Στα γρανάζια της γραφειοκρατίας τροχόσπιτα και αυτοκινούμενα στην Ελλάδα

Α Decrease font Enlarge font
Στα γρανάζια της γραφειοκρατίας τροχόσπιτα και αυτοκινούμενα στην Ελλάδα

Το ζήτημα με τα αυτοκινούμενα και τα τροχόσπιτα στην Ελλάδα αναλύεται σε φόρουμ εταιρείας, που ασχολείται με αυτό το αντικείμενο. Όπως επισημαίνεται, τα τροχόσπιτα στη χώρα μας δεν ταξινομούνται όπως στην υπόλοιπη Ευρώπη και εν τέλει, ενώ υπάρχουν πολλά προβλήματα για την ανάπτυξη του κλάδου, τα οποία, όπως αναφέρεται, θα λύνονταν εάν  δινόταν στο τροχόσπιτο άδεια κυκλοφορίας ξεχωριστή από το αυτοκίνητο, απλουστευόταν η διαδικασία ταξινόμησης με έλεγχο της τεχνικής του κατάστασης και με συμφωνία των τεχνικών χαρακτηριστικών που φέρει το τροχόσπιτο σύμφωνα με την ξένη άδεια. 

Διαβάστε την ανάλυση...

Μια πονεμένη δυστυχώς ιστορία και δυστυχώς αντί να αναφερόμαστε θετικά, αντί να είμαστε από τις πρώτες χώρες στη Ευρώπη σε ταξινομήσεις και σε κυκλοφορία, αφού έχουμε μια από τις ωραιότερες χώρες στην Ευρώπη αν όχι στον κόσμο και η χώρα μας προσφέρεται για χρήση και ανάπτυξη του αντικειμένου, δυστυχώς είμαστε τελευταίοι και δυστυχώς ανύπαρκτοι στις στατιστικές της Ευρώπης. 

Σύμφωνα λοιπόν με τον ECF European Caravan Federation 3.934.550 τροχόσπιτα ήταν ταξινομημένα στις 31.12.2016 στην Ευρώπη από τα οποία δεν γνωρίζει κανείς φυσικά πόσα στην Ελλάδα αφού τα τροχόσπιτα στην Χώρα μας ΔΕΝ ταξινομούνται όπως στην υπόλοιπη Ευρώπη, δεν παίρνουν ξεχωριστή άδεια κυκλοφορίας, προσαρτώνται στα αυτοκίνητα και ούτε αυτό μηχανογραφείται ώστε να έχουμε ως χώρα ένα στατιστικό στοιχείο. 

Επίσης σύμφωνα με τον ECF 1.813.500 αυτοκινούμενα τροχόσπιτα είναι ταξινομημένα στην Ευρώπη και επειδή αυτά ταξινομούνται ως ΙΧ έχουμε το στοιχείο και είναι περίπου 900 στην Ελλάδα συνολικά. Από αυτά το 80% εισήχθει στην Ελλάδα από το 2004 ως το 2009 όπου είχαν δοθεί κίνητρα για την εισαγωγή τους. 

Θα αναφέρουμε ενδεικτικά κάποια στοιχεία του συνδέσμου Γερμανικών κατασκευαστών τροχοσπίτων για να δώσουμε και κάποια μεγέθη : 

Για την χρονιά 2016: 3,8 ΔΙΣ € τζίρος, 600 εταιρίες πώλησης τροχοσπίτων και αυτοκινουμένων, 9000 εργαζόμενοι στον κλάδο, 7000 Camping μέ 70.000 εργαζόμενους και 44 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις και 12,6 ΔΙΣ € τζίρο, 54883 νέες ταξινομήσεις οχημάτων για το 2016 με συνολικά πάνω από 1,1 εκατομμύρια τροχόσπιτα και αυτοκινούμενα ταξινομημένα ΜΟΝΟ στην Γερμανία. Τα στοιχεία είναι διαθέσιμα σε κάθε ενδιαφερόμενο. 

Σήμερα το καθεστώς στην χώρα μας έχει ως εξής. 

