Hands Free Hotelier, η… Hands Free λύση για την ψηφιακή απόδοση των ξενοδοχείων

Α Decrease font Enlarge font
Hands Free Hotelier, η… Hands Free λύση για την ψηφιακή απόδοση των ξενοδοχείωνΟ Δημήτρης Σερίφης της Nelios και ο Γιάννης Κυρίτσης της AXIA Hospitality

Ο τρόπος που ο κόσμος επιλέγει, συγκρίνει και τελικά κλείνει τις διακοπές του έχει πλέον αλλάξει. Το κινητό, το tablet, το computer έχουν αναλάβει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταξιδιωτική βιομηχανία αλλάζοντας και τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται τόσο για το marketing όσο και για τις πωλήσεις των ξενοδοχείων. 

Σε αυτό το πολύπλοκο ψηφιακό περιβάλλον, η συνέργεια των εταιρειών AXIA Hospitality και Nelios και η λύση Hands Free Hotelier που προτείνουν, στην κυριολεξία «λύνει τα χέρια» των ξενοδόχων και μάλιστα με απολύτως μετρήσιμα αποτελέσματα: στο 8μηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2017, τα 260 ξενοδοχεία που συνεργάζονται μαζί τους είδαν τις online κρατήσεις τους να αυξάνονται κατά 107,45% έναντι του αντίστοιχου 8μήνου του 2016τα έσοδα από τις απευθείας κρατήσεις αυξήθηκαν κατά 75,28% και η αύξηση της επισκεψιμότητας των websites των ξενοδοχείων κατά 25,74%.

Ο Γιάννης Κυρίτσης της AXIA Hospitality και ο Δημήτρης Σερίφης της Nelios, σε συνέντευξή τους στο Tornos News, παρουσιάζουν τα οφέλη της online εποχής αλλά και τις προκλήσεις που φέρνει, καθώς και τη λύση που προτείνουν για τους ξενοδόχους. 

-- Τι αλλαγές έχει φέρει για τους τουριστικούς επιχειρηματίες η στροφή στο online και τι προκλήσεις έχουν πλέον να αντιμετωπίσουν;

Δ.Σ. Η αύξηση των online κρατήσεων είναι πολύ μεγάλη. Μελέτες αναφέρουν ότι το 85% της τελικής απόφασης του καταναλωτή ως προς την κράτηση του ξενοδοχείου διαμορφώνεται online, ανεξάρτητα από το που θα την κάνει τελικά. Και μάλιστα οι αναζητήσεις από φορητές συσκευές (smartphones, tablets) ξεπερνούν τις αναζητήσεις από ηλεκτρονικούς υπολογιστές.  Πλέον υπάρχουν καινούργια εργαλεία που διαμορφώνουν την απόφαση του ταξιδιώτη, έχουν εξελιχθεί οι metasearch μηχανές, έχουν προστεθεί τα social media... Όλα αυτά δημιουργούν ένα πολύ πιο σύνθετο και δυναμικό περιβάλλον μέσα από το οποίο ο ξενοδόχος καλείται να διαχειριστεί το πώς θα πουλήσει τα δωμάτιά του. Αυτή την πολυπλοκότητα πάμε να καλύψουμε εμείς και να δώσουμε στον ξενοδόχο τη λύση που χρειάζεται έτσι ώστε να δημιουργηθεί μια στρατηγική που θα αυξήσει την κερδοφορία του. 

--Ποια είναι για τους ξενοδόχους η διαφορά των online πωλήσεων από τις offline;

Γ.Κ.Κατ’ αρχήν οι ξενοδόχοι εισπράττουν τα χρήματα από τις πωλήσεις τους απευθείας από τον πελάτη και δεν περιμένουν μεγάλα χρονικά διαστήματα να πληρωθούν από τον πράκτορα. Για τον λόγο αυτό στρέφονται προς τις onlineπωλήσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και οι μεγάλοι πράκτορες έχουν στραφεί στο online, τόσο στις B2B κρατήσεις όσο και στις B2C (π.χ. Hotelbeds, expedia, booking, κλπ). 

