Έρευνα: Ο ελληνικός τουρισμός μπορεί να αυξηθεί θεαματικά, αξιοποιώντας το διαδίκτυο

Α Decrease font Enlarge font
Έρευνα: Ο ελληνικός τουρισμός μπορεί να αυξηθεί θεαματικά, αξιοποιώντας το διαδίκτυο

Άμεσο αντίκτυπο στην ελληνική οικονομία με τη δημιουργία 176.000 θέσεων εργασίας, με αύξηση του μεριδίου της χώρας σε ξένες αγορές τουριστών αλλά και με την ανάπτυξη μεγαλύτερου ενδιαφέροντος για τους ελληνικούς προορισμούς μπορεί να προσφέρει η εφαρμογή καλύτερων πρακτικών στο διαδίκτυο από τις επιχειρήσεις, με βασικό όπλο τον πολιτιστικό τουρισμό. Μονόδρομος για την επίτευξη των στόχων αυτών είναι η χρήση του διαδικτύου από τις ελληνικές ταξιδιωτικές επιχειρήσεις σύμφωνα με τις ανάγκες της ζήτησης, καθώς η παρουσία στο διαδίκτυο συνδέεται με την ανάπτυξη της ζήτησης.

Αυτό είναι ένα από τα συμπεράσματα στα οποία κατέληξε έρευνα της Oxford Economics σε σχέση με τον αντίκτυπο του online περιεχομένου στον ευρωπαϊκό τουρισμό, που παρουσίασε ο διευθυντής του οργανισμού, κ. David Goodger, σε εκδήλωση της Google και του ΣΕΤΕ που πραγματοποιήθηκε σήμερα, Πέμπτη, στην Αθήνα.

Όπως επισήμανε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Γιάννης Ρέτσος, ανοίγοντας την εκδήλωση, οι μεγάλες τουριστικές εταιρείες έχουν αντιληφθεί τη δύναμη του διαδικτύου ωστόσο πολλά απομένει να γίνουν σε επίπεδο μεσαίων και μικρών επιχειρήσεων σε αυτή την κατεύθυνση. Αναφέρθηκε στη δυναμική της Marketing Greece, η οποία, όπως είπε, έχει εκμεταλλευθεί όλα τα ψηφιακά εργαλεία που υπάρχουν, δημιουργώντας μια νέα, μοντέρνα και ολοκληρωμένη εικόνα για τον ελληνικό τουρισμό, τόσο σε επίπεδο marketing προορισμών, όσο και σε επίπεδο επικοινωνίας και προώθησης τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών.

"Σε επίπεδο σχεδιασμού ταξιδιού, κράτησης μεταφορικού μέσου και διανυκτέρευσης, κατάταξης καταλυμάτων και εστιατορίων, διερεύνησης των δραστηριοτήτων που προσφέρει ο κάθε προορισμός, το διαδίκτυο έχει καταστεί βασικό κανάλι ενημέρωσης για τους ταξιδιώτες", δήλωσε. Επανέλαβε δε τη θέση του ΣΕΤΕ ότι, με αιχμή του δόρατος τη γαστρονομία και την πολιτιστική κληρονομία μας, μπορούμε να προσφέρουμε ένα ολοκληρωμένο και μοναδικό τουριστικό προϊόν που όμοιό του δύσκολα μπορεί να δημιουργηθεί. 

Όπως ανέφερε η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Marketing Greece, κ. Ιωάννα Δρέττα: «Το διαδίκτυο έχει, πλέον, καταστεί βασικό κανάλι ενημέρωσης και σχεδιασμού ταξιδιωτικών εμπειριών. Το περιθώριο βελτίωσης για τη χώρα μας σε αυτό το πεδίο, είναι, ακόμα, πολύ μεγάλο και πρέπει να το εκμεταλλευτούμε για να καταφέρουμε να μείνουμε σταθεροί στους στόχους μας για την περαιτέρω ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού. O ΣΕΤΕ, μέσω της Marketing Greece, στοχεύει από τη μια πλευρά να αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες που προσφέρει το διαδίκτυο για την προώθηση του ελληνικού τουρισμού και από την άλλη να υποστηρίξει τις τουριστικές επιχειρήσεις προς αυτή τη κατεύθυνση».

Ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, κ. Κωνσταντίνος Τσέγας, αναφέρθηκε από την πλευρά του στους στόχους της ψηφιακής πολιτικής του Υπουργείου Τουρισμού που υλοποιεί ο Οργανισμός, ανάμεσα στους οποίους είναι η προώθηση καινοτόμων πρακτικών, η ψηφιακή κατεύθυνση στην τουριστική εκπαίδευση, η αξιολόγηση στοιχείων για τον τουρισμό στο διαδίκτυο, η εφαρμογή νέων ψηφιακών πυλων στη νέα στρατηγική πολιτική και η εξυπηρέτηση των τουριστών πριν και καθόλη τη διάρκεια του ταξιδίου στην Ελλάδα.

Ο Public Policy Manager της Google σε Ελλάδα και Ιταλία, κ. Diego Ciulli, είπε οτι με 5 δισ. χρήστες του διαδικτύου μέχρι το 2020, ο κόσμος θα αναζητεί όλο και περισσότερους τρόπους να ταξιδέψει στον κόσμο. Το διαδίκτυο προσφέρει τη δυνατότητα στους χρήστες του να αναζητούν όλο και περισσότερους προορισμούς και στις επιχειρήσεις να προσεγγίζουν τις καλύτερες δυνατές επιδόσεις τους σε αυτό. Η Google, είπε, μπορεί να συμβάλλει σε αυτή την ομαδική προσπάθεια, είτε με την εκπαίδευση (Grow Greek Tourism Online) είτε με τη βασική δραστηριότητά της που είναι οι διαδικτυακές αναζητήσεις.

Σύμφωνα με τον κ. Goodger, τα στοιχεία της έρευνας δείχνουν ότι ενώ την τελευταία 4ετία καταγράφεται αυξητική πορεία, υπάρχουν μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης με πιο αποτελεσματική διείσδυση των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων στο διαδίκτυο. Ήδη, το 56% των τουριστικών εσόδων στις χώρες της ΕΕ προέρχεται πλέον από online κρατήσεις, ποσοστό που έχει αυξηθεί κατά 13% από το 2012.

Ενδεικτικά, το μερίδιο των online ταξιδιωτικών κρατήσεων για Ελλάδα το 2016 ανήλθε σε 17% (υπολείπεται σημαντικά σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της έρευνας) έναντι 7% το 2012, ενώ, το ίδιο διάστημα, καταγράφεται αύξηση της απασχόλησης κατά 12% οφειλόμενη στη διαδικτυακή παρουσία. Παράλληλα, υπήρξε αύξηση αφίξεων οφειλόμενη στις αγορές εισερχόμενου τουρισμού (12%), στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας τιμών (28%) και σε άλλες αλλαγές μερίδων αγοράς (10%). Παράλληλα, η ανάπτυξη της απασχόλησης που καταγράφεται την ίδια τετραετία από την αύξηση της online παρουσίας μεταφράζεται σε 5% περίπου.

Ο πολιτισμός συγκεντρώνει εξαιρετικά μεγάλο ενδιαφέρον στις διαδικτυακές αναζητήσεις στην Ελλάδα, αφού το 35% των αναζητήσεων από τουρίστες, σχετίζονται με τον πολιτισμό της, με το μεγαλύτερο τμήμα τους να αφορά ιστορικά μνημεία και κτίρια.

Ανάμεσα στους 6 ευρωπαϊκούς προορισμούς που μελετήθηκαν (Ελλάδα, Κύπρος, Μάλτα, Κροατία, Ιταλία και Ισπανία), το 55% των αναζητήσεων στο διαδίκτυο από τουρίστες αφορά ταξίδια και τουρισμό ενώ ένα 24%, δηλαδή το ένα τέταρτο, αφορούν τον πολιτισμό (ιστορικά μνημεία, μουσεία, τέχνες και μουσική).

