Κάθε πέρσι και καλύτερα

Α Decrease font Enlarge font
Κάθε πέρσι και καλύτερα

Γράφει ο Θερσίτης...

Τον Απρίλιο του 1833, 4 χρόνια από τότε που η Ελλάδα είχε γίνει ανεξάρτητο κράτος, η Οθωμανική φρουρά που είχε ακόμη τον έλεγχο της Ακρόπολης αποχώρησε. Ο  Ιερός Βράχος πέρασε στα χέρια του Ελληνικού κράτους και δύο χρόνια αργότερα κηρύχθηκε επισήμως αρχαιολογικός χώρος.

Ο έφορος αρχαιοτήτων, Λουδοβίκος Ρος, μερίμνησε να υπάρχει εισιτήριο, ώστε να καλύπτονται τα έξοδα του φυλακτικού προσωπικού. Το εισιτήριο, στο οποίο ήταν τυπωμένη γενική κάτοψη του βράχου της Ακρόπολης, έφερε την υπογραφή του εφόρου αρχαιοτήτων καθώς και τα στοιχεία του κατόχου του και την διάρκεια του. Ο Λουδοβίκος Ρος επέδειξε πρωτοποριακό πνεύμα στον σχεδιασμό της τιμολογιακής πολιτικής του εισιτήριου, η οποία ήταν πραγματικά πολύ ευέλικτη.

Τα εισιτήρια μπορούσαν να εκδοθούν ως ατομικά, οικογενειακά ή ακόμα και ομαδικά. Η διάρκειά τους ποίκιλε, ανάλογα με τις ανάγκες του κατόχου, έτσι π.χ. υπήρχαν ημερήσια εισιτήρια, εισιτήρια τριών ημερών, εβδομαδιαία ακόμα και εισιτήρια διάρκειας πολλών μηνών. Η τιμή τους ήταν ανάλογη με τη διάρκειά τους. Με αυτό τον τρόπο διασφαλίζονταν τα έσοδα για τις ανάγκες του αρχαιολογικού χώρου, ενώ δινόταν στους επισκέπτες η δυνατότητα να επισκέπτονται την Ακρόπολη χωρίς να απασχολούνται κάθε φορά με την διαδικασία της έκδοσης εισιτηρίου.

Η πολιτική του Ρος θυμίζει τις σημερινές «κάρτες πολιτισμού» που εξασφαλίζουν απεριόριστες επισκέψεις σε χώρους και μουσεία για ορισμένη διάρκεια, μετά από την καταβολή ανάλογου ποσού. Τέτοιες κάρτες εκδίδονται σε αρκετές ευρωπαϊκές πόλεις, όπως π.χ., στο Παρίσι όπου δίνεται η δυνατότητα στους επισκέπτες να δουν 50 μουσεία μέσα σε διάστημα μιας εβδομάδας.

Αυτά γινόταν το 1835. Από τότε πολλά άλλαξαν στην Ελλάδα και στην Ακρόπολη. Μαζί άλλαξε και ο τρόπος έκδοσης των εισιτηρίων της Ακρόπολης καθώς και η τιμολογιακή τους πολιτική, η οποία αναπροσαρμοζόταν με τις εκάστοτε συνθήκες.

Μέχρι πέρυσι υπήρχε ένα ενιαίο εισιτήριο, αξίας 12 ευρώ, το οποίο έδινε την δυνατότητα επίσκεψης σε 7 διαφορετικούς αρχαιολογικούς  χώρους, συμπεριλαμβανομένης και της Ακρόπολης. Ο επισκέπτης μπορούσε να χρησιμοποιήσει τα αποσπώμενα κουπόνια του εισιτηρίου όπως ήθελε – μπορούσε δηλαδή είτε να επισκεφθεί όλους τους χώρους μία φορά, είτε μερικούς από αυτούς περισσότερες φορές. Μοναδική εξαίρεση αποτελούσε η Ακρόπολη, για την οποία δινόταν η δυνατότητα μίας μόνο επίσκεψης. 

Το ενιαίο αυτό εισιτήριο μπορούσε να αγοραστεί από οποιοδήποτε από τους επτά αρχαιολογικούς χώρους και μπορούσε να επικυρωθεί με την απλή απόσπαση των αντίστοιχων κουπονιών. Καθώς  δινόταν  προτεραιότητα στους συνοδούς γκρουπ και τους ξεναγούς (που δε χρειάζονται πληροφόρηση και έχουν τα χρήματα έτοιμα), οι μεγάλες ομάδες έφευγαν από την ουρά γρήγορα, και ο χρόνος αναμονής ήταν σχετικά περιορισμένος. Μόνο όταν υπήρχε μεγάλος αριθμός γκρουπ υπήρχε πρόβλημα συμφόρησης.

