ΞΕΕ: Ποια είναι τα νέα δεδομένα στο χώρο της φιλοξενίας

Α Decrease font Enlarge font
ΞΕΕ: Ποια είναι τα νέα δεδομένα στο χώρο της φιλοξενίας

Τις προκλήσεις και τα νέα δεδομένα που διανοίγονται παγκοσμίως στη φιλοξενία των τουριστών ανέδειξε ενδελεχώς το 1ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας που διοργάνωσε το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος στο Metropolitan Expo πριν λίγες ημέρες.

Όπως επισημάνθηκε στην 1η θεματική ενότητα του Συνεδρίου με τίτλο : «Από την ψηφιοποίηση στην τεχνητή νοημοσύνη: Τα ξενοδοχεία στην εποχή της επανάστασης της τεχνολογίας», η νέα εποχή της τεχνητής νοημοσύνης έχει σημαντικές επιδράσεις στην ξενοδοχειακή λειτουργία και στον τρόπο που το προϊόν παρέχεται προς τον τουρίστα. Συμπερασματικά αναφέρθηκε ότι η  πρόταξη της αυθεντικότητας αποτελεί παρακαταθήκη προώθησης και επιλογής από τον πελάτη ενός ξενοδοχείου. «Είναι σημαντικό να δίνεις στον πελάτη τη δυνατότητα να βιώσει μοναδικές εμπειρίες» τονίστηκε χαρακτηριστικά προσθέτοντας ότι στη νέα εποχή ο επιχειρηματίας του κλάδου της φιλοξενίας θα χρειάζεται  προσωπικό με καλύτερη εξειδίκευση. Το  revenue management (η διαδικασία δυναμικής τιμολόγησης και πώλησης των δωματίων με στόχο την μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας της τιμολογιακής πολιτικής) είναι ιδιαίτερα σημαντικό στην νέα πραγματικότητα για την καλύτερη προώθηση μιας ξενοδοχειακής μονάδας, ενώ εξαιρετικά σημαντικό είναι το rating (αξιολόγηση) των πελατών για τις υπηρεσίες του ξενοδοχείου μετά την αναχώρηση των πελατών. Επίσης συσκευές Αναγνώρισης Φωνής θα χρησιμοποιούνται εκτεταμένα στο μέλλον, ενώ και το e-concierge ( ψηφιακός θυρωρός)  είναι μια υπηρεσία που θα είναι απαραίτητη στη νέα εποχή. Πλέον τα ξενοδοχεία και οι ξενοδόχοι επιβάλλεται να σκέφτονται ως τεχνολογικές εταιρείες και απαραιτήτως να συνεργάζονται με εξειδικευμένους συνεργάτες τεχνολογίας. 

Στη 2η ενότητα του 1ου Διεθνούς Φόρουμ Φιλοξενίας με τίτλο : «Τα ξενοδοχεία ανανεώνονται: Νέα, εξειδικευμένα ξενοδοχειακά προϊόντα» μεταξύ άλλων διαπιστώθηκε ότι για να ανταγωνιστούν οι ξενοδόχοι τα καταλύματα της οικονομίας του διαμοιρασμού είναι σημαντικό να εντάξουν στις υπηρεσίες τους κάποιες παροχές που θα παρέχονται στους πελάτες τους χωρίς χρέωση. Πλέον οι πελάτες  επιλέγουν  budget  travel,  εξ ου και ή μεγάλη αύξηση των καταλυμάτων  του sharing economy. Τα νέα καινοτόμα ξενοδοχειακά προϊόντα που εμφανίζονται στην αγορά είναι τα smart hotels και τα luxury hostels. Οι νέες τεχνολογίες δεν καταργούν τις θέσεις εργασίας στα ξενοδοχεία, αντιθέτως απελευθερώνουν το προσωπικό από διεκπεραιωτικές εργασίες, προκειμένου να επικεντρωθεί πραγματικά στην εξυπηρέτηση των αναγκών των πελατών.  Ακόμη συζητήθηκε ότι στη νέα εποχή ο επιχειρηματίας της φιλοξενίας δεν μπορεί να είναι απλώς ένας ξενοδόχος αλλά συγχρόνως  πρέπει να είναι και…. αφηγητής (story teller). 

