Έρευνα: Ο ελληνικός τουρισμός μπορεί να αυξηθεί θεαματικά, αξιοποιώντας το διαδίκτυο

Α Decrease font Enlarge font
Έρευνα: Ο ελληνικός τουρισμός μπορεί να αυξηθεί θεαματικά, αξιοποιώντας το διαδίκτυο

Άμεσο αντίκτυπο στην ελληνική οικονομία με τη δημιουργία 176.000 θέσεων εργασίας, με αύξηση του μεριδίου της χώρας σε ξένες αγορές τουριστών αλλά και με την ανάπτυξη μεγαλύτερου ενδιαφέροντος για τους ελληνικούς προορισμούς μπορεί να προσφέρει η εφαρμογή καλύτερων πρακτικών στο διαδίκτυο από τις επιχειρήσεις, με βασικό όπλο τον πολιτιστικό τουρισμό. Μονόδρομος για την επίτευξη των στόχων αυτών είναι η χρήση του διαδικτύου από τις ελληνικές ταξιδιωτικές επιχειρήσεις σύμφωνα με τις ανάγκες της ζήτησης, καθώς η παρουσία στο διαδίκτυο συνδέεται με την ανάπτυξη της ζήτησης.

Αυτό είναι ένα από τα συμπεράσματα στα οποία κατέληξε έρευνα της Oxford Economics σε σχέση με τον αντίκτυπο του online περιεχομένου στον ευρωπαϊκό τουρισμό, που παρουσίασε ο διευθυντής του οργανισμού, κ. David Goodger, σε εκδήλωση της Google και του ΣΕΤΕ που πραγματοποιήθηκε σήμερα, Πέμπτη, στην Αθήνα.

Όπως επισήμανε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Γιάννης Ρέτσος, ανοίγοντας την εκδήλωση, οι μεγάλες τουριστικές εταιρείες έχουν αντιληφθεί τη δύναμη του διαδικτύου ωστόσο πολλά απομένει να γίνουν σε επίπεδο μεσαίων και μικρών επιχειρήσεων σε αυτή την κατεύθυνση. Αναφέρθηκε στη δυναμική της Marketing Greece, η οποία, όπως είπε, έχει εκμεταλλευθεί όλα τα ψηφιακά εργαλεία που υπάρχουν, δημιουργώντας μια νέα, μοντέρνα και ολοκληρωμένη εικόνα για τον ελληνικό τουρισμό, τόσο σε επίπεδο marketing προορισμών, όσο και σε επίπεδο επικοινωνίας και προώθησης τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών.

"Σε επίπεδο σχεδιασμού ταξιδιού, κράτησης μεταφορικού μέσου και διανυκτέρευσης, κατάταξης καταλυμάτων και εστιατορίων, διερεύνησης των δραστηριοτήτων που προσφέρει ο κάθε προορισμός, το διαδίκτυο έχει καταστεί βασικό κανάλι ενημέρωσης για τους ταξιδιώτες", δήλωσε. Επανέλαβε δε τη θέση του ΣΕΤΕ ότι, με αιχμή του δόρατος τη γαστρονομία και την πολιτιστική κληρονομία μας, μπορούμε να προσφέρουμε ένα ολοκληρωμένο και μοναδικό τουριστικό προϊόν που όμοιό του δύσκολα μπορεί να δημιουργηθεί. 

Όπως ανέφερε η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Marketing Greece, κ. Ιωάννα Δρέττα: «Το διαδίκτυο έχει, πλέον, καταστεί βασικό κανάλι ενημέρωσης και σχεδιασμού ταξιδιωτικών εμπειριών. Το περιθώριο βελτίωσης για τη χώρα μας σε αυτό το πεδίο, είναι, ακόμα, πολύ μεγάλο και πρέπει να το εκμεταλλευτούμε για να καταφέρουμε να μείνουμε σταθεροί στους στόχους μας για την περαιτέρω ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού. O ΣΕΤΕ, μέσω της Marketing Greece, στοχεύει από τη μια πλευρά να αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες που προσφέρει το διαδίκτυο για την προώθηση του ελληνικού τουρισμού και από την άλλη να υποστηρίξει τις τουριστικές επιχειρήσεις προς αυτή τη κατεύθυνση».

Ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, κ. Κωνσταντίνος Τσέγας, αναφέρθηκε από την πλευρά του στους στόχους της ψηφιακής πολιτικής του Υπουργείου Τουρισμού που υλοποιεί ο Οργανισμός, ανάμεσα στους οποίους είναι η προώθηση καινοτόμων πρακτικών, η ψηφιακή κατεύθυνση στην τουριστική εκπαίδευση, η αξιολόγηση στοιχείων για τον τουρισμό στο διαδίκτυο, η εφαρμογή νέων ψηφιακών πυλων στη νέα στρατηγική πολιτική και η εξυπηρέτηση των τουριστών πριν και καθόλη τη διάρκεια του ταξιδίου στην Ελλάδα.

Ο Public Policy Manager της Google σε Ελλάδα και Ιταλία, κ. Diego Ciulli, είπε οτι με 5 δισ. χρήστες του διαδικτύου μέχρι το 2020, ο κόσμος θα αναζητεί όλο και περισσότερους τρόπους να ταξιδέψει στον κόσμο. Το διαδίκτυο προσφέρει τη δυνατότητα στους χρήστες του να αναζητούν όλο και περισσότερους προορισμούς και στις επιχειρήσεις να προσεγγίζουν τις καλύτερες δυνατές επιδόσεις τους σε αυτό. Η Google, είπε, μπορεί να συμβάλλει σε αυτή την ομαδική προσπάθεια, είτε με την εκπαίδευση (Grow Greek Tourism Online) είτε με τη βασική δραστηριότητά της που είναι οι διαδικτυακές αναζητήσεις.

Σύμφωνα με τον κ. Goodger, τα στοιχεία της έρευνας δείχνουν ότι ενώ την τελευταία 4ετία καταγράφεται αυξητική πορεία, υπάρχουν μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης με πιο αποτελεσματική διείσδυση των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων στο διαδίκτυο. Ήδη, το 56% των τουριστικών εσόδων στις χώρες της ΕΕ προέρχεται πλέον από online κρατήσεις, ποσοστό που έχει αυξηθεί κατά 13% από το 2012.

Ενδεικτικά, το μερίδιο των online ταξιδιωτικών κρατήσεων για Ελλάδα το 2016 ανήλθε σε 17% (υπολείπεται σημαντικά σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της έρευνας) έναντι 7% το 2012, ενώ, το ίδιο διάστημα, καταγράφεται αύξηση της απασχόλησης κατά 12% οφειλόμενη στη διαδικτυακή παρουσία. Παράλληλα, υπήρξε αύξηση αφίξεων οφειλόμενη στις αγορές εισερχόμενου τουρισμού (12%), στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας τιμών (28%) και σε άλλες αλλαγές μερίδων αγοράς (10%). Παράλληλα, η ανάπτυξη της απασχόλησης που καταγράφεται την ίδια τετραετία από την αύξηση της online παρουσίας μεταφράζεται σε 5% περίπου.

Ο πολιτισμός συγκεντρώνει εξαιρετικά μεγάλο ενδιαφέρον στις διαδικτυακές αναζητήσεις στην Ελλάδα, αφού το 35% των αναζητήσεων από τουρίστες, σχετίζονται με τον πολιτισμό της, με το μεγαλύτερο τμήμα τους να αφορά ιστορικά μνημεία και κτίρια.