Όμως η στροφή αυτή απαιτεί εμπειρία στο yield management. Για παράδειγμα, δεν είναι μόνο οι τιμές που παίζουν ρόλο, είναι και το περιεχόμενο (φωτογραφίες, κείμενα, κ.ά. ) που κάνει τη διαφορά. 

--Πρόσφατα λανσάρατε στην αγορά ένα ολοκληρωμένο πακέτο για την onlineαπόδοση των ξενοδοχείων, που προέκυψε από τη σύμπραξη των δύο εταιρειών, το HandsFreeHotelier. Τι ακριβώς είναι αυτό;

Δ.Σ.Η ιδέα είναι ότι, κάτω από ένα συμβόλαιο, ο ξενοδόχος παίρνει μια ολοκληρωμένη λύση (που περιλαμβάνει 24 διαφορετικές υπηρεσίες!) ανάλογα με τις ανάγκες του, που έχει να κάνει είτε με τη διαχείριση των πωλήσεών του είτε με τη διαχείριση των κρατήσεών του είτε με το online marketing. Ο ξενοδόχος μας αναλύει πως δουλεύει μέχρι σήμερα κι εμείς του βγάζουμε ένα πλάνο τριετίας με στοχοθέτηση ανά έτος για το που μπορεί να φτάσει η κερδοφορία του. Κάνουμε στην ουσία ένα business plan, εκτιμούμε που μπορεί να φτάσει αυτό το ξενοδοχείο σε επίπεδο πωλήσεων, τι πρέπει να κάνουμε για να πετύχουμε αυτό το πλάνο, πόσο πρέπει να πληρώσει για αυτό. Και τα στελέχη των δύο εταιρειών μας καλούνται να το υλοποιήσουν. 

Γ.Κ. Αν δεν υπάρχει sales, δεν υπάρχει marketing. Και αν δεν υπάρχει marketing, δεν υπάρχει sales. Για παράδειγμα, σχεδιάζοντας τις προσφορές που θα βγάλω σε ένα ξενοδοχείο, χρειάζομαι τη στήριξη του digital marketing για να μου πει ποιες είναι οι πιο δυνατές αγορές στο συγκεκριμένο ξενοδοχείο. Κατόπιν θα βγάλω εγώ μια συγκεκριμένη προσφορά, βλέποντας αν οι τιμές σε εκείνη την αγορά είναι οι σωστές στους online αλλά και στους offline πράκτορες, για να προχωρήσει μετά στην ανάλογη διαφήμιση το digital marketing. Αν δεν υπάρχει αυτή η σύνδεση μεταξύ του marketingκαι του sales, δεν πετυχαίνουμε το στόχο. 

Γ.Κ. Καλώς ή κακώς τα ξενοδοχεία, ακόμα και μεγάλοι όμιλοι, δεν έχουν αναπτύξει ακόμα τη σύνδεση μεταξύ digital marketing και sales. Το κάθε τμήμα δουλεύει μόνο του και ο μόνος που χάνει είναι ο ξενοδόχος. 

--Εσείς αναλαμβάνετε όλη τη λειτουργία των δύο τμημάτων, marketing και sales;

Γ.Κ. Ναι, τα αναλαμβάνουμε εμείς ολοκληρωμένα. Δηλαδή, από τα emails, τηλεφωνικές κρατήσεις, σύναψη και διαπραγμάτευση online συμβολαίων έως yield management, revenue management, διεθνείς εκθέσεις, digital marketing (website, social media, SEO, adwords, newsletter, email campaigns, κ.λπ.).

Δ.Σ. Αυτή τη στιγμή έχουμε 17 κοινά projects. Και τα αποτελέσματα είναι απολύτως μετρήσιμα: έχουμε 96% ανανέωση των συμβολαίων μας. Είμαστε καθαρά performance agenciesκαι οι δύο, δηλαδή κρινόμαστε από τα αποτελέσματα. Λέμε, έχουμε ξοδέψει τόσα λεφτά, έχουν γίνει αυτές οι ενέργειες, έχουν αποδώσει τόσα.  

