Στα γρανάζια της γραφειοκρατίας τροχόσπιτα και αυτοκινούμενα στην Ελλάδα

Α Decrease font Enlarge font
Στα γρανάζια της γραφειοκρατίας τροχόσπιτα και αυτοκινούμενα στην Ελλάδα

Το ζήτημα με τα αυτοκινούμενα και τα τροχόσπιτα στην Ελλάδα αναλύεται σε φόρουμ εταιρείας, που ασχολείται με αυτό το αντικείμενο. Όπως επισημαίνεται, τα τροχόσπιτα στη χώρα μας δεν ταξινομούνται όπως στην υπόλοιπη Ευρώπη και εν τέλει, ενώ υπάρχουν πολλά προβλήματα για την ανάπτυξη του κλάδου, τα οποία, όπως αναφέρεται, θα λύνονταν εάν  δινόταν στο τροχόσπιτο άδεια κυκλοφορίας ξεχωριστή από το αυτοκίνητο, απλουστευόταν η διαδικασία ταξινόμησης με έλεγχο της τεχνικής του κατάστασης και με συμφωνία των τεχνικών χαρακτηριστικών που φέρει το τροχόσπιτο σύμφωνα με την ξένη άδεια. 

Διαβάστε την ανάλυση...

Μια πονεμένη δυστυχώς ιστορία και δυστυχώς αντί να αναφερόμαστε θετικά, αντί να είμαστε από τις πρώτες χώρες στη Ευρώπη σε ταξινομήσεις και σε κυκλοφορία, αφού έχουμε μια από τις ωραιότερες χώρες στην Ευρώπη αν όχι στον κόσμο και η χώρα μας προσφέρεται για χρήση και ανάπτυξη του αντικειμένου, δυστυχώς είμαστε τελευταίοι και δυστυχώς ανύπαρκτοι στις στατιστικές της Ευρώπης. 

Σύμφωνα λοιπόν με τον ECF European Caravan Federation 3.934.550 τροχόσπιτα ήταν ταξινομημένα στις 31.12.2016 στην Ευρώπη από τα οποία δεν γνωρίζει κανείς φυσικά πόσα στην Ελλάδα αφού τα τροχόσπιτα στην Χώρα μας ΔΕΝ ταξινομούνται όπως στην υπόλοιπη Ευρώπη, δεν παίρνουν ξεχωριστή άδεια κυκλοφορίας, προσαρτώνται στα αυτοκίνητα και ούτε αυτό μηχανογραφείται ώστε να έχουμε ως χώρα ένα στατιστικό στοιχείο. 

Επίσης σύμφωνα με τον ECF 1.813.500 αυτοκινούμενα τροχόσπιτα είναι ταξινομημένα στην Ευρώπη και επειδή αυτά ταξινομούνται ως ΙΧ έχουμε το στοιχείο και είναι περίπου 900 στην Ελλάδα συνολικά. Από αυτά το 80% εισήχθει στην Ελλάδα από το 2004 ως το 2009 όπου είχαν δοθεί κίνητρα για την εισαγωγή τους. 

Θα αναφέρουμε ενδεικτικά κάποια στοιχεία του συνδέσμου Γερμανικών κατασκευαστών τροχοσπίτων για να δώσουμε και κάποια μεγέθη : 

Για την χρονιά 2016: 3,8 ΔΙΣ € τζίρος, 600 εταιρίες πώλησης τροχοσπίτων και αυτοκινουμένων, 9000 εργαζόμενοι στον κλάδο, 7000 Camping μέ 70.000 εργαζόμενους και 44 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις και 12,6 ΔΙΣ € τζίρο, 54883 νέες ταξινομήσεις οχημάτων για το 2016 με συνολικά πάνω από 1,1 εκατομμύρια τροχόσπιτα και αυτοκινούμενα ταξινομημένα ΜΟΝΟ στην Γερμανία. Τα στοιχεία είναι διαθέσιμα σε κάθε ενδιαφερόμενο. 

Σήμερα το καθεστώς στην χώρα μας έχει ως εξής. 