Στην 3η ενότητα του Συνεδρίου με τίτλο : «Μεταβαλλόμενες καταναλωτικές συμπεριφορές: Μια νέα αγορά ανατέλλει», επισημάνθηκε ότι ο ξενοδόχος οφείλει να απαλλαγεί από τις παλιές  ξενοδοχειακές συνήθειες. Αναφέρθηκε ότι πριν την άφιξη του πελάτη σε μία μονάδα είναι σημαντικό ο ξενοδόχος να επικοινωνήσει με αυτόν, για το ποιος είναι και τι κάνει παρέχοντας κάποιο αφήγημα. «Ότι επικοινωνούμε με τους πελάτες αναφορικά με το ξενοδοχείο, θα πρέπει να προκύπτει από κάποια ουδέτερη πηγή και όχι από εμάς τους ίδιους, π.χ. εμπειρίες προηγούμενων επισκεπτών , bloggers κλπ», αναφέρθηκε χαρακτηριστικά.

Σε σχέση με τον επηρεασμό για την πραγματοποίηση ενός ταξιδιού επισημάνθηκε ότι το 40% των πελατών επηρεάζεται από την προσωπική διαφήμιση «στόμα με στόμα», ενώ η κλασσική διαφήμιση περιορίζει την επιρροή της  σε ποσοστό 5-10%. Το υπόλοιπο ποσοστό  είναι το digital marketing και τα κοινωνικά μέσα. Επίσης πιο αποτελεσματική θεωρείται η αποστολή emails προς τον πελάτη, όπου θα παρουσιάζονται οι δραστηριότητες ενός προορισμού αντί της  αποστολής παραδοσιακών προωθητικών emails. 

Ο ξενοδόχος οφείλει να δώσει έμφαση στη  «μοναδικότητα» του προϊόντος και στις  φωτογραφίες των ξενοδοχείων στο site τους, οι οποίες  θα πρέπει να είναι αυθεντικές και όχι επιτηδευμένες. Επιπροσθέτως η επανάληψη των ίδιων  φωτογραφικών πλάνων  στο site είναι άνευ  αποτελέσματος. Υποστηρίχθηκε επίσης ότι οι φωτογραφίες των BnB καταλυμάτων  είναι πιο αυθεντικές σε σχέση με αυτές των ξενοδοχείων. Ειδικότερα επισημάνθηκε ότι οι φωτογραφίες πρέπει να επικοινωνούν την «εμπειρία» και όχι την άποψη του ξενοδόχου για το ξενοδοχείο του.

Όπως υπογραμμίστηκε σε πρόσφατη έρευνα που έγινε μεταξύ πελατών ξενοδοχείων,  οι  σημαντικότεροι  παράγοντες ικανοποίησης τους είναι  σε ποσοστό 87% η ασφάλεια, σε ανάλογο ποσοστό 87% η φιλοξενία και σε 85% η ιδιωτικότητα. Παράλληλα τονίστηκε ότι οι πελάτες «τα θέλουν όλα σε ένα μέρος», όπως για παράδειγμα φαγητό μέσα στο ξενοδοχείο, τοπική αυθεντικότητα, ασφαλή τροφή με πλήρη ενημέρωση των συστατικών όσον αφορά  το περιεχόμενο της. 

Στην 4η ενότητα με τίτλο : «Οι ξενοδοχειακές πωλήσεις και το marketing στην εποχή της τεχνολογίας» τονίστηκε από όλους τους ομιλητές ότι οι ξενοδόχοι δεν πρέπει να ακολουθούν μονοπωλιακές συνεργασίες με OTA’s (on line τουριστικούς πράκτορες) και tour operators και να επιδιώκουν καλύτερη διασπορά του πελατολογίου τους. Και σε αυτή την ενότητα επισημάνθηκε ότι πρέπει να υπάρχει ένα είδος προετοιμασίας του πελάτη πριν την άφιξη του.  Πρέπει να αποστέλλεται κάποιο email πριν την άφιξη με ψηφιακό περιεχόμενο «που θα τον αφήνει να ονειρευτεί». Ο ξενοδόχος πρέπει να υλοποιεί κάποια μορφής Loyalty Program και να επιδιώκει την διαδραστικότητα του ξενοδοχείου με την τοπική κοινωνία.

