Κάθε πέρσι και καλύτερα

Α Decrease font Enlarge font
Κάθε πέρσι και καλύτερα

Γράφει ο Θερσίτης...

Τον Απρίλιο του 1833, 4 χρόνια από τότε που η Ελλάδα είχε γίνει ανεξάρτητο κράτος, η Οθωμανική φρουρά που είχε ακόμη τον έλεγχο της Ακρόπολης αποχώρησε. Ο  Ιερός Βράχος πέρασε στα χέρια του Ελληνικού κράτους και δύο χρόνια αργότερα κηρύχθηκε επισήμως αρχαιολογικός χώρος.

Ο έφορος αρχαιοτήτων, Λουδοβίκος Ρος, μερίμνησε να υπάρχει εισιτήριο, ώστε να καλύπτονται τα έξοδα του φυλακτικού προσωπικού. Το εισιτήριο, στο οποίο ήταν τυπωμένη γενική κάτοψη του βράχου της Ακρόπολης, έφερε την υπογραφή του εφόρου αρχαιοτήτων καθώς και τα στοιχεία του κατόχου του και την διάρκεια του. Ο Λουδοβίκος Ρος επέδειξε πρωτοποριακό πνεύμα στον σχεδιασμό της τιμολογιακής πολιτικής του εισιτήριου, η οποία ήταν πραγματικά πολύ ευέλικτη.

Τα εισιτήρια μπορούσαν να εκδοθούν ως ατομικά, οικογενειακά ή ακόμα και ομαδικά. Η διάρκειά τους ποίκιλε, ανάλογα με τις ανάγκες του κατόχου, έτσι π.χ. υπήρχαν ημερήσια εισιτήρια, εισιτήρια τριών ημερών, εβδομαδιαία ακόμα και εισιτήρια διάρκειας πολλών μηνών. Η τιμή τους ήταν ανάλογη με τη διάρκειά τους. Με αυτό τον τρόπο διασφαλίζονταν τα έσοδα για τις ανάγκες του αρχαιολογικού χώρου, ενώ δινόταν στους επισκέπτες η δυνατότητα να επισκέπτονται την Ακρόπολη χωρίς να απασχολούνται κάθε φορά με την διαδικασία της έκδοσης εισιτηρίου.

Η πολιτική του Ρος θυμίζει τις σημερινές «κάρτες πολιτισμού» που εξασφαλίζουν απεριόριστες επισκέψεις σε χώρους και μουσεία για ορισμένη διάρκεια, μετά από την καταβολή ανάλογου ποσού. Τέτοιες κάρτες εκδίδονται σε αρκετές ευρωπαϊκές πόλεις, όπως π.χ., στο Παρίσι όπου δίνεται η δυνατότητα στους επισκέπτες να δουν 50 μουσεία μέσα σε διάστημα μιας εβδομάδας.

Αυτά γινόταν το 1835. Από τότε πολλά άλλαξαν στην Ελλάδα και στην Ακρόπολη. Μαζί άλλαξε και ο τρόπος έκδοσης των εισιτηρίων της Ακρόπολης καθώς και η τιμολογιακή τους πολιτική, η οποία αναπροσαρμοζόταν με τις εκάστοτε συνθήκες.

Μέχρι πέρυσι υπήρχε ένα ενιαίο εισιτήριο, αξίας 12 ευρώ, το οποίο έδινε την δυνατότητα επίσκεψης σε 7 διαφορετικούς αρχαιολογικούς  χώρους, συμπεριλαμβανομένης και της Ακρόπολης. Ο επισκέπτης μπορούσε να χρησιμοποιήσει τα αποσπώμενα κουπόνια του εισιτηρίου όπως ήθελε – μπορούσε δηλαδή είτε να επισκεφθεί όλους τους χώρους μία φορά, είτε μερικούς από αυτούς περισσότερες φορές. Μοναδική εξαίρεση αποτελούσε η Ακρόπολη, για την οποία δινόταν η δυνατότητα μίας μόνο επίσκεψης. 

Το ενιαίο αυτό εισιτήριο μπορούσε να αγοραστεί από οποιοδήποτε από τους επτά αρχαιολογικούς χώρους και μπορούσε να επικυρωθεί με την απλή απόσπαση των αντίστοιχων κουπονιών. Καθώς  δινόταν  προτεραιότητα στους συνοδούς γκρουπ και τους ξεναγούς (που δε χρειάζονται πληροφόρηση και έχουν τα χρήματα έτοιμα), οι μεγάλες ομάδες έφευγαν από την ουρά γρήγορα, και ο χρόνος αναμονής ήταν σχετικά περιορισμένος. Μόνο όταν υπήρχε μεγάλος αριθμός γκρουπ υπήρχε πρόβλημα συμφόρησης.

