπουργό Βετεράνων της Ν. Κορέας στη Σεούλ

  29. 19/09 14:33

    Στο ξενοδοχείο OUT OF THE BLUE Capsis τα Seven Stars Luxury Hospitality Awards

  30. 19/09 14:05

    Fraport: Νέα εποχή για το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης με νέο τερματικό σταθμό

  31. 19/09 13:51

    Οι διακοπές του Μάθιου Μακόναχι στην Ελλάδα- "Τρεις εβδομάδες στον παράδεισο"

  32. 19/09 13:39

    Οι πωλήσεις των ξενοδοχείων στο επίκεντρο του επόμενου 100% Hotel Show

  33. 19/09 13:25

    Ημερίδα "Τουρισμός & 4η Βιομηχανική Επανάσταση"

  34. 19/09 13:14

    Νέο τετράστερο ξενοδοχείο στον Μυλοπόταμο Ρεθύμνης

  35. 19/09 12:32

    Vision 2030: Το πιο φιλόδοξο σχέδιο στην ιστορία του αιγυπτιακού τουρισμού

  36. 19/09 12:15

    Στο προσκήνιο η μεγάλη τουριστική επένδυση στη Σάμο

  37. 19/09 11:47

    92 νέα ξενοδοχειακά πρότζεκτ στην Τουρκία- Κίνδυνο υπερπροσφοράς βλέπουν οι ξενοδόχοι

  38. 19/09 11:24

    Ποια ήταν τα δημοφιλέστερα ελληνικά ξενοδοχεία στη Γερμανία στα τέλη Αυγούστου

  39. 19/09 11:20

    Sky Express: Εισιτήρια από 14,90 ευρώ

  40. 19/09 11:09

    Transavia: Νέες συνδέσεις με Μύκονο και Σαντορίνη το 2019

  41. 19/09 11:03

    Σε διαδικασία πτώχευσης η Small Planet Airlines

  42. 19/09 10:39

    +269% οι αποζημιώσεις σε επιβάτες αεροπορικών εταιρειών στην Ελλάδα φέτος

  43. 19/09 10:03

    British Airways: Πτήσεις προς Κω από το Γκάτγουικ το 2019

  44. 19/09 09:35

    Ψηφιακή γαστρονομία στο Ηράκλειο

  45. 19/09 09:34

    Νέες πλωτές εξέδρες στη Λευκάδα

  46. 19/09 09:32

    Οι Αμερικανοί προτιμούν τις ελληνικές ελιές

  47. 19/09 09:30

    Άδειες για τουριστικές κατοικίες στο Ρέθυμνο

  48. 19/09 09:26

    Δήμος Παιονίας: Ανταλλαγή έκτασης με γη Μονής για τουριστικούς σκοπούς

  49. 18/09 16:14

    To Σχολείο Τουρισμού OnTour ταξιδεύει στη Χαλκιδική

  50. 18/09 15:15

    Άδεια λειτουργίας στη μαρίνα Αλίμου

  51. 18/09 15:10

    Wanderlust Greece: Το νέο βίντεο της καμπάνιας για την Κρήτη

  52. 18/09 14:44

    Wanderlust Greece: Προβολή της Εύβοιας και της Σκύρου

  53. 18/09 14:43

    ΠΟΤ: Ο υπερ-τουρισμός στα αστικά κέντρα

  54. 18/09 14:00

    Η διαδραστική παρουσίαση του Παλιρροϊκού Φαινομένου στη Χαλκίδα

  55. 18/09 13:42

    Αναβαθμίζεται σε πεντάστερο το ξενοδοχείο Regina Mare

  56. 18/09 13:39

    Γραφείο Τουριστικής Πληροφόρησης στο αεροδρόμιο Αράξου

  57. 18/09 13:23

    Αφαίρεση της "Γαλάζιας Σημαίας" από 8 ελληνικές ακτές

  58. 18/09 13:14

    Nέα τουριστική ιστοσελίδα από την Περιφέρεια Αττικής

  59. 18/09 13:10

    Η Πάφος στην πλατφόρμα αειφόρων ταξιδίων «Διαδρομές Παγκόσμιας Κληρονομιάς»

  60. 18/09 13:04

    Το νέο «τέρας» που απειλεί τον ελληνικό τουρισμό

  61. 18/09 12:46

    Τι λέει η ΠΟΞ για την επέκταση της κλαδικής συλλογικής σύμβασης

  62. 18/09 12:41

    Ξενοδοχεία: Οι καλύτερες παροχές για να προσελκύσετε όλους τους ταξιδιώτες

  63. 18/09 12:26

    Παράσταση "Έρωτες και Θρήνοι Γυναικών" στο Ηρώδειο

  64. 18/09 12:10

    Kως: Ημιτελικός για τον υποψήφιο European Young Chef 2018

  65. 18/09 11:49

    ΑΑΔΕ: Νέες διευκρινίσεις για την υποβολή δηλώσεων βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων

  66. 18/09 11:46

    Τουρκία: Στροφή στον ποιοτικό τουρισμό το 2019

  67. 18/09 11:18

    Αναρριχητικός τουρισμός: O ΕΟΤ προβάλλει τα Μετέωρα στη Γερμανία

  68. 18/09 11:14

    Συνάντηση Κουντουρά για τουριστική συνεργασία με τη Ν. Κορέα

  69. 18/09 11:11

    H Περιφέρεια Κρήτης στο φόρουμ για τα «Έξυπνα Νησιά»

  70. 18/09 10:58

    Προβολή ελληνικών προορισμών για γιόγκα στην Ινδία

  71. 18/09 10:50

    Έρχεται η νέα TripAdvisor: Θα θυμίζει social media με εξατομικευμένες ταξιδιωτικές προτάσεις

  72. 18/09 10:14

    Μνήμη και αστικό φαινόμενο- Πολεοδομικές πολιτικές για την ανάδειξη ιστορικών μνημείων και τόπων

  73. 18/09 10:10

    Ρώσος κοσμοναύτης επιλέγει τη Χαλκιδική για την αποκατάστασή του

  74. 18/09 10:07

    «Democracy & Books Weekend» στην Costa Navarino

  75. 18/09 10:00

    Όλες οι μεγάλες ρωσικές επενδύσεις στην Ελλάδα

  76. 18/09 09:56

    Επιχορηγήσεις για ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Λακωνία και Κρήτη

  77. 18/09 09:54

    Νέο τουριστικό περίπτερο και Γραφείο Τουρισμού στην Κάρπαθο

  78. 18/09 09:48

    Επέκταση οικοτουριστικής διαδρομής Ήλιδας – Ολυμπίας, τουριστικές σημάνσεις στη Σπάρτη

  79. 18/09 09:46

    Η Χίος ως προορισμός κρουαζιέρας

  80. 17/09 16:10

    Η TUI εξαγόρασε την ιταλική Musement, που προσφέρει εμπειρίες

  81. 17/09 14:56

    Handelsblatt: «Μοιραίες οι λάθος εκτιμήσεις για την πολιτική λιτότητας»

  82. 17/09 14:34

    283.853 επισκέπτες στην 83η ΔΕΘ

  83. 17/09 14:10

    Βράβευση του περιπτέρου του ΤΑΠ για το ηλεκτρονικό εισιτήριο στη ΔΕΘ

  84. 17/09 13:57

    Βρετανία: Συνεχίζονται οι προσφορές για ελληνικούς προορισμούς

  85. 17/09 13:30

    Η διεθνής πρακτική δείχνει το δρόμο για τις τουριστικές μισθώσεις σπιτιών

  86. 17/09 13:21

    To Radisson Blu Athens Park στα κορυφαία ξενοδοχεία της Ευρώπης για συνέδρια

  87. 17/09 13:01

    Κυπριακός τουρισμός: Αύγουστος 2018, ο δεύτερος καλύτερος μήνας στην ιστορία

  88. 17/09 12:50

    Πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει τα έσοδα των ξενοδοχείων

  89. 17/09 12:29

    Ε.Κουντουρά: Καλές πρακτικές για τη βιώσιμη ανάπτυξη προορισμών

  90. 17/09 12:24

    Επέκταση συνεργασίας Amadeus- Carlson Wagonlit Travel

  91. 17/09 12:16

    9,2 εκατ. αφίξεις στην Αττάλεια στο 8μηνο

  92. 17/09 12:11

    Τι συμβαίνει όταν η Tripadvisor ανακαλύπτει ότι έχουμε χρησιμοποιήσει fake reviews

  93. 17/09 12:05

    Η Booking.com βραβεύει τις γυναίκες, που εισάγουν τεχνολογικές καινοτομίες

  94. 17/09 11:19

    Κρουαζιέρα: Αύξηση 26% των επιβατών στην Ευρώπη την επταετία

  95. 17/09 10:51

    Αστυπάλαια: Έντυπο επισκεπτών για τη γιορτή γαστρονομίας

  96. 17/09 10:32

    Επιστημονική έρευνα στo Ναυάγιο Ζακύνθου για τις κατολισθήσεις

  97. 17/09 10:29

    Emirates: Προσφορές στις πτήσεις από Ελλάδα

  98. 17/09 10:20

    Στην Κρήτη το εφετινό fwv workshop με Γερμανούς πράκτορες

  99. 17/09 10:05

    Επεκτάσεις ξενοδοχείων σε Ηγουμενίτσα και Κατερίνη

  100. 17/09 10:03

    Επέκταση του καταφυγίου τουριστικών σκαφών στη Βόνιτσα