Ανάμεσα στους 6 ευρωπαϊκούς προορισμούς που μελετήθηκαν (Ελλάδα, Κύπρος, Μάλτα, Κροατία, Ιταλία και Ισπανία), το 55% των αναζητήσεων στο διαδίκτυο από τουρίστες αφορά ταξίδια και τουρισμό ενώ ένα 24%, δηλαδή το ένα τέταρτο, αφορούν τον πολιτισμό (ιστορικά μνημεία, μουσεία, τέχνες και μουσική).

Η αγορά ταξιδιωτών των ΗΠΑ παρουσιάζει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για πολιτιστικό τουρισμό στην Ελλάδα ανάμεσα στις βασικές αγορές εισερχόμενου τουρισμού στη χώρα, σύμφωνα με την έρευνα, με ποσοστό 56% στο σύνολο των ταξιδιωτικών αναζητήσεων, και ακολουθούν η Ολλανδία (36%), το Ην. Βασίλειο (34%), η Ιταλία (28%) και η Ρωσία, η Γαλλία και η Γερμανία (από 24% καθεμία).

Στο χάρτη του ποσοστού νοικοκυριών που κάνουν κράτηση φιλοξενίας στο διαδίκτυο σε συνάρητηση με το μερίδιο εισόδων στις επιχειρήσεις φιλοξενίας και εστίασης από το διαδίκτυο, η Ελλάδα έχει πολύ δρόμο ακόμα σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη.

Ζήτηση για online κρατήσεις από τις μεγάλες αγορές

Οι ευρωπαίοι οργανώνουν όλο και περισσότερο τις διακοπές τους μέσω του διαδικτύου την ώρα που παραμένει ένα ποσοστό δυσπιστίας για το διαδίκτυο. Οι μεγαλύτερες δυνατότητες ανάπτυξης των πωλήσεων για ταξιδιωτικές κρατήσεις online στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές εξερχόμενου τουρισμού, καταγράφονται στο Ην. Βασίλειο, τη Γαλλία και τη Γερμανία. Ενώ ο μέσος όρος των μεγάλων αγορών ως προς τη ικανότητά τους να οργανώνουν τα ταξίδια τους online είναι στο 65%, το μερίδιο των ταξιδίων στην Ελλάδα που οργανώνονται ανέρχεται μόλις στο 20%.

Δείτε την έρευνα για την Ελλάδα στο συνημμένο αρχείο.

Επισυναπτόμενα Αρχεία

  1. 19/07 11:32

    Ryanair: 600 πτήσεις ακυρώνονται λόγω απεργίας των εργαζομένων

  2. 19/07 11:09

    Ο πολιτισμός μέσο για προσέλκυση ποιοτικού τουρισμού στην Αστυπάλαια

  3. 19/07 10:53

    TUI: Νέο ξενοδοχείο Family Life στην Ελούντα το 2019

  4. 19/07 10:36

    Sky Express: Νέα δρομολόγια από την Αθήνα προς Λήμνο, Ιωάννινα και Χανιά

  5. 19/07 10:26

    Παράνομη ναύλωση σκάφους αναψυχής στην Πρέβεζα

  6. 19/07 09:09

    Η Emirates εισάγει την τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας

  7. 19/07 08:56

    Γ.Καμίνης: Λύσεις τώρα στο πρόβλημα των ναρκωτικών

  8. 19/07 08:54

    Διαγωνισμός αξιοποίησης έκτασης για τουριστικούς σκοπούς στην Πιερία

  9. 19/07 08:52

    Κυπριακός τουρισμός: Ρεκόρ όλων των εποχών στις αφίξεις το α' 6μηνο

  10. 19/07 08:49

    EOT: Διαδικτυακό σεμινάριο για την Ελλάδα

  11. 19/07 08:45

    Διαγωνισμός για εκμίσθωση ξενώνα στον Κολινδρό

  12. 19/07 08:43

    Πρέβεζα: Εκδηλώσεις για τα 90 χρόνια από το θάνατο του Κώστα Καρυωτάκη

  13. 19/07 08:17

    «Φρένο» στα πλαστικά καλαμάκια και από τη Marriott

  14. 18/07 17:17

    easyJet: Νέες χειμερινές συνδέσεις Βερολίνο-Αθήνα

  15. 18/07 15:24

    ΣΕΤΚΕ: Στον αέρα η πλατφόρμα κρατήσεων Go2Greece

  16. 18/07 15:08

    Lufthansa: Νέο δρομολόγιο προς Θεσσαλονίκη το χειμώνα

  17. 18/07 14:38

    Πόσο social είμαστε;