Όπως υπογραμμίστηκε οι τρεις παράμετροι που επηρεάζουν σήμερα την απόφαση ενός πελάτη είναι: η πρόθεση, οι προσφορές και η αυθεντική εμπειρία, δηλαδή με μια λέξη η «φιλοξενία». Ακόμη αναφέρθηκε ότι το 85% των πελατών πριν επισκεφθούν ένα προορισμό δεν έχουν αποφασίσει το πρόγραμμα της επίσκεψη τους.  Τέλος επισημάνθηκε ότι για την προώθηση μιας μονάδας θα πρέπει ιδανικά ποσοστό 1% των εσόδων να αφιερώνεται στο ψηφιακό marketing. 

Σημειώνεται τέλος ότι η κορυφαία αυτή εκδήλωση στο χώρο της ξενοδοχίας, πραγματοποιήθηκε στο περιθώριο της έκθεσης XENIA 2017 με τη συμμετοχή κορυφαίων ξένων και Ελλήνων ομιλητών από την τουριστική βιομηχανία, την ακαδημαϊκή κοινότητα και τις συμβουλευτικές επιχειρήσεις. Το 1ο  διεθνές  Φόρουμ φιλοξενίας ουσιαστικά «άνοιξε» την συζήτηση για το μέλλον της ξενοδοχίας και αποτελεί το πρώτο βήμα για ένα γενικότερο προβληματισμό των Ελλήνων επαγγελματιών αναφορικά με τις διεθνείς τάσεις και εξελίξεις. 

Διαβάστε επίσης

Γιώργος Τσακίρης: Οι 3 μεγάλες αλλαγές στο χώρο της φιλοξενίας

  1. 18/11 12:18

    Πρώτο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ στην Κίμωλο

  2. 18/11 12:07

    Μονοπάτια Πολιτισμού στη Μύκη Ξάνθης

  3. 18/11 12:05

    Η Αθήνα γίνεται «έξυπνη πόλη»

  4. 17/11 15:29

    O Ναός του Ηφαίστου - Εντυπωσιακή τρισδιάστατη αναπαράσταση

  5. 17/11 13:51

    ART Θεσσαλονίκης: Η τέχνη απογειώνει και τον τουρισμό

  6. 17/11 13:49

    Δράσεις τουριστικής προβολής από το Δήμο Σερρών

  7. 17/11 13:42

    Πολιτιστικό Κέντρο το παλαιό στρατιωτικό εργοστάσιο Νέας Χαλκηδόνας

  8. 16/11 15:16

    Στον αέρα από σήμερα η Xenia NEWS...

  9. 16/11 14:29

    Η Τήνος ως η «Μούσα του Αιγαίου» στην WTM 2018

  10. 16/11 14:26

    Δράσεις τουριστικής προβολής από την Περιφέρεια Αττικής

  11. 16/11 14:09

    Θεματικός τουρισμός | Προοπτικές για την αξιοποίηση των Ι.Π. Καλλιθέας Ρόδου

  12. 16/11 13:48

    Τουρισμός | 1,65 δισ. δολάρια ο τζίρος των επαγγεματικών ταξιδίων το 2023

  13. 16/11 13:13

    24ωρη απεργία στα λιμάνια της χώρας στις 28 Νοεμβρίου

  14. 16/11 12:30

    Αυθεντικός Φειδιππίδειος Δρόμος Αθήνα - Σπάρτη - Αθήνα

  15. 16/11 12:25

    "Εβδομάδα της Ελλάδας" στη ρωσική Νίζνι Νόβγκοροντ τον Φεβρουάριο

  16. 16/11 12:09

    Ο Ελληνικός τουρισμός την περίοδο 2012-2017 - Η εκρηκτική άνοδος και η ακτινογραφία των αγορών