Όσον αφορά τον φορολογικό έλεγχο, αυτός ήταν δυνατός μέσω του αποκόμματος, το οποίο οι τουριστικοί πράκτορες κατέθεταν στην Οικονομική Εφορία. Ξαφνικά  το 2010, το ΤΑΠΑ αποφάσισε ότι αυτό δεν ήταν αρκετό, και επέβαλε την έκδοση ξεχωριστής απόδειξης, η οποία εκδιδόταν χειρόγραφα (στον εικοστό πρώτο αιώνα!). Το αποτέλεσμα ήταν πως προστέθηκαν αρκετά λεπτά στον χρόνο έκδοσης των εισιτηρίων, περισσότερα μέτρα στο μήκος της ουράς και μεγαλύτερες αναμονές για όλους τους επισκέπτες.

Το 2011, το Υπουργείο Πολιτισμού και το ΤΑΠΑ αποφάσισαν την έναρξη έκδοσης εισιτηρίων με γραμμικό κώδικα, μόνο όμως στην κεντρική είσοδο της Ακρόπολης. Αν οι επισκέπτες είχαν ηδη αγοράσει το εισιτήριο από άλλο χώρο, έπρεπε να προσέλθουν στα κεντρικά εκδοτήρια της Ακρόπολης και να το καταθέσουν, για να παραλάβουν μηδενικό τυπωμένο εισιτήριο και στην συνέχεια να διέλθουν από τις μπάρες με την βοήθεια των φυλάκων. Έτσι, ενώ προηγουμένως το εισιτήριο της Ακρόπολης μπορούσε να εκδοθεί σε 6 διαφορετικούς χώρους, τώρα ουσιαστικά εκδιδόταν μόνο από τα ταμεία της Ακρόπολης, τα οποία όμως δεν αυξήθηκαν σε αριθμό. Μπορείτε  να φανταστείτε τα αποτελέσματα αυτής της παράλογης απόφασης: επιπλέον καθυστερήσεις, εκνευρισμοί, και ακόμα μεγαλύτερη πίεση τόσο για το προσωπικό της Ακρόπολης, όσο και για όλους τους άλλους. Ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι, μολονότι τα εισιτήρια έγιναν ηλεκτρονικά, η απόδειξη γι αυτά παρέμεινε και παραμένει ακόμα και σήμερα χειρόγραφη. Ναι, καλά διαβάσατε, την εποχή που ακόμα και ο πωλητής αυγών στην λαϊκή εκδίδει τυπωμένη απόδειξη από μηχανή, ο αρχαιολογικός χώρος με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στην Ελλάδα εκδίδει εδώ και 5 χρόνια χειρόγραφες αποδείξεις. Και δεν είναι ο μόνος – σε όλους τους αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία της χώρας, όπου υπάρχει το σύστημα σάρωσης με γραμμικό κώδικα, οι αποδείξεις είναι χειρόγραφες. 

Για να γίνουν τα πράγματα ακόμα πιο ενδιαφέροντα, κάποια στιγμή οι αρμόδιες αρχές αποφάσισαν να μην παραχωρούν πλέον προτεραιότητα στους ξεναγούς, ιδίως στα εκδοτήρια της Ακρόπολης, αναγκάζοντας τους να περιμένουν στην ουρά όπως και οι μεμονωμένοι και ασυνόδευτοι επισκέπτες. Ο λόγος; Ποτέ δεν ανακοινώθηκε. (Θα πρέπει εδώ να πούμε πως προτεραιότητα στους ξεναγούς και συνοδούς γκρουπ δίνεται σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες και μουσεία, όπου δε θεωρείται προνόμιο, αλλά επαγγελματική επιταγή, με σκοπό την καλύτερη παροχή υπηρεσιών στους επισκέπτες. Οι μεγάλες ομάδες -εφόσον συνοδεύονται από κάποιον που ξέρει το σύστημα και έχει τα μετρητά στο χέρι- προωθούνται γρήγορα και δε συσσωρεύονται πίσω από μεμονωμένους επισκέπτες που ο καθένας ρωτά πόσο κοστίζει το εισιτήριο, αν έχει έκπτωση, τι ώρα κλείνει ο χώρος κτλ.)

