Ψηφιακό Marketing Τουριστικών Επιχειρήσεων - 7 βασικές έννοιες

Α Decrease font Enlarge font
Ψηφιακό Marketing Τουριστικών Επιχειρήσεων - 7 βασικές έννοιες

Η τουριστική βιομηχανία έχει επηρεαστεί σε πολύ μεγάλο βαθμό από την ψηφιακή ανάπτυξη. Στη σημερινή ψηφιακή εποχή, ταξιδιώτες και τουριστικές επιχειρήσεις, σε όλο το φάσμα της τουριστικής δραστηριότητας, κινούνται στους "ρυθμούς" των τεχνολογικών εξελίξεων: οι μεν τουρίστες, στην πλειονότητά τους, συμβουλεύονται το Internet για την επιλογή του προορισμού, της διακίνησης και της διαμονής τους, ενώ το ψηφιακό marketing είναι πλέον ένα πολύ σημαντικό μέρος των συνολικών ενεργειών marketing της κάθε τουριστικής επιχείρησης.  

Με το εισαγωγικό άρθρο το οποίο ακολουθεί ευελπιστούμε να σας μυήσουμε στις βασικές έννοιες του digital ή ψηφιακού marketing, αρχίζοντας μ’ έναν απλό ορισμό:  

«Το Ψηφιακό Μarketing είναι το σύνολο των προωθητικών ενεργειών μιας επιχείρησης οι οποίες αφορούν τη χρήση ψηφιακής τεχνολογίας, με σκοπό να έρθει η επιχείρηση σε επαφή με το κοινό της και να επιτευχθούν οι  επιχειρηματικοί της στόχοι» 

Είναι ένας γενικόλογος ορισμός, όμως κρύβει αρκετές λεπτομέρειες οι οποίες κάνουν τη διαφορά. Ας τις δούμε μία-μία: 

1. Ψηφιακή παρουσία 

H ψηφιακή παρουσία είναι ένα προαπαιτούμενο για να ξεκινήσουμε να μιλάμε για ψηφιακό marketing. Η παρουσία δεν αφορά μόνο το Site μας, έχει να κάνει με το σύνολο των αποτελεσμάτων αναζήτησης σχετικά με την τουριστική μας επιχείρηση. Το κοινό απαιτεί να  μπορεί να μας «βρει» online.  Αν δεν έχουμε φροντίσει εμείς για την ψηφιακή μας παρουσία, θα φροντίσουν άλλοι, ερήμην μας, δημοσιεύοντας κριτικές, φωτογραφίες, βίντεο, ακόμα και άρθρα. Συμβαίνει πολύ συχνά να μην είναι το Site μας το πρώτο αποτέλεσμα όταν ψάχνουμε την επωνυμία της επιχείρησής μας στις μηχανές αναζήτησης!

Είναι πολύ σημαντικό για το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα να έχουμε μια επαγγελματική παρουσία στο διαδίκτυο η οποία να μας ανήκει, να την διαχειριζόμαστε να την εμπλουτίζουμε και να την ανανεώνουμε.  

2. Το Ψηφιακό Marketing είναι μέρος μιας συνολικής στρατηγικής Marketing 

Πολύ συχνά το ψηφιακό marketing αντιμετωπίζεται αποσπασματικά ή συγχέεται με μεμονωμένα είδη προώθησης όπως με την online διαφήμιση, ή με τη χρήση social media. Δεν υποκαθιστά το Marketing, το συμπληρώνει. Είναι σημαντικό λοιπόν το ψηφιακό marketing να εντάσσεται στα πλαίσια μιας συνολικής στρατηγικής marketing της τουριστικής επιχείρησης για να είναι αποτελεσματικό.  