Τα αυτοκινούμενα και ρυμουλκούμενα τροχόσπιτα υπάγονται σύμφωνα και με την ευρωπαϊκή οδηγία 2007/46 στα οχήματα ειδικού σκοπού. Η Ευρωπαϊκή αυτή οδηγία αναφέρεται μόνο στα καινούργια οχήματα και προβλέπει την πανευρωπαϊκή έγκριση τύπου ως προϋπόθεση για την ταξινόμηση ενός τέτοιου οχήματος στην Ευρώπη. 

Το υπουργείο Μεταφορών της Ελλάδος αποφάσισε την εναρμόνιση της κοινοτικής αυτής οδηγίας εφαρμόζοντας όμως και Εθνική νομοθεσία για τις προϋποθέσεις ταξινόμησης και μεταβίβασης των μεταχειρισμένων οχημάτων. 

Έτσι με την 3763/111/15 Υπουργική απόφαση, για τα πρωτοταξινομούμενα οχήματα ειδικού σκοπού (και τροχόσπιτα και αυτοκινούμενα) απαιτείται η σύνταξη μηχανολογικής μελέτης για την έκδοση νέας έγκρισης τύπου για κυκλοφορία στην Ελλάδα και για τα μεταβιβαζόμενα που κυκλοφορούν νόμιμα σήμερα στους Ελληνικούς δρόμους επίσης. 

Δηλαδή αν θέλετε να αγοράσετε ένα τροχόσπιτο ή αυτοκινούμενο σήμερα στην Ελλάδα, πρέπει να πληρώσετε περίπου 1200 - 1500 €, να περιμένετε 2-3 μήνες για να εκδοθεί έγκριση τύπου για ένα όχημα που κυκλοφορεί νόμιμα και χωρίς κανένα πρόβλημα σε όλη την Ευρώπη αλλά στην Ελλάδα πρέπει να περάσει από τα κύματα της γραφειοκρατίας και της διαφθοράς. 

Από την ώρα που βγήκε η υπουργική απόφαση αυτή, πάρα μα πάρα πολλοί τροχοσπιτάδες έχουν βρει τον μπελά τους, εμείς απαντάμε σχεδόν κάθε μέρα σε τηλεφωνήματα - ερωτήματα για το τι επικρατεί, η αγορά εκτός της κρίσης έχει να αντιμετωπίσει και αυτό το πρόβλημα. 

Απευθυνθήκαμε στην Ευρώπη, αναζητήσαμε νομοθεσίες άλλων κρατών, τι κάνουν όταν ένα όχημα εισάγεται στην χώρα τους ως πρωτοταξινομημένο. 

π.χ Γερμανία: Φέρνει το τροχόσπιτο ο ενδιαφερόμενος στην διεύθυνση μεταφορών, περνάει από την ράμπα του τεχνικού ελέγχου για να διαπιστωθεί η τεχνική του κατάσταση, διαπιστώνονται αν ισχύον οι διαστάσεις του οχήματος, πληρώνει ο ιδιοκτήτης ένα παράβολο 80-100 € και παίρνει την γερμανική άδεια . Έτσι απλά και σε 1 ώρα και 80-100 € έχει τελειώσει και χαίρεται το τροχόσπιτο ή αυτοκινούμενο του. 

Στην συνέχεια απευθυνθήκαμε στο Υπουργείο Μεταφορών της χώρας μας. Κατεβήκαμε στο Υπουργείο και με άλλους συναδέλφους, μιλήσαμε με υπαλλήλους του Υπουργείου οι οποίοι είχαν εισηγηθεί την νέα διαδικασία ταξινόμησης και προσπαθήσαμε εδώ και 2 χρόνια να βρούμε τον τρόπο να αλλάξουμε αυτή την 100% παράλογη, οπισθοδρομική, και καταστροφική υπουργική απόφαση. 

Δυστυχώς λάβαμε μόνο υποσχέσεις, υποσχέσεις, υποσχέσεις. Ναι έχετε δίκιο, αλλά μέχρι εκεί. 

Φυσικά το πρόβλημα δεν είναι μόνο αυτή η υπουργική απόφαση αλλά είναι το κερασάκι σε ένα θέμα που όπως ξεκινήσαμε την αναφορά μας, θα έπρεπε να είμαστε πρωταθλητές στο Camping με τροχόσπιτα στην Ευρώπη, αλλά είμαστε δυστυχώς τελευταίοι. 