Ποιό όμως ήταν το αποτέλεσμα αυτής της ρύθμισης για τον επισκέπτη; Ο χρόνος αναμονής για την έκδοση των εισιτηρίων αυξήθηκε έως και 30 λεπτά, οι ουρές τόσο στα εκδοτήρια όσο και στην είσοδο της Ακρόπολης έγιναν μεγαλύτερες και η συμφόρηση (κάτω από τον καυτό καλοκαιρινό ήλιο) έντονη, ενώ πολλές φορές δημιουργούνταν εκνευρισμοί και εντάσεις. 

Ευτυχώς, μετά από λίγο καιρό, διαπιστώθηκε το πρόβλημα και το μέτρο της παραχώρησης προτεραιότητας σε ξεναγούς και συνοδούς επαναφέρθηκε, με τη διάθεση ενός εκδοτηρίου μόνο για αυτούς. Επίσης καταργήθηκε το μέτρο της επανέκδοσης μηδενικού εισιτήριου για τους επισκέπτες που είχαν ενιαίο εισιτήριο από άλλο χώρο. Έτσι ο χρόνος αναμονής επανήλθε σε λογικά επίπεδα, αλλά κυρίως αποφεύγονταν οι εκνευρισμοί και οι παρεξηγήσεις. 

Φέτος τα πράγματα άλλαξαν ξανά, πάλι προς το χειρότερο. Αρχικά, διπλασιάστηκε η τιμή του εισιτηρίου, ενώ έχασε την προηγούμενη ευελιξία του, καθώς πλέον δίνεται η δυνατότητα μόνο μιας επίσκεψης σε κάθε χώρο. Επίσης, για πρώτη φορά δόθηκε η δυνατότητα αγοράς του εισιτηρίου με πιστωτική κάρτα ή με τραπεζική εντολή. Το μέτρο αυτό θα μπορούσε να συμβάλλει τα μέγιστα στην εύρυθμη και απρόσκοπτη λειτουργία του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης αν είχε συνοδευτεί από άλλες καινοτομίες. Οπως π.χ. την έκδοση ηλεκτρονικού εισιτηρίου το οποίο ο επισκέπτης θα μπορούσε να τυπώσει μόνος του και να προσκομίσει ή ακόμη και να επιδείξει σε ψηφιακή μορφή (όπως γίνεται στα αεροδρόμια). Θα μπορούσαν επίσης να εκδίδονται ομαδικά εισιτήρια για τα γκρουπ που το επιθυμούν, τα οποία θα μπορούσαν να προαγοράζονται από τα ταξιδιωτικά γραφεία on-line, και τα οποία θα επιδείκνυαν οι ξεναγοί και συνοδοί στην είσοδο του αρχαιολογικού χώρου. Με αυτό τον τρόπο θα μειωνόταν σημαντικά ο φόρτος εργασίας των εκδοτηρίων. Θα μπορούσαν δηλαδή να δίνονται πολλές εναλλακτικές τόσο στα ταξιδιωτικά γραφεία όσο και στους μεμονωμένους επισκέπτες.

Τίποτα όμως από αυτά δεν έγινε και η διαδικασία έκδοσης εισιτηρίων παρέμεινε η ίδια. Τα αποτελέσματα φάνηκαν σε μερικούς μήνες. Οι ουρές στα εκδοτήρια άρχισαν να επιμηκύνονται και να μοιάζουν με τις ουρές του μυθικού Τύφωνα. Το πρόβλημα δεν περιορίστηκε μόνο στα κεντρικά εκδοτήρια, αλλά επεκτάθηκε και στα εκδοτήρια της εισόδου από το θέατρο του Διονύσου, όπου για πρώτη φορά δημιουργήθηκαν ουρές που έφταναν ως την άλλη άκρη της Διονυσίου Αρεοπαγίτου. Σημειωτέον, ότι από αυτή την είσοδο σπανίως εισέρχονται μεγάλα γκρουπ και όταν αυτό γίνεται έχουν ήδη αγοράσει το εισιτήριο, άρα δεν συμβάλλουν στη δημιουργία της ουράς.

Θα μπορούσε κάποιος να υποθέσει ότι αιτία αυτού του φαινομένου είναι η αύξηση των επισκεπτών. Χωρίς να έχω τα στατιστικά στοιχεία, θα τολμήσω να πω ότι δεν παρατηρείται αύξηση στον αριθμό των επισκεπτών, δυστυχώς. Παρατηρήται αύξηση τουριστών που επισκέπτονται την Ακρόπολη μόνοι τους. Η αιτία για τις πρόσφατες ουρές δεν είναι οι ξεναγοί και τα οργανωμένα γκρουπ, αλλά οι μεμονωμένοι επισκέπτες που πριν αγοράσουν το εισιτήριο – είτε με ρευστό είτε με πιστωτική – ζητούν πληροφορίες σχετικά με τους  χώρους που μπορούν να επισκεφτούν με το ίδιο εισιτήριο, αν περιλαμβάνεται και το μουσείο Ακροπόλεως, κτλ. Αυτά γίνονται σε τρία με τέσσερα εκδοτήρια και είναι αναμενόμενο να δημιουργούνται ουρές. Την ίδια στιγμή, τα οργανωμένα γκρουπ εισέρχονται με ελάχιστο χρόνο  αναμονής και ταλαιπωρία. 