Τα αυτοκινούμενα και ρυμουλκούμενα τροχόσπιτα υπάγονται σύμφωνα και με την ευρωπαϊκή οδηγία 2007/46 στα οχήματα ειδικού σκοπού. Η Ευρωπαϊκή αυτή οδηγία αναφέρεται μόνο στα καινούργια οχήματα και προβλέπει την πανευρωπαϊκή έγκριση τύπου ως προϋπόθεση για την ταξινόμηση ενός τέτοιου οχήματος στην Ευρώπη. 

Το υπουργείο Μεταφορών της Ελλάδος αποφάσισε την εναρμόνιση της κοινοτικής αυτής οδηγίας εφαρμόζοντας όμως και Εθνική νομοθεσία για τις προϋποθέσεις ταξινόμησης και μεταβίβασης των μεταχειρισμένων οχημάτων. 

Έτσι με την 3763/111/15 Υπουργική απόφαση, για τα πρωτοταξινομούμενα οχήματα ειδικού σκοπού (και τροχόσπιτα και αυτοκινούμενα) απαιτείται η σύνταξη μηχανολογικής μελέτης για την έκδοση νέας έγκρισης τύπου για κυκλοφορία στην Ελλάδα και για τα μεταβιβαζόμενα που κυκλοφορούν νόμιμα σήμερα στους Ελληνικούς δρόμους επίσης. 

Δηλαδή αν θέλετε να αγοράσετε ένα τροχόσπιτο ή αυτοκινούμενο σήμερα στην Ελλάδα, πρέπει να πληρώσετε περίπου 1200 - 1500 €, να περιμένετε 2-3 μήνες για να εκδοθεί έγκριση τύπου για ένα όχημα που κυκλοφορεί νόμιμα και χωρίς κανένα πρόβλημα σε όλη την Ευρώπη αλλά στην Ελλάδα πρέπει να περάσει από τα κύματα της γραφειοκρατίας και της διαφθοράς. 

Από την ώρα που βγήκε η υπουργική απόφαση αυτή, πάρα μα πάρα πολλοί τροχοσπιτάδες έχουν βρει τον μπελά τους, εμείς απαντάμε σχεδόν κάθε μέρα σε τηλεφωνήματα - ερωτήματα για το τι επικρατεί, η αγορά εκτός της κρίσης έχει να αντιμετωπίσει και αυτό το πρόβλημα. 

Απευθυνθήκαμε στην Ευρώπη, αναζητήσαμε νομοθεσίες άλλων κρατών, τι κάνουν όταν ένα όχημα εισάγεται στην χώρα τους ως πρωτοταξινομημένο. 

π.χ Γερμανία: Φέρνει το τροχόσπιτο ο ενδιαφερόμενος στην διεύθυνση μεταφορών, περνάει από την ράμπα του τεχνικού ελέγχου για να διαπιστωθεί η τεχνική του κατάσταση, διαπιστώνονται αν ισχύον οι διαστάσεις του οχήματος, πληρώνει ο ιδιοκτήτης ένα παράβολο 80-100 € και παίρνει την γερμανική άδεια . Έτσι απλά και σε 1 ώρα και 80-100 € έχει τελειώσει και χαίρεται το τροχόσπιτο ή αυτοκινούμενο του. 

Στην συνέχεια απευθυνθήκαμε στο Υπουργείο Μεταφορών της χώρας μας. Κατεβήκαμε στο Υπουργείο και με άλλους συναδέλφους, μιλήσαμε με υπαλλήλους του Υπουργείου οι οποίοι είχαν εισηγηθεί την νέα διαδικασία ταξινόμησης και προσπαθήσαμε εδώ και 2 χρόνια να βρούμε τον τρόπο να αλλάξουμε αυτή την 100% παράλογη, οπισθοδρομική, και καταστροφική υπουργική απόφαση. 

Δυστυχώς λάβαμε μόνο υποσχέσεις, υποσχέσεις, υποσχέσεις. Ναι έχετε δίκιο, αλλά μέχρι εκεί. 