Όσον αφορά τον φορολογικό έλεγχο, αυτός ήταν δυνατός μέσω του αποκόμματος, το οποίο οι τουριστικοί πράκτορες κατέθεταν στην Οικονομική Εφορία. Ξαφνικά  το 2010, το ΤΑΠΑ αποφάσισε ότι αυτό δεν ήταν αρκετό, και επέβαλε την έκδοση ξεχωριστής απόδειξης, η οποία εκδιδόταν χειρόγραφα (στον εικοστό πρώτο αιώνα!). Το αποτέλεσμα ήταν πως προστέθηκαν αρκετά λεπτά στον χρόνο έκδοσης των εισιτηρίων, περισσότερα μέτρα στο μήκος της ουράς και μεγαλύτερες αναμονές για όλους τους επισκέπτες.

Το 2011, το Υπουργείο Πολιτισμού και το ΤΑΠΑ αποφάσισαν την έναρξη έκδοσης εισιτηρίων με γραμμικό κώδικα, μόνο όμως στην κεντρική είσοδο της Ακρόπολης. Αν οι επισκέπτες είχαν ηδη αγοράσει το εισιτήριο από άλλο χώρο, έπρεπε να προσέλθουν στα κεντρικά εκδοτήρια της Ακρόπολης και να το καταθέσουν, για να παραλάβουν μηδενικό τυπωμένο εισιτήριο και στην συνέχεια να διέλθουν από τις μπάρες με την βοήθεια των φυλάκων. Έτσι, ενώ προηγουμένως το εισιτήριο της Ακρόπολης μπορούσε να εκδοθεί σε 6 διαφορετικούς χώρους, τώρα ουσιαστικά εκδιδόταν μόνο από τα ταμεία της Ακρόπολης, τα οποία όμως δεν αυξήθηκαν σε αριθμό. Μπορείτε  να φανταστείτε τα αποτελέσματα αυτής της παράλογης απόφασης: επιπλέον καθυστερήσεις, εκνευρισμοί, και ακόμα μεγαλύτερη πίεση τόσο για το προσωπικό της Ακρόπολης, όσο και για όλους τους άλλους. Ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι, μολονότι τα εισιτήρια έγιναν ηλεκτρονικά, η απόδειξη γι αυτά παρέμεινε και παραμένει ακόμα και σήμερα χειρόγραφη. Ναι, καλά διαβάσατε, την εποχή που ακόμα και ο πωλητής αυγών στην λαϊκή εκδίδει τυπωμένη απόδειξη από μηχανή, ο αρχαιολογικός χώρος με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στην Ελλάδα εκδίδει εδώ και 5 χρόνια χειρόγραφες αποδείξεις. Και δεν είναι ο μόνος – σε όλους τους αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία της χώρας, όπου υπάρχει το σύστημα σάρωσης με γραμμικό κώδικα, οι αποδείξεις είναι χειρόγραφες. 

Για να γίνουν τα πράγματα ακόμα πιο ενδιαφέροντα, κάποια στιγμή οι αρμόδιες αρχές αποφάσισαν να μην παραχωρούν πλέον προτεραιότητα στους ξεναγούς, ιδίως στα εκδοτήρια της Ακρόπολης, αναγκάζοντας τους να περιμένουν στην ουρά όπως και οι μεμονωμένοι και ασυνόδευτοι επισκέπτες. Ο λόγος; Ποτέ δεν ανακοινώθηκε. (Θα πρέπει εδώ να πούμε πως προτεραιότητα στους ξεναγούς και συνοδούς γκρουπ δίνεται σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες και μουσεία, όπου δε θεωρείται προνόμιο, αλλά επαγγελματική επιταγή, με σκοπό την καλύτερη παροχή υπηρεσιών στους επισκέπτες. Οι μεγάλες ομάδες -εφόσον συνοδεύονται από κάποιον που ξέρει το σύστημα και έχει τα μετρητά στο χέρι- προωθούνται γρήγορα και δε συσσωρεύονται πίσω από μεμονωμένους επισκέπτες που ο καθένας ρωτά πόσο κοστίζει το εισιτήριο, αν έχει έκπτωση, τι ώρα κλείνει ο χώρος κτλ.)

