Hands Free Hotelier, η… Hands Free λύση για την ψηφιακή απόδοση των ξενοδοχείων

Α Decrease font Enlarge font
Hands Free Hotelier, η… Hands Free λύση για την ψηφιακή απόδοση των ξενοδοχείωνΟ Δημήτρης Σερίφης της Nelios και ο Γιάννης Κυρίτσης της AXIA Hospitality

Ο τρόπος που ο κόσμος επιλέγει, συγκρίνει και τελικά κλείνει τις διακοπές του έχει πλέον αλλάξει. Το κινητό, το tablet, το computer έχουν αναλάβει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταξιδιωτική βιομηχανία αλλάζοντας και τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται τόσο για το marketing όσο και για τις πωλήσεις των ξενοδοχείων. 

Σε αυτό το πολύπλοκο ψηφιακό περιβάλλον, η συνέργεια των εταιρειών AXIA Hospitality και Nelios και η λύση Hands Free Hotelier που προτείνουν, στην κυριολεξία «λύνει τα χέρια» των ξενοδόχων και μάλιστα με απολύτως μετρήσιμα αποτελέσματα: στο 8μηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2017, τα 260 ξενοδοχεία που συνεργάζονται μαζί τους είδαν τις online κρατήσεις τους να αυξάνονται κατά 107,45% έναντι του αντίστοιχου 8μήνου του 2016τα έσοδα από τις απευθείας κρατήσεις αυξήθηκαν κατά 75,28% και η αύξηση της επισκεψιμότητας των websites των ξενοδοχείων κατά 25,74%.

Ο Γιάννης Κυρίτσης της AXIA Hospitality και ο Δημήτρης Σερίφης της Nelios, σε συνέντευξή τους στο Tornos News, παρουσιάζουν τα οφέλη της online εποχής αλλά και τις προκλήσεις που φέρνει, καθώς και τη λύση που προτείνουν για τους ξενοδόχους. 

-- Τι αλλαγές έχει φέρει για τους τουριστικούς επιχειρηματίες η στροφή στο online και τι προκλήσεις έχουν πλέον να αντιμετωπίσουν;

Δ.Σ. Η αύξηση των online κρατήσεων είναι πολύ μεγάλη. Μελέτες αναφέρουν ότι το 85% της τελικής απόφασης του καταναλωτή ως προς την κράτηση του ξενοδοχείου διαμορφώνεται online, ανεξάρτητα από το που θα την κάνει τελικά. Και μάλιστα οι αναζητήσεις από φορητές συσκευές (smartphones, tablets) ξεπερνούν τις αναζητήσεις από ηλεκτρονικούς υπολογιστές.  Πλέον υπάρχουν καινούργια εργαλεία που διαμορφώνουν την απόφαση του ταξιδιώτη, έχουν εξελιχθεί οι metasearch μηχανές, έχουν προστεθεί τα social media... Όλα αυτά δημιουργούν ένα πολύ πιο σύνθετο και δυναμικό περιβάλλον μέσα από το οποίο ο ξενοδόχος καλείται να διαχειριστεί το πώς θα πουλήσει τα δωμάτιά του. Αυτή την πολυπλοκότητα πάμε να καλύψουμε εμείς και να δώσουμε στον ξενοδόχο τη λύση που χρειάζεται έτσι ώστε να δημιουργηθεί μια στρατηγική που θα αυξήσει την κερδοφορία του. 

--Ποια είναι για τους ξενοδόχους η διαφορά των online πωλήσεων από τις offline;

Γ.Κ.Κατ’ αρχήν οι ξενοδόχοι εισπράττουν τα χρήματα από τις πωλήσεις τους απευθείας από τον πελάτη και δεν περιμένουν μεγάλα χρονικά διαστήματα να πληρωθούν από τον πράκτορα. Για τον λόγο αυτό στρέφονται προς τις onlineπωλήσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και οι μεγάλοι πράκτορες έχουν στραφεί στο online, τόσο στις B2B κρατήσεις όσο και στις B2C (π.χ. Hotelbeds, expedia, booking, κλπ). 