Ποια είναι η λύση που δόθηκε από το ΤΑΠΑ; Αντί να αυξηθούν τα εκδοτήρια, καταργήθηκε –ξανά– το εκδοτήριο που ήταν αποκλειστικά για οργανωμένα γκρουπ. Ναι, καλά διαβάσατε, το μόνο καλό στοιχείο που βοηθούσε στην αποσυμφόρηση, καταργήθηκε. Από αύριο οι ξεναγοί που συνοδεύουν πάνω από δύο άτομα θα προμηθεύονται τα εισιτήριά τους από ειδικό γραφείο που δε βρίσκεται στην Ακρόπολη, αλλά μερικές εκατοντάδες μέτρα μακρύτερα, γωνία Ροβέρτου Γκάλι 37 & Γαριβάλδη. Τα εισιτήρια θα προπληρώνονται μόνο με τραπεζική εντολή ή θα πληρώνονται επιτόπου με πιστωτική κάρτα. Η χρήση ρευστού δεν προβλέπεται. Μάλιστα, για να εξυπηρετηθούν ακόμη καλύτερα οι επισκέπτες, το ειδικό αυτό γραφείο θα λειτουργεί μόνο μέχρι τις 4 το απόγευμα. Μετά από αυτή την ώρα, οι ξεναγοί θα μπορούν να προμηθεύονται τα εισιτήρια από την Ακρόπολη, πάλι χωρίς καμιά προτεραιότητα. Θα στέκονται στην ουρά μαζί με τους άλλους επισκέπτες. Επιπλέον, σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΤΑΠΑ, «Σε περίπτωση που επισκέπτες έχουν προμηθευτεί χάρτινο ενιαίο εισιτήριο από κάποιους από τους υπόλοιπους χώρους που εντάσσονται σε αυτό (Αρχαία Αγορά, Κεραμεικός, Λύκειο, Βιβλιοθήκη Αδριανού, Ολυμπίειο, Ρωμαϊκή Αγορά) θα πρέπει να προσέλθουν και στα εκδοτήρια της Ακρόπολης, να παρακρατηθεί το αντίστοιχο απόκομμα και να εκδοθεί ένα Δωρεάν Εισιτήριο για την Ακρόπολη με την αιτιολογία ΕΝΙΑΙΟ ΑΛΛΟΥ ΧΩΡΟΥ (Οι σχετικές σφραγίδες θα παραδοθούν στα εκδοτήρια στις 31-08-2016). Τα αποκόμματα που θα παρακρατούνται στα εκδοτήρια θα αποστέλλονται στο τέλος κάθε μήνα στο ΤΑΠ................................................................................

Η ίδια δυνατότητα θα υπάρχει και για τα εισιτήρια των groups που θα εκδίδονται, αποκλειστικά από το Εκδοτήριο Εισιτηρίων Ομάδων Επισκεπτών.» 

Με λίγα λόγια, επιστρέφουμε στο προηγούμενο σύστημα που είχε δημιουργήσει τις τεράστιες ουρές.

Για ποιο λόγο άραγε γίνονται αυτά, αφού, πάλι σύμφωνα με το ΤΑΠΑ, σκοπός των συγκεκριμένων μέτρων είναι η αποφυγή της έκθεσης των επισκεπτών στις διάφορες καιρικές συνθήκες και η μείωση του χρόνου αναμονής στα εκδοτήρια εισιτήριων; Γιατί η γραφειοκρατία αυξάνεται αντί να περιορίζεται; Για πιο λόγο τεράστιοι αριθμοί ανθρώπων αναγκάζονται να περιμένουν για να ολοκληρωθεί μια εντελώς γραφειοκρατική διατύπωση, η οποία ακυρώνει ένα από τα πλεονεκτήματα του ενιαίου εισιτηρίου;

Δεν μπορώ να ξέρω τι ακριβώς έχει στο μυαλό της η ηγεσία του ΤΑΠΑ και σε τι αποσκοπεί με αυτά τα μέτρα. Ξέρω όμως ποιο θα είναι το αποτέλεσμα.