Ποιό όμως ήταν το αποτέλεσμα αυτής της ρύθμισης για τον επισκέπτη; Ο χρόνος αναμονής για την έκδοση των εισιτηρίων αυξήθηκε έως και 30 λεπτά, οι ουρές τόσο στα εκδοτήρια όσο και στην είσοδο της Ακρόπολης έγιναν μεγαλύτερες και η συμφόρηση (κάτω από τον καυτό καλοκαιρινό ήλιο) έντονη, ενώ πολλές φορές δημιουργούνταν εκνευρισμοί και εντάσεις. 

Ευτυχώς, μετά από λίγο καιρό, διαπιστώθηκε το πρόβλημα και το μέτρο της παραχώρησης προτεραιότητας σε ξεναγούς και συνοδούς επαναφέρθηκε, με τη διάθεση ενός εκδοτηρίου μόνο για αυτούς. Επίσης καταργήθηκε το μέτρο της επανέκδοσης μηδενικού εισιτήριου για τους επισκέπτες που είχαν ενιαίο εισιτήριο από άλλο χώρο. Έτσι ο χρόνος αναμονής επανήλθε σε λογικά επίπεδα, αλλά κυρίως αποφεύγονταν οι εκνευρισμοί και οι παρεξηγήσεις. 

Φέτος τα πράγματα άλλαξαν ξανά, πάλι προς το χειρότερο. Αρχικά, διπλασιάστηκε η τιμή του εισιτηρίου, ενώ έχασε την προηγούμενη ευελιξία του, καθώς πλέον δίνεται η δυνατότητα μόνο μιας επίσκεψης σε κάθε χώρο. Επίσης, για πρώτη φορά δόθηκε η δυνατότητα αγοράς του εισιτηρίου με πιστωτική κάρτα ή με τραπεζική εντολή. Το μέτρο αυτό θα μπορούσε να συμβάλλει τα μέγιστα στην εύρυθμη και απρόσκοπτη λειτουργία του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης αν είχε συνοδευτεί από άλλες καινοτομίες. Οπως π.χ. την έκδοση ηλεκτρονικού εισιτηρίου το οποίο ο επισκέπτης θα μπορούσε να τυπώσει μόνος του και να προσκομίσει ή ακόμη και να επιδείξει σε ψηφιακή μορφή (όπως γίνεται στα αεροδρόμια). Θα μπορούσαν επίσης να εκδίδονται ομαδικά εισιτήρια για τα γκρουπ που το επιθυμούν, τα οποία θα μπορούσαν να προαγοράζονται από τα ταξιδιωτικά γραφεία on-line, και τα οποία θα επιδείκνυαν οι ξεναγοί και συνοδοί στην είσοδο του αρχαιολογικού χώρου. Με αυτό τον τρόπο θα μειωνόταν σημαντικά ο φόρτος εργασίας των εκδοτηρίων. Θα μπορούσαν δηλαδή να δίνονται πολλές εναλλακτικές τόσο στα ταξιδιωτικά γραφεία όσο και στους μεμονωμένους επισκέπτες.

Τίποτα όμως από αυτά δεν έγινε και η διαδικασία έκδοσης εισιτηρίων παρέμεινε η ίδια. Τα αποτελέσματα φάνηκαν σε μερικούς μήνες. Οι ουρές στα εκδοτήρια άρχισαν να επιμηκύνονται και να μοιάζουν με τις ουρές του μυθικού Τύφωνα. Το πρόβλημα δεν περιορίστηκε μόνο στα κεντρικά εκδοτήρια, αλλά επεκτάθηκε και στα εκδοτήρια της εισόδου από το θέατρο του Διονύσου, όπου για πρώτη φορά δημιουργήθηκαν ουρές που έφταναν ως την άλλη άκρη της Διονυσίου Αρεοπαγίτου. Σημειωτέον, ότι από αυτή την είσοδο σπανίως εισέρχονται μεγάλα γκρουπ και όταν αυτό γίνεται έχουν ήδη αγοράσει το εισιτήριο, άρα δεν συμβάλλουν στη δημιουργία της ουράς.