Τα οφέλη για τον ξενοδόχο

--Ποια είναι τα οφέλη του για τον ξενοδόχο;

Δ.Σ. Με όλη αυτή η πολυπλοκότητα που υπάρχει στην online διάθεση δωματίων και στο online marketing, στην ουσία το Hands Free του εξασφαλίζει ότι θα γίνει η βέλτιστη δυνατή διαχείριση σε αυτό το οικοσύστημα με στόχο να πετύχουμε καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα. 

Γ.Κ. Εγώ θα το πω και πιο ωμά: εάν ένα ξενοδοχείο είχε τζίρο 100.000 ευρώ, με το Hands Free Hotelier θα ανέβει τουλάχιστον 50% ο τζίρος του. Συνήθως ο ξενοδόχος θεωρεί ότι έχει ένα ταβάνι. Δεν ξέρει ότι αν δουλέψει μαζί μας, μπορεί να ξεπεράσει αυτό το ταβάνι. Δεν είναι θέμαoperation, δεν κάνουμε management, είναι μόνο θέμα στρατηγικής.

--Πώς βλέπετε την επόμενη χρονιά;

Δ.Σ. + Γ.Κ. Οι προκρατήσεις στα site μας είναι αυξημένες κατά 30% σε σχέση με πέρσι. Μετά την WTM βλέπουμε αύξηση από την αγορά της Μεγάλης Βρετανίας και επιμήκυνση της σεζόν ακόμα και σε προορισμούς που μέχρι τώρα κινούνταν το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου,  όπως η Πάτμος, η Μήλος, αλλά και η Ίος, (την οποία πλέον επισκέπτονται πολλοί πελάτες από τη Σαντορίνη, λόγω της μεταξύ τους σύνδεσης, με αποτέλεσμα η μέση τιμή να έχει αυξηθεί κατά 120%).

Επίσης βλέπουμε κρατήσεις από νέες αγορές όπως το Ιράν, τις Αραβικές χώρες, το Ισραήλ, τη Νότια Αφρική, λόγω της διείσδυσης και του content των πελατών μας Online. Επίσης βλέπουμε πολλές κρατήσεις από Ελλάδα, το οποίο δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη ότι αυξάνεται ο εσωτερικός τουρισμός αλλά σημαίνει ότι ο Έλληνας έχει εξοικειωθεί με τη χρήση του Internet. 

 ** H Αxia Hospitality και η Nelios συμμετέχουν με το Hands Free Hotelier στην έκθεση 100% Hotel Show που πραγματοποιείται 17-20 Νοεμβρίου στο ΜEC Παιανίας (Stand B45-C46, Digital Square).

 ** Η Nelios συμμετέχει στην έκθεση Xenia, 25-27 Νοεμβρίου, Metropolitan Expo (Hall 2, Stand B14).

 