Πρώτον, όχι μόνο δεν θα μειωθούν οι ουρές στα εκδοτήρια αλλά αντιθέτως θα ΑΥΞΗΘΟΥΝ και αυτό θα φανεί πολύ σύντομα. Ο μόνος τρόπος για μια άμεση λύση του προβλήματος θα ήταν η δημιουργία προσωρινών έστω εκδοτηρίων και στις δύο εισόδους, τουλάχιστον κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Και μπορεί κάποιος να θεωρήσει πως τρεις ή τέσσερις φύλακες με αντίστοιχα τραπέζια, καρέκλες και μπλοκ εισιτηρίων θα αμαυρώσουν ίσως την εικόνα του χώρου, αλλά πιστέψτε με, μισή ώρα στο λιοπύρι αρκεί για ν’ αποκομίσει κανείς πολύ χειρότερες εντυπώσεις, τις οποίες δε μπορεί να βελτιώσει ακόμη κι η καλύτερη αρχιτεκτονική διαμόρφωση.

Με την  μη παραχώρηση προτεραιότητας στους ξεναγούς στα εκδοτήρια, μέτρο το οποίο δεν παρέχει κανένα όφελος, η ταλαιπωρία δε θα περιοριστεί μόνο στα οργανωμένα γκρουπ, αλλά θα συμπεριλάβει και μικρές ομάδες επισκεπτών υψηλού εισοδηματικού επιπέδου, οι οποίοι επιλέγουν ιδιωτική ξενάγηση, συχνά την τελευταία στιγμή, και με τα νέα μέτρα θα υποβάλονται σε αδικαιολόγητη ταλαιπωρία. 

Αν το μέτρο έχει στόχο τον καλύτερο φορολογικό έλεγχο, αυτός θα μπορούσε να επιτευχθεί με άλλους τρόπους, που δεν θα επιβάρυναν τους ταξιδιώτες. Γιατί ακόμα και αν στόχος είναι η πλήρης κατάργηση της χρήσης ρευστού και η προώθηση της χρήσης πιστωτικών καρτών, αυτό θα μπορούσε να γίνει χωρίς να καταργηθεί η προτεραιότητα των ξεναγών στα εκδοτήρια εισιτηρίων. 

Πριν απο 181 χρόνια, οι επίσημες αρχές είχαν επιδείξει μια θαυμαστή πρωτοπορία στο θέμα των εισιτηρίων της Ακρόπολης, θέτοντας σε εφαρμογή μια πολιτική η οποία μοιάζει σε μεγάλο βαθμό με τις σύγχρονες ευρωπαϊκές πρακτικές.

Σήμερα, εν έτει 2016, την εποχή των ψηφιακών τεχνολογιών και των εκσυγχρονιστικών μεταρρυθμίσεων, οι αρμόδιες αρχές επιδεικνύουν πνεύμα συντηρητισμού και έλλειψη φαντασίας. Παράλληλα, αποδεικνύουν περίτρανα ότι δεν έχουν εμπεριστατωμένη γνώση για την πραγματική κατάσταση και τις ανάγκες της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας. Αντιθέτως, με τις αβλεψίες τους και τους πειραματισμούς τους επιβαρύνουν την κατάσταση, δημιουργούν αρνητικές εντυπώσεις στους επισκέπτες και δημιουργούν ένα ασφυκτικό πλαίσιο για τους ευσυνείδητους επαγγελματίες. Την ίδια στιγμή, οι κάθε λογής παράνομοι και απατεώνες αφήνονται ανεξέλεγκτοι να παραπλανούν τους ξένους επισκέπτες και να φοροδιαφεύγουν εις βάρος των συμφερόντων όχι μόνο του ιδιωτικού τομέα αλλά και του δημοσίου.

Κάθε πέρσι και καλύτερα.

ΘΕΡΣΙΤΗΣ 

  1. 23/07 14:14

    M. Kόνσολας: Nέες λιμενικές υποδομές και σχέδιο προβολής για την Κω

  2. 23/07 14:12

    Δράσεις για τον τουρισμό από τους Δήμους Σάμου, Θηβαίων και Κέας

  3. 23/07 13:45

    "Γιορτές Ρόκκας 2017": 5η επετειακή διοργάνωση στα Χανιά

  4. 23/07 10:08

    H βόρεια Κύπρος στοχεύει στον μαζικό τουρισμό

  5. 23/07 09:55

    O EOT στους αγώνες Αrmy-Games 2017 στη Μόσχα

  6. 23/07 09:51

    Ε.Κουντουρά: Σε πλήρη ετοιμότητα ο μηχανισμός του Υπουργείου και του ΕΟΤ για την Κω

