Ξενοδοχεία: Ποιές τάσεις θα διαμορφώσουν την εμπειρία διαμονής στο μέλλον

Α Decrease font Enlarge font
Ξενοδοχεία: Ποιές τάσεις θα διαμορφώσουν την εμπειρία διαμονής στο μέλλονΠηγή φωτό: Pixabay

Τις νέες δυνατότητες που παρουσιάζονται στα ξενοδοχεία να αναπτύξουν την εμπειρία του επισκέπτη, την εικόνα της εμπειρίας διαμονής του μέλλοντος και τα αποτελέσματα εφαρμογής των νέων τεχνολογικών λύσεων παρουσιάζει η εταιρία eye for travel σε έκθεση με τίτλο «Το μέλλον της ξενοδοχειακής εμπειρίας».

Δείτε τα βασικά σημεία…

1. Τελειοποίηση της περιόδου προ διαμονής 

Οι ξενοδόχοι που επιθυμούν να αξιοποιήσουν την περίοδο προ διαμονής οφείλουν να συγκεντρώσουν δεδομένα πελατών. Τα δεδομένα αυτά μπορεί να προέρχονται από plug in στα social media, την καταναλωτική τους συμπεριφορά μέσα από άμεσες καμπάνιες μάρκετινγκ και ειδικές προσφορές και από τις προτιμήσεις τους όσον αφορά τις δαπάνες και την αίσθησή τους για τα συστήματα ξενοδοχείων, τις εφαρμογές για κινητά και τη φήμη του συστήματος διαχείρισης.

Στη συνέχεια απαιτείται στρατηγική ανάλυσης των δεδομένων και κατάλληλες διαδιασίες ώστε να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες (πρόβλεψη συμπεριφοράς καταναλωτή και των προτιμήσεών του).

Το περιεχόμενο που σχετίζεται με τον προορισμό, τις τοπικές ατραξιόν και τις εκδηλώσεις καθώς και οι υπηρεσίες ξενοδοχείου που άπτονται αυτών (μεταφορές, γεύματα, διασκέδαση κτλ) είναι σημαντικά στοιχεία που οι ξενοδόχοι οφείλουν να επικοινωνήσουν στους επισκέπτες πριν την άφιξη στο ξενοδοχείο (μέσω email, εφαρμογών για κινητά κτλ).

Η στρατηγική μάρκετινγκ προ της άφιξης συμβάλλει στη βελτίωση της διαμονής του επισκέπτη στο ξενοδοχείο, και περιλαμβάνει παρουσίαση των υπηρεσιών και προτάσεων για άψογες διακοπές. Συμβάλλει δε στην πιστότητα των πελατών στο brand.

2. H επανάσταση στην αλληλεπίδραση με τον επισκέπτη

Τα ξενοδοχεία οφείλουν να συγκεντρώνουν τις προσπάθειές τους στην υιοθέτηση νέων τεχνολογιών για το τσεκ ιν, το ξεκλείδωμα των δωματίων, τις υπηρεσίες επισκέπτη, τις συμπληρωματικές υπηρεσίες και τις ρυθμίσεις δωματίου. 

Το Amazon Echo και το Google Home μπορούν να χρησιμοποιούνται για τον έλεγχο των επιχειρήσεων καθώς και για να αναβαθμίζουν την εμπειρία επισκέπτη. Η φωνητική τεχνολογία είναι διαθέσιμη σε πολλές γλώσσες, κάνοντας την εμπειρία επισκέπτη οικεία.

Οι 7 κορυφαίες λύσεις τεχνολογίας που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στην αγορά είναι…

Alice | Πλατφόρμα επιχειρήσεων που δίνει τη δυνατότητα στα ξενοδοχεία να διαχειρίζονται το προσωπικό και τις επικοινωνίες με τους επισκέπτες σε όλα τα τμήματα. 

Cendyn | Το Cendyn Hospitality Cloud είναι μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα τεχνολογία για τις πωλήσεις και τις επιδόσεις μάρκετινγκ. 