  18. 18/07 14:30

    ΕΚΠΟΙΖΩ: Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ταξιδιώτες για τις χρεώσεις στις παραλίες

  19. 18/07 14:21

    Η Δυτική Ελλάδα Τιμώμενη Περιφέρεια στην 34η Philoxenia

  20. 18/07 14:20

    Ο βρετανικός τουρισμός απογειώνεται στις 27 Ιουλίου

  21. 18/07 14:20

    Και επίσημα η συμφωνία Βασιλάκη-Σμπώκου

  22. 18/07 13:03

    Hotel Megatrends στην Xenia 2018- Όλες οι μεγάλες τάσεις στην ελληνική φιλοξενία

  23. 18/07 12:56

    ΝΔ και Δήμος Ιεράπετρας στη μάχη κατά της λειψυδρίας

  24. 18/07 12:52

    Discover North Athens: Συνεχείς αφίξεις Κινέζων τουριστών στην Αθήνα

  25. 18/07 12:50

    ΟΛΠ: Ημερίδα για την ασφάλεια στη Μεσόγειο

  26. 18/07 10:49

    Έρευνα Expedia: Πώς ταξιδεύουν οι Γάλλοι, οι Γερμανοί και οι Βρετανοί

  27. 18/07 10:38

    Μεγάλο ξενοδοχειακό deal: Ολοκληρώθηκε η συμφωνία των οικογενειών Βασιλάκη- Σμπώκου

  28. 18/07 09:46

    Νέες πτήσεις της Germania για Κάρπαθο

  29. 18/07 09:41

    Aύξηση 50% των Γερμανών τουριστών στη Βουλγαρία την τελευταία 3ετία

  30. 18/07 09:35

    Δήμος Αμυνταίου: Διαγωνισμός για εκμίσθωση ξενοδοχείου - εστιατορίου

  31. 18/07 09:30

    ΕΟΤ: Συνδιαφήμιση με t.o's στη Γερμανία

  32. 18/07 09:28

    Πανεπιστήμιο Πειραιώς: Διαγωνισμός για ταξιδιωτικές υπηρεσίες

  33. 18/07 09:26

    Ξένοι δημοσιογράφοι του τουρισμού και της γαστρονομίας στη Χίο

  34. 17/07 17:01

    Discover Greece: Aναρρίχηση στην Κάλυμνο με φόντο το Αιγαίο

  35. 17/07 16:34

    Aγαπημένο ξενοδοχείο των Άγγλων το Creta Maris

  36. 17/07 16:33

    Τι είναι το Facebook engagement και πως μπορούμε να το βελτιώσουμε;

  37. 17/07 16:17

    Skytrax: Η Aegean καλύτερος περιφερειακός αερομεταφορέας στην Ευρώπη και το 2018

  38. 17/07 15:49

    E. Κουντουρά: O τουρισμός στηρίζει τους επαγγελματίες όλων των κλάδων

  39. 17/07 14:41

    Spec Προβολής από τον Κυπριακό Οργανισμό Τουρισμού για διάφορες αγορές

  40. 17/07 14:16

    TUI & T. Cook "ρίχνουν το μπαλάκι" του υπερτουρισμού στις πλατφόρμες και την Airbnb