Φυσικά το πρόβλημα δεν είναι μόνο αυτή η υπουργική απόφαση αλλά είναι το κερασάκι σε ένα θέμα που όπως ξεκινήσαμε την αναφορά μας, θα έπρεπε να είμαστε πρωταθλητές στο Camping με τροχόσπιτα στην Ευρώπη, αλλά είμαστε δυστυχώς τελευταίοι. 

Το τροχόσπιτο ΠΟΤΕ μα ποτέ δεν το είδε κανείς σοβαρά. 

Με το σημερινό καθεστώς έκδοσης σημειώματος προσαρτήσεως ρυμουλκούμενου για κάθε τρέιλερ για βάρκα, μπαγαζιέρα, τροχόσπιτο, δημιουργούνται πολλά προβλήματα όπως: 

1) Δεν υπάρχει ηλεκτρονική καταχώρηση στους υπολογιστές του Υπουργείου Μεταφορών κατά την έκδοση σημειώματος ρυμουλκήσεως και έτσι δεν γνωρίζει κανείς πόσα τροχόσπιτα υπάρχουν σήμερα στην Ελλάδα. 

2) Δεν υπάρχει κανένας κρατικός υποχρεωτικός τεχνικός έλεγχος ( ΚΤΕΟ ) για τα ρυμουλκούμενα, εις βάρος της οδικής ασφάλειας όλων όσων συμμετέχουν στην κυκλοφορία στους Ελληνικούς δρόμους. 

3) Οι τίτλοι ιδιοκτησίας του τροχόσπιτου ( πιστοποιητικά τελωνείου, γερμανική άδεια, τιμολόγια πώλησης ) μπαίνουν στον φάκελο του εκάστοτε αυτοκινήτου που το ρυμουλκεί. Εάν το αυτοκίνητο πωληθεί και φύγει πχ από την Θεσσαλονίκη και πάει στο Ηράκλειο Κρήτης οι τίτλοι ιδιοκτησίας του τροχόσπιτου φεύγουν και αυτοί μαζί με τον φάκελο του αυτοκινήτου. Έτσι ο ιδιοκτήτης του τροχόσπιτου κάποια στιγμή δεν μπορεί πλέον να βρει τους τίτλους ιδιοκτησίας του τροχόσπιτου του γιατί μπορεί ο φάκελος του αυτοκινήτου να έχει καταστραφεί εάν το ρυμουλκό αυτοκίνητο έχει αποσυρθεί από την κυκλοφορία. Έτσι δεν μπορεί να πείσει έναν υποψήφιο αγοραστή του τροχόσπιτου του εάν είναι νόμιμο ή κλεμμένο το τροχόσπιτο του και ο καινούργιος ιδιοκτήτης δεν μπορεί να εκδώσει νέα άδεια έλξεως. 

4) Το τροχόσπιτο με το σημερινό καθεστώς δεν μπορεί να ασφαλιστεί από καμία ασφαλιστική εταιρία για πυρκαγιά και κλοπή την λεγόμενη μικτή ασφάλεια. Ασφαλίζεται μόνο εφόσον έχει άδεια έλξεως και μόνο για ζημίες προς τρίτους. Ο ιδιοκτήτης στερείται ασφάλειας. 

5) Πολλοί ιδιώτες θέλουν να αγοράσουν ένα τροχόσπιτο αλλά δεν έχουν το ικανό αυτοκίνητο για να τους εκδοθεί άδεια έλξεως. Έτσι αγοράζουν ναι μεν το τροχόσπιτο αλλά οδηγούνται στην παράνομη έλξη είτε με το δικό τους αυτοκίνητο είτε με κάποιου φίλου. Πιστεύουμε ότι το 90% των ιδιοκτητών ρυμουλκούμενων, για να μην υπερβάλουμε και πούμε παραπάνω, δεν έχει στην κατοχή του την νόμιμη άδεια έλξεως με όλους τους κινδύνους οδικής ασφάλειας στους δρόμους που φέρει αυτή η ρυμούλκηση. Έτσι κυκλοφορούν πάρα πολλά τροχόσπιτα ανασφάλιστα παράνομα και επικίνδυνα. 

6) Με την μη ταξινόμηση των τροχόσπιτων, υιοθετείτε η εισαγωγή ακόμα και κλεμμένων οχημάτων από την Ευρώπη καθώς δεν γίνεται κανένας έλεγχος στην χώρα. 