Όμως η στροφή αυτή απαιτεί εμπειρία στο yield management. Για παράδειγμα, δεν είναι μόνο οι τιμές που παίζουν ρόλο, είναι και το περιεχόμενο (φωτογραφίες, κείμενα, κ.ά. ) που κάνει τη διαφορά. 

--Πρόσφατα λανσάρατε στην αγορά ένα ολοκληρωμένο πακέτο για την onlineαπόδοση των ξενοδοχείων, που προέκυψε από τη σύμπραξη των δύο εταιρειών, το HandsFreeHotelier. Τι ακριβώς είναι αυτό;

Δ.Σ.Η ιδέα είναι ότι, κάτω από ένα συμβόλαιο, ο ξενοδόχος παίρνει μια ολοκληρωμένη λύση (που περιλαμβάνει 24 διαφορετικές υπηρεσίες!) ανάλογα με τις ανάγκες του, που έχει να κάνει είτε με τη διαχείριση των πωλήσεών του είτε με τη διαχείριση των κρατήσεών του είτε με το online marketing. Ο ξενοδόχος μας αναλύει πως δουλεύει μέχρι σήμερα κι εμείς του βγάζουμε ένα πλάνο τριετίας με στοχοθέτηση ανά έτος για το που μπορεί να φτάσει η κερδοφορία του. Κάνουμε στην ουσία ένα business plan, εκτιμούμε που μπορεί να φτάσει αυτό το ξενοδοχείο σε επίπεδο πωλήσεων, τι πρέπει να κάνουμε για να πετύχουμε αυτό το πλάνο, πόσο πρέπει να πληρώσει για αυτό. Και τα στελέχη των δύο εταιρειών μας καλούνται να το υλοποιήσουν. 

Γ.Κ. Αν δεν υπάρχει sales, δεν υπάρχει marketing. Και αν δεν υπάρχει marketing, δεν υπάρχει sales. Για παράδειγμα, σχεδιάζοντας τις προσφορές που θα βγάλω σε ένα ξενοδοχείο, χρειάζομαι τη στήριξη του digital marketing για να μου πει ποιες είναι οι πιο δυνατές αγορές στο συγκεκριμένο ξενοδοχείο. Κατόπιν θα βγάλω εγώ μια συγκεκριμένη προσφορά, βλέποντας αν οι τιμές σε εκείνη την αγορά είναι οι σωστές στους online αλλά και στους offline πράκτορες, για να προχωρήσει μετά στην ανάλογη διαφήμιση το digital marketing. Αν δεν υπάρχει αυτή η σύνδεση μεταξύ του marketingκαι του sales, δεν πετυχαίνουμε το στόχο. 

Γ.Κ. Καλώς ή κακώς τα ξενοδοχεία, ακόμα και μεγάλοι όμιλοι, δεν έχουν αναπτύξει ακόμα τη σύνδεση μεταξύ digital marketing και sales. Το κάθε τμήμα δουλεύει μόνο του και ο μόνος που χάνει είναι ο ξενοδόχος. 

--Εσείς αναλαμβάνετε όλη τη λειτουργία των δύο τμημάτων, marketing και sales;

Γ.Κ. Ναι, τα αναλαμβάνουμε εμείς ολοκληρωμένα. Δηλαδή, από τα emails, τηλεφωνικές κρατήσεις, σύναψη και διαπραγμάτευση online συμβολαίων έως yield management, revenue management, διεθνείς εκθέσεις, digital marketing (website, social media, SEO, adwords, newsletter, email campaigns, κ.λπ.).

Δ.Σ. Αυτή τη στιγμή έχουμε 17 κοινά projects. Και τα αποτελέσματα είναι απολύτως μετρήσιμα: έχουμε 96% ανανέωση των συμβολαίων μας. Είμαστε καθαρά performance agenciesκαι οι δύο, δηλαδή κρινόμαστε από τα αποτελέσματα. Λέμε, έχουμε ξοδέψει τόσα λεφτά, έχουν γίνει αυτές οι ενέργειες, έχουν αποδώσει τόσα.  