3. Επικοινωνία 

Τα περισσότερα ψηφιακά κανάλια χαρακτηρίζονται από αμεσότητα και τη δυνατότητα αμφίδρομης επικοινωνίας, συχνά δημόσια και σε πραγματικό χρόνο. Το κοινό σχολιάζει, ζητά υποστήριξη, κάνει ερωτήσεις, δημοσιεύει κριτικές και ο τρόπος με τον οποίο εμείς επικοινωνούμε, ο τόνος που χρησιμοποιούμε και ο χρόνος απόκρισης είναι όλοι δείκτες οι οποίοι χαρακτηρίζουν την τουριστική μας επιχείρηση. Ο διάλογος με το κοινό μας είναι σημαντικός για την εικόνα μας, αλλά και για τη δημιουργία ενδιαφέροντος γύρω από την τουριστική μας επιχείρηση.  

4. Το στοχευμένο κοινό   

Το στοχευμένο κοινό δεν είναι απλά οι δυνητικοί μας πελάτες, είναι οι ιδανικοί μας πελάτες.  Είναι οι ομάδες των ανθρώπων τους οποίους θέλουμε να προσελκύσουμε και μετατρέψουμε σε πελάτες μας γιατί φτάνουν να έχουν τη δεκαπλάσια αξία για την επιχείρησή μας στον κύκλο ζωής τους από τον μέσο πελάτη. Δεν είναι μόνο η αυξημένη κατανάλωση και οι επαναλαμβανόμενες κρατήσεις, αλλά και η επιρροή που έχουν στον κύκλο τους να δημιουργήσουν νέους ιδανικούς πελάτες για την τουριστική μας επιχείρηση. 

Η δημιουργία μιας αφοσιωμένης online κοινότητας είναι ο απόλυτος στόχος αυτής της αναζήτησης. 

5. Προωθητικές ενέργειες 

Οι προωθητικές ενέργειες μέσα από τα ψηφιακά μέσα φέρνουν αξία στην τουριστική μας επιχείρηση όταν γίνονται σωστά και προγραμματισμένα: Πρέπει να υπάρχει καλός σχεδιασμός εκτέλεσης και σωστός προϋπολογισμός.  Να στοχεύσουμε το κατάλληλο κοινό, να έχουμε βάλει συγκεκριμένους στόχους τους οποίους να μπορούμε να αξιολογήσουμε με μετρήσεις, να είναι πραγματικά ελκυστική η προσφορά και να γίνει σωστά η διασπορά της προωθητικής ενέργειας. Συμβαίνει συχνά το κόστος των προωθητικών ενεργειών να μας φοβίζει, όταν το αντίστοιχο κόστος των μεσαζόντων της τουριστικής οικονομίας μπορεί να είναι πολλαπλάσιο.  

6. Τα ψηφιακά μέσα 

Τα απαραίτητα ψηφιακά μέσα περιλαμβάνουν πρωτίστως την ιστοσελίδα μας. Είναι πολύ απλό: αν δεν φτάσει κάποιος στη σελίδα μας, δεν υπάρχει περίπτωση να υπάρξει απευθείας κράτηση. Το Site μας θα πρέπει να είναι συνδεδεμένο με τα σωστά social media, με πλατφόρμες διασποράς περιεχομένου, τις πλατφόρμες ψηφιακής διαφήμισης και email marketing, τα OTA sites, και τα review sites.  Θα πρέπει να υπάρχει στρατηγική και πλάνο για τη χρήση και σωστή εκμετάλλευση όλων των ψηφιακών μέσων που χρησιμοποιούμε, με ιδιαίτερη προσοχή στο mobile το οποίο εξελίσσεται στο κυρίαρχο μέσο κατανάλωσης ψηφιακού τουριστικού περιεχομένου. 