Θα μπορούσε κάποιος να υποθέσει ότι αιτία αυτού του φαινομένου είναι η αύξηση των επισκεπτών. Χωρίς να έχω τα στατιστικά στοιχεία, θα τολμήσω να πω ότι δεν παρατηρείται αύξηση στον αριθμό των επισκεπτών, δυστυχώς. Παρατηρήται αύξηση τουριστών που επισκέπτονται την Ακρόπολη μόνοι τους. Η αιτία για τις πρόσφατες ουρές δεν είναι οι ξεναγοί και τα οργανωμένα γκρουπ, αλλά οι μεμονωμένοι επισκέπτες που πριν αγοράσουν το εισιτήριο – είτε με ρευστό είτε με πιστωτική – ζητούν πληροφορίες σχετικά με τους  χώρους που μπορούν να επισκεφτούν με το ίδιο εισιτήριο, αν περιλαμβάνεται και το μουσείο Ακροπόλεως, κτλ. Αυτά γίνονται σε τρία με τέσσερα εκδοτήρια και είναι αναμενόμενο να δημιουργούνται ουρές. Την ίδια στιγμή, τα οργανωμένα γκρουπ εισέρχονται με ελάχιστο χρόνο  αναμονής και ταλαιπωρία. 

Ποια είναι η λύση που δόθηκε από το ΤΑΠΑ; Αντί να αυξηθούν τα εκδοτήρια, καταργήθηκε –ξανά– το εκδοτήριο που ήταν αποκλειστικά για οργανωμένα γκρουπ. Ναι, καλά διαβάσατε, το μόνο καλό στοιχείο που βοηθούσε στην αποσυμφόρηση, καταργήθηκε. Από αύριο οι ξεναγοί που συνοδεύουν πάνω από δύο άτομα θα προμηθεύονται τα εισιτήριά τους από ειδικό γραφείο που δε βρίσκεται στην Ακρόπολη, αλλά μερικές εκατοντάδες μέτρα μακρύτερα, γωνία Ροβέρτου Γκάλι 37 & Γαριβάλδη. Τα εισιτήρια θα προπληρώνονται μόνο με τραπεζική εντολή ή θα πληρώνονται επιτόπου με πιστωτική κάρτα. Η χρήση ρευστού δεν προβλέπεται. Μάλιστα, για να εξυπηρετηθούν ακόμη καλύτερα οι επισκέπτες, το ειδικό αυτό γραφείο θα λειτουργεί μόνο μέχρι τις 4 το απόγευμα. Μετά από αυτή την ώρα, οι ξεναγοί θα μπορούν να προμηθεύονται τα εισιτήρια από την Ακρόπολη, πάλι χωρίς καμιά προτεραιότητα. Θα στέκονται στην ουρά μαζί με τους άλλους επισκέπτες. Επιπλέον, σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΤΑΠΑ, «Σε περίπτωση που επισκέπτες έχουν προμηθευτεί χάρτινο ενιαίο εισιτήριο από κάποιους από τους υπόλοιπους χώρους που εντάσσονται σε αυτό (Αρχαία Αγορά, Κεραμεικός, Λύκειο, Βιβλιοθήκη Αδριανού, Ολυμπίειο, Ρωμαϊκή Αγορά) θα πρέπει να προσέλθουν και στα εκδοτήρια της Ακρόπολης, να παρακρατηθεί το αντίστοιχο απόκομμα και να εκδοθεί ένα Δωρεάν Εισιτήριο για την Ακρόπολη με την αιτιολογία ΕΝΙΑΙΟ ΑΛΛΟΥ ΧΩΡΟΥ (Οι σχετικές σφραγίδες θα παραδοθούν στα εκδοτήρια στις 31-08-2016). Τα αποκόμματα που θα παρακρατούνται στα εκδοτήρια θα αποστέλλονται στο τέλος κάθε μήνα στο ΤΑΠ................................................................................

Η ίδια δυνατότητα θα υπάρχει και για τα εισιτήρια των groups που θα εκδίδονται, αποκλειστικά από το Εκδοτήριο Εισιτηρίων Ομάδων Επισκεπτών.» 

Με λίγα λόγια, επιστρέφουμε στο προηγούμενο σύστημα που είχε δημιουργήσει τις τεράστιες ουρές.

Για ποιο λόγο άραγε γίνονται αυτά, αφού, πάλι σύμφωνα με το ΤΑΠΑ, σκοπός των συγκεκριμένων μέτρων είναι η αποφυγή της έκθεσης των επισκεπτών στις διάφορες καιρικές συνθήκες και η μείωση του χρόνου αναμονής στα εκδοτήρια εισιτήριων; Γιατί η γραφειοκρατία αυξάνεται αντί να περιορίζεται; Για πιο λόγο τεράστιοι αριθμοί ανθρώπων αναγκάζονται να περιμένουν για να ολοκληρωθεί μια εντελώς γραφειοκρατική διατύπωση, η οποία ακυρώνει ένα από τα πλεονεκτήματα του ενιαίου εισιτηρίου;

Δεν μπορώ να ξέρω τι ακριβώς έχει στο μυαλό της η ηγεσία του ΤΑΠΑ και σε τι αποσκοπεί με αυτά τα μέτρα. Ξέρω όμως ποιο θα είναι το αποτέλεσμα.