Dazzle | Ένας προσωπικός βοηθός δωματίου με φωνητικές εντολές που σχεδιάστηκε για να αντικαταστήσει το τηλέφωνο και το μητρώο επισκεπτών. Οι επισκέπτες το χρησιμοποιούν μέσω του Amazon Alexa.

Handy | Πλατφόρμα για smartphone που χρησιμοποιούν οι ταξιδιώτες εντός και εκτός ξενοδοχείου για να πραγματοποιούν δωρεάν κλήσεις, να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο ή απλώς να βρίσκονται σε επικοινωνία με το ξενοδοχείο ανά πάσα στιγμή μέσω τηλεφώνου ή τσατ.

iRiS Guest Experience | Πλατφόρμα που δίνει τη δυνατότητα στα ξενοδοχεία να συνδέουν όλα τα κομμάτια της τεχνολογίας δωματίου από μια και μόνο πλατφόρμα. 

STAY | Προσφέρει λύσεις εμπειρίας διαμονής μέσω εφαρμογής smartphone και chatbot.

Stay Planner | Πολυκάναλη ψηφιακή πλατφόρμα που «κατεβαίνει» στο κινητό του επισκέπτη και είναι προσβάσιμη μέσω του διαδικτύου ή μέσω του τάμπλετ δωματίου στα ξενοδοχεία που προσφέρουν αυτή την υπηρεσία.

3. Βελτίωση των επιδόσεων του προσωπικού

Οι εφαρμογές αυτές βάζουν τον επισκέπτη στο επίκεντρο των υπηρεσιών, προσφέροντας καλύτερη επικοινωνία με αυτόν αλλά και με το προσωπικό, με άμεσες ειδοποιήσεις και με διαφάνεια διαδικασιών. 

Μια από τις μεγαλύτερες τάσεις στα ξενοδοχεία είναι η υιοθέτηση του Internet of Things (IoT) με τη δημιουργία διασυνδεδεμένων δωματίων τα οποία προσφέρουν ενημέρωση στα ξενοδοχεία σε σχέση με τη χρήση τους σε πραγματικό χρόνο. 

Οι εξελίξεις στην τεχνολογία PMS κοινοποίησης δεδομένων, είναι ραγδαίες τα τελευταία χρόνια. Προτείνονται δε για τη χρήση της η αναβάθμιση σε cloud και η έμφαση στην ενσωμάτωση της τεχνολογίας.

Το πιο κοινό σύστημα PMS είναι το Opera (Travelodge Hotels UK, Hyatt Hotels and Resorts, Marriott Hotels και Starwood Hotels and Resorts).

4. Διασκέδαση στο ξενοδοχείο

Οι τεχνολογίες στο δωμάτιο εξαρτώνται από την κατηγορία του ξενοδοχείου και το κοινό στο οποίο στοχεύει. Για τα πολυτελή ξενοδοχεία υπάρχουν καθορισμένες προσδοκίες ενώ για τους millennials οι επιλογές διασκέδασης Bring Your Own Device (BYOD) είναι κλειδί.

Σύμφωνα με έρευνα του παρόχου ξενοδοχειακών λύσεων, Zebra, για τις τεχνολογίες δωματίου αλλά και του ευρύτερου ξενοδοχείου, το 70% των επισκεπτών χρησιμοποιεί την τεχνολογία προκειμένου να πάρει γρηγορότερα αυτό που επιθυμεί, το 68% επιλέγει το τσεκ ιν μέσω κινητού τηλεφώνου, το 75% επιθυμεί να κοινοποιήσει προσωπικά στοιχεία για να λάβει εξειδικευμένες προσφορές ή πόντους πιστότητας, το 74% προτιμά ξενοδοχεία που στέλνει εξατομικευμένα μηνύματα και προσφορές, το 84% επιθυμεί email ή εφαρμογή μηνυμάτων ως επιθυμητό τρόπο ειδοποίησης όταν το δωμάτιο είναι έτοιμο και το 66% δήλωσε ότι έχει καλύτερη εμπειρία όταν χρησιμοποιεί την τελευταία τεχνολογία για λόγους πληροφόρησης και χρήσης υπηρεσιών στο ξενοδοχείο.