Τα οφέλη για τον ξενοδόχο

--Ποια είναι τα οφέλη του για τον ξενοδόχο;

Δ.Σ. Με όλη αυτή η πολυπλοκότητα που υπάρχει στην online διάθεση δωματίων και στο online marketing, στην ουσία το Hands Free του εξασφαλίζει ότι θα γίνει η βέλτιστη δυνατή διαχείριση σε αυτό το οικοσύστημα με στόχο να πετύχουμε καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα. 

Γ.Κ. Εγώ θα το πω και πιο ωμά: εάν ένα ξενοδοχείο είχε τζίρο 100.000 ευρώ, με το Hands Free Hotelier θα ανέβει τουλάχιστον 50% ο τζίρος του. Συνήθως ο ξενοδόχος θεωρεί ότι έχει ένα ταβάνι. Δεν ξέρει ότι αν δουλέψει μαζί μας, μπορεί να ξεπεράσει αυτό το ταβάνι. Δεν είναι θέμαoperation, δεν κάνουμε management, είναι μόνο θέμα στρατηγικής.

--Πώς βλέπετε την επόμενη χρονιά;

Δ.Σ. + Γ.Κ. Οι προκρατήσεις στα site μας είναι αυξημένες κατά 30% σε σχέση με πέρσι. Μετά την WTM βλέπουμε αύξηση από την αγορά της Μεγάλης Βρετανίας και επιμήκυνση της σεζόν ακόμα και σε προορισμούς που μέχρι τώρα κινούνταν το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου,  όπως η Πάτμος, η Μήλος, αλλά και η Ίος, (την οποία πλέον επισκέπτονται πολλοί πελάτες από τη Σαντορίνη, λόγω της μεταξύ τους σύνδεσης, με αποτέλεσμα η μέση τιμή να έχει αυξηθεί κατά 120%).

Επίσης βλέπουμε κρατήσεις από νέες αγορές όπως το Ιράν, τις Αραβικές χώρες, το Ισραήλ, τη Νότια Αφρική, λόγω της διείσδυσης και του content των πελατών μας Online. Επίσης βλέπουμε πολλές κρατήσεις από Ελλάδα, το οποίο δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη ότι αυξάνεται ο εσωτερικός τουρισμός αλλά σημαίνει ότι ο Έλληνας έχει εξοικειωθεί με τη χρήση του Internet. 

 ** H Αxia Hospitality και η Nelios συμμετέχουν με το Hands Free Hotelier στην έκθεση 100% Hotel Show που πραγματοποιείται 17-20 Νοεμβρίου στο ΜEC Παιανίας (Stand B45-C46, Digital Square).

 ** Η Nelios συμμετέχει στην έκθεση Xenia, 25-27 Νοεμβρίου, Metropolitan Expo (Hall 2, Stand B14).

 