7. Μετρήσιμα αποτελέσματα 

Ένα πολύ μεγάλο πλεονέκτημα του ψηφιακού Marketing είναι ότι τα αποτελέσματά μας είναι απολύτως μετρήσιμα. Χρειάζεται να θέσουμε όμως τους σωστούς στόχους ανάπτυξης για να μπορούμε να αξιολογήσουμε την αποτελεσματικότητά μας. Aν για παράδειγμα έχουμε θέσει στόχους για αύξηση early bookings, direct bookings και πληρότητα, οι δείκτες αυτοί είναι απολύτως μετρήσιμοι αν έχομε στήσει τα εργαλεία μετρήσεών μας σωστά. 

Αυτό που πρέπει να προσέξουμε περισσότερο είναι να θέτουμε τους στόχους μας σωστά και να έχουμε υπομονή. Οι προσδοκίες μας πρέπει να είναι ανάλογες της επένδυσής μας σε χρόνο και σε χρήμα, να κάνουμε σταθερά βήματα με συνέπεια και προγραμματισμό και τα αποτελέσματά μας θα είναι αθροιστικά.    

Επενδύοντας λοιπόν στην δημιουργία και διαχείριση της ψηφιακής μας παρουσίας, συντονίζοντας το ψηφιακό marketing με το Marketing plan μας, εντοπίζοντας το στοχευμένο κοινό μας και τρέχοντας τις σωστές προωθητικές ενέργειες, έχουμε κάνει σημαντικά βήματα να πετύχουμε τους επιχειρηματικούς μας στόχους. Σε επόμενα άρθρα θα μπούμε σε λεπτομέρειες σχετικά με το πως μπορεί η τουριστική μας επιχείρηση να εκμεταλλευτεί σωστά τα πλεονεκτήματα τα οποία μας προσφέρει το ψηφιακό marketing.  

Σας προτείνουμε να διαβάσετε το άρθρο μας με τίτλο: "Τα 7 βασικά σημεία της ψηφιακής παρουσίας των τουριστικών επιχειρήσεων"

 

** Ο Τάσος Φλάμπουρας είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency

 

 

 

  1. 25/04 16:38

    FedHATTA: Αναμνηστικά γραμματόσημα στους Αμερικανούς τουριστικούς πράκτορες της ASTA

  2. 25/04 15:06

    15 ελληνικές παραλίες στις καλύτερες της Ευρώπης

  3. 25/04 15:02

    Σουηδοί δημοσιογράφοι στο Καρπενήσι

  4. 25/04 14:44

    Ημερίδα για την προώθηση της Θεσσαλονίκης ως προορισμού συνεδρίων

  5. 25/04 14:27

    Σήμερα το παγκόσμιο συνέδριο των αεροπορικών εταιριών της TUI στη Ρόδο

  6. 25/04 14:09

    Το Ιδανικό Κοινό για το Ξενοδοχείο μας: Ποιοί Είναι ;

  7. 25/04 13:57

    TUI: Η Ελλάδα πρώτος προορισμός των Αυστριακών από το αεροδρόμιο Linz

  8. 25/04 13:27

    Συνδέοντας σχολεία της Κρήτης με τον κόσμο του Τουρισμού

  9. 25/04 13:20

    17η Έκθεση Επαγγελματικών Πλοίων Αναψυχής «East Med Yacht Show»

  10. 25/04 13:15

    Παρουσίαση της Καρπάθου στη Γερμανία

  11. 25/04 13:13

    Παρουσίαση τροφίμων και ποτών των Δωδεκανήσων στην ΑΣΤΕΡ

  12. 25/04 13:04

    Κέρκυρα: Προβλήματα με την πρόσβαση λεωφορείων στη Μονή Παναγιάς Παλαιοκαστρίτσας