5. Ανάλυση της διαμονής επισκέπτη

Η χρήση νέων τεχνολογιών σημαίνουν μεγαλύτερη πρόσβαση σε δεδομένα επισκέπτη. Η διαδικασία αυτή ξεκινά με την πρώτη αναζήτηση κράτησης καθώς η μηχανή αναζητήσεων ξεκινά τη διαδικασία συλλογής δεδομένων. Περισσότερες πληροφορίες και συνήθειες μπορούν να αντληθούν κάθε φορά που ο επισκέπτης συνδέεται στο WiFi, κατεβάζει και χρησιμοποιεί μια εφαρμογή, ή πλοηγείται στο διαδίκτυο με το τάμπλετ του δωματίου.

Καινοτόμες τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη και το Internet of Things διευρύνουν ακόμα περισσότερο τη δεξαμενή άντλησης δεδομένων. 

Οι περισσότεροι επισκέπτες αναζητούν προσωποποιημένες εμπειρίες και επιθυμούν από τα ξενοδοχεία να τις γνωρίζουν. Η αναβάθμιση των δεδομένων επισκέπτη είναι τα μεγάλα δεδομένα και η ανάλυση προβλέψεων.

Το GDPR αποτελεί ρύθμιση της ΕΕ που θα εφαρμοσθεί στις 25 Μαϊου του 2018. θα προστατεύει τα προσωπικά δεδομένα, και θα έχει ως στόχο να προσφέρει ομοιογένεια στον τρόπο συλλογής δεδομένων, αποθήκευσης και επεξεργασίας τους. Σύμφωνα με τη ρύθμιση αυτή, τα ξενοδοχεία πρέπει να διευκρινίζουν στον καταναλωτή ποια δεδομένα συλλέγουν, γιατί, ποιος τα ζητεί και ποιος θα έχει πρόσβαση σε αυτά.

Η ρύθμιση προστατεύει το ηθικό μέρος συλλογής δεδομένων, σύμφωνα με το οποίο οι εταιρίες πρέπει να σέβονται τα δεδομένα επισκέπτη. 

  1. 14/11 19:23

    To υπ. Τουρισμού συντάσσει προδιαγραφές για τη μετατροπή βαγονιών τρένου σε τουριστικά καταλύματα

  2. 14/11 17:04

    KINAΛ: Πρόταση νόμου για μείωση φόρων στην εστίαση και απόδοση φόρου διαμονής στους Δήμους

  3. 14/11 16:13

    Τα πιο παράξενα αιτήματα των πελατών σε βρετανικά ξενοδοχεία

  4. 14/11 15:10

    Ποιες δεξιότητες ανοίγουν την πόρτα για πρόσληψη σε μια εταιρεία

  5. 14/11 14:55

    Ο εξερχόμενος τουρισμός από την Ινδία θα διπλασιασθεί μέχρι το 2022

  6. 14/11 13:26

    Radisson Blu Park: Ειδικό μενού στο εστιατόριο St' Astra για το Thanksgiving

  7. 14/11 13:22

    Παγκόσμια πρωτιά για το σποτ του ΕΟΤ

  8. 14/11 13:20

    Ποιοί ελληνικοί προορισμοί είχαν τις περισσότερες κρατήσεις rent a car από Γερμανούς

  9. 14/11 12:46

    O αντιπρόεδρος της FedHATTA σε θέση ευθύνης στην ECTAA

  10. 14/11 12:25

    trivago Awards: Διακρίσεις για 60 ελληνικά ξενοδοχεία ως τα καλύτερα για το 2019

  11. 14/11 12:22

    Το Ίδρυμα Γ. & Α. Μαμιδάκη ξεναγεί τους μαθητές στον κόσμο της σύγχρονης τέχνης

  12. 14/11 12:15

    Ο αμερικανικός κολοσσός Hines εξαγοράζει ξενοδοχεία στην Κρήτη

  13. 14/11 12:05

    Με ή χωρίς βίζα τα ταξίδια των Βρετανών στην ΕΕ μετά το Brexit;