  1. 19/07 11:32

    Ryanair: 600 πτήσεις ακυρώνονται λόγω απεργίας των εργαζομένων

  2. 19/07 11:09

    Ο πολιτισμός μέσο για προσέλκυση ποιοτικού τουρισμού στην Αστυπάλαια

  3. 19/07 10:53

    TUI: Νέο ξενοδοχείο Family Life στην Ελούντα το 2019

  4. 19/07 10:36

    Sky Express: Νέα δρομολόγια από την Αθήνα προς Λήμνο, Ιωάννινα και Χανιά

  5. 19/07 10:26

    Παράνομη ναύλωση σκάφους αναψυχής στην Πρέβεζα

  6. 19/07 09:09

    Η Emirates εισάγει την τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας

  7. 19/07 08:56

    Γ.Καμίνης: Λύσεις τώρα στο πρόβλημα των ναρκωτικών

  8. 19/07 08:54

    Διαγωνισμός αξιοποίησης έκτασης για τουριστικούς σκοπούς στην Πιερία

  9. 19/07 08:52

    Κυπριακός τουρισμός: Ρεκόρ όλων των εποχών στις αφίξεις το α' 6μηνο

  10. 19/07 08:49

    EOT: Διαδικτυακό σεμινάριο για την Ελλάδα

  11. 19/07 08:45

    Διαγωνισμός για εκμίσθωση ξενώνα στον Κολινδρό

  12. 19/07 08:43

    Πρέβεζα: Εκδηλώσεις για τα 90 χρόνια από το θάνατο του Κώστα Καρυωτάκη

  13. 19/07 08:17

    «Φρένο» στα πλαστικά καλαμάκια και από τη Marriott

  14. 18/07 17:17

    easyJet: Νέες χειμερινές συνδέσεις Βερολίνο-Αθήνα

  15. 18/07 15:24

    ΣΕΤΚΕ: Στον αέρα η πλατφόρμα κρατήσεων Go2Greece

  16. 18/07 15:08

    Lufthansa: Νέο δρομολόγιο προς Θεσσαλονίκη το χειμώνα

  17. 18/07 14:38

    Πόσο social είμαστε;

  18. 18/07 14:30

    ΕΚΠΟΙΖΩ: Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ταξιδιώτες για τις χρεώσεις στις παραλίες

  19. 18/07 14:21

    Η Δυτική Ελλάδα Τιμώμενη Περιφέρεια στην 34η Philoxenia

  20. 18/07 14:20

    Ο βρετανικός τουρισμός απογειώνεται στις 27 Ιουλίου

  21. 18/07 14:20

    Και επίσημα η συμφωνία Βασιλάκη-Σμπώκου

  22. 18/07 13:03

    Hotel Megatrends στην Xenia 2018- Όλες οι μεγάλες τάσεις στην ελληνική φιλοξενία

  23. 18/07 12:56

    ΝΔ και Δήμος Ιεράπετρας στη μάχη κατά της λειψυδρίας

  24. 18/07 12:52

    Discover North Athens: Συνεχείς αφίξεις Κινέζων τουριστών στην Αθήνα

  25. 18/07 12:50

    ΟΛΠ: Ημερίδα για την ασφάλεια στη Μεσόγειο

  26. 18/07 10:49

    Έρευνα Expedia: Πώς ταξιδεύουν οι Γάλλοι, οι Γερμανοί και οι Βρετανοί

  27. 18/07 10:38

    Μεγάλο ξενοδοχειακό deal: Ολοκληρώθηκε η συμφωνία των οικογενειών Βασιλάκη- Σμπώκου

  28. 18/07 09:46

    Νέες πτήσεις της Germania για Κάρπαθο

  29. 18/07 09:41

    Aύξηση 50% των Γερμανών τουριστών στη Βουλγαρία την τελευταία 3ετία

  30. 18/07 09:35

    Δήμος Αμυνταίου: Διαγωνισμός για εκμίσθωση ξενοδοχείου - εστιατορίου

  31. 18/07 09:30

    ΕΟΤ: Συνδιαφήμιση με t.o's στη Γερμανία

  32. 18/07 09:28

    Πανεπιστήμιο Πειραιώς: Διαγωνισμός για ταξιδιωτικές υπηρεσίες

  33. 18/07 09:26

    Ξένοι δημοσιογράφοι του τουρισμού και της γαστρονομίας στη Χίο

  34. 17/07 17:01

    Discover Greece: Aναρρίχηση στην Κάλυμνο με φόντο το Αιγαίο

  35. 17/07 16:34

    Aγαπημένο ξενοδοχείο των Άγγλων το Creta Maris

  36. 17/07 16:33

    Τι είναι το Facebook engagement και πως μπορούμε να το βελτιώσουμε;

  37. 17/07 16:17

    Skytrax: Η Aegean καλύτερος περιφερειακός αερομεταφορέας στην Ευρώπη και το 2018

  38. 17/07 15:49

    E. Κουντουρά: O τουρισμός στηρίζει τους επαγγελματίες όλων των κλάδων

  39. 17/07 14:41

    Spec Προβολής από τον Κυπριακό Οργανισμό Τουρισμού για διάφορες αγορές

  40. 17/07 14:16

    TUI & T. Cook "ρίχνουν το μπαλάκι" του υπερτουρισμού στις πλατφόρμες και την Airbnb

