ΞΕΕ: Ποια είναι τα νέα δεδομένα στο χώρο της φιλοξενίας
Τις προκλήσεις και τα νέα δεδομένα που διανοίγονται παγκοσμίως στη φιλοξενία των τουριστών ανέδειξε ενδελεχώς το 1ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας που διοργάνωσε το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος στο Metropolitan Expo πριν λίγες ημέρες.
Όπως επισημάνθηκε στην 1η θεματική ενότητα του Συνεδρίου με τίτλο : «Από την ψηφιοποίηση στην τεχνητή νοημοσύνη: Τα ξενοδοχεία στην εποχή της επανάστασης της τεχνολογίας», η νέα εποχή της τεχνητής νοημοσύνης έχει σημαντικές επιδράσεις στην ξενοδοχειακή λειτουργία και στον τρόπο που το προϊόν παρέχεται προς τον τουρίστα. Συμπερασματικά αναφέρθηκε ότι η πρόταξη της αυθεντικότητας αποτελεί παρακαταθήκη προώθησης και επιλογής από τον πελάτη ενός ξενοδοχείου. «Είναι σημαντικό να δίνεις στον πελάτη τη δυνατότητα να βιώσει μοναδικές εμπειρίες» τονίστηκε χαρακτηριστικά προσθέτοντας ότι στη νέα εποχή ο επιχειρηματίας του κλάδου της φιλοξενίας θα χρειάζεται προσωπικό με καλύτερη εξειδίκευση. Το revenue management (η διαδικασία δυναμικής τιμολόγησης και πώλησης των δωματίων με στόχο την μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας της τιμολογιακής πολιτικής) είναι ιδιαίτερα σημαντικό στην νέα πραγματικότητα για την καλύτερη προώθηση μιας ξενοδοχειακής μονάδας, ενώ εξαιρετικά σημαντικό είναι το rating (αξιολόγηση) των πελατών για τις υπηρεσίες του ξενοδοχείου μετά την αναχώρηση των πελατών. Επίσης συσκευές Αναγνώρισης Φωνής θα χρησιμοποιούνται εκτεταμένα στο μέλλον, ενώ και το e-concierge ( ψηφιακός θυρωρός) είναι μια υπηρεσία που θα είναι απαραίτητη στη νέα εποχή. Πλέον τα ξενοδοχεία και οι ξενοδόχοι επιβάλλεται να σκέφτονται ως τεχνολογικές εταιρείες και απαραιτήτως να συνεργάζονται με εξειδικευμένους συνεργάτες τεχνολογίας.
Στη 2η ενότητα του 1ου Διεθνούς Φόρουμ Φιλοξενίας με τίτλο : «Τα ξενοδοχεία ανανεώνονται: Νέα, εξειδικευμένα ξενοδοχειακά προϊόντα» μεταξύ άλλων διαπιστώθηκε ότι για να ανταγωνιστούν οι ξενοδόχοι τα καταλύματα της οικονομίας του διαμοιρασμού είναι σημαντικό να εντάξουν στις υπηρεσίες τους κάποιες παροχές που θα παρέχονται στους πελάτες τους χωρίς χρέωση. Πλέον οι πελάτες επιλέγουν budget travel, εξ ου και ή μεγάλη αύξηση των καταλυμάτων του sharing economy. Τα νέα καινοτόμα ξενοδοχειακά προϊόντα που εμφανίζονται στην αγορά είναι τα smart hotels και τα luxury hostels. Οι νέες τεχνολογίες δεν καταργούν τις θέσεις εργασίας στα ξενοδοχεία, αντιθέτως απελευθερώνουν το προσωπικό από διεκπεραιωτικές εργασίες, προκειμένου να επικεντρωθεί πραγματικά στην εξυπηρέτηση των αναγκών των πελατών. Ακόμη συζητήθηκε ότι στη νέα εποχή ο επιχειρηματίας της φιλοξενίας δεν μπορεί να είναι απλώς ένας ξενοδόχος αλλά συγχρόνως πρέπει να είναι και…. αφηγητής (story teller).
Στην 3η ενότητα του Συνεδρίου με τίτλο : «Μεταβαλλόμενες καταναλωτικές συμπεριφορές: Μια νέα αγορά ανατέλλει», επισημάνθηκε ότι ο ξενοδόχος οφείλει να απαλλαγεί από τις παλιές ξενοδοχειακές συνήθειες. Αναφέρθηκε ότι πριν την άφιξη του πελάτη σε μία μονάδα είναι σημαντικό ο ξενοδόχος να επικοινωνήσει με αυτόν, για το ποιος είναι και τι κάνει παρέχοντας κάποιο αφήγημα. «Ότι επικοινωνούμε με τους πελάτες αναφορικά με το ξενοδοχείο, θα πρέπει να προκύπτει από κάποια ουδέτερη πηγή και όχι από εμάς τους ίδιους, π.χ. εμπειρίες προηγούμενων επισκεπτών , bloggers κλπ», αναφέρθηκε χαρακτηριστικά.