  1. 14/12 15:07

    Grecotel: Ένας από τους «Θησαυρούς» του Ελληνικού Τουρισμού

  2. 14/12 14:41

    Τουρισμός: Εκτόξευση των αφίξεων στη Μεσογειακή Ευρώπη το 10μηνο

  3. 14/12 13:46

    Μέχρι το φθινόπωρο του 2018 το νέο χωροταξικό για τον τουρισμό

  4. 14/12 13:35

    Αναβάθμιση του ξενοδοχείου ΣΟΝΙΑ στον Πολύγυρο

  5. 14/12 13:10

    Φορητά ξενοδοχεία, η νέα μόδα στα ταξίδια πολυτελείας

  6. 14/12 12:07

    McKinsey: Πώς αντιμετωπίζεται ο υπερ-τουρισμός στους δημοφιλείς προορισμούς

  7. 14/12 11:44

    TUI: Στα ύψη ο τουρκικός τουρισμός το 2018

  8. 14/12 11:30

    Βράβευση του Γραφείου ΕΟΤ Γερμανίας από τον Γερμανικό Σύνδεσμο Ταξιδίων

  9. 14/12 11:21

    Ξενοδοχεία: Πώς οι νέες τεχνολογίες θα απογειώσουν την εμπειρία διαμονής το 2018

  10. 14/12 10:46

    Αύξηση δρομολογίων Καβάλα- Πρίνος ζήτησε ο Δήμαρχος Θάσου

  11. 14/12 10:30

    Ε.Κουντουρά: Προβολή της Ελλάδας στην αμερικανική αγορά

  12. 14/12 10:17

    Πλάνο τουριστικής προβολής της Καρπάθου

  13. 14/12 10:07

    Κυπριακός τουρισμός: Σύμφωνο ανάδειξης της γαστρονομίας

  14. 14/12 10:04

    Αποφάσεις τουριστικής προβολής από Δήμους

  15. 13/12 18:36

    Εθνική Τράπεζα: Ο τουρισμός οδηγεί την ανάκαμψη του ΑΕΠ

  16. 13/12 17:12

    Eurowings: Νέα σύνδεση με Ελλάδα από την Αυστρία

  17. 13/12 17:05

    Τουρκικός τουρισμός: Προβλέψεις για ρεκόρ αφίξεων από τη Ρωσία το 2018

  18. 13/12 16:30

    M. Κόνσολας: Η υπερφορολόγηση πλήττει την ανταγωνιστικότητα του τουρισμού

  19. 13/12 16:28

    Συμμετοχή του ΕΟΤ στο Winter Ball 2017 της Μόσχας

  20. 13/12 16:26

    Fraport: Έργα 10 εκατ. ευρώ στο αεροδρόμιο Καβάλας

  21. 13/12 16:19

    Celestyal Cruises: Θετικό το 2017 – Άνοιγμα σε Αμερική και Ασία το 2018

  22. 13/12 16:18

    Δράμα: Νέα πνοή στην τουριστική δραστηριότητα με στήριξη της ΕΕ

  23. 13/12 15:13

    Ι.Ρέτσος: Χωροταξικό και υπερφορολόγηση τα "αγκάθια" του ελληνικού τουρισμού

  24. 13/12 14:34

    Ξενοδοχεία: Δωρεά του Agapi Beach σε οικογένειες του Δήμου Μαλεβιζίου.