  17. 16/11 11:50

    Η Ελλάδα πρωταγωνιστεί στη Στοκχόλμη

  18. 16/11 11:41

    Ανακοινώθηκαν τα μόρια εισαγωγής στη Σχολή Ξεναγών Αθήνας

  19. 16/11 11:38

    Κοινή διακήρυξη Αθήνας και 40 πόλεων για την αντιμετώπιση της Airbnb

  20. 16/11 11:34

    Υποστηρικτής του Art Walk ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης

  21. 16/11 11:24

    Τουρισμός | Πώς επιλέγουν διακοπές οι ταξιδιώτες Gen Z

  22. 16/11 09:40

    Προβολή της Ελλάδας στη Ρουμανία

  23. 16/11 09:38

    Πώς θα προβληθεί ο τουρισμός της Σκιάθου το 2019

  24. 16/11 09:33

    Επιχορηγήσεις για νέα ξενοδοχεία σε Μύκονο και Ρέθυμνο

  25. 16/11 09:31

    Έρχονται στην Ελλάδα τα πολυτελή κάμπινγκ

  26. 16/11 09:28

    Διαγωνισμός για ταξιδιωτικές υπηρεσίες στο Στρασβούργο

  27. 16/11 09:21

    Τουριστικά Γραφεία Δ.Κρήτης: Θετικά κλείνει η χρονιά για τα Χανιά- ζητούμενο η βιωσιμότητα του προορισμού

  28. 16/11 08:58

    FVW workshop: Η Κρήτη είναι τουρισμός + πολιτισμός + προϊόντα - Τι συζητήθηκε στο workshop

  29. 15/11 16:57

    Κορυφαία διάκριση της TUI στον Κωστάκη Λοΐζου του Ομίλου Λούης

  30. 15/11 16:57

    Πανευρωπαϊκή συνάντηση Ξεναγών στην Κρήτη

  31. 15/11 16:48

    Σχέδιο για έξυπνα νησιά στο Αιγαίο

  32. 15/11 16:45

    Περιβαλλοντικό πρόγραμμα από το Santo Maris Oia και την Άγονη Γραμμή Γόνιμη

  33. 15/11 16:00

    Η συμφωνία για το Brexit - Τι προβλέπει για τους ελέγχους στα ταξίδια

  34. 15/11 15:17

    Η Ισπανία υποδέχεται το πρώτο ξενοδοχείο της Ikos Resorts- Επένδυση 150 εκατ. ευρώ

  35. 15/11 15:04

    Έρχεται το ηλεκτρονικό μητρώο τουριστικών πλοίων και μικρών σκαφών

  36. 15/11 14:39

    Υπουργείο Τουρισμού | 4 προσλήψεις στο ΙΕΚ Ρόδου

  37. 15/11 14:28

    FedHATTA: Συνάντηση εργασίας με τον ΣΥΡΙΖΑ για τον τουρισμό

  38. 15/11 14:07

    TUI: Προσλήψεις στην Ελλάδα - Ανοικτές ημέρες καριέρας σε Αθήνα, Κρήτη, Ρόδο και Κω

  39. 15/11 13:51

    Η Εκκλησία και η μεταβυζαντινή τέχνη της Θεσσαλίας στο Διαχρονικό Μουσείο Λάρισας

  40. 15/11 13:41

    Airbnb: Τα 9 πιο εμπνευσμένα σπίτια για τους λάτρεις των τεχνών

  41. 15/11 13:14

    Αμερικανικό επενδυτικό ενδιαφέρον για τη Βόρεια Ελλάδα

  42. 15/11 13:01

    Cyprus Airways: Αυξάνονται οι πτήσεις από Αθήνα προς Λάρνακα το χειμώνα

  43. 15/11 11:48

    Ιστορικό ρεκόρ επιβατικής κίνησης στα αεροδρόμια της χώρας το 10μηνο

  44. 15/11 11:36

    "Ανεβαίνει" ο τουρισμός των μουσουλμάνων – Ποιές είναι οι προτιμήσεις τους στα ταξίδια