Η αγορά ταξιδιωτών των ΗΠΑ παρουσιάζει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για πολιτιστικό τουρισμό στην Ελλάδα ανάμεσα στις βασικές αγορές εισερχόμενου τουρισμού στη χώρα, σύμφωνα με την έρευνα, με ποσοστό 56% στο σύνολο των ταξιδιωτικών αναζητήσεων, και ακολουθούν η Ολλανδία (36%), το Ην. Βασίλειο (34%), η Ιταλία (28%) και η Ρωσία, η Γαλλία και η Γερμανία (από 24% καθεμία).

Στο χάρτη του ποσοστού νοικοκυριών που κάνουν κράτηση φιλοξενίας στο διαδίκτυο σε συνάρητηση με το μερίδιο εισόδων στις επιχειρήσεις φιλοξενίας και εστίασης από το διαδίκτυο, η Ελλάδα έχει πολύ δρόμο ακόμα σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη.

Ζήτηση για online κρατήσεις από τις μεγάλες αγορές

Οι ευρωπαίοι οργανώνουν όλο και περισσότερο τις διακοπές τους μέσω του διαδικτύου την ώρα που παραμένει ένα ποσοστό δυσπιστίας για το διαδίκτυο. Οι μεγαλύτερες δυνατότητες ανάπτυξης των πωλήσεων για ταξιδιωτικές κρατήσεις online στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές εξερχόμενου τουρισμού, καταγράφονται στο Ην. Βασίλειο, τη Γαλλία και τη Γερμανία. Ενώ ο μέσος όρος των μεγάλων αγορών ως προς τη ικανότητά τους να οργανώνουν τα ταξίδια τους online είναι στο 65%, το μερίδιο των ταξιδίων στην Ελλάδα που οργανώνονται ανέρχεται μόλις στο 20%.

Δείτε την έρευνα για την Ελλάδα στο συνημμένο αρχείο.

Επισυναπτόμενα Αρχεία

  1. 17/10 22:53

    Τελικά ποια είναι η «νέα εποχή» του τουρισμού;

  2. 17/10 16:25

    Emirates: «Open Day» στην Αθήνα για θέσεις στο Πλήρωμα Θαλάμου

  3. 17/10 15:57

    ΥΠΠΟΑ: Ναι σε πολιτιστικές εκδηλώσεις σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία

  4. 17/10 15:44

    Wyndham & Zeus International: Δύο νέα ξενοδοχεία σε Κρήτη και Κύπρο

  5. 17/10 15:18

    Fam trip στην Αθήνα για MICE Πολωνούς τουριστικούς πράκτορες

  6. 17/10 14:53

    Thomas Cook: Προσλήψεις προσωπικού σε προορισμούς- Θέσεις και στην Κρήτη

  7. 17/10 14:39

    Σταθερά ανοδική πορεία της Ιταλικής αγοράς στην Χαλκιδική

  8. 17/10 14:32

    Κυπριακός τουρισμός: Ρεκόρ αφίξεων και τον Σεπτέμβριο

  9. 17/10 14:15

    "Απαίσια" μεταχείριση της Ryanair καταγγέλει πλήρωμα πτήσης που διανυκτέρευσε στο πάτωμα