  41. 17/07 13:04

    Ελληνικός τουρισμός: Η Αττική ο μεγάλος πρωταγωνιστής στο α' τρίμηνο

  42. 17/07 12:34

    Βρετανικός τουρισμός: Ανάκαμψη των κρατήσεων μετά το Μουντιάλ

  43. 17/07 12:06

    Ο «Οιδίπους Τύραννος» στην αρχαιότερη πόλη της Σιβηρίας

  44. 17/07 11:58

    ΕΛΑΣ: Όλα όσα πρέπει να προσέχουν οι ταξιδιώτες στις online κρατήσεις

  45. 17/07 11:48

    World Luxury Spa Awards 2018: Διεθνείς διακρίσεις για 8 ελληνικά ξενοδοχεία

  46. 17/07 11:24

    Χρονιά ρεκόρ σε πτήσεις που καθυστέρησαν

  47. 17/07 11:20

    Η Ιθάκη στο γαλλικό περιοδικό "Challenges"

  48. 17/07 11:20

    Οι ακτές της Μεσογείου λυγίζουν υπό το βάρος του τουρισμού και του real estate

  49. 17/07 11:03

    Σταματήστε τώρα τη χυδαιότητα στα Μάλια- Σκληρή επιστολή στους τουρ οπερέιτορ

  50. 17/07 10:47

    Σχεδιασμένη στρατηγική για τον τουρισμό της Περιφέρειας Αττικής

  51. 17/07 09:42

    Χίος: Ο Όμηρος αναδεικνύει τουριστικά τη γενέτειρα του στον κόσμο

  52. 17/07 09:39

    ΕΟΤ: Συνδιαφήμιση με t.o's των Κάτω Χωρών

  53. 17/07 09:37

    Δήμος Μυκόνου: Όχι στην υδροδότηση σε πισίνες από το δίκτυο ή με υδροφόρο βυτίο

  54. 17/07 09:36

    ΤΕΙ Κρήτης: Διαγωνισμός για μίσθωση ξενοδοχειακών κλινών

  55. 17/07 09:26

    Υπ. Πολιτισμού: Τακτοποίηση αυθαιρέτων και ανακαίνιση του ξενοδοχείου Minoa Palace

  56. 16/07 16:40

    Μαγιόρκα: Κανόνες κατά της αντικοινωνικής συμπεριφοράς τουριστών

  57. 16/07 16:09

    Παγκόσμιο πρότυπο αειφόρας ανάπτυξης του τουρισμού η Πελοπόννησος

  58. 16/07 16:03

    Γαλάζια σημαία για τα ξενοδοχεία του ομίλου Sbokos Hotel Group

  59. 16/07 15:27

    Turkish Airlines: Διχασμένοι για τη χρήση κινητού στις πτήσεις οι επιβάτες

  60. 16/07 15:21

    Cactus Hotels: Βραβείο για δράσεις προς το περιβάλλον

  61. 16/07 14:45

    ΕΕ: Συμμόρφωση της Airbnb με τις κοινοτικές οδηγίες

  62. 16/07 14:35

    Question sticker η νέα λειτουργικότητα του Instagram

  63. 16/07 14:23

    Ακτοπλοϊκά εισιτήρια στα ελληνικά νησιά μέσω Skyscanner

  64. 16/07 14:09

    Εντυπωσιακή θαλαμηγός 210 εκατ. ευρώ στα νερά της Μυκόνου

  65. 16/07 14:05

    O Giorgio Armani στα σοκάκια της Μυκόνου

  66. 16/07 12:34

    Lesvos Food Fest: Μια "βόλτα" 11 ημερών στη γαστρονομία της Λέσβου

  67. 16/07 12:16

    ΝΔ: Μείωση της κρουαζιέρας στην Ελλάδα το 2018

  68. 16/07 12:15

    Ευρωπαϊκός τουρισμός: 100 κλικ πριν την τελική κράτηση μέσω κινητού

  69. 16/07 11:46

    Βρετανικός τουρισμός: Φαγητό και καφές από το σούπερ μάρκετ στις διακοπές

  70. 16/07 11:21

    Δράση "Ποιοτικός Εκσυγχρονισμός" για μεσαίες επιχειρήσεις (και στον τουρισμό)