Το τροχόσπιτο ΠΟΤΕ μα ποτέ δεν το είδε κανείς σοβαρά. 

Με το σημερινό καθεστώς έκδοσης σημειώματος προσαρτήσεως ρυμουλκούμενου για κάθε τρέιλερ για βάρκα, μπαγαζιέρα, τροχόσπιτο, δημιουργούνται πολλά προβλήματα όπως: 

1) Δεν υπάρχει ηλεκτρονική καταχώρηση στους υπολογιστές του Υπουργείου Μεταφορών κατά την έκδοση σημειώματος ρυμουλκήσεως και έτσι δεν γνωρίζει κανείς πόσα τροχόσπιτα υπάρχουν σήμερα στην Ελλάδα. 

2) Δεν υπάρχει κανένας κρατικός υποχρεωτικός τεχνικός έλεγχος ( ΚΤΕΟ ) για τα ρυμουλκούμενα, εις βάρος της οδικής ασφάλειας όλων όσων συμμετέχουν στην κυκλοφορία στους Ελληνικούς δρόμους. 

3) Οι τίτλοι ιδιοκτησίας του τροχόσπιτου ( πιστοποιητικά τελωνείου, γερμανική άδεια, τιμολόγια πώλησης ) μπαίνουν στον φάκελο του εκάστοτε αυτοκινήτου που το ρυμουλκεί. Εάν το αυτοκίνητο πωληθεί και φύγει πχ από την Θεσσαλονίκη και πάει στο Ηράκλειο Κρήτης οι τίτλοι ιδιοκτησίας του τροχόσπιτου φεύγουν και αυτοί μαζί με τον φάκελο του αυτοκινήτου. Έτσι ο ιδιοκτήτης του τροχόσπιτου κάποια στιγμή δεν μπορεί πλέον να βρει τους τίτλους ιδιοκτησίας του τροχόσπιτου του γιατί μπορεί ο φάκελος του αυτοκινήτου να έχει καταστραφεί εάν το ρυμουλκό αυτοκίνητο έχει αποσυρθεί από την κυκλοφορία. Έτσι δεν μπορεί να πείσει έναν υποψήφιο αγοραστή του τροχόσπιτου του εάν είναι νόμιμο ή κλεμμένο το τροχόσπιτο του και ο καινούργιος ιδιοκτήτης δεν μπορεί να εκδώσει νέα άδεια έλξεως. 

4) Το τροχόσπιτο με το σημερινό καθεστώς δεν μπορεί να ασφαλιστεί από καμία ασφαλιστική εταιρία για πυρκαγιά και κλοπή την λεγόμενη μικτή ασφάλεια. Ασφαλίζεται μόνο εφόσον έχει άδεια έλξεως και μόνο για ζημίες προς τρίτους. Ο ιδιοκτήτης στερείται ασφάλειας. 

5) Πολλοί ιδιώτες θέλουν να αγοράσουν ένα τροχόσπιτο αλλά δεν έχουν το ικανό αυτοκίνητο για να τους εκδοθεί άδεια έλξεως. Έτσι αγοράζουν ναι μεν το τροχόσπιτο αλλά οδηγούνται στην παράνομη έλξη είτε με το δικό τους αυτοκίνητο είτε με κάποιου φίλου. Πιστεύουμε ότι το 90% των ιδιοκτητών ρυμουλκούμενων, για να μην υπερβάλουμε και πούμε παραπάνω, δεν έχει στην κατοχή του την νόμιμη άδεια έλξεως με όλους τους κινδύνους οδικής ασφάλειας στους δρόμους που φέρει αυτή η ρυμούλκηση. Έτσι κυκλοφορούν πάρα πολλά τροχόσπιτα ανασφάλιστα παράνομα και επικίνδυνα. 

6) Με την μη ταξινόμηση των τροχόσπιτων, υιοθετείτε η εισαγωγή ακόμα και κλεμμένων οχημάτων από την Ευρώπη καθώς δεν γίνεται κανένας έλεγχος στην χώρα. 