Σε σχέση με τον επηρεασμό για την πραγματοποίηση ενός ταξιδιού επισημάνθηκε ότι το 40% των πελατών επηρεάζεται από την προσωπική διαφήμιση «στόμα με στόμα», ενώ η κλασσική διαφήμιση περιορίζει την επιρροή της σε ποσοστό 5-10%. Το υπόλοιπο ποσοστό είναι το digital marketing και τα κοινωνικά μέσα. Επίσης πιο αποτελεσματική θεωρείται η αποστολή emails προς τον πελάτη, όπου θα παρουσιάζονται οι δραστηριότητες ενός προορισμού αντί της αποστολής παραδοσιακών προωθητικών emails.
Ο ξενοδόχος οφείλει να δώσει έμφαση στη «μοναδικότητα» του προϊόντος και στις φωτογραφίες των ξενοδοχείων στο site τους, οι οποίες θα πρέπει να είναι αυθεντικές και όχι επιτηδευμένες. Επιπροσθέτως η επανάληψη των ίδιων φωτογραφικών πλάνων στο site είναι άνευ αποτελέσματος. Υποστηρίχθηκε επίσης ότι οι φωτογραφίες των BnB καταλυμάτων είναι πιο αυθεντικές σε σχέση με αυτές των ξενοδοχείων. Ειδικότερα επισημάνθηκε ότι οι φωτογραφίες πρέπει να επικοινωνούν την «εμπειρία» και όχι την άποψη του ξενοδόχου για το ξενοδοχείο του.
Όπως υπογραμμίστηκε σε πρόσφατη έρευνα που έγινε μεταξύ πελατών ξενοδοχείων, οι σημαντικότεροι παράγοντες ικανοποίησης τους είναι σε ποσοστό 87% η ασφάλεια, σε ανάλογο ποσοστό 87% η φιλοξενία και σε 85% η ιδιωτικότητα. Παράλληλα τονίστηκε ότι οι πελάτες «τα θέλουν όλα σε ένα μέρος», όπως για παράδειγμα φαγητό μέσα στο ξενοδοχείο, τοπική αυθεντικότητα, ασφαλή τροφή με πλήρη ενημέρωση των συστατικών όσον αφορά το περιεχόμενο της.
Στην 4η ενότητα με τίτλο : «Οι ξενοδοχειακές πωλήσεις και το marketing στην εποχή της τεχνολογίας» τονίστηκε από όλους τους ομιλητές ότι οι ξενοδόχοι δεν πρέπει να ακολουθούν μονοπωλιακές συνεργασίες με OTA’s (on line τουριστικούς πράκτορες) και tour operators και να επιδιώκουν καλύτερη διασπορά του πελατολογίου τους. Και σε αυτή την ενότητα επισημάνθηκε ότι πρέπει να υπάρχει ένα είδος προετοιμασίας του πελάτη πριν την άφιξη του. Πρέπει να αποστέλλεται κάποιο email πριν την άφιξη με ψηφιακό περιεχόμενο «που θα τον αφήνει να ονειρευτεί». Ο ξενοδόχος πρέπει να υλοποιεί κάποια μορφής Loyalty Program και να επιδιώκει την διαδραστικότητα του ξενοδοχείου με την τοπική κοινωνία.
Όπως υπογραμμίστηκε οι τρεις παράμετροι που επηρεάζουν σήμερα την απόφαση ενός πελάτη είναι: η πρόθεση, οι προσφορές και η αυθεντική εμπειρία, δηλαδή με μια λέξη η «φιλοξενία». Ακόμη αναφέρθηκε ότι το 85% των πελατών πριν επισκεφθούν ένα προορισμό δεν έχουν αποφασίσει το πρόγραμμα της επίσκεψη τους. Τέλος επισημάνθηκε ότι για την προώθηση μιας μονάδας θα πρέπει ιδανικά ποσοστό 1% των εσόδων να αφιερώνεται στο ψηφιακό marketing.