  14. 14/11 11:52

    Βρετανικός τουρισμός | Σύγχυση για τις επιπτώσεις του Brexit στα ταξίδια

  15. 14/11 11:33

    Αθήνα | Με ραντεβού η αποκομιδή των απορριμάτων και στην Ομόνοια

  16. 14/11 11:25

    DW: Από ρεκόρ σε ρεκόρ ο ελληνικός τουρισμός

  17. 14/11 11:12

    Ο κυπριακός τουρισμός αναδεικνύει το "Κυπριακό Πρόγευμα"

  18. 14/11 11:07

    Τουριστική προβολή της Αλοννήσου με τη σύγχρονη τεχνολογία

  19. 14/11 10:55

    Πρωτάθλημα Motocross Νοτίου Ελλάδας στη Μεγαλόπολη

  20. 14/11 10:54

    Τουριστική προβολή της Χίου στην Πολωνία

  21. 14/11 10:51

    Διαγωνισμός για τις δημοτικές Θερμοπηγές στην Κάλυμνο

  22. 14/11 10:49

    Ο ΕΟΤ στηρίζει την συναυλία της Α. Πρωτοψάλτη στο Λονδίνο

  23. 14/11 10:46

    Νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις στην Κρήτη

  24. 13/11 16:32

    Ζ.Χνάρης: Το 2019 δεν θα είναι εύκολη χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό

  25. 13/11 15:20

    Αλ. Βασιλικός: Η επόμενη 5ετία δεν θα μοιάζει με την προηγούμενη στον τουρισμό

  26. 13/11 15:20

    FedHATTA: Το Ουμπεκιστάν και η Κούβα συστήνονται στους Έλληνες ταξιδιώτες

  27. 13/11 14:24

    Εικονική πραγματικότητα και Hotel Design Awards Area στην 100% Hotel Show 2018

  28. 13/11 14:05

    Πόσο διαδεδομένος είναι ο ιαματικός τουρισμός στην Ελλάδα;

  29. 13/11 13:43

    Σπουδαίοι ομιλητές στο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας του ΞΕΕ στην XENIA 2018

  30. 13/11 13:35

    Ξενοδοχεία | Παράταση προσφορών για το πρώην Ambassadeur στο κέντρο της Αθήνας

  31. 13/11 13:16

    Στο φως η "άγνωστη" αρχαία Τενέα στο Χιλιομόδι Κορινθίας

  32. 13/11 12:24

    Το «Λεωφορείο της Μακεδονικής Κουζίνας» ξεκίνησε το ταξίδι του στην Ευρώπη

  33. 13/11 12:21

    H ΚΕΔΕ συνεδριάζει για τον τουρισμό

  34. 13/11 11:59

    Facebook Pixel, ένας πολύτιμο εργαλείο για την προβολή της τουριστικής επιχείρησης