  25. 13/12 13:54

    Ο υπερ-τουρισμός απειλεί την Σαντορίνη

  26. 13/12 13:09

    Κοινές δράσεις Ελλάδας - Ρωσίας για το Έτος Τουρισμού

  27. 13/12 12:44

    Όμιλος Goldair: Θετικοί ρυθμοί ανάπτυξης και το 2017

  28. 13/12 12:11

    Τον Ιανουάριο η 1η έκθεση GRECIA PANORAMA στη Ρουμανία

  29. 13/12 11:42

    AirHelp: Αποζημιώσεις για καθυστερήσεις πτήσεων από Αθήνα

  30. 13/12 11:14

    Γερμανικός τουρισμός: Ελλάδα και Αίγυπτος οι μεγάλοι νικητές της χρονιάς

  31. 13/12 11:08

    Χανιά: City branding με εφαρμογές “έξυπνης” πόλης

  32. 13/12 11:06

    500.000 ευρώ για συντήρηση του οδικού δικτύου Σαντορίνης- Διαγωνισμός

  33. 13/12 11:05

    Στην Ελευσίνα μια φορά - Το χάνι του Καμπόλη

  34. 13/12 11:01

    Άρωμα Χριστουγέννων στην Αθήνα-Όλες οι εορταστικές εκδηλώσεις

  35. 13/12 10:55

    ΕΕ: Αναβαθμίζονται τα συστήματα πληροφοριών για μεγαλύτερη ασφάλεια

  36. 13/12 10:46

    Η Cyan Group of Hotels γιορτάζει τα 40 χρόνια της

  37. 13/12 10:42

    Κυπριακός τουρισμός: Προτροπές ΚΟΤ για τα Χριστούγεννα

  38. 13/12 10:40

    TUI: 12% αύξηση εσόδων και κερδών

  39. 13/12 10:37

    Δίκτυο πεζοπορικών διαδρομών στο Λέχοβο Φλωρίνης

  40. 13/12 10:30

    Δήμος Σερρών: Διοργάνωση Θρησκευτικού Φεστιβάλ

  41. 13/12 10:27

    Δράσεις τουριστικής προβολής προορισμών

  42. 12/12 18:20

    Παρίσι: Ο δήμος ζητεί από την Airbnb να διαγράψει 1.000 αδήλωτα σπίτια

  43. 12/12 18:00

    Βρετανία: Το Brexit θα ρίξει την παραγωγικότητα των επιχειρήσεων στον Τουρισμό

  44. 12/12 17:40

    Διατήρηση του μειωμένου ΦΠΑ στα νησιά ζητεί η ΠΟΞ

  45. 12/12 17:31

    Ενθαρρυντικά μηνύματα στην Greek Tourism Expo για το Ν. Αιγαίο

  46. 12/12 16:57

    Πώς το ποδήλατο θα βοηθήσει την οικονομία των Τρικάλων

  47. 12/12 16:35

    Qatar Airways: Εορτασμός στην Αθήνα για τα 20 χρόνια λειτουργίας

  48. 12/12 16:25

    Marketing Greece: Αφιερώματα σε γερμανικά μέσα ενημέρωσης

  49. 12/12 15:48

    ΥΠΑ: Προς νέο ρεκόρ επιβατικής κίνησης τα ελληνικά αεροδρόμια το 2017

  50. 12/12 15:43

    Olympic Air: Ποιες πτήσεις επηρεάζονται από την απεργία την Πέμπτη

  51. 12/12 15:35

    ΥΠΑ: Ομαλά διεξάγονται οι πτήσεις στο "Μακεδονία"

  52. 12/12 15:31

    Αυτό είναι το πιο περιζήτητο ελληνικό σπίτι στην Airbnb

  53. 12/12 14:57

    Η Airbnb, οι απάτες και τα εμπορικά συμφέροντα

  54. 12/12 14:14

    Οι 5 top τάσεις στα μπουτίκ ξενοδοχεία το 2018

  55. 12/12 13:44

    easyJet: 7 νέα δρομολόγια προς Ελλάδα το 2018

  56. 12/12 13:39

    Οι τουρίστες ζητούν κρητικό μέλι στα ξενοδοχεία ... και δε βρίσκουν!

  57. 12/12 13:34

    Ολοκληρώθηκε η Greek Tourism Expo 2017- 6.100 b2b συναντήσεις με τους εκθέτες

  58. 12/12 13:12

    FedHATTA: Δυναμικό restart της αγοράς των ΗΠΑ με το Athens ASTA Destination Expo

  59. 12/12 13:09

    Ρωσικός τουρισμός: Υψηλές προκρατήσεις για Ελλάδα

  60. 12/12 12:35

    ΝΔ: Αγνοείται η τύχη του νομοσχεδίου για τα υδροπλάνα

  61. 12/12 12:15

    Fraport: +10,6% η επιβατική κίνηση στα 14 αεροδρόμια το 11μηνο

  62. 12/12 11:40

    H Airbnb κοντά στην εξαγορά του ευρωπαϊκού τμήματος της Wyndham

  63. 12/12 11:16

    Οι 10 δημοφιλέστεροι προορισμοί για τους Έλληνες αυτά τα Χριστούγεννα

  64. 12/12 11:11

    ΣΕΤΚΕ: Mη κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα τα σπίτια που μισθώνονται στους τουρίστες

  65. 12/12 11:01

    Πρόσκληση Ε. Κουντουρά για διεθνείς επενδύσεις στην Ελλάδα

  66. 12/12 10:56

    Costa Navarino: Διεθνής διάκριση για τις πολυτελείς κατοικίες

  67. 12/12 10:24

    ΞΕΕ: Πανευρωπαϊκή πρωτιά για το "Ελληνικό Πρωινό"

  68. 12/12 10:15

    Mediterranean Sea Hit Report: Οι επιδόσεις στα ξενοδοχεία της Μεσογείου τον Οκτώβριο