7) Η ιδιοκτησία ενός τροχόσπιτου δεν σημαίνει απαραίτητα και κυκλοφορία άρα και άδεια έλξεως. Έτσι όταν πωλείται ένα τροχόσπιτο, οι περισσότεροι μεταβιβάζουν την ιδιοκτησία με μια απλή υπεύθυνη δήλωση και χωρίς την συνοδεία των τίτλων ιδιοκτησίας ( πιστοποιητικά τελωνείου, γερμανική άδεια ). Εάν υπήρχε άδεια κυκλοφορίας όπως στα αυτοκίνητα η μεταβίβαση της ιδιοκτησίας θα ήταν εξασφαλισμένη και για τον πωλητή και τον αγοραστή. 

8) Η άδεια έλξεως εκδίδεται για ένα συγκεκριμένο αυτοκίνητο που έχει την ικανότητα έλξης. Εάν ο ιδιοκτήτης έχει παραπάνω από ένα αυτοκίνητο δεν μπορεί να ρυμουλκήσει το τροχόσπιτο του νόμιμα με ένα από αυτά. Μόνο με αυτό που έχει την άδεια έλξεως. 

9) Οι οδικές βοήθειες στην Ελλάδα δεν έχουν το δικαίωμα να ρυμουλκήσουν το τροχόσπιτο ή το τρέιλερ ενός συνδρομητή τους. Έτσι εάν κάποιος ταξιδεύει με το τροχόσπιτο του και έχει κάποια μηχανική βλάβη και έρθει η οδική βοήθεια να πάρει το αυτοκίνητο του, το τροχόσπιτο θα πρέπει να μείνει στην μέση του δρόμου με το κίνδυνο της καταστροφής του αλλά και την παρακώλυση συγκοινωνίας που θα δημιουργηθεί και την κατηγορία που μπορεί να ακολουθήσει τον ιδιοκτήτη του τροχόσπιτου για εγκατάλειψη οχήματος και πρόκληση ατυχήματος, ξέχωρα που θα κινδυνεύει η περιουσία του στην μέση του δρόμου. 

10) Τροχόσπιτο που δεν έχει άδεια έλξεως, δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, οπότε δεν μπορεί και να σταθμεύσει στους δρόμους. Ακόμα και πελάτες που πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας συναντούν από τους διάφορους δήμους προβλήματα κλήσεων για παράνομη στάθμευση. 

11) Η άδεια έλξεως εκδίδεται όταν το μικτό βάρος του ρυμουλκούμενου δεν υπερβαίνει το μικτό βάρος του αυτοκινήτου και της ελκτικής του ικανότητας. Ακυρώνεται έτσι η έγκριση τύπου ενός αυτοκινήτου του οποίου ο κατασκευαστής το έχει εγκρίνει να ρυμουλκεί ακόμα και μεγαλύτερο βάρος από το ίδιο το αυτοκίνητο. Παράδειγμα: Αν το αυτοκίνητο είναι εγκεκριμένο να ρυμουλκεί 1000 κιλά αλλά ζυγίζει 900 κιλά, το κράτος μας του επιτρέπει να ρυμουλκεί μέχρι 900 κιλά, άσχετα εάν το έχει εγκρίνει στην κυκλοφορία με ικανότητα έλξης 1000 κιλά. 

12) Το κράτος μας δυστυχώς δεν χορηγεί κρατική πινακίδα στα τροχόσπιτα ακόμα και εάν εκδοθεί νόμιμη άδεια έλξης. Η μη παροχή κρατικής πινακίδας στα ρυμουλκούμενα, θέτει σε κίνδυνο ακόμα και φυλάκισης των ιδιοκτητών τους σε ταξίδια στο εξωτερικό. Στην Ευρώπη δεν νοείται όχημα στους δρόμους άνευ πινακίδας. Έχουμε σώσει αρκετούς μας πελάτες με παρεμβάσεις μας σε Γερμανικές αρχές. 