  45. 15/11 11:08

    Γερμανικός τουρισμός | Διψήφια αύξηση των πωλήσεων το καλοκαίρι

  46. 15/11 11:00

    Ο Γ.Πελεκανάκης πρόεδρος στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Διευθυντών Ξενοδοχείων

  47. 15/11 10:58

    PublicCafé: Αέρας Κυκλάδων στην καρδιά της Αθήνας

  48. 15/11 10:17

    H Ελλάδα «καλύτερος τουριστικός προορισμός πολιτιστικής κληρονομιάς» στην Ινδία

  49. 15/11 10:12

    INΣΕΤΕ - ReGeneration Academy: Η πρώτη “ακαδημία” εξειδικευμένης εκπαίδευσης στον τουρισμό

  50. 15/11 09:38

    Ανοίγει το ξενοδοχείο Elia Ermou Athens Hotel στο Σύνταγμα

  51. 15/11 09:32

    "Ο Βόλος μας μαγεύει!" τα Χριστούγεννα

  52. 15/11 09:03

    Άδειες για εργασίες σε ξενοδοχεία σε Μύκονο, Κω και Ρόδο

  53. 15/11 09:01

    Δράσεις τουριστικής προβολής Αλοννήσου, Κεφαλλονιάς και Σερρών

  54. 15/11 08:59

    Πρόγραμμα τουριστικής προβολής στην Ολλανδία από τον ΕΟΤ

  55. 15/11 08:56

    Διαμαρτυρίες για το κλείσιμο καταστήματος της Εθνικής στη Μεθώνη

  56. 15/11 08:54

    Μη δασικές εκτάσεις σε ξενοδοχεία στα Χανιά και Κέρκυρα

  57. 15/11 08:37

    Βραβείο αειφορίας της TUI στο ξενοδοχείο Castelli στη Ζάκυνθο

  58. 14/11 19:23

    Υπουργείο Τουρισμού: Προδιαγραφές για τη μετατροπή βαγονιών τρένου σε τουριστικά καταλύματα

  59. 14/11 17:04

    KINAΛ: Πρόταση νόμου για μείωση φόρων στην εστίαση και απόδοση φόρου διαμονής στους Δήμους

  60. 14/11 16:13

    Τα πιο παράξενα αιτήματα των πελατών σε βρετανικά ξενοδοχεία

  61. 14/11 15:10

    Ποιες δεξιότητες ανοίγουν την πόρτα για πρόσληψη σε μια εταιρεία

  62. 14/11 14:55

    Ο εξερχόμενος τουρισμός από την Ινδία θα διπλασιασθεί μέχρι το 2022

  63. 14/11 13:26

    Radisson Blu Park: Ειδικό μενού στο εστιατόριο St' Astra για το Thanksgiving

  64. 14/11 13:22

    Παγκόσμια πρωτιά για το σποτ του ΕΟΤ

  65. 14/11 13:20

    Ποιοί ελληνικοί προορισμοί είχαν τις περισσότερες κρατήσεις rent a car από Γερμανούς

  66. 14/11 12:46

    O αντιπρόεδρος της FedHATTA σε θέση ευθύνης στην ECTAA

  67. 14/11 12:25

    trivago Awards: Διακρίσεις για 60 ελληνικά ξενοδοχεία ως τα καλύτερα για το 2019

  68. 14/11 12:22

    Το Ίδρυμα Γ. & Α. Μαμιδάκη ξεναγεί τους μαθητές στον κόσμο της σύγχρονης τέχνης

  69. 14/11 12:15

    Ο αμερικανικός κολοσσός Hines εξαγοράζει ξενοδοχεία στην Κρήτη

  70. 14/11 12:05

    Με ή χωρίς βίζα τα ταξίδια των Βρετανών στην ΕΕ μετά το Brexit;