  71. 16/07 11:14

    Παράνομη ναύλωση επαγγελματικού σκάφους αναψυχής στην Πάτμο

  72. 16/07 11:00

    Αναγκαστική προσγείωση πτήσης της Ryanair λόγω αποσυμπίεσης

  73. 16/07 10:47

    Υπουργείο Οικονομικών: Συνεργασία με 3 πλατφόρμες για την τουριστική μίσθωση σπιτιών

  74. 16/07 10:33

    Qatar Airways: Για πρώτη φορά στην Αθήνα το πρωτοποριακό Airbus Α350-1000

  75. 16/07 09:38

    Γιατί καθυστερούν οι πτήσεις από Γερμανία;

  76. 16/07 09:27

    Πρωτοβουλία του Ιδρύματος Αθανάσιου Κ. Λασκαρίδη για το θαλάσσιο περιβάλλον στις Κυκλάδες

  77. 16/07 09:22

    Συμμετοχή του ΕΟΤ στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αιγαίου

  78. 16/07 09:19

    Άλλο ένα βήμα για το γήπεδο της ΑΕΚ

  79. 16/07 09:16

    Δράσεις του ΕΟΤ σε Ρωσία και Γερμανία

  80. 16/07 09:11

    Μπουτίκ πολυτελείας το νέο ξενοδοχείο της Λάμψα στο Σύνταγμα

  81. 15/07 10:49

    Διεθνής Ιστιοπλοϊκή Εβδομάδα στη Σκόπελο

  82. 15/07 10:47

    Δράσεις για τον τουρισμό από τους Δήμους Σικυωνίων, Αλοννήσου και Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας

  83. 15/07 10:45

    Δήμος Νεμέας: Πρόγραμμα τουριστικής προβολής

  84. 14/07 11:41

    Θεματικό μουσείο για την προσέλκυση τουριστών στο Αγαθονήσι

  85. 14/07 11:34

    Ο Ποταμοσφυριχτής «απειλεί» τη διεξαγωγή ενός σημαντικού μουσικού φεστιβάλ

  86. 14/07 11:30

    Γιορτή Καλαμποκιού στο Ομόλιο της Λάρισας

  87. 14/07 11:26

    Travel+Leisure: Κορυφαίος νησιωτικός προορισμός στον κόσμο η Πάρος

  88. 13/07 14:32

    Προβολή της Νάξου στο Nautical Channel

  89. 13/07 14:28

    Δορυφορικοί πομποί σε θαλάσσιες χελώνες

  90. 13/07 14:28

    Με απόφαση των δήμων οι γουρούνες- Στη Βουλή η νέα τροπολογία

  91. 13/07 14:21

    Wyndham Athens Residence: Το έβδομο ξενοδοχείο στην Ελλάδα της Wyndham και της Zeus International

  92. 13/07 14:19

    Οι 7 βασικές έννοιες του Ψηφιακού Marketing Τουριστικών Επιχειρήσεων

  93. 13/07 13:10

    Η Ελλάδα με σταθερά βήματα στην αγορά των ΗΠΑ

  94. 13/07 12:28

    H airtickets γίνεται μηχανή σύγκρισης τιμών αεροπορικών εισιτηρίων

  95. 13/07 12:22

    +29% οι επισκέπτες στα μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους το Μάρτιο

  96. 13/07 11:55

    Πώς ταξιδεύουν οι τουρίστες από τη Λατινική Αμερική

  97. 13/07 11:40

    Αστέρες του γκολφ στο Messinia Pro-Am στο Costa Navarino

  98. 13/07 11:30

    Ryanair κατά Lufthansa για τη συμφωνία με την Laudamotion

  99. 13/07 11:17

    Παράνομη ναύλωση ιστιοπλοϊκού σκάφους στη Χαλκιδική

  100. 13/07 11:09

    Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες αναστήλωσης της Γέφυρας της Πλάκας