  35. 13/11 11:53

    Hertz: Διψήφια αύξηση των μισθώσεων το 9μηνο

  36. 13/11 11:42

    Ρόδος: Ο τουρισμός τριπλασιάζει τα απόβλητα στις παραλίες

  37. 13/11 11:38

    ΣΤΑΣΥ: Χωρίς μετεπιβίβαση οι μετακινήσεις με Μετρό προς το αεροδρόμιο Αθηνών

  38. 13/11 11:33

    Διψήφια αύξηση αεροπορικών αφίξεων στα Ιόνια νησιά

  39. 13/11 11:29

    Η Μήλος στην WTM 2018

  40. 13/11 11:20

    Ίος: Στροφή στον ποιοτικό τουρισμό

  41. 13/11 11:13

    H Θεσσαλονίκη στο όραμα για ενιαία βαλκανική τουριστική εμπειρία

  42. 13/11 11:08

    Ο εναλλακτικός τουρισμός εργαλείο για την επέκταση της σεζόν στην Πάρο

  43. 13/11 11:02

    Πώς η Turkish Airlines θα φέρει τουρισμό όλο το χρόνο στην Τουρκία

  44. 13/11 10:49

    40 εκατ. ευρώ έσοδα είχε φέτος η Ακρόπολη

  45. 13/11 10:42

    Η ASTA βραβεύει την Έλενα Κουντουρά

  46. 13/11 10:38

    Νέα εποχή για την TripAdvisor – Τι αλλάζει από σήμερα

  47. 13/11 08:32

    Πώς η ΑΑΔΕ επιχειρεί τη φορολογική συμμόρφωση των τουριστικών επιχειρήσεων

  48. 13/11 08:28

    Προσλήψεις επιτόπιου προσωπικού σε γραφεία εξωτερικού του ΕΟΤ

  49. 13/11 08:26

    Διυπουργική Επιτροπή για το χωροταξικό του τουρισμού

  50. 13/11 08:24

    Πάρος: Νέος διαγωνισμός για την εκμίσθωση του δημοτικού ξενώνα Νάουσας

  51. 13/11 08:23

    Δράσεις τουριστικής προβολής Καρπενησίου και Θήβας

  52. 13/11 08:01

    Λάμψα: Εγκρίθηκε η σύμβαση απορρόφησης της "Τουριστικά Θέρετρα" (ξενοδοχείο Sheraton Rhodes Resort)

  53. 12/11 15:57

    O κρητικός τουρισμός σε συνάντηση Αρναουτάκη με την Πρέσβειρα της Ιρλανδίας

  54. 12/11 15:30

    Π. Ευσταθίου: Ο ιατρικός τουρισμός και ο τουρισμός πολυτελείας προωθούνται στη ρωσική αγορά

  55. 12/11 15:27

    Τουρισμός γκολφ: Επενδυτική συνεργασία Costa Navarino με την Consillium S.A.

  56. 12/11 15:21

    Σε ιδιώτες και το αεροδρόμιο Καλαμάτας

  57. 12/11 15:01

    Ανοιχτές Ημέρες Καριέρας στα ξενοδοχεία του Ομίλου Μεταξά

  58. 12/11 14:54

    Καλλιτέχνες νοικιάζουν τα σπίτια τους στην Airbnb για να ζήσουν

  59. 12/11 14:49

    Η Νάξος προσεγγίζει Ευρώπη, Ινδία, ΗΠΑ και Μ. Ανατολή στη WTM

  60. 12/11 14:41

    Η Ρόδος στην έκθεση WTM - Ισχυρή αύξηση των προκρατήσεων για το 2019

  61. 12/11 14:23

    Η Θεσσαλονίκη σε δημοφιλή τηλεοπτική εκπομπή της Εσθονίας

  62. 12/11 13:35

    +13,7% οι επισκέπτες στα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους το 7μηνο

  63. 12/11 12:45

    Στον Όμιλο Γρύλου το ξενοδοχείο AKTIA Lounge Hotel & spa

  64. 12/11 12:23

    Ξενοδοχεία | Νέο μοντέλο αξιολόγησης της φιλοξενίας ανεβάζει τα έσοδα

  65. 12/11 11:46

    ΑΒΤΑ: Ποια προσέγγιση χρειάζεται ο τουρισμός των άνω των 50 ετών

  66. 12/11 11:23

    Νέο Μουσείο Ελληνικής Λαϊκής Τέχνης στην Πλάκα

  67. 12/11 10:55

    288.000 περισσότεροι επιβάτες στο "Μακεδονία" το πρώτο 10μηνο

  68. 12/11 10:48

    Philoxenia - Hotelia: +34% η επισκεψιμότητα το πρώτο διήμερο

  69. 12/11 10:42

    Προβολή της Καρπάθου στην WTM 2018

  70. 12/11 10:37

    Πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Καρπάθου για το 2019

  71. 12/11 10:35

    Άδειες για εργασίες σε ξενοδοχεία και κάμπινγκ στη Βόρεια Ελλάδα

  72. 12/11 10:29

    Διαγωνισμός για την μίσθωση του Χιονοδρομικού Κέντρου 3-5 Πηγάδια

  73. 12/11 10:21

    Προληπτικός έλεγχος για Λεγιονέλλα στα συστήματα νερού σε ξενοδοχεία της Κρήτης

  74. 12/11 10:19

    Οινοτουρισμός: Βεβαιώσεις οινοτουριστικής επιχείρησης σε Χατζημιχάλη και Κουλοχέρη