  7. 22/07 22:38

    Απεργία ΠΟΕ-ΥΠΠΟ: Κλειστά τα μουσεία & οι αρχ. χώροι στην Αττική στις 29 & 30 Ιουλίου

  8. 22/07 22:31

    Κως: 2η συνεδρίαση του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας

  9. 22/07 22:21

    Μ. Παπαβασιλείου: Η Κως παραμένει ένας ασφαλής και φιλόξενος προορισμός

  10. 22/07 22:17

    Συνάντηση Ευ. Κουρνέτα με τον Σεβ. Μητροπολίτη Θηβών & Λεβαδείας

  11. 22/07 22:07

    Κ. Σβύνου: Να επισπευσθούν οι επιθεωρήσεις στα ξενοδοχεία της Κω

  12. 22/07 12:01

    Γ.Κυρίτσης: Η Κως επιστρέφει στην κανονικότητα

  13. 22/07 11:37

    Κομοτηνή: O TAP «σώζει» τα ξενοδοχεία

  14. 22/07 11:23

    Τουριστικό λεωφορείο στη Σάμο και τουριστικό τραίνο στην Πρέβεζα

  15. 22/07 11:21

    Δράσεις τουριστικής προβολής από Περιφέρεια Β.Αιγαίου και Ρέθυμνο

  16. 22/07 11:18

    Περιφέρεια ΑΜ-Θ: Διαδικτυακή καμπάνια στη ρωσική τουριστική αγορά

  17. 22/07 11:14

    Δήλωση του προέδρου του ΣΕΤΕ για τον σεισμό στην Κω

  18. 22/07 11:03

    ΠΟΞ: Υπερήφανη για την ξενοδοχειακή υποδομή της Ελλάδας

  19. 21/07 22:10

    Yπουργείο Τουρισμού: Συντονισμός ενεργειών για τον τουρισμό στην Κω

  20. 21/07 19:22

    Απάντηση της Aegean για την άρνηση μεταφοράς ΑμεΑ με παιδί και 2 σκύλους

  21. 21/07 16:15

    ABTA: Σε συνεχή επικοινωνία με τις ελληνικές αρχές για την Κω

  22. 21/07 15:50

    Η σύγχρονη Ελληνική Λογοτεχνία στη Μόσχα

  23. 21/07 15:43

    Χρ. Σπίρτζης: Ξεκινούν έλεγχοι για τις ζημιές στο λιμάνι και τα ξενοδοχεία της Κω

  24. 21/07 15:25

    Fraport: Κανονικά και με ασφάλεια οι πτήσεις στο αεροδρόμιο της Κω

  25. 21/07 15:16

    Μ. Κόνσολας: 5 άμεσα μέτρα για τη στήριξη του τουρισμού της Κω

  26. 21/07 15:11

    42 αναγνωρισμένοι ιαματικοί φυσικοί πόροι στην Ελλάδα

  27. 21/07 15:05

    FedHATTA: Ομαλοποιείται η κατάσταση στην Κω

  28. 21/07 14:00

    Παγκόσμιος τουρισμός: Tα 4 σενάρια για το μέλλον των ταξιδίων

  29. 21/07 13:26

    Ημιμαραθώνιος Κρήτης: Χιουμοριστικό σποτ με την Eλληνίδα μάνα

  30. 21/07 13:21

    Ξεκίνησε το Cosmopolis Festival στην Καβάλα

  31. 21/07 13:03

    Ανταλλαγή σπιτιών για διακοπές -HomeExchange: Τεράστια ζήτηση από όλο τον κόσμο για Ελλάδα

  32. 21/07 13:01

    Μ. Κόνσολας: Πρέπει να προστατευθεί ο τουρισμός της Κω

  33. 21/07 12:55

    TUI Γερμανίας: Μικροτραυματισμοί και μικροζημιές στα ξενοδοχεία της Κω

  34. 21/07 12:40

    Συντονιστικό Όργανο: Συστάσεις για τον σεισμό στην Κω

  35. 21/07 12:27

    Συνάντηση Αρναουτάκη-Φούχτελ - Τουρισμός και κρητικά προϊόντα στην ατζέντα

  36. 21/07 12:25

    Ο νέος κανονισμός για τις Σχολές Ξεναγών - Εισαγωγή μόνο με μόρια

  37. 21/07 12:22

    Πιλοτική δράση "Ιστορίες της Νύκτας" σε μουσεία και αρχ. χώρους- Ολο το πρόγραμμα

  38. 21/07 12:14

    Βρετανικό ΥΠΕΞ: Προσοχή στους μετασεισμούς- Ι.Ρέτσος: Η Κως αγωνίζεται να δείξει το καλύτερο πρόσωπο