  13. 25/04 12:46

    FTI: Νέο ξενοδοχειακό brand για οικονομικές διακοπές παραλίας

  14. 25/04 12:32

    Σύμβουλος για τη στρατηγική στον τουρισμό των Ιονίων Νήσων

  15. 25/04 12:18

    Οι Κινέζοι πρώτη δύναμη στις παγκόσμιες ταξιδιωτικές δαπάνες

  16. 25/04 11:31

    Virtuoso: Η Ελλάδα "καυτός" προορισμός για τουρισμό πολυτελείας το 2018

  17. 25/04 10:45

    Γ.Καραμέρος: Επισκέψεις Κινέζων στα βόρεια προάστια

  18. 25/04 09:17

    Η Πάλμα απαγορεύει τη μίσθωση σπιτιών στους τουρίστες

  19. 25/04 08:54

    Ρουμάνοι τουριστικοί πράκτορες στην Πιερία

  20. 25/04 08:50

    Δελφοί: Πρόταση για μεγάλη επένδυση με τουριστικό χωριό και ξενοδοχεία 5 αστέρων

  21. 25/04 08:48

    Υπ. Τουρισμού: Αναθεώρηση των προγραμμάτων σπουδών

  22. 25/04 08:43

    Ψηφιακές Υπηρεσίες στα Μνημεία της Ηπείρου

  23. 25/04 08:42

    Δήμος Καλαμάτας: Ανάπτυξη του city break και προσβάσιμος τουρισμός για όλους

  24. 25/04 08:40

    Δήμος Αιγιαλείας: Αξιοποίηση ακινήτων στο μοντέλο του «Αθήνα 2004»

  25. 24/04 21:45

    Αμερικάνων εγκώμιον για Ελλάδα κι Έλληνες

  26. 24/04 17:40

    Προωθητικές ενέργειες για την τουριστική μας επιχείρηση

  27. 24/04 16:50

    Ο κ.Γ.Τζιάλλας στη Σύνοδο Κορυφής του Παγκόσμιου Συμβουλίου Τουρισμού και Ταξιδίων

  28. 24/04 15:43

    Travelzoo: Θεαματική ανάκαμψη της Τουρκίας, Αιγύπτου και Τυνησίας

  29. 24/04 14:56

    Οι Κύπριοι ανακαλύπτουν την Ήπειρο

  30. 24/04 14:54

    Η Πάρος στην Arabian Travel Market

  31. 24/04 14:49

    «Ανοιχτά μνημεία» στη Θεσσαλονίκη

  32. 24/04 14:39

    Μ.Κόνσολας: Χωρίς ηλεκτρονικό εισιτήριο οι αρχαιολογικοί χώροι Ρόδου και Κω

  33. 24/04 13:06

    Workshop για τα Ιόνια Νησιά στο Αμβούργο

  34. 24/04 12:47

    Sky Express: 4 νέα δρομολόγια από Αθήνα

  35. 24/04 12:34

    Ξενοδοχείο Μεγάλη Βρεταννία: Οινικές γευστικές δοκιμές στο Wine Library

  36. 24/04 12:33

    Ισπανικός τουρισμός: Ο ανταγωνισμός στην Αν. Μεσόγειο επιβραδύνει την ανάπτυξη

  37. 24/04 12:05

    Τουρκικός τουρισμός: Έτος της Τροίας με «Δούρειο Ίππο» την Turkish Airlines

  38. 24/04 11:45

    Ο ποδηλατικός τουρισμός επιμηκύνει την τουριστική περίοδο

  39. 24/04 11:37

    O EOT στα εγκαίνια της νέας βάση της Volotea στη Μασσαλία

  40. 24/04 11:28

    Jet2.com: Νέες συνδέσεις και αύξηση πτήσεων προς Ελλάδα το 2019

  41. 24/04 11:21

    Νέα τσάρτερ προς Κέρκυρα και Αθήνα το 2018

  42. 24/04 11:07

    Apollo: 8 νέα κόνσεπτ ξενοδοχεία στην Ελλάδα το 2018

  43. 24/04 10:28

    Biblio-Globus: Οι δημοφιλείς μήνες και προορισμοί των Ρώσων τουριστών

  44. 24/04 10:03

    «Η Αθήνα γιορτάζει, η πόλη διαβάζει»