Πρώτον, όχι μόνο δεν θα μειωθούν οι ουρές στα εκδοτήρια αλλά αντιθέτως θα ΑΥΞΗΘΟΥΝ και αυτό θα φανεί πολύ σύντομα. Ο μόνος τρόπος για μια άμεση λύση του προβλήματος θα ήταν η δημιουργία προσωρινών έστω εκδοτηρίων και στις δύο εισόδους, τουλάχιστον κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Και μπορεί κάποιος να θεωρήσει πως τρεις ή τέσσερις φύλακες με αντίστοιχα τραπέζια, καρέκλες και μπλοκ εισιτηρίων θα αμαυρώσουν ίσως την εικόνα του χώρου, αλλά πιστέψτε με, μισή ώρα στο λιοπύρι αρκεί για ν’ αποκομίσει κανείς πολύ χειρότερες εντυπώσεις, τις οποίες δε μπορεί να βελτιώσει ακόμη κι η καλύτερη αρχιτεκτονική διαμόρφωση.

Με την  μη παραχώρηση προτεραιότητας στους ξεναγούς στα εκδοτήρια, μέτρο το οποίο δεν παρέχει κανένα όφελος, η ταλαιπωρία δε θα περιοριστεί μόνο στα οργανωμένα γκρουπ, αλλά θα συμπεριλάβει και μικρές ομάδες επισκεπτών υψηλού εισοδηματικού επιπέδου, οι οποίοι επιλέγουν ιδιωτική ξενάγηση, συχνά την τελευταία στιγμή, και με τα νέα μέτρα θα υποβάλονται σε αδικαιολόγητη ταλαιπωρία. 

Αν το μέτρο έχει στόχο τον καλύτερο φορολογικό έλεγχο, αυτός θα μπορούσε να επιτευχθεί με άλλους τρόπους, που δεν θα επιβάρυναν τους ταξιδιώτες. Γιατί ακόμα και αν στόχος είναι η πλήρης κατάργηση της χρήσης ρευστού και η προώθηση της χρήσης πιστωτικών καρτών, αυτό θα μπορούσε να γίνει χωρίς να καταργηθεί η προτεραιότητα των ξεναγών στα εκδοτήρια εισιτηρίων. 

Πριν απο 181 χρόνια, οι επίσημες αρχές είχαν επιδείξει μια θαυμαστή πρωτοπορία στο θέμα των εισιτηρίων της Ακρόπολης, θέτοντας σε εφαρμογή μια πολιτική η οποία μοιάζει σε μεγάλο βαθμό με τις σύγχρονες ευρωπαϊκές πρακτικές.

Σήμερα, εν έτει 2016, την εποχή των ψηφιακών τεχνολογιών και των εκσυγχρονιστικών μεταρρυθμίσεων, οι αρμόδιες αρχές επιδεικνύουν πνεύμα συντηρητισμού και έλλειψη φαντασίας. Παράλληλα, αποδεικνύουν περίτρανα ότι δεν έχουν εμπεριστατωμένη γνώση για την πραγματική κατάσταση και τις ανάγκες της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας. Αντιθέτως, με τις αβλεψίες τους και τους πειραματισμούς τους επιβαρύνουν την κατάσταση, δημιουργούν αρνητικές εντυπώσεις στους επισκέπτες και δημιουργούν ένα ασφυκτικό πλαίσιο για τους ευσυνείδητους επαγγελματίες. Την ίδια στιγμή, οι κάθε λογής παράνομοι και απατεώνες αφήνονται ανεξέλεγκτοι να παραπλανούν τους ξένους επισκέπτες και να φοροδιαφεύγουν εις βάρος των συμφερόντων όχι μόνο του ιδιωτικού τομέα αλλά και του δημοσίου.

Κάθε πέρσι και καλύτερα.