7) Η ιδιοκτησία ενός τροχόσπιτου δεν σημαίνει απαραίτητα και κυκλοφορία άρα και άδεια έλξεως. Έτσι όταν πωλείται ένα τροχόσπιτο, οι περισσότεροι μεταβιβάζουν την ιδιοκτησία με μια απλή υπεύθυνη δήλωση και χωρίς την συνοδεία των τίτλων ιδιοκτησίας ( πιστοποιητικά τελωνείου, γερμανική άδεια ). Εάν υπήρχε άδεια κυκλοφορίας όπως στα αυτοκίνητα η μεταβίβαση της ιδιοκτησίας θα ήταν εξασφαλισμένη και για τον πωλητή και τον αγοραστή. 

8) Η άδεια έλξεως εκδίδεται για ένα συγκεκριμένο αυτοκίνητο που έχει την ικανότητα έλξης. Εάν ο ιδιοκτήτης έχει παραπάνω από ένα αυτοκίνητο δεν μπορεί να ρυμουλκήσει το τροχόσπιτο του νόμιμα με ένα από αυτά. Μόνο με αυτό που έχει την άδεια έλξεως. 

9) Οι οδικές βοήθειες στην Ελλάδα δεν έχουν το δικαίωμα να ρυμουλκήσουν το τροχόσπιτο ή το τρέιλερ ενός συνδρομητή τους. Έτσι εάν κάποιος ταξιδεύει με το τροχόσπιτο του και έχει κάποια μηχανική βλάβη και έρθει η οδική βοήθεια να πάρει το αυτοκίνητο του, το τροχόσπιτο θα πρέπει να μείνει στην μέση του δρόμου με το κίνδυνο της καταστροφής του αλλά και την παρακώλυση συγκοινωνίας που θα δημιουργηθεί και την κατηγορία που μπορεί να ακολουθήσει τον ιδιοκτήτη του τροχόσπιτου για εγκατάλειψη οχήματος και πρόκληση ατυχήματος, ξέχωρα που θα κινδυνεύει η περιουσία του στην μέση του δρόμου. 

10) Τροχόσπιτο που δεν έχει άδεια έλξεως, δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, οπότε δεν μπορεί και να σταθμεύσει στους δρόμους. Ακόμα και πελάτες που πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας συναντούν από τους διάφορους δήμους προβλήματα κλήσεων για παράνομη στάθμευση. 

11) Η άδεια έλξεως εκδίδεται όταν το μικτό βάρος του ρυμουλκούμενου δεν υπερβαίνει το μικτό βάρος του αυτοκινήτου και της ελκτικής του ικανότητας. Ακυρώνεται έτσι η έγκριση τύπου ενός αυτοκινήτου του οποίου ο κατασκευαστής το έχει εγκρίνει να ρυμουλκεί ακόμα και μεγαλύτερο βάρος από το ίδιο το αυτοκίνητο. Παράδειγμα: Αν το αυτοκίνητο είναι εγκεκριμένο να ρυμουλκεί 1000 κιλά αλλά ζυγίζει 900 κιλά, το κράτος μας του επιτρέπει να ρυμουλκεί μέχρι 900 κιλά, άσχετα εάν το έχει εγκρίνει στην κυκλοφορία με ικανότητα έλξης 1000 κιλά. 

12) Το κράτος μας δυστυχώς δεν χορηγεί κρατική πινακίδα στα τροχόσπιτα ακόμα και εάν εκδοθεί νόμιμη άδεια έλξης. Η μη παροχή κρατικής πινακίδας στα ρυμουλκούμενα, θέτει σε κίνδυνο ακόμα και φυλάκισης των ιδιοκτητών τους σε ταξίδια στο εξωτερικό. Στην Ευρώπη δεν νοείται όχημα στους δρόμους άνευ πινακίδας. Έχουμε σώσει αρκετούς μας πελάτες με παρεμβάσεις μας σε Γερμανικές αρχές. 

13) Καθότι δεν εκδίδεται άδεια κυκλοφορίας ξεχωριστή για κάθε τροχόσπιτο δεν μπορούμε να προβούμε σε ενοικίαση τροχόσπιτων. Σε όλη την Ευρώπη υπάρχει η δυνατότητα να νοικιάσει κανείς ένα τροχόσπιτο και να το ρυμουλκήσει με το δικό του αυτοκίνητο ή ακόμα και με ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο. 