  45. 24/04 09:52

    Δήμος Αγράφων: Εκμίσθωση υδρόμυλου

  46. 24/04 09:50

    Υπ. Πολιτισμού: Aπόφαση για τη μεγάλη επένδυση του Amanzoe στην Ερμιονίδα

  47. 24/04 09:48

    Mediterranean Yacht Show στο Ναύπλιο

  48. 24/04 09:41

    ΕΟΤ: Πρόγραμμα συνδιαφήμισης με t.o's της Σκανδιναβίας

  49. 24/04 09:28

    Η Περιφέρεια ΑΜ-Θ στο "Ελληνικό Σαββατοκύριακο στο Βελιγράδι"

  50. 24/04 09:15

    NEW JOB: Travel Operations Executive

  51. 23/04 16:54

    Το Ιδανικό Κοινό και η Σημασία του για το Ξενοδοχείο μας.

  52. 23/04 16:21

    Η Ελ. Κουντουρά στις εορταστικές εκδηλώσεις για την 25η Μαρτίου στη Νέα Υόρκη

  53. 23/04 15:52

    Ευρωπαϊκό Δικαστήριο: Υποχρέωση αποζημίωσης για καθυστερήσεις πτήσεων λόγω απεργίας

  54. 23/04 14:57

    Γ. Καμίνης: Η Αθήνα καθιερώνεται ως κορυφαίος city break προορισμός

  55. 23/04 14:24

    ΤτΕ: Αυξημένη η μέση δαπάνη ανά ταξίδι τον Φεβρουάριο

  56. 23/04 14:01

    Το πολύτιμο εργαλείο των κριτικών

  57. 23/04 13:58

    ΑΒΤΑ: Καμπάνια για τη μείωση του πλαστικού στους προορισμούς

  58. 23/04 13:08

    Νέος γενικός διευθυντής στο Grace Santorini

  59. 23/04 13:03

    ΤΑΙΠΕΔ: Συνάντηση στη Ρόδο για την πρόοδο αξιοποίησης Αφάντου και μαρίνας

  60. 23/04 12:46

    Thomas Cook: Η Ελλάδα δεύτερος πιο περιζήτητος προορισμός για το καλοκαίρι

  61. 23/04 12:11

    Turkish Airlines: Ιστορικό ρεκόρ επιβατών τον Φεβρουάριο

  62. 23/04 11:43

    Ελληνικός τουρισμός 2018: +18% οι αεροπορικές θέσεις στα περιφερειακά αεροδρόμια στις 31 Μαρτίου

  63. 23/04 11:38

    Τουρισμός πολυτελείας: Πώς θα ταξιδέψουν οι Αμερικανοί το 2018

  64. 23/04 11:21

    AccorHotels: Συμφωνία με την Ctrip για περισσότερους Κινέζους στα ξενοδοχεία της

  65. 23/04 10:45

    Ανοίγει στις 3 Μαΐου το πολυτελές ξενοδοχείο Ikos Dassia

  66. 23/04 10:11

    Η Αθήνα Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου από σήμερα

  67. 23/04 10:05

    Προσεγγίζοντας την αμερικανική αγορά – Οι τουριστικοί πράκτορες των ΗΠΑ αποκαλύπτουν (video)

  68. 23/04 09:54

    Δήμος Καλαμάτας: Νέα δημοπρασία για εκμίσθωση κτιρίου ως ξενοδοχείου

  69. 23/04 09:50

    Αστέρας Βουλιαγμένης: Αρχαιολογική έγκριση για την άδεια δόμησης

  70. 23/04 09:45

    Δήμος Προσοτσάνης: Διαγωνισμός για υπηρεσίες συμβούλου σε τουριστική δράση

  71. 23/04 09:43

    Παρουσίαση της Θεσσαλονίκης στη Ντόχα

  72. 23/04 09:38

    Η Περιφέρεια ΑΜ-Θ στην έκθεση «Ελλάδος Γεύση»