Σημειώνεται τέλος ότι η κορυφαία αυτή εκδήλωση στο χώρο της ξενοδοχίας, πραγματοποιήθηκε στο περιθώριο της έκθεσης XENIA 2017 με τη συμμετοχή κορυφαίων ξένων και Ελλήνων ομιλητών από την τουριστική βιομηχανία, την ακαδημαϊκή κοινότητα και τις συμβουλευτικές επιχειρήσεις. Το 1ο διεθνές Φόρουμ φιλοξενίας ουσιαστικά «άνοιξε» την συζήτηση για το μέλλον της ξενοδοχίας και αποτελεί το πρώτο βήμα για ένα γενικότερο προβληματισμό των Ελλήνων επαγγελματιών αναφορικά με τις διεθνείς τάσεις και εξελίξεις.
Διαβάστε επίσης
Γιώργος Τσακίρης: Οι 3 μεγάλες αλλαγές στο χώρο της φιλοξενίας
- 1) Το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών επιστημονικός εταίρος του ΞΕΕ
- 2) 5oς νεανικός διαγωνισμός “Idea Platform” | Οι αιτήσεις συνεχίζονται!
- 3) ΞΕΕ | Έντονη δυσαρέσκεια για την ποσόστωση ελληνικών τραγουδιών και μουσικής στα ξενοδοχεία
- 4) Πέμπτο Idea Platform του CapsuleT – Οι αιτήσεις άνοιξαν για έξυπνες ιδέες τεχνολογίας στον τουρισμό
28/03 12:13
Ελληνικός Τουρισμός | Απογειώθηκαν οι τιμές στα ξενοδοχεία πολυτελείας το β' εξάμηνο του 2023
28/03 11:43
28/03 11:30
Eurobank | Ενεργοποιείται και φέτος το Πρόγραμμα "Business Banking Τουρισμός"
28/03 11:23
3.000 θέσεις εργασίας στην «Ημέρα Καριέρας στον Τουρισμό» της ΔΥΠΑ το Σάββατο στο ΣΕΦ
28/03 11:00
Η Ένωση Ξενοδόχων Σκοπέλου στην Ημέρα Καριέρας της ΔΥΠΑ στο Βόλο
28/03 10:56
28/03 10:12
28/03 10:01
28/03 08:07
28/03 07:59
Έκθεση φωτογραφίας Αμερικανού φιλέλληνα φωτογράφου στην Κωνσταντινούπολη
28/03 07:56
Eλεγχόμενη στάθμευση σε κεντρική περιοχή της Βουλιαγμένης - τα τιμολόγια στάθμευσης
28/03 07:54
28/03 07:01
Σημαντική πηγή εσόδων το εισερχόμενο οδικό τουριστικό ρεύμα από τη Βουλγαρία
27/03 16:58
27/03 16:56
Αρχαία Ολυμπία | Εορτασμός των 2800 χρόνων από την τέλεση των πρώτων Ολυμπιακών Αγώνων
27/03 14:42
27/03 13:22
Π. Αντωνίου | "Εξοικονομώ", ¨"Θωρακίζω" ή "Κατεδαφίζω κατ' οίκον";
27/03 12:39
Ξενοδοχεία | Ανοίγει την 1η Απριλίου το La Divina στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας
27/03 12:27
27/03 12:22
Τουρισμός | Σήμα Πιστοποίησης Αειφορίας “The Rhodes Co–Lab” στα ξενοδοχεία της Ρόδου
27/03 11:57
Η πτώση του πληθωρισμού και των επιτοκίων θα τονώσει τα ταξίδια - έντονη ζήτηση για Ρόδο και Σκιάθο
27/03 11:49
C & W | +23% η αξία των ξενοδοχειακών επενδύσεων στην Ελλάδα το 2023
27/03 11:23
MSC Group | Περισσότερες κρουαζιέρες στην Ελλάδα το 2024 - επέκταση και σε χειμερινά δρομολόγια
27/03 10:44
Τουρισμός | Η Μαγιόρκα "συμμαχεί" με τους τουρίστες για τη βιωσιμότητα
27/03 10:18
27/03 10:07
27/03 07:52
27/03 07:48
Διαγωνισμός για τη διαχείριση του τουριστικού καταφυγίου Αγ. Νικολάου στον όρμο Αιγίου
27/03 07:44
27/03 07:42
Oι Δήμοι Βορείων και Κεντρικών Τζουμέρκων ενώνουν τις δυνάμεις τους για την προβολή του προορισμού
26/03 16:28
26/03 16:14
Ελληνικός τουρισμός | Υψηλές επιδόσεις σε αφίξεις και ταξιδιωτικές εισπράξεις τον Ιανουάριο του 2024