14) Ρυμουλκούμενα δεν μπορούν να έλκονται σήμερα από αυτοκίνητα τα οποία ανήκουν σε εταιρίες Leasing. 

Όλα αυτά θα λυνόντουσαν εάν ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ εν έτη 2018 δινόταν στο τροχόσπιτο άδεια κυκλοφορίας ξεχωριστή από το αυτοκίνητο, απλουστευόταν η διαδικασία ταξινόμησης με έλεγχο της τεχνικής του κατάστασης και με συμφωνία των τεχνικών χαρακτηριστικών που φέρει το τροχόσπιτο σύμφωνα με την ξένη άδεια. 

Η ίδια διαδικασία θα έπρεπε να προβλεφθεί και για τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα, στα οποία επίσης έχουν επιβληθεί τρομακτικοί φόροι κατά την εισαγωγή τους, υπολογίζοντας το τέλος ταξινόμησης στις 20.000 € !!!!! περίπου σήμερα για ένα μεταχειρισμένο, ποσό άκρως απαγορευτικό ειδικά με την σημερινή οικονομική κατάσταση!!! 

Ας ελπίσουμε επιτέλους να φωτίσει ο Θεός κάποιους ανθρώπους στην διοίκηση της χώρας, να ασχοληθούν με ένα προϊόν το οποίο κινεί στην υπόλοιπη Ευρώπη μια ολόκληρη βιομηχανία, δίνει θέσεις εργασίας σε χιλιάδες ανθρώπους, μπορεί να κινήσει στην Ελλάδα μας, πολύ σημαντικό κομμάτι της τουριστικής μας βιομηχανίας και να κινήσει και γρανάζια που ούτε φαντάζονται και στην Οικονομία της χώρας. 

Το σημαντικότερο; Δίνει χαρά σε χιλιάδες ανθρώπους που χρησιμοποιούν το τροχόσπιτο και το αυτοκινούμενο ως τρόπο ζωής, χαλάρωσης, διακοπών, αμεσότητας με την Φύση και σε πολλούς πλέον και ως εναλλακτικού τρόπου μόνιμης κατοικίας. 

ΑΓΑΠΑΜΕ ΤΟ ΚΑΜΠΙΝΓΚ, ΑΓΑΠΑΜΕ ΤΟ ΤΡΟΧΟΣΠΙΤΟ, ΑΓΑΠΑΜΕ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΟΥΜΕΝΟ, καταλήγει η ανάλυση. 

  1. 20/05 12:31

    Στην τελική ευθεία μπήκε η μαρίνα Χίου

  2. 20/05 12:08

    Ryanair: Πτήσεις Αθήνα- Ηράκλειο από τις 15 Ιουνίου

  3. 20/05 11:58

    Νέα τουριστική διαδρομή στην Αρχαία Ολυμπία

  4. 20/05 11:55

    Προσβάσιμοι Θαλάσσιοι Προορισμοί στους Δήμους Ερέτριας, Σικυωνιών και Κέας

  5. 20/05 11:48

    To Καζάνι στη Φωτάδα και η Γιορτή Μελιού στη Λάρισα

  6. 19/05 11:43

    Βανδαλιστική επίθεση στο Κέντρο Τουριστικής Πληροφόρησης Βόλου

  7. 19/05 11:27

    Ομοσπονδία Στερεάς Ελλάδας Rooms & Apartments: Επιτήδειοι προμηθεύουν παράνομους τιμοκατάλογους πόρτας

  8. 19/05 11:23

    H Περιφέρεια Ν. Αιγαίου διεθνής επιχειρηματικός, τουριστικός και πολιτιστικός προορισμός

  9. 19/05 11:21

    Παλαιά ελαιοτριβεία στο Μεγανήσι μετατρέπονται σε χώρους πολιτισμού

  10. 19/05 11:14

    Ε.Κουντουρά: Προτεραιότητα το άνοιγμα της κινεζικής αγοράς

  11. 18/05 17:16

    Laudamotion: Ακυρώνονται τα δρομολόγια από Ζυρίχη προς Κέρκυρα, Ηράκλειο και Ρόδο