  39. 21/07 12:10

    Η Περιφέρεια ΑΜ-Θ στη διεθνή έκθεση TourNatur 2017 στη Γερμανία

  40. 21/07 12:00

    ATOR: Ο σεισμός στην Κω δεν έχει επηρεάσει τα ταξίδια των Ρώσων στο Αιγαίο

  41. 21/07 11:57

    Τουρισμός: +2,4% οι αφίξεις και +0,9% οι εισπράξεις το α' 5μηνο

  42. 21/07 11:42

    Συνάντηση Πολιτισμού στην Κρήτη -Συνέδριο Φιλοσοφίας στην Αρχαία Ολυμπία

  43. 21/07 11:28

    Γερμανικός τουρισμός: Οι 50άρηδες θα ξοδέψουν περισσότερα για διακοπές το επόμενο 12μηνο

  44. 21/07 11:18

    WorldVentures: Ονειρεμένα ταξίδια στην Ελλάδα μέσα από διεθνή κλαμπ

  45. 21/07 10:59

    Οι γερμανοί τουρίστες επιμένουν ακόμη στην Τουρκία

  46. 21/07 10:42

    Joon: Η νέα νεανική low-cost εταιρία της Air France

  47. 21/07 10:37

    Δήμος Ζαγοράς - Μουρεσίου: Πρόσκληση για τουριστική αξιοποίηση έκτασης

  48. 21/07 10:33

    Πρότυπο πιστοποίησης ξενοδοχείων «Hikers’ Friendly»

  49. 21/07 10:04

    Δύο τουρίστες νεκροί από το σεισμό στην Κω- άντεξαν οι ξενοδοχειακές υποδομές

  50. 20/07 19:26

    Νέος πολυχώρος πολιτισμού στο Μαρούσι

  51. 20/07 19:20

    Δεξίωση γευσιγνωσίας στο εστιατόριο Ευκάλυπτος του ξενοδοχείου Castelli στη Ζάκυνθο

  52. 20/07 19:16

    Τέχνη και φιλοξενία συμπορεύονται στο Art Hotel

  53. 20/07 19:08

    Περιφέρεια Ν.Αιγαίου: Συνάντηση με την Fraport για τα 4 αεροδρόμια

  54. 20/07 14:26

    Φάρσα με υβριστικό μπάνερ κατά των τουριστών στη νότια Γαλλία

  55. 20/07 13:59

    ΣΕΒ: Ο ελληνικός τουρισμός και η κάθοδος των μυρίων!

  56. 20/07 13:41

    Ιαματικός τουρισμός στη Ρόδο μέσα από τις Πηγές Καλλιθέας

  57. 20/07 13:40

    Γερμανικός τουρισμός: Tαξιδιωτική οδηγία για την Τουρκία

  58. 20/07 13:31

    Ιαματικός τουρισμός: Στους Δήμους το ερωτηματολόγιο του ΕΣΠΑ

  59. 20/07 12:52

    Τουρισμός: 2,4 εκατ. Βρετανοί αναχωρούν για διακοπές αυτό το Σαββατοκύριακο

  60. 20/07 12:51

    Σεμινάρια στην Αττική για εργαζομένους σε τουριστικά γραφεία

  61. 20/07 12:47

    Συνεδρίαση της Διεθνούς Ένωσης Οργανισμών Δασικών Ερευνών στη Θεσσαλονίκη

  62. 20/07 12:44

    Περιφέρεια Ι. Νήσων: Σύσκεψη για τα έργα στο λιμένα Βασιλικής

  63. 20/07 12:36

    Προσλήψεις στη Ryanair - Ημέρες καριέρας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

  64. 20/07 12:32

    Συνεργασία Δήμου Αθηναίων- ΣΤΑΣΥ για την προβολή της Αθήνας

  65. 20/07 11:51

    Cosmos: Νέο brand πολυτελών διακοπών στην Ευρώπη τη χαμηλή σεζόν

  66. 20/07 11:35

    Ο. Κεφαλογιάννη: Ευθύνες στο υπουργείο Πολιτισμού για τις ουρές στους αρχαιολογικούς χώρους