  41. 17/07 13:04

    Ελληνικός τουρισμός: Η Αττική ο μεγάλος πρωταγωνιστής στο α' τρίμηνο

  42. 17/07 12:34

    Βρετανικός τουρισμός: Ανάκαμψη των κρατήσεων μετά το Μουντιάλ

  43. 17/07 12:06

    Ο «Οιδίπους Τύραννος» στην αρχαιότερη πόλη της Σιβηρίας

  44. 17/07 11:58

    ΕΛΑΣ: Όλα όσα πρέπει να προσέχουν οι ταξιδιώτες στις online κρατήσεις

  45. 17/07 11:48

    World Luxury Spa Awards 2018: Διεθνείς διακρίσεις για 8 ελληνικά ξενοδοχεία

  46. 17/07 11:24

    Χρονιά ρεκόρ σε πτήσεις που καθυστέρησαν

  47. 17/07 11:20

    Η Ιθάκη στο γαλλικό περιοδικό "Challenges"

  48. 17/07 11:20

    Οι ακτές της Μεσογείου λυγίζουν υπό το βάρος του τουρισμού και του real estate

  49. 17/07 11:03

    Σταματήστε τώρα τη χυδαιότητα στα Μάλια- Σκληρή επιστολή στους τουρ οπερέιτορ

  50. 17/07 10:47

    Σχεδιασμένη στρατηγική για τον τουρισμό της Περιφέρειας Αττικής

  51. 17/07 09:42

    Χίος: Ο Όμηρος αναδεικνύει τουριστικά τη γενέτειρα του στον κόσμο

  52. 17/07 09:39

    ΕΟΤ: Συνδιαφήμιση με t.o's των Κάτω Χωρών

  53. 17/07 09:37

    Δήμος Μυκόνου: Όχι στην υδροδότηση σε πισίνες από το δίκτυο ή με υδροφόρο βυτίο

  54. 17/07 09:36

    ΤΕΙ Κρήτης: Διαγωνισμός για μίσθωση ξενοδοχειακών κλινών

  55. 17/07 09:26

    Υπ. Πολιτισμού: Τακτοποίηση αυθαιρέτων και ανακαίνιση του ξενοδοχείου Minoa Palace

  56. 16/07 16:40

    Μαγιόρκα: Κανόνες κατά της αντικοινωνικής συμπεριφοράς τουριστών

  57. 16/07 16:09

    Παγκόσμιο πρότυπο αειφόρας ανάπτυξης του τουρισμού η Πελοπόννησος

  58. 16/07 16:03

    Γαλάζια σημαία για τα ξενοδοχεία του ομίλου Sbokos Hotel Group

  59. 16/07 15:27

    Turkish Airlines: Διχασμένοι για τη χρήση κινητού στις πτήσεις οι επιβάτες

  60. 16/07 15:21

    Cactus Hotels: Βραβείο για δράσεις προς το περιβάλλον

  61. 16/07 14:45

    ΕΕ: Συμμόρφωση της Airbnb με τις κοινοτικές οδηγίες

  62. 16/07 14:35

    Question sticker η νέα λειτουργικότητα του Instagram

  63. 16/07 14:23

    Ακτοπλοϊκά εισιτήρια στα ελληνικά νησιά μέσω Skyscanner

  64. 16/07 14:09

    Εντυπωσιακή θαλαμηγός 210 εκατ. ευρώ στα νερά της Μυκόνου

  65. 16/07 14:05

    O Giorgio Armani στα σοκάκια της Μυκόνου

  66. 16/07 12:34

    Lesvos Food Fest: Μια "βόλτα" 11 ημερών στη γαστρονομία της Λέσβου

  67. 16/07 12:16

    ΝΔ: Μείωση της κρουαζιέρας στην Ελλάδα το 2018

  68. 16/07 12:15

    Ευρωπαϊκός τουρισμός: 100 κλικ πριν την τελική κράτηση μέσω κινητού

  69. 16/07 11:46

    Βρετανικός τουρισμός: Φαγητό και καφές από το σούπερ μάρκετ στις διακοπές

  70. 16/07 11:21

    Δράση "Ποιοτικός Εκσυγχρονισμός" για μεσαίες επιχειρήσεις (και στον τουρισμό)