  75. 11/11 21:29

    Α. Ανδρεάδης: Σε εξέλιξη οι επενδύσεις της Ikos Resorts σε Ελλάδα και Ισπανία

  76. 11/11 21:24

    Στην κορυφή του κόσμου «πέταξε» το ελληνικό τένις με τον Στέφανο Τσιτσιπά

  77. 11/11 12:23

    Δ.Ελλάδα και Λέσβος οι τιμώμενες περιοχές στην 34η Philoxenia

  78. 11/11 12:02

    4 ξενοδοχεία για πρόσφυγες στα Γρεβενά

  79. 11/11 12:00

    Τουριστικοί προσβάσιμοι θαλάσσιοι προορισμοί στη Μεσσήνη

  80. 11/11 11:58

    Ψηφιακή προβολή των πολιτιστικών και τουριστικών πόρων του Βόλου

  81. 10/11 17:00

    Philoxenia: Ο "ασημένιος τουρισμός" καταλύτης για την επιμήκυνση της σεζόν

  82. 10/11 16:06

    Η Ιρλανδία νέα αγορά για τη Χαλκιδική

  83. 10/11 14:10

    Ψηφιακές υπηρεσίες στα αρχαία θέατρα της Ηπείρου

  84. 10/11 14:08

    Δωρεά για τοποθέτηση ενημερωτικών πινακίδων στη Γορτυνία

  85. 10/11 14:07

    Το Μαρκόπουλο στα Πολιτιστικά Δίκτυα Πόλεων

  86. 10/11 13:16

    34η Philoxenia: Σχολή Ξεναγών και στη Θεσσαλονίκη ανακοίνωσε η κ.Κουντουρά

  87. 10/11 12:34

    Η κρίση είναι το σύμπτωμα κι όχι η αιτία...

  88. 09/11 16:39

    Philoxenia-Hotelia: Ρεκόρ 20ετίας με πολλές παράλληλες εκδηλώσεις

  89. 09/11 16:30

    Έκτακτη Γενική Συνέλευση ΠΟΞ: «Να πάρουν ανάσα τα ελληνικά ξενοδοχεία»

  90. 09/11 15:45

    Ρόδος: Ανάδειξη της Βίλας Ακάβη και του Πάρκου Ροδίνι

  91. 09/11 14:30

    Έξυπνος τουρισμός στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες

  92. 09/11 14:01

    Έκθεση ΠΟΤ/ ETC: Aνερχόμενη αγορά για την Ευρώπη ο τουρισμός από τον Κόλπο

  93. 09/11 14:01

    Ο δρόμος ο λιγότερος ταξιδεμένος, στο digital marketing

  94. 09/11 13:33

    +6,1% η επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια τον Οκτώβριο

  95. 09/11 13:11

    Ryanair: Προσφορά σε χειμερινές πτήσεις

  96. 09/11 12:21

    Μήνας Μαραθωνίου ο Νοέμβριος για τον τουρισμό της Αθήνας

  97. 09/11 11:57

    Θρησκευτικός τουρισμός στην Πελοπόννησο | Οι προτάσεις του Τουριστικού Οργανισμού

  98. 09/11 11:08

    Ο τουρισμός πόλης στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη στη νέα καμπάνια ΕΟΤ-Aegean

  99. 09/11 10:57

    Γ,Καμίνης: Η σημασία της ανάδειξης της Αθήνας ως «Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Καινοτομίας»

  100. 09/11 10:51

    WTM 2018: Καλές πρακτικές για τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη στην Ελλάδα