13) Καθότι δεν εκδίδεται άδεια κυκλοφορίας ξεχωριστή για κάθε τροχόσπιτο δεν μπορούμε να προβούμε σε ενοικίαση τροχόσπιτων. Σε όλη την Ευρώπη υπάρχει η δυνατότητα να νοικιάσει κανείς ένα τροχόσπιτο και να το ρυμουλκήσει με το δικό του αυτοκίνητο ή ακόμα και με ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο. 

14) Ρυμουλκούμενα δεν μπορούν να έλκονται σήμερα από αυτοκίνητα τα οποία ανήκουν σε εταιρίες Leasing. 

Όλα αυτά θα λυνόντουσαν εάν ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ εν έτη 2018 δινόταν στο τροχόσπιτο άδεια κυκλοφορίας ξεχωριστή από το αυτοκίνητο, απλουστευόταν η διαδικασία ταξινόμησης με έλεγχο της τεχνικής του κατάστασης και με συμφωνία των τεχνικών χαρακτηριστικών που φέρει το τροχόσπιτο σύμφωνα με την ξένη άδεια. 

Η ίδια διαδικασία θα έπρεπε να προβλεφθεί και για τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα, στα οποία επίσης έχουν επιβληθεί τρομακτικοί φόροι κατά την εισαγωγή τους, υπολογίζοντας το τέλος ταξινόμησης στις 20.000 € !!!!! περίπου σήμερα για ένα μεταχειρισμένο, ποσό άκρως απαγορευτικό ειδικά με την σημερινή οικονομική κατάσταση!!! 

Ας ελπίσουμε επιτέλους να φωτίσει ο Θεός κάποιους ανθρώπους στην διοίκηση της χώρας, να ασχοληθούν με ένα προϊόν το οποίο κινεί στην υπόλοιπη Ευρώπη μια ολόκληρη βιομηχανία, δίνει θέσεις εργασίας σε χιλιάδες ανθρώπους, μπορεί να κινήσει στην Ελλάδα μας, πολύ σημαντικό κομμάτι της τουριστικής μας βιομηχανίας και να κινήσει και γρανάζια που ούτε φαντάζονται και στην Οικονομία της χώρας. 

Το σημαντικότερο; Δίνει χαρά σε χιλιάδες ανθρώπους που χρησιμοποιούν το τροχόσπιτο και το αυτοκινούμενο ως τρόπο ζωής, χαλάρωσης, διακοπών, αμεσότητας με την Φύση και σε πολλούς πλέον και ως εναλλακτικού τρόπου μόνιμης κατοικίας. 

ΑΓΑΠΑΜΕ ΤΟ ΚΑΜΠΙΝΓΚ, ΑΓΑΠΑΜΕ ΤΟ ΤΡΟΧΟΣΠΙΤΟ, ΑΓΑΠΑΜΕ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΟΥΜΕΝΟ, καταλήγει η ανάλυση. 

  1. 20/07 15:23

    Expedia: Πιο κερδοφόρα τα πακέτα από τις μεμονωμένες κρατήσεις στα ξενοδοχεία

  2. 20/07 15:07

    Γρ.Τάσιος: Στάση αναμονής για τα ελληνορωσικά

  3. 20/07 14:35

    Δέσμευση K. Μητσοτάκη για ενιαίο υπουργείο Τουρισμού-Πολιτισμού

  4. 20/07 14:32

    Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Πρόστιμο 4 δισ. στη Google για μονοπώλιο στις φορητές συσκευές

  5. 20/07 14:31

    Mouzenidis Travel: Προσφορές στη ρωσική αγορά με τη δράση "Hotel of the Day"

  6. 20/07 13:57

    Ο διεθνής Τύπος και μηχανές αναζήτησης αποθεώνουν την Πάρο

  7. 20/07 13:57

    Και νέες ματαιώσεις πτήσεων στη Ryanair

  8. 20/07 13:50

    Χωρίς βίζα οι Έλληνες στο νησί Χαϊνάν της Κίνας

  9. 20/07 13:29

    Περιβαλλοντικό πρόγραμμα από το Santo Maris Oia και την Άγονη Γραμμή Γόνιμη

  10. 20/07 13:06

    7 πτωχεύσεις Ρώσων t.o's σε 1 μήνα- Πριν από λίγο "λουκέτο" και στο Intravel Stoleshniki