  10. 17/10 13:57

    WTM: Masterclass για τον γκέι τουρισμό- 211 δισ.δολ. ο παγκόσμιος τζίρος

  11. 17/10 13:25

    TUI: Νέες συνδέσεις με Λάρνακα από τη Γερμανία το 2019

  12. 17/10 12:54

    Expedia: Λιγότερες ημέρες άδειας αξιοποιούν για διακοπές οι εργαζόμενοι το 2018

  13. 17/10 12:40

    Αύξηση των επιβατών στις πτήσεις από την Ιταλία για Σκιάθο

  14. 17/10 12:27

    Κρουαζιέρα: Οι επιβάτες αναζητούν υπηρεσίες πολυτελείας

  15. 17/10 12:17

    British Airways: Νέες πτήσεις προς Πρέβεζα και Κω το 2019

  16. 17/10 12:06

    Ευρωβαρόμετρο: Θετική η γνώμη των Ελλήνων για τη συμμετοχή της χώρας στην ΕΕ

  17. 17/10 11:39

    ΠΟΤ: Οι έξυπνοι προορισμοί το κλειδί για επιτυχημένο τουρισμό πόλεων

  18. 17/10 11:23

    Ιαπωνία: Έρευνα για τις επιπτώσεις από τον υπερ-τουρισμό

  19. 17/10 11:07

    Έτοιμη η πολιτιστική διαδρομή στα αρχαία θέατρα της Ηπείρου

  20. 17/10 10:19

    Ισπανική αεροπορική εταιρεία εξαφάνισε τους σταυρούς από τα εκκλησάκια της Σαντορίνης!

  21. 17/10 10:15

    Δράσεις τουριστικής προβολής σε Θήβα και Ιθάκη

  22. 17/10 10:07

    Σε 4 κεντρικά κτίρια η 6η Μπιενάλε της Αθήνας

  23. 17/10 10:05

    ΕΟΤ: Δαπάνες προβολής σε συνέδριο στην Αθήνα και σε workshop στην Ολλανδία

  24. 17/10 09:59

    Το κάστρο Χλεμούτσι στο πρόγραμμα προσβάσιμων ιστορικών κτιρίων

  25. 16/10 16:52

    Παράνομη ναύλωση επαγγελματικού πλοίου αναψυχής στο Λεωνίδιο

  26. 16/10 16:40

    Η Ελλάδα πρώτη στις online αναζητήσεις των Ολλανδών τουριστών

  27. 16/10 15:58

    Ι.Ρέτσος: Η Ελλάδα χρειάζεται άμεσα ψηφιακή στρατηγική

  28. 16/10 15:28

    Οι ψηφιακά ασφαλείς πετυχαίνουν υψηλότερα έσοδα

  29. 16/10 14:45

    Συνέδριο ΣΕΤΕ: Το Άμστερνταμ δεν θέλει μεθυσμένους τουρίστες

  30. 16/10 13:49

    Συνέδριο ΣΕΤΕ: Πώς η Κοπεγχάγη αναπτύσσει τον τουρισμό της

  31. 16/10 13:11

    Η Ε.Κουντουρά στο συνέδριο του ΣΕΤΕ: Πώς προωθείται η ψηφιακή μετάβαση του ελληνικού τουρισμού

  32. 16/10 12:45

    Συνέδριο ΣΕΤΕ: Ο υπερ-τουρισμός μέσα από τη διαχείριση προορισμού

  33. 16/10 11:12

    Οι Κυκλάδες πρώτη επιλογή για ξενοδοχειακές επενδύσεις στην Ελλάδα

  34. 16/10 11:06

    Χρυσό διεθνές βραβείο Travelife για το Mitsis Blue Domes Resort & Spa

  35. 16/10 10:35

    DRV: Εξαιρετική χρονιά για τους Γερμανούς πράκτορες το 2018, +20% η Ελλάδα

  36. 16/10 10:08

    Περιφέρεια Κρήτης: Πρόσκληση ενδιαφέροντος για την ανατύπωση εντύπων και χάρτη

  37. 16/10 10:06

    Διαγωνισμός για τη λειτουργία του Χιονοδρομικού Κέντρου Φαλακρού

  38. 16/10 10:04

    Διαμαρτυρίες για τα νέα διόδια επί της Εγνατίας Οδού Σερρών –Θεσσαλονίκης

  39. 16/10 10:02

    Παρεμβάσεις στην Ακρόπολη και σε άλλα αρχαιολογικά μνημεία

  40. 16/10 09:59

    ΕΟΤ: Δράσεις προβολής σε ΗΠΑ και Ρωσία

  41. 15/10 17:55

    Εσείς παρατηρήσατε κάποια διαφορά στην κατάταξη αποτελεσμάτων της ιστοσελίδας σας;

  42. 15/10 17:55

    Εσείς παρατηρήσατε κάποια διαφορά στην κατάταξη αποτελεσμάτων της ιστοσελίδας σας;