ΘΕΡΣΙΤΗΣ 

  1. 24/03 16:02

    Ε.Ξ. Λέσβου: Έκκληση για ανάδειξη της θετικής εικόνας του νησιού

  2. 24/03 15:31

    CNT: 16 top ευρωπαϊκά ξενοδοχεία μπροστά στο κύμα- τα 3 στην Ελλάδα

  3. 24/03 15:23

    Ο ΕΟΤ στηρίζει τη νέα ταινία του Γ. Σμαραγδή "ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ"

  4. 24/03 15:15

    FedHATTA: Διευρυμένο ωράριο στα μουσεία και αρχ. χώρους την 25η Μαρτίου

  5. 24/03 15:11

    Κέρκυρα: Διαβεβαιώσεις για τα έργα στο λιμάνι

  6. 24/03 15:00

    Ύμνος στην Ελλάδα το ψήφισμα της Γερουσίας ΗΠΑ για την Ελληνική Ανεξαρτησία

  7. 24/03 14:46

    ΟΛΠ: Υποδοχή του νεότευκτου κρουαζιερόπλοιου VIKING SKY

  8. 24/03 14:37

    ΥΠΑ: Συνάντηση με τη γ.γ. του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας

  9. 24/03 14:24

    ΤτΕ: -6,9% οι αφίξεις στη χώρα τον Ιανουάριο

  10. 24/03 14:08

    Προς αναδιάρθρωση ο DER Touristik

  11. 24/03 13:20

    Μισθώστε το ΙΧ σας στους τουρίστες: η νέα μόδα στην Κρήτη

  12. 24/03 13:10

    Ελληνικός τουρισμός: Νέες επενδύσεις σε πολυτελή ξενοδοχεία

  13. 24/03 12:55

    "Καλύτερος συνεργάτης" του Tez Τour ο Δήμος Χερσονήσου

  14. 24/03 12:47

    Τα ισχυρότερα ξενοδοχειακά brand στον κόσμο το 2017

  15. 24/03 12:06

    Τουρισμός 2017: Τρεις ελληνικοί προορισμοί στο top10 των επιλογών των Γερμανών

  16. 24/03 12:02

    Thomas Cook: Επιπλέον πτήσεις προς Ηράκλειο και Κω

  17. 24/03 11:38

    Λουτράκι: Πιστοποίηση του Οργανισμού Τουρισμού για τις υπηρεσίες προβολής

  18. 24/03 11:30

    Sail for Love: Φιλανθρωπικός αγώνας ιστιοπλοϊας στον Σαρωνικό

  19. 24/03 11:28

    Η ομάδα του Κολοσσού στο 2ο ΕΠΑΛ Ρόδου

  20. 24/03 11:23

    ΕΟΤ: Δράσεις προβολής σε Ρωσία και ΚΑΚ

  21. 24/03 11:21

    Εκδηλώσεις με τουριστικό ενδιαφέρον σε Μήλο, Μυτιλήνη και Ν.Κυνουρία

  22. 24/03 11:17

    Επιχειρηματική ημερίδα Ελλάδας-ΗΑΕ στην Αθήνα

  23. 24/03 11:12

    Γυρίσματα στην Κέρκυρα για τη βρετανική σειρά The Durrells

  24. 24/03 11:11

    Πλήρως ανακαινισμένο επαναλειτουργεί το Holiday Suites Arnis Street

  25. 24/03 11:10

    Η Ρόδος στην έκθεση ΒΙΤ 2017 του Μιλάνου

  26. 24/03 11:07

    Tweed Run στις Σπέτσες

  27. 23/03 15:48

    To Αεροδρόμιο Αθηνών σβήνει τα φώτα για την «Ώρα της Γης»

  28. 23/03 15:29

    Fraport: Συμβάσεις για τα κατασκευαστικά έργα στα 14 αεροδρόμια

  29. 23/03 15:05

    Αίτηση πτώχευσης από t.o. για ξενοδοχείο της Ρόδου!

  30. 23/03 14:37

    Πώς επιλέγουν οι Ρώσοι διακοπές στο εξωτερικό

  31. 23/03 14:32

    Ομογενειακό «χρώμα» στο «Forbes» με τους πιο πλούσιους

  32. 23/03 13:57

    Διακρίσεις για το αεροδρόμιο Αθηνών

  33. 23/03 13:51

    Στο Βαρούλκο Τσίπρας και Γκάμπριελ

  34. 23/03 13:21

    Αρνητικά ξεκίνησε η χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό -2,4% τα έσοδα τον Ιανουάριο