  12. 18/05 16:47

    Το Instagram αναλαμβάνει ενεργό ρόλο στις απευθείας κρατήσεις και πωλήσεις τουριστικών επιχειρήσεων

  13. 18/05 16:04

    Ε. Κουντουρά: Συναντήσεις στη Σαγκάη για προώθηση του ελληνικού τουρισμού

  14. 18/05 15:55

    Mνημόνιο συνεργασίας για έργα αναβάθμισης στο αεροδρόμιο Χίου

  15. 18/05 15:15

    Διεθνής διαγωνισμός για νέες υπηρεσίες διαστημικής τεχνολογίας στην Αθήνα

  16. 18/05 14:43

    Συλλυπητήρια μηνύματα για την απώλεια του Θ. Βασιλάκη από ΔΑΑ, ΣΤΕΕΑΕ, Ellinair και ΣΕΤΚΕ

  17. 18/05 14:19

    Η Κύθνος δημιουργεί νέα τουριστικά προϊόντα (video)

  18. 18/05 14:17

    Η Ρόδος μέσα από το φακό της τηλεόρασης του Ισραήλ

  19. 18/05 13:34

    Windrose: Νέα σύνδεση Κίεβο-Πάτρα

  20. 18/05 13:28

    Η Μαγιόρκα κήρυξε πόλεμο κατά των μεθυσμένων Βρετανών τουριστών

  21. 18/05 12:28

    TUI Fly: 100 πτήσεις προς Κρήτη το 2019

  22. 18/05 12:27

    Συλλυπητήριο μήνυμα του ΣΕΤΕ για τον θάνατο του Θεόδωρου Βασιλάκη

  23. 18/05 12:25

    Μέτρα για την υδροδότηση της Τήνου

  24. 18/05 12:10

    Διεθνής Ημέρα Μουσείων 2018: Όλο το πρόγραμμα εκδηλώσεων

  25. 18/05 11:29

    TUI: Πιο στοχευμένα τα κόνσεπτ των ξενοδοχείων Robinson Club από το 2019

  26. 18/05 10:49

    World Travel Awards 2018: Στο Ζάππειο το ευρωπαϊκό γκαλά- Ψηφίστε Αθήνα!

  27. 18/05 10:44

    Thomas Cook: Το ξενοδοχείο είναι πιο σημαντικό από τον προορισμό

  28. 18/05 10:16

    Ξένοι δημοσιογράφοι στη Χαλκιδική

  29. 18/05 10:02

    Ιταλοί δημοσιογράφοι στο χωριό του Κρητικού Πάπα της Ρώμης

  30. 18/05 09:56

    Εγκαίνια του Dolce Attica Riviera με ένα φαντασμαγορικό opening party

  31. 18/05 09:45

    Άδεια για 5άστερο ξενοδοχείο με καταφύγιο τουριστικών σκαφών στην Κρήτη

  32. 18/05 09:43

    Νέο Υδατοδρόμιο στην Αρτα

  33. 18/05 09:40

    Διαγωνισμός 1,2 εκατ.ευρώ για σίτιση στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

  34. 18/05 09:38

    Η Χίος στο Eyefor Travel Europe 2018

  35. 18/05 09:36

    Δήμος Αρταίων: Διαγωνισμός για την ετήσια τουριστική προβολή

  36. 18/05 09:27

    Θεματικές μορφές τουρισμού vs εποχικότητα- Γράφει ο κ.Νότης Μαρτάκης (*)

  37. 17/05 21:02

    Πέθανε ο Θεόδωρος Βασιλάκης, ιδρυτής της Aegean Airlines και της AutoHellas (Hertz)

  38. 17/05 18:38

    ΕΣΠΑ: Νέες τουριστικές επενδύσεις 2,3 δισ. ευρώ

  39. 17/05 16:23

    Navarino Challenge με πάνω από 20 δραστηριότητες και 12 Ολυμπιακά αθλήματα

  40. 17/05 15:25

    Δεύτερο Ελληνικό Φεστιβάλ στο Ντίσελντορφ

  41. 17/05 15:21

    Πρόταση για αξιοποίηση του Ξενία της Χίου

  42. 17/05 15:07

    TripAdvisor: Οι 10 δημοφιλέστερες γαστρονομικές εμπειρίες στον κόσμο

  43. 17/05 14:47

    Κυπριακός τουρισμός: Ρεκόρ αφίξεων τον Απρίλιο

  44. 17/05 14:14

    Hellas House: Ελληνικό πολιτιστικό κέντρο στη Σαγκάη- εγκαίνια από την Ε.Κουντουρά