  11. 20/07 12:43

    Ισπανία: Πρόστιμα σε τουρίστες για επικίνδυνες συμπεριφορές στα μπαλκόνια ξενοδοχείων

  12. 20/07 12:01

    Έρευνα Hilton: Η περιέργεια βασικό κίνητρο διακοπών για το 73% των Αμερικανών

  13. 20/07 11:23

    Κορυφώνονται τα ταξίδια των Βρετανών αυτό το Σαββατοκύριακο

  14. 20/07 11:08

    ΥΠΑ: 2,3 εκατ. περισσότεροι επιβάτες στα ελληνικά αεροδρόμια το α' εξάμηνο

  15. 20/07 10:56

    Παράνομη ναύλωση επαγγελματικού-τουριστικού σκάφους στη Νίσυρο

  16. 20/07 08:40

    Airbnb: Τι συμβαίνει στις περιπτώσεις ακυρώσεων κρατήσεων

  17. 20/07 08:38

    Blue Palace Resort: Ανανέωση αδειοδότησης της πλωτής εξέδρας

  18. 20/07 08:31

    Αναθέσεις υπηρεσιών διαμονής σε ξενοδοχεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης

  19. 20/07 08:29

    Δήμος Β. Τζουμέρκων: Εκδηλώσεις «2018, έτος Κώστα Κρυστάλλη»

  20. 20/07 08:24

    Χωρίς τέλος παρεπιδημούντων και φέτος ο Δήμος Αγράφων

  21. 19/07 16:58

    Συνεργασία Τράπεζας Πειραιώς - Enterprise Greece για εξαγωγές και επενδύσεις

  22. 19/07 16:58

    Οινικές εμπειρίες στην Costa Navarino

  23. 19/07 16:48

    Μεγάλες εκπτώσεις (και για την Ελλάδα) προσφέρουν οι τουρ οπερέιτορ στη Βρετανία

  24. 19/07 16:24

    Τι είναι το ROI στο digital marketing

  25. 19/07 15:49

    Discover North Athens: Πολιτιστικές παραστάσεις όλο το Σεπτέμβριο στο Μαρούσι

  26. 19/07 15:08

    Ξεκινά το e-ticket σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία

  27. 19/07 14:53

    To αναπτυξιακό όραμα του K. Μητσοτάκη για τον τουρισμό

  28. 19/07 14:50

    Δ.Κοντογιώργος: Ο όμιλος Tripsta δεν προστάτευσε την airtickets

  29. 19/07 14:47

    Νέα βίντεο για τις εμπειρίες διαμονής στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρεταννία

  30. 19/07 14:43

    Συνάντηση Γαλιατσάτου με Ε.Ξ. Κέρκυρας

  31. 19/07 14:27

    Η Ν. Υόρκη ζητεί από την Airbnb τα ονόματα των ιδιοκτητών

  32. 19/07 13:58

    Ξενοδοχεία: Νέα εποχή στις ψηφιακές αναζητήσεις

  33. 19/07 13:51

    ΙΝΣΕΤΕ: Προοπτικές για σταθερή πορεία ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας

  34. 19/07 13:05

    Τουριστική προβολή της Κρήτης στην Κίνα μέσω ταινίας

  35. 19/07 11:32

    Ryanair: 600 πτήσεις ακυρώνονται λόγω απεργίας των εργαζομένων

  36. 19/07 11:09

    Ο πολιτισμός μέσο για προσέλκυση ποιοτικού τουρισμού στην Αστυπάλαια

  37. 19/07 10:53

    TUI: Νέο ξενοδοχείο Family Life στην Ελούντα το 2019

  38. 19/07 10:36

    Sky Express: Νέα δρομολόγια από την Αθήνα προς Λήμνο, Ιωάννινα και Χανιά

  39. 19/07 10:26

    Παράνομη ναύλωση σκάφους αναψυχής στην Πρέβεζα

  40. 19/07 09:09

    Η Emirates εισάγει την τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας

  41. 19/07 08:56

    Γ.Καμίνης: Λύσεις τώρα στο πρόβλημα των ναρκωτικών

  42. 19/07 08:54

    Διαγωνισμός αξιοποίησης έκτασης για τουριστικούς σκοπούς στην Πιερία

  43. 19/07 08:52

    Κυπριακός τουρισμός: Ρεκόρ όλων των εποχών στις αφίξεις το α' 6μηνο

  44. 19/07 08:49

    EOT: Διαδικτυακό σεμινάριο για την Ελλάδα

  45. 19/07 08:45

    Διαγωνισμός για εκμίσθωση ξενώνα στον Κολινδρό

  46. 19/07 08:43

    Πρέβεζα: Εκδηλώσεις για τα 90 χρόνια από το θάνατο του Κώστα Καρυωτάκη

  47. 19/07 08:17

    «Φρένο» στα πλαστικά καλαμάκια και από τη Marriott

  48. 18/07 17:17

    easyJet: Νέες χειμερινές συνδέσεις Βερολίνο-Αθήνα

  49. 18/07 15:24

    ΣΕΤΚΕ: Στον αέρα η πλατφόρμα κρατήσεων Go2Greece

  50. 18/07 15:08

    Lufthansa: Νέο δρομολόγιο προς Θεσσαλονίκη το χειμώνα

  51. 18/07 14:38

    Πόσο social είμαστε;

  52. 18/07 14:30

    ΕΚΠΟΙΖΩ: Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ταξιδιώτες για τις χρεώσεις στις παραλίες

  53. 18/07 14:21

    Η Δυτική Ελλάδα Τιμώμενη Περιφέρεια στην 34η Philoxenia

  54. 18/07 14:20

    Ο βρετανικός τουρισμός απογειώνεται στις 27 Ιουλίου

  55. 18/07 14:20

    Και επίσημα η συμφωνία Βασιλάκη-Σμπώκου

  56. 18/07 13:03

    Hotel Megatrends στην Xenia 2018- Όλες οι μεγάλες τάσεις στην ελληνική φιλοξενία

  57. 18/07 12:56

    ΝΔ και Δήμος Ιεράπετρας στη μάχη κατά της λειψυδρίας

  58. 18/07 12:52

    Discover North Athens: Συνεχείς αφίξεις Κινέζων τουριστών στην Αθήνα

  59. 18/07 12:50

    ΟΛΠ: Ημερίδα για την ασφάλεια στη Μεσόγειο

  60. 18/07 10:49

    Έρευνα Expedia: Πώς ταξιδεύουν οι Γάλλοι, οι Γερμανοί και οι Βρετανοί

  61. 18/07 10:38

    Μεγάλο ξενοδοχειακό deal: Ολοκληρώθηκε η συμφωνία των οικογενειών Βασιλάκη- Σμπώκου

  62. 18/07 09:46

    Νέες πτήσεις της Germania για Κάρπαθο

  63. 18/07 09:41

    Aύξηση 50% των Γερμανών τουριστών στη Βουλγαρία την τελευταία 3ετία

  64. 18/07 09:35

    Δήμος Αμυνταίου: Διαγωνισμός για εκμίσθωση ξενοδοχείου - εστιατορίου

  65. 18/07 09:30

    ΕΟΤ: Συνδιαφήμιση με t.o's στη Γερμανία

  66. 18/07 09:28

    Πανεπιστήμιο Πειραιώς: Διαγωνισμός για ταξιδιωτικές υπηρεσίες

  67. 18/07 09:26

    Ξένοι δημοσιογράφοι του τουρισμού και της γαστρονομίας στη Χίο

  68. 17/07 17:01

    Discover Greece: Aναρρίχηση στην Κάλυμνο με φόντο το Αιγαίο

  69. 17/07 16:34

    Aγαπημένο ξενοδοχείο των Άγγλων το Creta Maris

  70. 17/07 16:33

    Τι είναι το Facebook engagement και πως μπορούμε να το βελτιώσουμε;