  71. 14/11 11:52

    Βρετανικός τουρισμός | Σύγχυση για τις επιπτώσεις του Brexit στα ταξίδια

  72. 14/11 11:33

    Αθήνα | Με ραντεβού η αποκομιδή των απορριμάτων και στην Ομόνοια

  73. 14/11 11:25

    DW: Από ρεκόρ σε ρεκόρ ο ελληνικός τουρισμός

  74. 14/11 11:12

    Ο κυπριακός τουρισμός αναδεικνύει το "Κυπριακό Πρόγευμα"

  75. 14/11 11:07

    Τουριστική προβολή της Αλοννήσου με τη σύγχρονη τεχνολογία

  76. 14/11 10:55

    Πρωτάθλημα Motocross Νοτίου Ελλάδας στη Μεγαλόπολη

  77. 14/11 10:54

    Τουριστική προβολή της Χίου στην Πολωνία

  78. 14/11 10:51

    Διαγωνισμός για τις δημοτικές Θερμοπηγές στην Κάλυμνο

  79. 14/11 10:49

    Ο ΕΟΤ στηρίζει την συναυλία της Α. Πρωτοψάλτη στο Λονδίνο

  80. 14/11 10:46

    Νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις στην Κρήτη

  81. 13/11 16:32

    Ζ.Χνάρης: Το 2019 δεν θα είναι εύκολη χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό

  82. 13/11 15:20

    Αλ. Βασιλικός: Η επόμενη 5ετία δεν θα μοιάζει με την προηγούμενη στον τουρισμό

  83. 13/11 15:20

    FedHATTA: Το Ουμπεκιστάν και η Κούβα συστήνονται στους Έλληνες ταξιδιώτες

  84. 13/11 14:24

    Εικονική πραγματικότητα και Hotel Design Awards Area στην 100% Hotel Show 2018

  85. 13/11 14:05

    Πόσο διαδεδομένος είναι ο ιαματικός τουρισμός στην Ελλάδα;

  86. 13/11 13:43

    Σπουδαίοι ομιλητές στο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας του ΞΕΕ στην XENIA 2018

  87. 13/11 13:35

    Ξενοδοχεία | Παράταση προσφορών για το πρώην Ambassadeur στο κέντρο της Αθήνας

  88. 13/11 13:16

    Στο φως η "άγνωστη" αρχαία Τενέα στο Χιλιομόδι Κορινθίας

  89. 13/11 12:24

    Το «Λεωφορείο της Μακεδονικής Κουζίνας» ξεκίνησε το ταξίδι του στην Ευρώπη

  90. 13/11 12:21

    H ΚΕΔΕ συνεδριάζει για τον τουρισμό

  91. 13/11 11:59

    Facebook Pixel, ένας πολύτιμο εργαλείο για την προβολή της τουριστικής επιχείρησης

  92. 13/11 11:53

    Hertz: Διψήφια αύξηση των μισθώσεων το 9μηνο

  93. 13/11 11:42

    Ρόδος: Ο τουρισμός τριπλασιάζει τα απόβλητα στις παραλίες

  94. 13/11 11:38

    ΣΤΑΣΥ: Χωρίς μετεπιβίβαση οι μετακινήσεις με Μετρό προς το αεροδρόμιο Αθηνών

  95. 13/11 11:33

    Διψήφια αύξηση αεροπορικών αφίξεων στα Ιόνια νησιά

  96. 13/11 11:29

    Η Μήλος στην WTM 2018

  97. 13/11 11:20

    Ίος: Στροφή στον ποιοτικό τουρισμό

  98. 13/11 11:13

    H Θεσσαλονίκη στο όραμα για ενιαία βαλκανική τουριστική εμπειρία

  99. 13/11 11:08

    Ο εναλλακτικός τουρισμός εργαλείο για την επέκταση της σεζόν στην Πάρο

  100. 13/11 11:02

    Πώς η Turkish Airlines θα φέρει τουρισμό όλο το χρόνο στην Τουρκία