  35. 23/03 13:06

    Διαγωνισμός για τo ηλεκτρονικό εισιτήριο σε 13 μουσεία και αρχ. χώρους

  36. 23/03 13:02

    Aνάκληση ενισχύσεων ΕΣΠΑ σε 4.122 επενδυτικά σχέδια- και στον τουρισμό

  37. 23/03 13:00

    Γερμανικός τουρισμός: Ασφαλέστερα από τα ξενοδοχεία τα ενοικιαζόμενα σπίτια

  38. 23/03 12:37

    Sentido Pearl Hotels: Εκπαίδευση του προσωπικού από το Χαμόγελο του Παιδιού

  39. 23/03 12:20

    Βρετανικός τουρισμός: Ασφάλεια και Brexit καθορίζουν τα ταξίδια το 2017

  40. 23/03 11:32

    Booking.com: Tα social media καθορίζουν το πρώτο ταξίδι των νέων

  41. 23/03 10:57

    Η Σκάρλετ Γιόχανσον φοράει κοσμήματα του Οίκου Ζολώτας...

  42. 23/03 10:43

    ΕΚΚΑ: Πρόσκληση ενδιαφέροντος για κατάλυμα και κέτερινγκ στη Θεσσαλονίκη

  43. 23/03 10:42

    Διαγωνισμός για τη σίτιση προσφύγων στο ξενοδοχείο ΑΙΓΛΗ στις Θερμοπύλες

  44. 23/03 10:41

    Διαδικτυακές πρωτιές του ΕΟΤ στα βραβεία Tourism Awards 2017

  45. 23/03 10:32

    Η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων στη ΜΙΤΤ - ανάκαμψη της ρωσικής αγοράς

  46. 23/03 10:16

    Travel Service Polska: Νέες συνδέσεις από τη Βουδαπέστη με ελληνικά νησιά

  47. 23/03 10:01

    Aegean: 12,5 εκατ. επιβάτες το 2016 - άνω του 1 δισ. ευρώ ο κύκλος εργασιών

  48. 23/03 09:57

    Visit Meteora: Χρυσό βραβείο στα Tourism Awards 2017

  49. 23/03 09:44

    ETOA: Το Λονδίνο παραμένει ένας ασφαλής προορισμός

  50. 22/03 16:52

    Bentour: 250 νέα ξενοδοχεία σε Ελλάδα και Ισπανία

  51. 22/03 16:28

    Fraport: Η νέα εποχή στα 14 αεροδρόμια (εικόνες)

  52. 22/03 16:22

    Κοινοποίηση διαδρομής στους χάρτες της Google Maps

  53. 22/03 16:18

    Το σήμα 'Bike Friendly Hotel' στη Στοκχόλμη

  54. 22/03 16:09

    Επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στους βασικούς τομείς της Οικονομίας- Συνέδριο

  55. 22/03 15:36

    Σε διεθνές τουρνουά στο Μονακό ο αθλητικός σύλλογος Σπρίγκμποκς Αττικής

  56. 22/03 15:24

    ΗΑΤΤΑ: Ποιοί εξελέγησαν στο νέο Διοικητικό Συμβούλιο

  57. 22/03 15:08

    Royal Caribbean: H Ελλάδα στο πρόγραμμα κρουαζιέρας του 2018

  58. 22/03 14:59

    Accor: Πρώτο ξενοδοχείο ibis Styles στην Ελλάδα

  59. 22/03 14:38

    Ο πρόεδρος της Κύπρου Νίκος Αναστασιάδης έσπασε το ξύλινο σφυρί της Wall Street (βίντεο)

  60. 22/03 14:35

    Tourism Awards: Οι πρωταθλητές του ελληνικού τουρισμού για το 2017

  61. 22/03 14:31

    Έρευνα: Φθηνή η ενοικίαση αυτοκινήτου στην Ελλάδα το Πάσχα

  62. 22/03 14:10

    Civitel Esprit: Nέα εμπειρία διαμονής από τον όμιλο Civitel Hotels & Resorts

  63. 22/03 13:53

    Δεν αυξάνεται η βίζα στην Αίγυπτο

  64. 22/03 13:34

    TripAdvisor: Στους top διεθνείς προορισμούς για το 2017 Κρήτη, Σαντορίνη & Ρόδος

  65. 22/03 13:33

    Βρετανία: Απαγόρευση φορητών συσκευών σε πτήσεις από 6 χώρες

  66. 22/03 13:01

    Ένα ξενοδοχείο Marriott θα ανοίγει κάθε 14 ώρες την ερχόμενη 3ετία!