26/03 15:56
26/03 15:55
Ιταλία: Έρευνες στην Booking.com για πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού στις ξενοδοχειακές κρατήσεις
26/03 14:43
26/03 13:26
Jet2: Νέες συνδέσεις το 2025 με Ηράκλειο, Ρόδο, Ζάκυνθο και Κέρκυρα
26/03 12:22
ΕΟΤ: Ταξίδι εξοικείωσης στην Ανατολική Χαλκιδική για ανάδειξη του περιπατητικού τουρισμού
26/03 12:19
Αλιευτικός τουρισμός | Σεμινάρια για τους επαγγελματίες από την Περιφέρεια Κρήτης
26/03 12:17
ΕΟΤ: Ταξίδι εξοικείωσης στη Μήλο για προβολή της στην Ολλανδική αγορά
26/03 12:15
«Crete Sense the Αuthentic» | H νέα καμπάνια της Περιφέρειας Κρήτης
26/03 12:08
Σύγχρονες υποδομές εξυπηρέτησης των επισκεπτών στην Αρχαία Μεσσήνη
26/03 12:08
26/03 11:42
26/03 11:22
26/03 11:05
26/03 07:18
Μερική διατήρηση αρχαιοτήτων σε 7όροφο ξενοδοχείο που κτίζεται στο Κουκάκι
26/03 07:16
26/03 07:15
Η Αλβανία είχε την υψηλότερη αύξηση διανυκτερεύσεων σε όλη την Ευρώπη το 2023
26/03 07:13
Οι νέοι δύσκολα μπορούν να εξασφαλίσουν οικονομική κατοικία στην Ολλανδία
26/03 07:09
Δήμος Αμφίπολης: Στο πρόγραμμα προσβασιμότητας οι παραλίες Κυανής Ακτής και Νέων Κερδυλλίων
25/03 11:12
25/03 07:06
25/03 07:04
24/03 11:57
24/03 07:24
Οι στενές σχέσεις των ιχθυοκαλλιεργητικών κλάδων Ελλάδας-Ισπανία | Oι κορυφαίες εταιρείες
24/03 07:21
Διεθνής Ποδηλατικός Αγώνας L’ Etape Greece by Tour de France στην Αρχαία Ολυμπία
23/03 19:49
19.400 επιχειρηματικές συναντήσεις στο Φόρουμ προώθησης των κρητικών προϊόντων στα ξενοδοχεία
23/03 19:43
Στ. Αρναουτάκης: Το Φόρουμ αποδεικνύει τη δυναμική της Κρήτης στον πρωτογενή και τον τριτογενή τομέα
23/03 19:30
Κανείς Δήμαρχος της Κρήτης δεν έχει στρατηγικό σχέδιο για τον τουρισμό
23/03 07:07
22/03 22:39
22/03 22:34
22/03 22:24
22/03 22:14
Πάσχα των Καθολικών: «Τα αεροπλάνα ταξιδεύουν γεμάτα» για Κρήτη
22/03 22:04
22/03 14:57
4 στους 10 ηλεκτρονικούς υπολογιστές θα έχουν δυνατότητα ΑΙ το 2025
22/03 14:50
Ελληνικός τουρισμός 2024 | +16% οι αφίξεις, +27,1% οι εισπράξεις τον Ιανουάριο
22/03 14:45
H Accor εντάσσεται στην A-list του CDP με τις δράσεις της για την κλιματική αλλαγή
22/03 14:39
22/03 12:20
Αυτές είναι οι χώρες με τις ακριβότερες βίζες στον κόσμο – Στη λίστα και η Ελλάδα
22/03 11:57
Σύλλογος Επιχειρηματιών Κάσου προς υπ. Ναυτιλίας: "Αυξήστε τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια προς την Κάσο"
22/03 11:43
Συνέλευση Καταλυμάτων Ν. Ηρακλείου: "Είμαστε σημαντικός κρίκος στην παραγωγική διαδικασία"
22/03 11:22
Μνημόνιο Συνεργασίας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
22/03 11:19
Το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών επιστημονικός εταίρος του ΞΕΕ
22/03 11:07
Βρετανικός τουρισμός | Όλο και περισσότεροι επιλέγουν σόλο ταξίδια
22/03 10:31
Στην αλυσίδα Romantik Hotels & Restaurants το Romantik B&B Villa Selena στη Σύρο
22/03 10:19