  43. 15/10 17:34

    Εγκαίνια για το Apollo Trails στην ορεινή Πελοπόννησο

  44. 15/10 16:51

    Η πρώτη γυναίκα πρόεδρος στην ΕΞΑ-ΑA

  45. 15/10 15:52

    Συνέδριο «Δρόμος του Μεταξιού»: Eπίσκεψη στο μουσείο των Αιγών

  46. 15/10 15:50

    CNT: Η Aegean 5η καλύτερη αεροπορική εταιρία στον κόσμο το 2018

  47. 15/10 14:49

    Υπό την αιγίδα της FedHATTA η έκθεση κρητικών κρασιών ΟιΝοτικά

  48. 15/10 13:31

    Ο ΕΟΤ στην Έκθεση Inwetex-Cis της Αγίας Πετρούπολης

  49. 15/10 13:18

    100% Hotel Show: Γιατί τα Boutique Ξενοδοχεία και οι Hotel Designers είναι τo σημαντικότερο κοινό της έκθεσης

  50. 15/10 13:10

    Ο Τούρκος κροίσος, με παρουσία στην Ελλάδα, πουλάει πολυτελή ξενοδοχεία

  51. 15/10 12:39

    Θαλάσσια σύνδεση με Ελλάδα θέλει η Κύπρος, μετά από 18 χρόνια

  52. 15/10 12:16

    Η Ελλάδα μπορεί να κερδίσει μερίδιο από την έκρηξη των τουριστών υγείας

  53. 15/10 12:14

    H Nelios γιόρτασε τα 10 της χρόνια, με 25% ετήσια ανάπτυξη

  54. 15/10 11:59

    Η αμερικανική αγορά απαιτεί εθνική στρατηγική και marketing

  55. 15/10 11:38

    Ελληνικός τουρισμός 2018: Πρωταγωνιστές οι Περιφέρειες Ν.Αιγαίου και Αττικής το α' 6μηνo

  56. 15/10 11:37

    Γιατί οι Βρετανοί εμπιστεύονται τα ταξιδιωτικά γραφεία

  57. 15/10 11:13

    Hotelia: Hosted buyers από 36 χώρες

  58. 15/10 11:09

    Χenia Digi Hotel: Οι ψηφιακές τεχνολογίες στην υπηρεσία του ξενοδόχου

  59. 15/10 08:06

    Τέλος οι κάδοι απορριμάτων από την Διονυσίου Αρεοπαγίτου

  60. 15/10 08:03

    Οι περισσότεροι Ολλανδοί δεν γνωρίζουν τα ελληνικά προϊόντα

  61. 15/10 08:00

    Ομοσπονδία Χειροσφαιρίσεως: Διαγωνισμός για υπηρεσίες διαμονής - διατροφής

  62. 15/10 07:58

    ΕΟΤ: Δράσεις τουριστικής προώθησης σε Αυστρία και Βενετία

  63. 15/10 07:55

    Δήμος Καβάλας: Σχέδιο προβολής για το 2019- Εκπαίδευση για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις

  64. 15/10 07:52

    Δήμος Μυκόνου: Διαγωνισμός για την υλοποίηση του προγράμματος Blue Islands

  65. 14/10 11:12

    Γέμισε ανεμόπτερα ο ουρανός της Λάρισας

  66. 14/10 10:57

    Σημαντικά καλλιτεχνικά δρώμενα σε Καβάλα και Ρόδο

  67. 14/10 10:51

    1η Πανελλήνια Έκθεση Αρωματικών και Φαρμακευτικών Φυτών

  68. 14/10 10:49

    Ο ΕΟΤ σε εκδήλωση του t.o. Zonvaart Travelgroup στην Ολλανδία

  69. 13/10 12:44

    Ανοιχτή Ημέρα για καριέρα στο Santo Maris Oia Luxury Suites & Spa

  70. 13/10 12:25

    O «Γαστρονομικός Οινοτουρισμός στο Αιγαίο» σε εκδήλωση στην Αθήνα

  71. 13/10 12:22

    Τα Κύθηρα σε εκθέσεις τουρισμού

  72. 13/10 12:21

    Εκδήλωση για τη ναυπηγική τέχνη της Σκοπέλου

  73. 12/10 18:30

    Η Λάμψα απέκτησε το 100% του Sheraton Rhodes Resort

  74. 12/10 16:19

    Η Κουντουρά εγκαινίασε το θεματικό πάρκο «Ηρακλής – Οι 12 Άθλοι»