  67. 20/07 11:33

    Τουρισμός: Η εποχή της τεχνητής νοημοσύνης και των ρομπότ

  68. 20/07 10:44

    Αυτά είναι τα 20 ακριβότερα πολυτελή ξενοδοχεία στον κόσμο

  69. 20/07 10:39

    ΕΟΤ: Έντονο το ενδιαφέρον των Εσθονών για την Ελλάδα

  70. 20/07 10:31

    3η γιορτή Αριστοτελικών & Αθωνικών γεύσεων

  71. 20/07 10:23

    Κάτι νέο γεννήθηκε στη γαστρονομία της Ερμιονίδας - Γαστρονομικό οδοιπορικό

  72. 20/07 10:08

    ΤΕΙ Κρήτης: Διαγωνισμός για ξενοδοχειακές κλίνες

  73. 20/07 10:01

    Υπουργείο Τουρισμού: Διαγωνισμός για εκπαιδευτικά βιβλία στις ΑΣΤΕ

  74. 20/07 10:01

    Σε δημόσια διαβούλευση η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το Ελληνικό

  75. 20/07 10:00

    10 λόγοι για μία τουριστική επιχείρηση να επιλέξει cloud υπηρεσίες

  76. 19/07 17:52

    Πρόστιμο 25.000 λιρών σε πελάτη της TUI για ψευδή ασθένεια

  77. 19/07 16:55

    Ποινή φυλάκισης 4 ετών σε ξενοδόχο για ασφαλιστική απάτη

  78. 19/07 16:27

    Ταξιδιωτικό... ισοζύγιο μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας

  79. 19/07 16:20

    Ο Δήμος Ρόδου τίμησε τουρίστες, που επισκέπτονται το νησί επί δεκαετίες

  80. 19/07 15:22

    Διπλασιάζει το πρόγραμμα για Τουρκία η Jet2 το 2018- έκρηξη της ζήτησης φέτος

  81. 19/07 14:44

    Επενδυτικό ενδιαφέρον για ξενοδοχεία στη Λέσβο- Χωροταξικό ζητεί η Ε.Ξ.

  82. 19/07 14:33

    Η Φλώρα Παρασκευοπούλου PR & Communication Director σε Axia Hospitality και Nelios

  83. 19/07 14:17

    ΣΕΤΚΕ: Να γίνει φορολογικός έλεγχος στα σπίτια που μισθώνονται σε τουρίστες

  84. 19/07 13:49

    Booking.com: Η Καλαμάτα στους 5 top προορισμούς για διακοπές με τους γονείς

  85. 19/07 13:04

    TUI: Ταξίδι εξοικείωσης για αυστριακούς πράκτορες στη Ρόδο

  86. 19/07 12:53

    Στο προσκήνιο ξανά το επενδυτικό σχέδιο για 20 ξενοδοχεία στην Ελλάδα από Atlantica Hotels και Nataly Tours

  87. 19/07 12:44

    Βραβεία TUI Environment Champion σε 27 ελληνικά ξενοδοχεία

  88. 19/07 12:35

    Η Ελλάδα τιμώμενη χώρα στα βραβεία της Αυστραλιανής Ομοσπονδίας Τουριστικών Πρακτόρων

  89. 19/07 12:32

    Σύγχυση για τη νέα οδηγία στα οργανωμένα ταξίδια από το 2018

  90. 19/07 12:09

    Παγκόσμιος τουρισμός: Πιο ακριβά τα ταξίδια το 2018, +6,3% οι τιμές στα ξενοδοχεία της Δ.Ευρώπης

  91. 19/07 11:57

    Διαγωνισμός για τη μίσθωση του π.ξενοδοχείου La Mirage στην Ομόνοια

  92. 19/07 11:41

    M.Κόνσολας: Θα παραμείνει ο μειωμένος ΦΠΑ στα προσφυγόπληκτα νησιά;

  93. 19/07 11:02

    ​Δωρεάν Wi-Fi σε 20 αρχαιολογικούς χώρους

  94. 19/07 10:58

    Ενθουσίασε το 3o Φεστιβάλ Παραδοσιακών Χορών Αλοννήσου

  95. 19/07 10:56

    Σύσκεψη για τη νησιωτικότητα στο Υπουργείο Ναυτιλίας

  96. 19/07 10:51

    Spiegel: Ο ελληνικός τουρισμός ανθεί, οι εργαζόμενοι υποφέρουν

  97. 19/07 10:49

    Ολοκληρώθηκε η πώληση της Αγοράς Μοδιάνο

  98. 19/07 10:43

    Η Ελλάδα αναλαμβάνει την προεδρία κορυφαίας συνάντησης του ΟΟΣΑ για τον τουρισμό

  99. 19/07 10:35

    Ιαματικός τουρισμός στην Ήπειρο: Μελέτη από την περιφέρεια

  100. 19/07 10:31

    ΕΟΤ: Πρόσκληση Τούρκων δημοσιογράφων στη Ρόδο - Ενίσχυση της Περιφέρειας Ν.Αιγαίου για την WTM