  45. 17/05 14:13

    Γερμανοί δημοσιογράφοι στην Κεφαλονιά

  46. 17/05 13:47

    Ενημέρωση για τη χρήση των προσωπικών δεδομένων

  47. 17/05 13:47

    Απίστευτο: Πωλείται αρχαία ελληνική πόλη στην Τουρκία έναντι 8,3 εκατ. δολαρίων

  48. 17/05 13:31

    Π. Κουρουμπλής: Μέσω παραχωρήσεων δραστηριοτήτων η αξιοποίηση των λιμανιών

  49. 17/05 13:03

    Το σημαντικότερο κριτήριο επιλογής ενός ξενοδοχείου

  50. 17/05 13:00

    Παγκόσμια Ημέρα Μουσείων: 6 εκδηλώσεις στα δημοτικά Μουσεία της Αθήνας

  51. 17/05 12:57

    Αναβάθμιση εξοπλισμού σε Σχολές Εμπορικού Ναυτικού και Επαγγελματική Εκπαίδευση

  52. 17/05 12:37

    Στη Λέσβο οι συντελεστές της χολιγουντιανής ταινίας που θα γυριστεί στον Μόλυβο

  53. 17/05 12:30

    Αναβαθμίζεται το σύστημα πληροφοριών για θεωρήσεις Σένγκεν

  54. 17/05 12:26

    Lufthansa: Πιο άνετος ύπνος στη Business Class

  55. 17/05 12:18

    «Χρυσή» χρονιά για την κρουαζιέρα στο Ηράκλειο

  56. 17/05 12:08

    Expedia: 6 στους 10 συνδυάζουν το επαγγελματικό ταξίδι με διακοπές

  57. 17/05 11:25

    Egyptair: Προσφορές σε εισιτήρια για πτήσεις από Αθήνα

  58. 17/05 11:17

    Γερμανικός τουρισμός: +21% οι κρατήσεις θερινών διακοπών τον Απρίλιο

  59. 17/05 10:59

    Thomas Cook: Η Ελλάδα είναι και πάλι μεταξύ των νικητών της σεζόν

  60. 17/05 10:11

    Συνεργασία Visa με την υπηρεσία κρατήσεων ξενοδοχείων Bidroom

  61. 17/05 09:49

    Ε.Ξ. Αρκαδίας: Οι τελευταίες εξελίξεις για τα πνευματικά δικαιώματα στα ξενοδοχεία

  62. 17/05 09:42

    Αλιευτικός τουρισμός με ψαροκάικα

  63. 17/05 09:32

    Νέες άδειες για γεωτρήσεις σε ξενοδοχεία

  64. 17/05 09:31

    Δήμος Ελασσόνας: Διαγωνισμός για την εκμίσθωση ξενώνα

  65. 17/05 09:19

    ΕΑΤΑ: Διαγωνισμός για τον ψηφιακό οδηγό της Αθήνας

  66. 17/05 09:17

    Περιφέρεια Ν.Αιγαίου: Δράσεις προβολής φυσικής κληρονομιάς, πολιτισμού και τουρισμού

  67. 17/05 09:09

    H Έλενα Κουντουρά εγκαινίασε την ΙΤΒ China- 50% περισσότεροι Κινέζοι στην Ελλάδα φέτος