  71. 16/07 11:14

    Παράνομη ναύλωση επαγγελματικού σκάφους αναψυχής στην Πάτμο

  72. 16/07 11:00

    Αναγκαστική προσγείωση πτήσης της Ryanair λόγω αποσυμπίεσης

  73. 16/07 10:47

    Υπουργείο Οικονομικών: Συνεργασία με 3 πλατφόρμες για την τουριστική μίσθωση σπιτιών

  74. 16/07 10:33

    Qatar Airways: Για πρώτη φορά στην Αθήνα το πρωτοποριακό Airbus Α350-1000

  75. 16/07 09:38

    Γιατί καθυστερούν οι πτήσεις από Γερμανία;

  76. 16/07 09:27

    Πρωτοβουλία του Ιδρύματος Αθανάσιου Κ. Λασκαρίδη για το θαλάσσιο περιβάλλον στις Κυκλάδες

  77. 16/07 09:22

    Συμμετοχή του ΕΟΤ στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αιγαίου

  78. 16/07 09:19

    Άλλο ένα βήμα για το γήπεδο της ΑΕΚ

  79. 16/07 09:16

    Δράσεις του ΕΟΤ σε Ρωσία και Γερμανία

  80. 16/07 09:11

    Μπουτίκ πολυτελείας το νέο ξενοδοχείο της Λάμψα στο Σύνταγμα

  81. 15/07 10:49

    Διεθνής Ιστιοπλοϊκή Εβδομάδα στη Σκόπελο

  82. 15/07 10:47

    Δράσεις για τον τουρισμό από τους Δήμους Σικυωνίων, Αλοννήσου και Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας

  83. 15/07 10:45

    Δήμος Νεμέας: Πρόγραμμα τουριστικής προβολής

  84. 14/07 11:41

    Θεματικό μουσείο για την προσέλκυση τουριστών στο Αγαθονήσι

  85. 14/07 11:34

    Ο Ποταμοσφυριχτής «απειλεί» τη διεξαγωγή ενός σημαντικού μουσικού φεστιβάλ

  86. 14/07 11:30

    Γιορτή Καλαμποκιού στο Ομόλιο της Λάρισας

  87. 14/07 11:26

    Travel+Leisure: Κορυφαίος νησιωτικός προορισμός στον κόσμο η Πάρος

  88. 13/07 14:32

    Προβολή της Νάξου στο Nautical Channel

  89. 13/07 14:28

    Δορυφορικοί πομποί σε θαλάσσιες χελώνες

  90. 13/07 14:28

    Με απόφαση των δήμων οι γουρούνες- Στη Βουλή η νέα τροπολογία

  91. 13/07 14:21

    Wyndham Athens Residence: Το έβδομο ξενοδοχείο στην Ελλάδα της Wyndham και της Zeus International

  92. 13/07 14:19

    Οι 7 βασικές έννοιες του Ψηφιακού Marketing Τουριστικών Επιχειρήσεων

  93. 13/07 13:10

    Η Ελλάδα με σταθερά βήματα στην αγορά των ΗΠΑ

  94. 13/07 12:28

    H airtickets γίνεται μηχανή σύγκρισης τιμών αεροπορικών εισιτηρίων

  95. 13/07 12:22

    +29% οι επισκέπτες στα μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους το Μάρτιο

  96. 13/07 11:55

    Πώς ταξιδεύουν οι τουρίστες από τη Λατινική Αμερική

  97. 13/07 11:40

    Αστέρες του γκολφ στο Messinia Pro-Am στο Costa Navarino

  98. 13/07 11:30

    Ryanair κατά Lufthansa για τη συμφωνία με την Laudamotion

  99. 13/07 11:17

    Παράνομη ναύλωση ιστιοπλοϊκού σκάφους στη Χαλκιδική

  100. 13/07 11:09

    Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες αναστήλωσης της Γέφυρας της Πλάκας