ΔΥΠΑ | «Ημέρα Καριέρας στον Τουρισμό» το Σάββατο 30 Μαρτίου στο ΣΕΦ με 3.000 θέσεις εργασίας
22/03 07:55
Νέα Προποντίδα | Έργα προστασίας ακτής, μπροστά από την οποία θα κατασκευαστεί ξενοδοχείο
22/03 07:13
Ειδικό σήμα λειτουργίας στη μονάδα ιαματικής θεραπείας των Θέρμων Εχίνου Ξάνθης
22/03 07:09
Ποιο πρώην ξενοδοχείο στην Τρίπολη μετατρέπεται σε φοιτητικές εστίες
22/03 07:04
Αιτήσεις για το πρόγραμμα κατάρτισης στο επάγγελμα του Ξεναγού στο Αριστοτέλειο
22/03 07:02
21/03 17:05
21/03 16:51
Το Σάββατο το Forum προώθησης κρητικών προϊόντων στα κρητικά ξενοδοχεία και Super Market
21/03 16:40
21/03 16:32
Απεβίωσε ο Αθανάσιος Ρέτσος, συνιδρυτής των Electra Hotels και πατέρας του Γ.Ρέτσου
21/03 16:18
21/03 14:51
1,6 εκατ. διανυκτερεύσεις στα τουριστικά καταλύματα της χώρας τον Ιανουάριο
21/03 13:43
Τουρισμός | Το 28% των Βρετανών αποφεύγει τις διακοπές στη Νότια Ευρώπη λόγω καύσωνα
21/03 12:59
Τουρισμός | Αυστρία: Πρώτη δύναμη η Ελλάδα και το 2024 - Διψήφια αύξηση κρατήσεων - Νέες πτήσεις
21/03 12:50
21/03 11:37
FedHATTA: Η Λιθουανία ως ιδανικός προορισμός για τους Έλληνες ταξιδιώτες
21/03 11:35
21/03 11:25
Ενημέρωση των αθηναϊκών ξενοδοχείων για τις "νέες τεχνολογίες στη φιλοξενία"
21/03 10:39
Ανοίγει ανακαινισμένο την 1η Μαΐου το ξενοδοχείο Cora Hotel & Spa στη Χαλκιδική
21/03 10:08
21/03 09:51
Περικλής Αντωνίου | Η αγαστή συνεργασία μεταξύ Περιφέρειας και Δήμου προϋπόθεση για την Ανάπτυξη
21/03 07:39
Πληρωμές επιχορηγήσεων για ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Σύβοτα και Λήμνο
21/03 07:36
Δημοπρασία για την εκμίσθωση του αναψυκτηρίου Σπηλαίου Αλιστράτης
21/03 07:34
Κέρκυρα: Διατήρηση αρχαιοτήτων σε κατάχωση σε ξενοδοχειακή μονάδα
Σημαντική πηγή εσόδων το εισερχόμενο οδικό τουριστικό ρεύμα από τη Βουλγαρία
Αρχαία Ολυμπία | Εορτασμός των 2800 χρόνων από την τέλεση των πρώτων Ολυμπιακών Αγώνων
Ξενοδοχεία | Ανοίγει την 1η Απριλίου το La Divina στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας
C & W | +23% η αξία των ξενοδοχειακών επενδύσεων στην Ελλάδα το 2023
MSC Group | Περισσότερες κρουαζιέρες στην Ελλάδα το 2024 - επέκταση και σε χειμερινά δρομολόγια
Η πτώση του πληθωρισμού και των επιτοκίων θα τονώσει τα ταξίδια - έντονη ζήτηση για Ρόδο και Σκιάθο
Π. Αντωνίου | "Εξοικονομώ", ¨"Θωρακίζω" ή "Κατεδαφίζω κατ' οίκον";
Έκθεση φωτογραφίας Αμερικανού φιλέλληνα φωτογράφου στην Κωνσταντινούπολη
Eλεγχόμενη στάθμευση σε κεντρική περιοχή της Βουλιαγμένης - τα τιμολόγια στάθμευσης
Τουρισμός | Σήμα Πιστοποίησης Αειφορίας “The Rhodes Co–Lab” στα ξενοδοχεία της Ρόδου
Eurobank | Ενεργοποιείται και φέτος το Πρόγραμμα "Business Banking Τουρισμός"
Ελληνικός Τουρισμός | Απογειώθηκαν οι τιμές στα ξενοδοχεία πολυτελείας το β' εξάμηνο του 2023
3.000 θέσεις εργασίας στην «Ημέρα Καριέρας στον Τουρισμό» της ΔΥΠΑ το Σάββατο στο ΣΕΦ
Η Ένωση Ξενοδόχων Σκοπέλου στην Ημέρα Καριέρας της ΔΥΠΑ στο Βόλο
( 0 )