  68. 16/05 16:49

    24ωρη απεργία της ΠΝΟ στις 30 Μαΐου

  69. 16/05 15:10

    Η ψηφιοποίηση μονόδρομος για την ναυτιλία

  70. 16/05 14:59

    Με την αιγίδα του ΕΟΤ το έκτο International Rally Greece Offroad

  71. 16/05 14:25

    Ο ρόλος των ΟΤΑ στο Digital Marketing των τουριστικών επιχειρήσεων

  72. 16/05 14:22

    Οι Κυκλάδες πρώτη επιλογή των Ελλήνων για το τριήμερο του Αγ. Πνεύματος

  73. 16/05 14:09

    Έρευνα: Η ασφάλεια πρώτο κριτήριο στην επιλογή προορισμού από γυναίκες

  74. 16/05 13:24

    H Περιφέρεια ΑΜ-Θ στο Ελληνικό Σαββατοκύριακο στο Βελιγράδι

  75. 16/05 13:20

    H Daily Mail αποθεώνει το ξενοδοχείο Miraggio Thermal Spa Resort

  76. 16/05 13:06

    Τουριστική προβολή της Ελλάδας στο Βελιγράδι

  77. 16/05 12:37

    Σύμφωνο ανάδειξης της Κυπριακής Γαστρονομίας

  78. 16/05 12:15

    Επιστημονικό Συμβούλιο για την αναβάθμιση της δημόσιας τουριστικής εκπαίδευσης

  79. 16/05 12:08

    Παράνομη ναύλωση σκάφους αναψυχής στην Ιθάκη

  80. 16/05 12:01

    Ρόδος: Στις 25 Μαΐου η έναρξη του Μεσαιωνικού Φεστιβάλ

  81. 16/05 11:48

    Olympic Air: Συνεργασία με μεγάλο καναδικό πρόγραμμα τακτικών επιβατών

  82. 16/05 11:20

    73 εκατ. μπουκάλια ιταλικό κρασί θα καταναλώσουν οι τουρίστες

  83. 16/05 11:10

    Ανοίγει το φθινόπωρο το Grand Airport στην Κωνσταντινούπολη

  84. 16/05 10:57

    TYROS RUN: Διπλάσιος αριθμός των δρομέων φέτος

  85. 16/05 10:17

    Η TUI Nordic βράβευσε 38 ξενοδοχεία της Κρήτης- Δείτε ποια

  86. 16/05 09:54

    Κρήτη: Συνάντηση Αρναουτάκη με το Σωματείο Ξενοδοχοϋπαλλήλων Ηρακλείου

  87. 16/05 08:54

    Γερμανικός τουρισμός: Ανέκαμψαν οι κρατήσεις για Ελλάδα τον Απρίλιο- Θεαματικό come back για Τουρκία και Αίγυπτο

  88. 16/05 08:40

    Υπουργείο Πολιτισμού: Οριστική ανάκληση της άδειας της ΑΕΠΙ

  89. 16/05 08:39

    Νέο ξενοδοχείο στο Ηράκλειο Κρήτης

  90. 16/05 08:31

    Oι 30 προορισμοί με τα υψηλότερα τουριστικά έσοδα το 2017

  91. 16/05 08:29

    ΕΟΤ: Συνδιαφήμιση με t.o. της Ινδίας

  92. 16/05 08:26

    Aegean: Εισιτήρια για 9 πόλεις του εξωτερικού με έκπτωση έως 20%

  93. 16/05 08:25

    Περιφέρεια Β. Αιγαίου: Πρόγραμμα επιμόρφωσης τουριστικών επαγγελματιών

  94. 15/05 16:10

    Επαγγελματικό Επιμελητήριο: Ο Μ.Σφακιανάκης ομιλητής για τα προσωπικά δεδομένα

  95. 15/05 14:03

    Η σπάνια βυζαντινή εκκλησία της Νάξου που απέσπασε βραβείο Europa Nostra 2018 (video)

  96. 15/05 13:27

    9 τουριστικά πρακτορεία της Ιαπωνίας στα Μετέωρα

  97. 15/05 13:26

    Η Marriott μπαίνει δυναμικά στην αγορά βραχυχρόνιας μίσθωσης

  98. 15/05 13:07

    Διεθνές βραβείο Φιλανθρωπίας στο ξενοδοχείο NJV Athens Plaza

  99. 15/05 12:59

    TripAdvisor: Κρήτη, Ρόδος και Σαντορίνη στους 10 top κοντινούς προορισμούς των Βρετανών

  100. 15/05 12:40

    Emirates: Προσφορές στα εισιτήρια από τη Θεσσαλονίκη