  69. 12/12 10:07

    Εγκρίσεις για Ιαματικά Λουτρά

  70. 12/12 10:05

    Δήμος Ρόδου: Διαγωνισμός για την εκμίσθωση Χαμάμ

  71. 12/12 09:52

    Σχέδιο νόμου για τον εκσυγχρονισμό της τουριστικής νομοθεσίας

  72. 11/12 22:32

    Tα "κλειδιά" του ΞΕΕ για τα boutique ξενοδοχεία (video)

  73. 11/12 20:49

    Μυτιλήνη: Ημερίδα για τη διασύνδεση Αγροδιατροφής- Βιομηχανίας- Τουρισμού

  74. 11/12 19:42

    Ποιά επαγγέλματα στον Τουρισμό βάζουν POS

  75. 11/12 17:54

    ΠΟΞ: Τρεις προτάσεις για τη χρήση αιγιαλού από τα ξενοδοχεία

  76. 11/12 17:35

    Προβολή της Ελλάδας στη Μόσχα ως ιατρικού προορισμού

  77. 11/12 16:34

    +14% ο κύκλος εργασιών στις υπηρεσίες καταλυμάτων και εστίασης το γ' 3μηνο

  78. 11/12 15:37

    Zeus International: 4 νέα ξενοδοχειακά πρότζεκτ στην Αθήνα το 2018

  79. 11/12 14:03

    Παγκόσμια διάκριση για το Aristi Mountain Resort

  80. 11/12 13:46

    Γ. Κανελλόπουλος: Απαιτούνται διευκρινίσεις για τις τουριστικές μισθώσεις σπιτιών (video)

  81. 11/12 13:23

    Ο Δήμος Ρόδου στην Greek Tourism Expo

  82. 11/12 12:57

    Δημοψήφισμα στη Μύκονο για το καζίνο

  83. 11/12 12:06

    Μ.Κόνσολας: Πώς θα αναπτυχθεί ο εναλλακτικός τουρισμός

  84. 11/12 12:03

    Ξενοδοχεία: Κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης από τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες

  85. 11/12 11:59

    Κοινωνική συνέργεια από 4 ξενοδοχειακές ενώσεις της Κ.Μακεδονίας

  86. 11/12 11:50

    Η πίτσα στην πολιτιστική κληρονομιά της UNESCO

  87. 11/12 11:46

    Η Ryanair τελειώνει τη συνεργασία της με την Amadeus

  88. 11/12 11:41

    Τάσος Γκόβας: Πώς θα ενισχυθεί ο τουρισμός με τα υδροπλάνα (video)

  89. 11/12 11:12

    Ο ιαματικός τουρισμός μπορεί να τονώσει την περιφερειακή ανάπτυξη

  90. 11/12 10:46

    Mitsis Hotels: Σήμα Green Key στα 17 ξενοδοχεία του Ομίλου

  91. 11/12 10:34

    Νέα ψηφιακή εφαρμογή στο αεροδρόμιο της Αθήνας

  92. 11/12 10:29

    Σύστημα ασφαλείας στο λιμάνι της Σάμου

  93. 11/12 10:27

    Διαγωνισμός για ξενοδοχειακές υπηρεσίες

  94. 11/12 10:08

    To διεθνές φόρουμ "Peace and Sport" διεκδικεί η Ρόδος για το 2019

  95. 11/12 09:52

    Global Blue Hellas: Απογειώθηκαν οι συναλλαγές Tax Free το 12μηνο

  96. 11/12 09:25

    Ποιά έργα πολιτιστικής κληρονομιάς στο Ιόνιο μπαίνουν στο ΕΣΠΑ

  97. 10/12 15:42

    Greek Tourism Expo: Ισχυρή εξάρτηση των μικρών ξενοδοχείων στην Ελλάδα από τις online κρατήσεις

  98. 10/12 10:55

    O ΕΟΤ σε εκδηλώσεις στη Ν.Υόρκη, Βουδαπέστη και Κων/πολη

  99. 10/12 10:53

    Δήμος Σπάρτης: Διαγωνισμός για υλικό τουριστικής προβολής

  100. 10/12 10:37

    Ποιες επιχειρήσεις τιμήθηκαν στα βραβεία “Treasures of Greek Tourism 2017”.