  67. 22/03 12:48

    Το Ρέθυμνο νέος προορισμός κρουαζιέρας

  68. 22/03 12:38

    Το Kasimatis Suites νέο μέλος της Caldera Collection

  69. 22/03 11:39

    Βόλτα στην Foodexpo 2017 - Ελληνες παραγωγοί

  70. 22/03 11:35

    Thomas Cook: Ξενοδοχείο στην Πιερία και νέες πτήσεις το 2018 προς Ελλάδα

  71. 22/03 11:26

    Η Περιφέρεια Β. Αιγαίου στην έκθεση MIΤΤ

  72. 22/03 11:21

    STR: +3% οι πληρότητες στα ευρωπαϊκά ξενοδοχεία τον Φεβρουάριο

  73. 22/03 11:10

    Tο Aquila Atlantis συμμετέχει στην "Ώρα της Γης"

  74. 22/03 11:09

    Ryanair: Κλειστή για 8 ώρες η ιστοσελίδα και το app λόγω αναβάθμισης

  75. 22/03 11:02

    Απειλή για τον τουρισμό το προσφυγικό

  76. 22/03 11:02

    Αθλητικός τουρισμός: 13-15 Οκτωβρίου το 5ο «Navarino Challenge»

  77. 22/03 10:57

    Προβολή της Αθήνας στην LGBT κοινότητα της Ευρώπης

  78. 22/03 10:56

    H Kλινική ΡΕΑ Preferred Partner Hospital 2017

  79. 22/03 10:51

    Χρυσή διάκριση στο Sympossio Greek Gourmet Touring

  80. 22/03 10:49

    ΕΟΤ: Πρόσθετες διαφημιστικές ενέργειες στις ΗΠΑ

  81. 22/03 10:47

    Δήμος Θηβαίων: Ετήσιο πρόγραμμα τουριστικής προβολής

  82. 21/03 18:08

    Υπουργείο Τουρισμού: Σύσκεψη για την προώθηση των νησιών του Αιγαίου

  83. 21/03 16:38

    Δυναμική παρουσία της Πάτμου σε ITB και Salon Mondial du Tourisme

  84. 21/03 16:37

    Δήμος Ρόδου: Προτάσεις για την προβολή θεματικών διακοπών

  85. 21/03 16:16

    Το Myconian Villa Collection νέο μέλος των Preferred Hotels & Resorts

  86. 21/03 16:11

    1 εκατ. τουρίστες περιμένει φέτος ο Δήμος Χερσονήσου

  87. 21/03 15:16

    Ρωσικός τουρισμός: All in και 5άστερα αναζητούν οι Ρώσοι

  88. 21/03 14:48

    Με το Βραβείο του Διακεκριμένου Καθηγητή τιμήθηκε ο καρδιολόγος Δρ Γεώργιος Ντάγγας

  89. 21/03 14:32

    Τα ξενοδοχεία Μεγάλη Βρεταννία & King George συμμετέχουν στην "Ώρα της Γης"

  90. 21/03 14:08

    Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, το νέο στοίχημα για τον Όμιλο Μουζενίδη

  91. 21/03 13:50

    Αναρτήθηκαν τα προσωρινά αποτελέσματα Κοινωνικού Τουρισμού 2016-2017

  92. 21/03 13:26

    Απαγόρευση ηλεκτρονικών συσκευών σε πτήσεις προς ΗΠΑ από 8 χώρες

  93. 21/03 13:25

    ΕΕ: Ψηφιακή καταγραφή επιβατών πλοίων

  94. 21/03 13:07

    Καζίνο Λουτρακίου: Συζητείται αύριο η αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 99 του πτωχευτικού κώδικα

  95. 21/03 13:01

    Ε.Ξ. Λευκάδας: Ο κ. Μανώλης Θερμός εξελέγη πρόεδρος

  96. 21/03 12:52

    WTTC: Το Brexit θα επηρεάσει τα εξερχόμενα ταξίδια των Βρετανών

  97. 21/03 12:45

    Ξενοδοχεία: Τί σημαίνει υποαλλεργικό πάπλωμα και μαξιλάρι;

  98. 21/03 12:24

    Space Hellas: Νέο λογότυπο, ίδιες αξίες

  99. 21/03 11:56

    Για μικρούς και μεγάλους: Βιωματικό Εργαστήρι Ιστορίας και Πολιτισμού στις Μυκήνες

  100. 21/03 11:49

    Το Wi-Fi γίνεται Mobile, με την υπηρεσία WiZiFi