  75. 12/10 16:12

    Παρέμβαση του Προέδρου της Δημοκρατίας για τα σκουπίδια στην Κέρκυρα ζητεί η Ομοσπονδία Καταλυμάτων

  76. 12/10 14:55

    Η Ρόδος στη διεθνή τουριστική έκθεση WTM του Λονδίνου

  77. 12/10 14:29

    Γιατί η Ευρώπη χάνει Ινδούς τουρίστες

  78. 12/10 14:21

    Τουριστικά καταλύματα: Διευκρινίσεις από τον ΕΔΟΕΑΠ για την εισφορά 2% επί του διαδικτύου

  79. 12/10 14:18

    Συνάντηση Κουντουρά με την Ταξιδιωτική Ένωση Ασίας- Ειρηνικού PATA

  80. 12/10 13:24

    Μαγιόρκα: Λιγότεροι τουρίστες αυτό το καλοκαίρι μετά από 8 χρόνια

  81. 12/10 13:23

    +13,5% οι επισκέπτες στα μουσεία και τους αρχ. χώρους τον Ιούνιο

  82. 12/10 12:53

    ΑΒΤΑ: Η κρουαζιέρα προσελκύει περισσότερους τουρίστες νεαρής ηλικίας

  83. 12/10 12:06

    Σημαντικά ευρήματα στο προϊστορικό Ακρωτήρι Θήρας

  84. 12/10 11:50

    Θεαματικό come back της Τουρκίας στη γερμανική αγορά

  85. 12/10 11:42

    Η Ρωσική Γαστρονομική Εβδομάδα στο Cape Sounio Grecotel

  86. 12/10 11:21

    Αυξημένες οι προκρατήσεις στη Γερμανία για το 2019

  87. 12/10 11:07

    O σεφ Γιάννης Στανίτσας στο Fodele Beach and Water Park Holiday Resort

  88. 12/10 10:49

    Οι ρωσικοί κολοσσοί Profi.Travel & Yandex στην 5η Athens International Tourism Expo

  89. 12/10 10:46

    H Σέριφος σε καμπάνια σουηδικού οίκου μόδας

  90. 12/10 10:15

    Ψηφιακή καμπάνια για τα Ιόνια νησιά

  91. 12/10 10:09

    Κάλεσμα του Δήμου Τρίπολης προς επιχειρηματίες για οργάνωση Χριστουγεννιάτικου Χωριού

  92. 12/10 09:59

    Η τουριστική Ελλάδα για πρώτη φορά στην Δυτική Ακτή της Αμερικής

  93. 12/10 09:57

    Οι Γάλλοι έδωσαν 21 εκατ. για ελληνική φέτα το 2017

  94. 12/10 09:55

    Αξιοποίηση ψηφιακού περιεχομένου για την τουριστική προώθηση της Αθήνας

  95. 12/10 09:53

    Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής: Εγκρίσεις δράσεων τουριστικής προβολής σε Κίσσαμο και Χίο

  96. 12/10 09:50

    Συνέδριο για την κρουαζιέρα και τα υδατοδρόμια στην Καλαμάτα

  97. 12/10 09:45

    Επιχορηγήσεις για ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Ηγουμενίτσα και Πάργα

  98. 11/10 20:15

    ΟΚΕ: Η ανάπτυξη της χώρας απαιτεί άμεση ανασύνταξη του κοινωνικού διαλόγου

  99. 11/10 18:31

    FedHATTA: Ενημερωτική συνάντηση με την Ένωση Κεντρώων για τον τουρισμό

  100. 11/10 16:14

    Καταστροφή για τον θαλάσσιο τουρισμό η ΚΥΑ, που αυξάνει τον ΦΠΑ