  73. 22/04 13:38

    Πως ο ελληνικός τουρισμός προσεγγίζει την αμερικανική αγορά (video)

  74. 22/04 10:14

    Συνάντηση Ε.Κουντουρά με τον Επιμελητηριακό Όμιλο Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών

  75. 22/04 10:08

    Ιατρικός τουρισμός: Κοινές δράσεις υπουργείου-ΕΛΙΤΟΥΡ

  76. 22/04 10:06

    Σύνθετο τουριστικό κατάλυμα από τα Κρητικά Γκολφ

  77. 22/04 09:57

    Ο Δήμος Σαρωνικού αναδεικνύει τα τουριστικά του πλεονεκτήματα

  78. 22/04 09:56

    Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης στο Δήμο Κυθήρων

  79. 21/04 11:09

    Ο ελληνικός τουρισμός πίσω από τους αριθμούς

  80. 21/04 10:33

    Τουρκικός τουρισμός: Στόχος οι 500.000 Κινέζοι τουρίστες φέτος

  81. 21/04 09:56

    Προβολή της Χίου ως προορισμός κρουαζιέρας

  82. 21/04 09:55

    Ο Δήμος Λέρου στο πρόγραμμα για προσβάσιμες παραλίες

  83. 21/04 09:46

    Επίδειξη αερομοντέλων στη Νέα Άγχιαλο

  84. 20/04 20:40

    Ο τουρισμός στη Θεσσαλονίκη: Αύξηση πληροτήτων αλλά και προβληματισμός

  85. 20/04 16:48

    Πιτσιόρλας: Έως το φθινόπωρο όλες οι ΚΥΑ για την επένδυση στο Ελληνικό

  86. 20/04 15:22

    ΤτΕ: 17 εκατ. ευρώ περισσότερες ταξιδιωτικές εισπράξεις το Φεβρουάριο

  87. 20/04 15:09

    H εξέλιξη της επικοινωνίας εξαιτίας του digital marketing

  88. 20/04 13:59

    Στον Πειραιά το υπερπολυτελές κρουαζιερόπλοιο MSC MUSICA

  89. 20/04 13:14

    Foursquare: Τα 15 top ξενοδοχεία και εστιατόρια της Αθήνας με συγκλονιστική θέα

  90. 20/04 13:06

    Πόσα έσοδα είχαν οι Έλληνες από την Airbnb το 2017

  91. 20/04 12:19

    Airbnb: 4,85 εκατ. καταχωρήσεις στον κόσμο το 2017- Νέος στόχος ο τουρισμός υγείας

  92. 20/04 11:19

    Στις 5 και 6 Μαΐου η πρώτη Greek Panorama στην Κύπρο

  93. 20/04 11:11

    Ρωσικός τουρισμός: Η ισοτιμία μειώνει τα ταξίδια στο εξωτερικό το 2018

  94. 20/04 10:46

    PwC: Πώς ο ελληνικός τουρισμός θα παραμείνει ανταγωνιστικός- 45.000 νέες κλίνες

  95. 20/04 10:26

    Emirates: Ειδικές προσφορές για τους Έλληνες ταξιδιώτες

  96. 20/04 10:20

    O Νίκος Μπήλιος μιλάει για τον Έξυπνο Τουρισμό στο New York College

  97. 20/04 09:57

    Δίαιτα 5 αστέρων στα πολυτελέστερα ξενοδοχεία Weight Loss & Fitness Resorts του κόσμου

  98. 20/04 09:38

    Ο Δήμος Χερσονήσου ενημερώνεται για τον τουρισμό της τρίτης ηλικίας

  99. 20/04 09:29

    ΕΟΤ: Πρόγραμμα συνδιαφήμισης με τον t.o. Filip Travel της Σερβίας

  100. 20/04 09:27

    Δήμος Ιεράπετρας: Πρόγραμμα τουριστικής προβολής