  71. 17/07 16:17

    Skytrax: Η Aegean καλύτερος περιφερειακός αερομεταφορέας στην Ευρώπη και το 2018

  72. 17/07 15:49

    E. Κουντουρά: O τουρισμός στηρίζει τους επαγγελματίες όλων των κλάδων

  73. 17/07 14:41

    Spec Προβολής από τον Κυπριακό Οργανισμό Τουρισμού για διάφορες αγορές

  74. 17/07 14:16

    TUI & T. Cook "ρίχνουν το μπαλάκι" του υπερτουρισμού στις πλατφόρμες και την Airbnb

  75. 17/07 13:04

    Ελληνικός τουρισμός: Η Αττική ο μεγάλος πρωταγωνιστής στο α' τρίμηνο

  76. 17/07 12:34

    Βρετανικός τουρισμός: Ανάκαμψη των κρατήσεων μετά το Μουντιάλ

  77. 17/07 12:06

    Ο «Οιδίπους Τύραννος» στην αρχαιότερη πόλη της Σιβηρίας

  78. 17/07 11:58

    ΕΛΑΣ: Όλα όσα πρέπει να προσέχουν οι ταξιδιώτες στις online κρατήσεις

  79. 17/07 11:48

    World Luxury Spa Awards 2018: Διεθνείς διακρίσεις για 8 ελληνικά ξενοδοχεία

  80. 17/07 11:24

    Χρονιά ρεκόρ σε πτήσεις που καθυστέρησαν

  81. 17/07 11:20

    Η Ιθάκη στο γαλλικό περιοδικό "Challenges"

  82. 17/07 11:20

    Οι ακτές της Μεσογείου λυγίζουν υπό το βάρος του τουρισμού και του real estate

  83. 17/07 11:03

    Σταματήστε τώρα τη χυδαιότητα στα Μάλια- Σκληρή επιστολή στους τουρ οπερέιτορ

  84. 17/07 10:47

    Σχεδιασμένη στρατηγική για τον τουρισμό της Περιφέρειας Αττικής

  85. 17/07 09:42

    Χίος: Ο Όμηρος αναδεικνύει τουριστικά τη γενέτειρα του στον κόσμο

  86. 17/07 09:39

    ΕΟΤ: Συνδιαφήμιση με t.o's των Κάτω Χωρών

  87. 17/07 09:37

    Δήμος Μυκόνου: Όχι στην υδροδότηση σε πισίνες από το δίκτυο ή με υδροφόρο βυτίο

  88. 17/07 09:36

    ΤΕΙ Κρήτης: Διαγωνισμός για μίσθωση ξενοδοχειακών κλινών

  89. 17/07 09:26

    Υπ. Πολιτισμού: Τακτοποίηση αυθαιρέτων και ανακαίνιση του ξενοδοχείου Minoa Palace

  90. 16/07 16:40

    Μαγιόρκα: Κανόνες κατά της αντικοινωνικής συμπεριφοράς τουριστών

  91. 16/07 16:09

    Παγκόσμιο πρότυπο αειφόρας ανάπτυξης του τουρισμού η Πελοπόννησος

  92. 16/07 16:03

    Γαλάζια σημαία για τα ξενοδοχεία του ομίλου Sbokos Hotel Group

  93. 16/07 15:27

    Turkish Airlines: Διχασμένοι για τη χρήση κινητού στις πτήσεις οι επιβάτες

  94. 16/07 15:21

    Cactus Hotels: Βραβείο για δράσεις προς το περιβάλλον

  95. 16/07 14:45

    ΕΕ: Συμμόρφωση της Airbnb με τις κοινοτικές οδηγίες

  96. 16/07 14:35

    Question sticker η νέα λειτουργικότητα του Instagram

  97. 16/07 14:23

    Ακτοπλοϊκά εισιτήρια στα ελληνικά νησιά μέσω Skyscanner

  98. 16/07 14:09

    Εντυπωσιακή θαλαμηγός 210 εκατ. ευρώ στα νερά της Μυκόνου

  99. 16/07 14:05

    O Giorgio Armani στα σοκάκια της Μυκόνου

  100. 16/07 12:34

    Lesvos Food Fest: Μια "βόλτα" 11 ημερών στη γαστρονομία της Λέσβου